Muziek / Muziekgames / Album Aller Tijden (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 13 november 2015, 01:26 uur
Ploegsteert en Funeral.
We houden op deze manier echt nauwelijks recente(re) albums over. En dan is het pas ronde 1. Erg matig voor de variatie wel.
We houden op deze manier echt nauwelijks recente(re) albums over. En dan is het pas ronde 1. Erg matig voor de variatie wel.
0
geplaatst: 13 november 2015, 01:32 uur
Had voor mij best de finale mogen zijn. Beiden zijn uitstekende albums die de pech hadden dat ze in de eerste ronde elkaar al troffen.
0
geplaatst: 13 november 2015, 02:10 uur
Ronde 1: maar liefst 5 nominaties door op een totaal van 28.
Twee daarvan moesten tegen een van mijn andere nominaties strijden.
Heb ik dan nu zo'n ontoegankelijke smaak of ligt het wellicht ergens anders aan? Imo staan er voldoende klassiekers in dit rijtje.
Uitgeschakeld:
Beach House - Bloom
Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister
Bon Iver - For Emma, Forever Ago
Burial - Untrue
Cœur de Pirate - Blonde
Death Cab for Cutie - Transatlanticism
Eefje de Visser - Het Is
Het Zesde Metaal - Ploegsteert
Imogen Heap - Speak for Yourself
Lorde - Pure Heroine
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
Nils Frahm - Wintermusik
Portishead - Third
Soap&Skin - Lovetune for Vacuum
Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
Stars - In Our Bedroom After the War
Steve Reich - Music for 18 Musicians
Taylor Swift - 1989
The Antlers - Hospice
The National - Boxer
The Postal Service - Give Up
Yann Tiersen - Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Ólafur Arnalds - ...and They Have Escaped the Weight of Darkness
Door:
Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
The National - Trouble Will Find Me
Slowdive - Souvlaki
Sigur Rós - ( )
Beach House - Teen Dream
Twee daarvan moesten tegen een van mijn andere nominaties strijden.Heb ik dan nu zo'n ontoegankelijke smaak of ligt het wellicht ergens anders aan? Imo staan er voldoende klassiekers in dit rijtje.
Uitgeschakeld:
Beach House - Bloom
Belle and Sebastian - If You're Feeling Sinister
Bon Iver - For Emma, Forever Ago
Burial - Untrue
Cœur de Pirate - Blonde
Death Cab for Cutie - Transatlanticism
Eefje de Visser - Het Is
Het Zesde Metaal - Ploegsteert
Imogen Heap - Speak for Yourself
Lorde - Pure Heroine
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
Nils Frahm - Wintermusik
Portishead - Third
Soap&Skin - Lovetune for Vacuum
Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
Stars - In Our Bedroom After the War
Steve Reich - Music for 18 Musicians
Taylor Swift - 1989
The Antlers - Hospice
The National - Boxer
The Postal Service - Give Up
Yann Tiersen - Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Ólafur Arnalds - ...and They Have Escaped the Weight of Darkness
Door:
Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
The National - Trouble Will Find Me
Slowdive - Souvlaki
Sigur Rós - ( )
Beach House - Teen Dream
0
geplaatst: 13 november 2015, 02:17 uur
Edgar18 schreef:
Het is toch echt knap hoeveel albums jullie kennen zeg! Ik wou dat ik ook zo vaak mee kon stemmen.
Het is toch echt knap hoeveel albums jullie kennen zeg! Ik wou dat ik ook zo vaak mee kon stemmen.
Ik wil niet beweren dat ik relatief weinig albums ken, maar dit geldt helaas ook voor mij. Zou vaker willen meestemmen maar meestal is een battle al (bijna) afgelopen als je nog het album aan het beluisteren bent (vooropgesteld dat je niet 24/7 online bent en niet elke nieuwe battle direct ziet). Sommige mensen daarentegen lijken 48 uur in een dag te hebben...
0
Cured
geplaatst: 13 november 2015, 02:21 uur
ondertussen.....
150. AC/DC - Let There Be Rock vs. Dr. Dre - 2001
stand : 4-2 ( met mijn stem nu)
150. AC/DC - Let There Be Rock vs. Dr. Dre - 2001
stand : 4-2 ( met mijn stem nu)
0
geplaatst: 13 november 2015, 07:03 uur
151. Rush - Moving Pictures vs. Joe Jackson - Night and Day
0-1
0-1
0
geplaatst: 13 november 2015, 08:25 uur
0-5
152. Elvis Presley - Elvis Presley vs. Deep Purple - In Rock
0-1
152. Elvis Presley - Elvis Presley vs. Deep Purple - In Rock
0-1
0
geplaatst: 13 november 2015, 08:52 uur
Gretz schreef:
Twee daarvan moesten tegen een van mijn andere nominaties strijden.
Heb ik dan nu zo'n ontoegankelijke smaak of ligt het wellicht ergens anders aan? Imo staan er voldoende klassiekers in dit rijtje.
Twee daarvan moesten tegen een van mijn andere nominaties strijden.Heb ik dan nu zo'n ontoegankelijke smaak of ligt het wellicht ergens anders aan? Imo staan er voldoende klassiekers in dit rijtje.
Nee hoor, gewoon te veel ouwe-lullen-rockliefhebbers in dit topic

