MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The GLEE Originals K.O.

zoeken in:
De 24 uur zijn overigens verstreken dus de eerstvolgende stem is bestemd voor de winnaar.

Spannend!

De laatste stemmer houdt ons al de hele dag in spanning, wedden?

Hoe gaan we dit oplossen?

Wil nog wel een keer stemmen

Ik ben nog even verhinderd om het officieel af te sluiten, dus mocht er nog ergens een stemmer rondzwerven heeft ie nog een paar uur de tijd.

10-11

Beiden even goede nummers, maar Roberta mag ook wel eens iets winnen hier

Jahoeeeeeee! !!!!!!!!!!!

WOEHOOOOEEE!!!!

Kijk! Heeft het wachten ons toch beloond!

Roberta Flack's "The First Time Ever I Saw Your Face" werd gecovered in Glee's 3e seizoen, in de 10e episode genaamd "Yes/No".

In deze episode heeft leraar Will Schuester hulp nodig van zijn "Glee club". Hij wilt zijn vriendin Emma Pillsbury ten huwelijk vragen maar mist inspiratie over hoe hij haar zal vragen door middel van muziek. Hij daagt de club uit om met een goed idee voor hem te komen. De jongens van de club komen met het idee van een mash-up van "Jumpin' Jack Flash" en "Moves Like Jagger". De dames presenteren hem een intieme performance van "The First Time Ever I Saw Your Face" waarbij ze tijdens het zingen inspiratie halen uit hun eigen relaties.

Uiteindelijk werd het geen van beide opties en werd zijn vriendin ten huwelijk gevraagd door middel van een "synchronised swimming" performance op Rihanna's "We Found Love".

Dat maakt de performance echter niet minder mooi.

Met een verassend sterke cover, vooral gedragen door de heerlijke soul-stem van Amber Riley, werd het één van de meest memorabele songs van het derde seizoen.

Maar in deze K.O. heeft het natuurlijk om de originele songs gedraaid dus daarom zetten we Roberta ook nog even in het zonnetje. 1 klik hieronder en u kunt weer nagenieten van één van de meest prachtige songs aller tijden.

Allemaal bedankt voor het meespelen de afgelopen maanden! Dit is denk ik wel één van de leukere K.O.'s geweest die ik georganiseerd heb. Ik ben momenteel weer druk aan de slag met de opvolger. Deze verwacht ik in de loop van de week te posten. Hoop jullie daar allen weer te treffen.

Als dit al één van de sterkere covers van de serie is, dan bevestigt dat weer mijn, ik geef het toe, vooroordeel. Wat een totaal oninteressante cover.

Overigens is het origineel, ik zeg het maar weer eens, van Peggy Lee. Roberta heeft op een prachtige wijze haar eigen draai gegeven aan een vrij opgewekt, luchtig liefdesliedje. Geweldig gedaan. Ik vind het juist mooi hoe het bij Roberta zo klein en intiem blijft, en de instrumentatie subtiel wordt gehouden. Maar natuurlijk moet er bij zoiets als Glee weer een wat grootser geluid aan toegevoegd worden... En de soul in de stem van Amber Riley hoor ik ook niet, sorry.

Natuurlijk ben ik wel erg streng, omdat The First Time Ever I Saw Your Face één van mijn favoriete liedjes aller tijden is, in de versie van Roberta Flack. Maar waar zij er echt wat anders van heeft gemaakt, is die van Glee grotendeels een kopie, met wat bombastischere stukken erdoorheen. Met een veel mindere zangeres.

Sorry voor mijn zuurheid.

Ik vind het een prima cover, maar bij lange na niet een van de betere covers van de serie. Vind een aardig aantal Glee-covers fijner dan de originelen, bij deze song is daarvan geen sprake.

Trouwens ben ik het die ArthurDZ overhaald heeft om even te stemmen hier en deze KO te beslissen, dus ik ben verantwoordelijk voor de winst van Roberta

Arrie schreef:
Als dit al één van de sterkere covers van de serie is, dan bevestigt dat weer mijn, ik geef het toe, vooroordeel. Wat een totaal oninteressante cover.

