MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Megahits KO (Top 40 van 1965-2013) #2

zoeken in:

2-1

2-2

Cured schreef:
(quote)
Reet Petite is gewoon leuk liedje, maar verder niks. Een paar conservatieve stemmers, automatische piloot soulstemmers en wat anti-stemmen en weer gaat het niveau van MuMe in K.O. 's naar beneneden.....

Volgens mij is op The Who stemmen minstens zo conservatief. Bovendien zit MuMe vol met automatische rockstemmers, dus ik snap je punt niet helemaal. Net als jij stem ik op het liedje en dat wint Reet Petite wat mij betreft overtuigend van Substitute.

4-4

Cured
Arrie schreef:
(quote)

Volgens mij is op The Who stemmen minstens zo conservatief. Bovendien zit MuMe vol met automatische rockstemmers, dus ik snap je punt niet helemaal. Net als jij stem ik op het liedje en dat wint Reet Petite wat mij betreft overtuigend van Substitute.
Niet eens; ik stem altijd op de beste song , Arrie . Ik stem niet op band, maar op de song. Wat een misverstand is dat iemand die op The Who/Rock stemt automatisch een conservatieve stemmer is en dat is wel het laatste wat ik ben. Ik stem haast altijd op van alles en nog wat. Juist bijv. de soulstemmers zijn conservatief, niet alle natuurlijk (jij niet bijv., maar jij wel wat betreft goede (stevige) rocknummers, waar jij meestal tegen stemt; ik vind substitute nou niet echt een typisch classic rock nummer, eerder een pop/rock song). Verder snap je wel vaker iets niet valt me op, maar dat hindert niet : ik leg het je graag nog een keer uit .

De genre-stemmers zijn dus conservatief en niet persé de rockstemmers, want veel valt hier onder rock.

Cured schreef:
(quote)
Niet eens; ik stem altijd op de beste song , Arrie . Ik stem niet op band, maar op de song. Wat een misverstand is dat iemand die op The Who/Rock stemt automatisch een conservatieve stemmer is en dat is wel het laatste wat ik ben. Ik stem haast altijd op van alles en nog wat.

Ik ook, maar als een ander dan op Jackie Wilson stemt ipv The Who, dan zijn die conservatief, anti-stemmers, en weet ik veel wat, en gaat het niveau van MuMe omlaag?

Cured
Nou , je moet het wel een beetje met wat humor/cynisme nemen, maar Reet Petite is gewoon als songcompositie minder dan Substitute. Persoonlijke smaak wordt alleen vaak verward met kwaliteit , maar ik stem ook wel eens op puur smaak.

6-4

109. Bruce Springsteen - I'm On Fire Vs. Falco - Jeanny

0-1

0-2

1-2

Cured schreef:
Nou , je moet het wel een beetje met wat humor/cynisme nemen, maar Reet Petite is gewoon als songcompositie minder dan Substitute. Persoonlijke smaak wordt alleen vaak verward met kwaliteit , maar ik stem ook wel eens op puur smaak.

'Reet Petite als songcompositie minder dan Substitute'. Aha, jij hebt de twee composities zorgvuldig onderzocht, en op die manier ben je tot die merkwaardige conclusie gekomen?

Iedereen stemt op puur smaak, beste Cured. Maar als jij daadwerkelijk meent dat Substitute objectief beter zou zijn dan Substitute, is dat wel humor inderdaad.

Maar wat nou als Jackie Wilson dan weer objectief een betere zanger is dan Roger Daltrey? En je bent wel meer aspecten vergeten mee te nemen bij je vergelijkend warenonderzoek.

4-3

Cured
Arrie schreef:
(quote)

'Reet Petite als songcompositie minder dan Substitute'. Aha, jij hebt de twee composities zorgvuldig onderzocht, en op die manier ben je tot die merkwaardige conclusie gekomen?

Iedereen stemt op puur smaak, beste Cured. Maar als jij daadwerkelijk meent dat Substitute objectief beter zou zijn dan Substitute, is dat wel humor inderdaad.

Maar wat nou als Jackie Wilson dan weer objectief een betere zanger is dan Roger Daltrey? En je bent wel meer aspecten vergeten mee te nemen bij je vergelijkend warenonderzoek.
Zie je eigen beperkingen, Arrie; dat moet je nu na al die jaren wel weten . Ik stem niet op zangers ; zonder goeie song geen bijzonder lied, of wordt er ook gezongen door de Zweedse nachtegaal. Objectief kun je niet stemmen, wel goed subjectief en dan luister je naar de song. De meeste stemmen hier puur op smaak en dat is best, maar dan heeft een ondersteuning geen zin

. Reet Petite is en blijft een lief niemendalletje, ook al wordt het gezongen door welke (soul) godfather dan ook. Het is geinig, leuk maar meer ook niet.

Voor de rest : als jij het goed vindt, prima. Het zijn eigenlijk onzinnige discussies vaak en ik voer ze ook niet meer. Ieder mag stemmen zoals ie wil en de muziek zo ervaren als diegene het ervaart.

johannesA
4-5

Cured
5-6

Zeg Cured, stem je nu echt op dat lieve niemendalletje van Bruce i.p.v. de veel complexere song van Falco?

Cured
Jeanny is een halve 'praatplaat', wel goed qua sfeer en heb ook wel getwijfeld , maar door de 'feel' ,de (intieme) instrumentatie en gedempt getokkelde gitaarakkoorden in combinatie met de achtergond keyboardondersteuning en Bruce's voordracht (niet zozeer zijn zangstem op zich), vind ik I'm On Fire net even beter (beetje breed beoordelen dus ). Bovendien is Jeanny me te gedateerd in vergelijking met die van Bruce.

edit: ook ben jij nogal anti- Who

6-6

Gast
geplaatst: vandaag om 09:47 uur

geplaatst: vandaag om 09:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.