Daarnaast stemmen hier allerlei mensen zonder de albums te kennen. Als ik zie dat Comus binnen 3 minuten 3-0 achter staat tegen Coldplay, met stemmen van mensen die geen album van Comus zouden herkennen als het op zou staan, dan kun je de titel net zo goed veranderen in 'Geef zo snel mogelijk punten aan het album dat je wél kent KO'...
0
geplaatst: 13 november 2015, 09:01 uur
Yup, maar die discussie hebben we hier al vaak gevoerd, en nog altijd zonder resultaat.
0
geplaatst: 13 november 2015, 09:09 uur
GrafGantz schreef:
Yup, maar die discussie hebben we hier al vaak gevoerd, en nog altijd zonder resultaat.
Geen discussie, maar Gretz was duidelijk op zoek naar antwoorden dus die leverde ik hem

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 13 november 2015, 09:23 uur
Tja, het is ook een kwestie van proportie en perceptie... je kunt nooit controleren of iedereen wel netjes beide albums (voldoende) kent, maar een zekere intuïtie daarover zit er zelden geheel naast. Bij de oude KO's van Dwejkk_ maakte ik vaak een lijstje van albums die ik moest beluisteren om voor (danwel tegen) de mij bekende albums te kunnen stemmen. Heeft nog wel eens een ontdekking opgeleverd. Daar was het gevoel dat er massaal tegen onbekende albums gestemd was op zijn minst een stuk minder sterk dan hier. Daarom luister ik voor dit topic geen onbekende albums.
Dit was overigens geen discussie, enkel een persoonlijke observatie.
0
geplaatst: 13 november 2015, 09:23 uur
Gretz is altijd op zoek naar antwoorden in dit topic. Het zal de leeftijd zijn
.
.
0
geplaatst: 13 november 2015, 09:42 uur
Niet zo ouwehoeren jongens, het spelletje moet door! Deze battle staat ook al weer 70 minuten...
0
geplaatst: 13 november 2015, 09:49 uur
Titmeister schreef:
'Geef zo snel mogelijk punten aan het album dat je wél kent KO'...
'Geef zo snel mogelijk punten aan het album dat je wél kent KO'...
Dit lijkt helaas wel de realiteit, en dat is ook enkel een observatie. Het helpt ook niet mee dat de organisator zegt dat een klein deel van het album kennen al genoeg is om te mogen stemmen.
0
geplaatst: 13 november 2015, 09:56 uur
Casartelli schreef:
Tja, het is ook een kwestie van proportie en perceptie... je kunt nooit controleren of iedereen wel netjes beide albums (voldoende) kent, maar een zekere intuïtie daarover zit er zelden geheel naast. Bij de oude KO's van Dwejkk_ maakte ik vaak een lijstje van albums die ik moest beluisteren om voor (danwel tegen) de mij bekende albums te kunnen stemmen. Heeft nog wel eens een ontdekking opgeleverd. Daar was het gevoel dat er massaal tegen onbekende albums gestemd was op zijn minst een stuk minder sterk dan hier. Daarom luister ik voor dit topic geen onbekende albums.
Inderdaad, in andere (album) K.O. topics heb ik ook de intuïtie dat daar veel beter wordt geluisterd. De album K.O.'s in de perioden 2005-2009 en 2010-2014 liepen dan wel een stuk langzamer, maar dat is vermoedelijk omdat mensen rustig de tijd namen om naar de onbekende albums te luisteren voordat ze stemden. Onderstaande conclusie klopt daarom volgens mij niet helemaal:
Cured schreef:
Vergeet niet dat de album K.O's van na 2000 erg traag verliepen, dus er is meer interesse in daarvóór, zonder te willen zeggen dat vroeger alles beter was.
Vergeet niet dat de album K.O's van na 2000 erg traag verliepen, dus er is meer interesse in daarvóór, zonder te willen zeggen dat vroeger alles beter was.
vigil schreef:
Niet zo ouwehoeren jongens, het spelletje moet door! Deze battle staat ook al weer 70 minuten...

Snelheid is inderdaad niet alles. Ik doe liever een paar goede ontdekkingen dan dat ik elke maand aan een paar nieuwe K.O.'s kan deelnemen.
0
Cured
geplaatst: 13 november 2015, 11:03 uur
2-5
153. Keane - Hopes And Fears vs. ZZ Top - Tres Hombres
0-1
153. Keane - Hopes And Fears vs. ZZ Top - Tres Hombres
0-1
0
geplaatst: 13 november 2015, 11:20 uur
Casartelli schreef:
Bij de oude KO's van Dwejkk_ maakte ik vaak een lijstje van albums die ik moest beluisteren om voor (danwel tegen) de mij bekende albums te kunnen stemmen. Heeft nog wel eens een ontdekking opgeleverd.
Bij de oude KO's van Dwejkk_ maakte ik vaak een lijstje van albums die ik moest beluisteren om voor (danwel tegen) de mij bekende albums te kunnen stemmen. Heeft nog wel eens een ontdekking opgeleverd.
Ha, zelfde hier.

* denotes required fields.