Overigens is het origineel, ik zeg het maar weer eens, van Peggy Lee. Roberta heeft op een prachtige wijze haar eigen draai gegeven aan een vrij opgewekt, luchtig liefdesliedje. Geweldig gedaan. Ik vind het juist mooi hoe het bij Roberta zo klein en intiem blijft, en de instrumentatie subtiel wordt gehouden. Maar natuurlijk moet er bij zoiets als Glee weer een wat grootser geluid aan toegevoegd worden... En de soul in de stem van Amber Riley hoor ik ook niet, sorry.

Natuurlijk ben ik wel erg streng, omdat The First Time Ever I Saw Your Face één van mijn favoriete liedjes aller tijden is, in de versie van Roberta Flack. Maar waar zij er echt wat anders van heeft gemaakt, is die van Glee grotendeels een kopie, met wat bombastischere stukken erdoorheen. Met een veel mindere zangeres.

Sorry voor mijn zuurheid.

Oh, dat maakt niet uit hoor. Ieder zijn ding.

Dit is ook verre van één van de betere covers van de serie maar met zo'n nummer dat me zo aan het hart gaat vind ik het knap dat het geen complete ramp is geworden en het zelfs met 4 stemmen nog overeind blijft staan. In de serie refereerden ze ook naar Roberta, vandaar de keuze voor haar toevoeging in de K.O.

Enkele van mijn favoriete Glee covers zitten hem overigens in: River Deep, Mountain High, Let Me Love You en Make You Feel My Love om maar eens wat te noemen. Maar ik ben sowieso van mening dat alles valt of staat in context van de serie.

Daarnaast heb ik altijd met andere intenties naar de covers van Glee gekeken daar het nergens "singles" van "artiesten" zijn maar gewoon ter uitvoeringen van de verhaallijn door "amateurs" worden gezongen en dan is het best leuk. Sowieso heeft het me kennis laten maken met veel fantastische artiesten, en dat is altijd leuk

Prachtige winnaar! Wat is het toch een fantastisch lied in de versie van Roberta. De versie van Glee bekoort me een stuk minder. Echter heeft de Glee cast echt wel hele mooie covers gemaakt: voornamelijk de nummers die door Amber Riley werden gezongen. Inderdaag: River Deep, Mountain High, aangevuld met Disco Inferno, Hate On Me, I Look To You, en natuurlijk de beste coverversie van I Will Always Love You. Allemaal door Amber, en m.i. beter dan het origineel. De overige covers die ook daadwerkelijk beter zijn dan het origineel zijn verder op 2 handen te tellen.
Trouwens: de Glee-versie van O Holy Night verdient een aparte vermelding. Dit is by far de mooiste versie ervan die ik ken (gezongen door Lea Michele). Dit Kerstnummer kan ik zelfs in de zomer nog opzetten, zó mooi vind ik het!

Al met al een leuke en geslaagde K.O., en dat gebaseerd op de serie die door muziekcritici werd afgezeken.

Hoewel ik de serie nooit gezien heb, kende ik wel een aantal coverversies waarvan Don't Stop Believin' voor mij de bekendste is. En of de covers nu goed, aardig of compleet waardeloos zijn, maakt natuurlijk niet uit voor deze k.o. Een leuke, afwisselende k.o. met een prima nummer als winnaar!

Nog bedankt Catdog voor de leuke ko

Idd, dank voor de organisatie van deze leuke, originele ( ) ko!

Ja bedankt!!!!! Ben benieuwd met welke nieuwe, originele ko je binnenkort komt!

We zitten nog steeds te wachten op de volgende ko catdog

laxus11 schreef:
We zitten nog steeds te wachten op de volgende ko catdog

Hij gaat er komen, maar de songlijst is nogal omvangrijk (net ietsjes groter als deze K.O.) en ben momenteel nog even druk met school. Hij zal tussen nu en een week 100% verschijnen en ik zal er dan iedereen wel een berichtje over sturen.

Oe! Ben benieuwd!

Gast
geplaatst: vandaag om 02:19 uur

geplaatst: vandaag om 02:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.