Muziek / Muziekgames / Favoriete Nummers KO (#7)
zoeken in:
0
geplaatst: 16 maart 2015, 00:02 uur
2-3! Hup Curtis! Voor de verandering ben ik het eens een keer eens met laxus11
Maar uiteraard stemmen we wel anders.
Maar uiteraard stemmen we wel anders.
0
geplaatst: 16 maart 2015, 08:46 uur
Een hele moeilijke keus. Natuurlijk is Move on Up fantastisch en Curtis grootste hit maar naar mijn mening heeft hij een aantal (nog) betere nummers gemaakt. The Smiths hebben twee absolute parels (de halve finalisten) en staan hier dus met hun sterkste materiaal in de finale.
De nummer twee tegen de nummer drie uit mijn ladder finalelijst.
7-10
De nummer twee tegen de nummer drie uit mijn ladder finalelijst.
7-10
0
geplaatst: 16 maart 2015, 09:01 uur
Edgar18 schreef:
Een hele moeilijke keus. Natuurlijk is Move on Up fantastisch en Curtis grootste hit
Een hele moeilijke keus. Natuurlijk is Move on Up fantastisch en Curtis grootste hit
Grappig genoeg heeft Curtis (los van Astounded met Bran Van 3000) slechts eenmaal de top 40 gehaald en dat was niet deze maar (Don't Worry) If There's a Hell Below, We're All Going to Go. Ik vond het best verrassend toen ik erachter kwam dat dat nummer in de top 40 heeft gestaan. Overigens had ik als enige en grootste hit nog eerder iets als Pusherman of Superfly verwacht.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 maart 2015, 09:26 uur
Van elk ander Smiths-nummer had Move on Up gewonnen, maar van deze niet.
11-11
11-11
0
geplaatst: 16 maart 2015, 09:43 uur
Arrie schreef:
Grappig genoeg heeft Curtis (los van Astounded met Bran Van 3000) slechts eenmaal de top 40 gehaald en dat was niet deze maar (Don't Worry) If There's a Hell Below, We're All Going to Go. Ik vond het best verrassend toen ik erachter kwam dat dat nummer in de top 40 heeft gestaan. Overigens had ik als enige en grootste hit nog eerder iets als Pusherman of Superfly verwacht.
Opmerkelijke overeenkomst dus tussen beide finalisten, dat ze hitparade-wise niks deden.
Hoewel Move On Up nog wel tot 12 kwam in Engeland. How Soon Is Now? werd helemaal nergens een hit (het was ook eerst een b-kantje...) en groeide pas in de jaren 90 uit tot Smiths-klassieker.
0
geplaatst: 16 maart 2015, 09:50 uur
johan de witt schreef:
Opmerkelijke overeenkomst dus tussen beide finalisten, dat ze hitparade-wise niks deden.
Hoewel Move On Up nog wel tot 12 kwam in Engeland. How Soon Is Now? werd helemaal nergens een hit (het was ook eerst een b-kantje...) en groeide pas in de jaren 90 uit tot Smiths-klassieker.
(quote)
Eh... How Soon Is Now? is gewoon een hit geworden in Engeland hoor! Tot tweemaal toe, zelfs. Inderdaad was het oorspronkelijk het B-kantje van William, It Was Really Nothing, maar een jaar later is het alsnog als zelfstandige single uitgebracht en haalde het in die hoedanigheid de 24e plaats in Engeland (en zelfs top 5 in Ierland en een notering in de US Dance-chart). In '92 is het opnieuw uitgebracht en toen haalde het in Engeland zelfs de zestiende plaats.
En Move On Up heeft inderdaad in Engeland nog bijna de top 10 gehaald, ook niet slecht.

0
geplaatst: 16 maart 2015, 09:53 uur
Arrie schreef:
Ik bedoelde eerlijk gezegd grootste hit als in populairste nummer hier op MuMe (hoogste plek in de ladder, de soulladder, spelletjes als deze etc.). Overigens vermoed ik dat dit wereldwijd Curtis meest bekende nummer is. Met terugwerkende kracht dus zijn grootste succesnummer. Maar opmerkelijk dat dit nummer in de reguliere charts zo weinig gedaan heeft, had ik niet verwacht. Dat dit in Nederland geen hit was lag wel in de lijn der verwachting maar dat het in Amerika niks gedaan heeft verwonderd me wel.(quote)
0
geplaatst: 16 maart 2015, 10:15 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik bedoelde eerlijk gezegd grootste hit als in populairste nummer hier op MuMe (hoogste plek in de ladder, de soulladder, spelletjes als deze etc.). Overigens vermoed ik dat dit wereldwijd Curtis meest bekende nummer is. Met terugwerkende kracht dus zijn grootste succesnummer. Maar opmerkelijk dat dit nummer in de reguliere charts zo weinig gedaan heeft, had ik niet verwacht. Dat dit in Nederland geen hit was lag wel in de lijn der verwachting maar dat het in Amerika niks gedaan heeft verwonderd me wel. Ik snapte wel wat je bedoelde hoor.

Je bericht was gewoon een lijntje naar iets waar ik aan moest denken.
0
geplaatst: 16 maart 2015, 11:27 uur
11-14,
Ik draag Curtis een warm hart toe en vond het een van de betere nummers in de finale, maar deze van The Smiths heeft zich ontpopt tot een van mijn favoriete nummers aller tijden.
Ik draag Curtis een warm hart toe en vond het een van de betere nummers in de finale, maar deze van The Smiths heeft zich ontpopt tot een van mijn favoriete nummers aller tijden.
* denotes required fields.