MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2015 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
Zeg, kan iemand mij even helpen?

Volgens mij kom ik zonet tot de conclusie dat er 17 nummers van The smiths in de lijst staan?

Zie ik ze vliegen?

Zou ik dan een jaar geleden een fout hebben gemaakt? Want we hebben wel een voorronde van The Smiths gespeeld.
Lijkt erop dat er inderdaad 17 zijn! In de lijst van 2014 stonden er 16. In 2015 zijn er 2 genomineerd. In de voorrondeladder zouden er dus ook 2 moeten afvallen, maar er is maar 1 afgevallen. 17 dus...

Ai ai ai... Ik had niet gedacht dat het überhaupt mogelijk was dat Onweerwolfs excelsheet hier geen alarmbellen voor ingebouwd heeft Verder was het natuurlijk nooit iemand opgevallen als ie er niet zelf mee kwam, maar toch

Even paar topics bekeken. 18 songs van The Smiths waren genomineerd, in voorrondeladder gingen 5 van de 6 door. Dat hadden er dan 4 moeten zijn. Reel Around The Fountain werd in de voorronde 5e en voorlaatste en staat er dus 'onterecht' in.

De eerste artiest met een voorrondeladder in 2016 is dus bekend

Fraude. Ik eis dat we de ladder dit jaar opnieuw doen.

Of we dumpen het hoogst eindigende nummer van The Smiths.

Zullen we Reel Around the Fountain dan schrappen, alles één plekje laten opschuiven en de huidige nummer 2001 laten binnenkomen?

Maar ik was zo blij met mijn nominaties op zowel de nummer 2000 én als hoogste nieuwe binnenkomer

The Smiths zijn gewoon de enige band die er meer dan 16 keer mag instaan vanaf nu. Niet meer dan terecht

Zeer toevallig (shuffle staat aan) komt hier terwijl ik dit lees Paint a Vulgar Picture langs

Onweerwolf, om in te schatten hoe erg het is, ben ik wel erg benieuwd naar de nummer 2001. Daar is het natuurlijk wel heel erg jammer voor... Of, afhankelijk van of het in mijn smaak valt, ben ik je erg dankbaar voor deze fout.
Ik wil altijd graag weten of ik mensen erg graag mag, of dat ik ze iets kwalijk moet nemen, dus als je die nummer 2001 even kan laten weten

Casartelli (moderator)
Tja. Het was al onverteerbaar genoeg dat er zoveel briljante nummers gesneuveld zijn dit jaar. Als dat dan ook nog was om plaats te maken voor een clandestien zeventiende nummer van dat niemendallenbandje...

Hier lijkt mij een fikse straf op z'n plaats. Ik neem aan minimaal 6 Smiths nummers in mindering met ingang van de volgende editie.

Tja, ik vond die 16 nummers per artiest regel sowieso al onzin, die kan vanaf nu mooi de prullenbak in
We zijn mans genoeg zelf te bepalen welke nummers en van wie er in komen.

johan de witt schreef:
Tja, ik vond die 16 nummers per artiest regel sowieso al onzin, die kan vanaf nu mooi de prullenbak in
.

Goed idee, dan zal ik dit jaar 6 Phil Collins nummers nomineren

vigil schreef:

Goed idee, dan zal ik dit jaar 6 Phil Collins nummers nomineren

Veel succes But Seriously

Onweerwolf
Mea culpa, mensen. Hoe dat toch kon gebeuren?

Het blijft mensenwerk... we hebben blijkbaar geen van allen zitten opletten

Casartelli (moderator)
yeahyeahyeah schreef:
we hebben blijkbaar geen van allen zitten opletten

Dit dus.

Johnny is tevreden.

Onweerwolf
Er kan weer genomineerd worden. De eerste 5 plekken zijn al vergeven. Nog maar 75 over.

Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2016 [Nominatietopic]

Oops...in mijn enthousiasme alleen maar lijstjes verwerkt en geen tussenstand na 125 lijstjes opgemaakt....dus die slaan we deze keer dan ook maar over.

Het beeld bovenaan is compleet veranderd en omgeslagen, er staan nu 5 nummers binnen de 50 punten van elkaar met een top 2 binnen de 10 pt....het is dus echt razend spannend.

Onweerwolf
Het overzicht van de nieuwe tot dusverre nominaties valt hier te beluisteren:

MuMeLadder [Nieuwe Nominatie Overzicht] on Spotify - open.spotify.com

spotify:user:onweerwolf:playlist:0FZN08TqjG7BOcas40YIIF

Voor het geval er een lijstje tussendoor slipt want mijn pm inbox draaide overuren deze week, kan Iedereen die een lijstje heeft ingestuurd en nog geen reply van mij heeft gehad dat het verwerkt is mij hier even op attenderen.

El Ninjo schreef:
Oops...in mijn enthousiasme alleen maar lijstjes verwerkt en geen tussenstand na 125 lijstjes opgemaakt....dus die slaan we deze keer dan ook maar over.

Het beeld bovenaan is compleet veranderd en omgeslagen, er staan nu 5 nummers binnen de 50 punten van elkaar met een top 2 binnen de 10 pt....het is dus echt razend spannend.

Dus die 139 lijstjes komt toch nog goed?

We gaan in de buurt komen...het beeld is weer veranderd na weer wat lijstjes te hebben verwerkt.

titan (crew)
johan de witt schreef:
Tja, ik vond die 16 nummers per artiest regel sowieso al onzin, die kan vanaf nu mooi de prullenbak in.

Helemaal mee eens. Bepaalde artiesten vinden wij blijkbaar van een dusdanige buitencategorie dat de limiet van 16 belachelijk is. Sommige van deze artiesten hebben alle 16 liedjes bij de eerste 1.000 staan. Ik vind het raar dat zo'n artiest niet meer liedjes in de lijst mag hebben. Die heeft meer "recht" op een extra notering dan een veel minder populaire artiest die met 1 enkel nummer op pakweg 1985 in de lijst staat.

Probleem is dat The Smiths op de lange termijn misschien wel met 50 nummers in de lijst komt te staan. Zou ik niet erg vinden want ze hebben veel te veel briljante liedjes, maar misschien dan toch leuker om dat ene liedje van die minder populaire artiest te ontdekken in plaats van het zoveelste liedje van The Smiths.

Snoeperd schreef:
Probleem is dat The Smiths op de lange termijn misschien wel met 50 nummers in de lijst komt te staan. Zou ik niet erg vinden want ze hebben veel te veel briljante liedjes, maar misschien dan toch leuker om dat ene liedje van die minder populaire artiest te ontdekken in plaats van het zoveelste liedje van The Smiths.

Volledig mee eens. Voor je het weet worden er 500 plaatsen ingenomen door 10 artiesten. Laat het dan maar wat artificieel zijn, de beste 16 vind ik ook genoeg.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Onder deze link staat een spreadsheet met alle noteringen van 2007 t/m 2014.

MML Totaaloverzicht Alle Jaren.xlsx

Toevallig vroeg iemand anders me daar net om via pm. Hier kun je makkelijk filteren welke nummers allemaal ooit top 32 haalden.

Kun je deze nog eens uploaden? Ik krijg nu een of ander Word-bestandje over webhosting.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:42 uur

geplaatst: vandaag om 16:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.