MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (op alfabet)

zoeken in:
Van mij mag Electric Wizard dit spel winnen. Geweldig nummer!

4-2

Wat een finale inderdaad, van beide bands misschien toch wel het beste wat ze uitgebracht hebben.

4-3

4-5

4-6

aslan (crew)
5-6

AOVV schreef:
Van mij mag Electric Wizard dit spel winnen. Geweldig nummer!

Van mij ook - dat het mijn eigen inzending is, laten we even terzijde

Gaat wat mij betreft als een pletwals over dit Queensryche (die band heeft toch echt wel beter gedaan dan dit?) plaatje heen. Maar ja...die liefde voor dat klassieke begin jaren '80 spul zit er bij veel deelnemers in dit spel zo ingebakken...

Toch wel echt één van de allerbeste nummers van The Reich hoor. Hoe kun je nu beter doen dan Roads of Madness? Ze hebben wel nog een aantal nummers op dit niveau.

Let op, dit is zeker niet fout, maar doe mij toch liever hun EP, Rage For Order of Operation Mindcrime.
The Warning vind ik een beetje in de schaduw staan van wat Iron Maiden beter deed.

Zit er idd ingebakken (mooi geformuleerd), ben er ook groot mee geworden. Suite Sister Mary overstijgt Roads to Madness mi. wel, maar als album vind ik Operation Mindcrime wat te toegangkelijk. Die Maiden invloeden op The Warning zijn mij niet ontgaan.

Ik vind The Warning veeel beter dan Rage For Order en ook beter dan de meeste albums van Maiden en Priest.

Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen
The Warning vind ikzelf niet echt een memorabel album. Operation Mindcrime is misschien redelijk toegankelijk, maar de songwriting on dat album is van uitzonderlijk niveau. Rage For Order daarentegen heeft een behoorlijk uniek sfeertje. The Warning was bij mij het ene oor in, het andere uit.
En Judas Priest...tsja...dat ikzelf helemaal verkocht ben van hun 70's spul, maar hun 80's werk maar een slap boeltje vind, is al langer geweten.

The Warning werd geproduceerd door James Guthrie die in 1978 Killing Machine van Judas Priest deed. Killing Machine vind ik over het algemeen geen hoogvlieger in hun discografie, al behoort Hell Bent for Leather tot hun mooiste nummers. Eighties heeft matige albums als Point of Entry en Ram It Down opgeleverd. Turbo (Lover) moet maar wachten tot we bij de T zijn aangekomen, anders dwaal ik teveel af van Queensrÿche (opnieuw in de finale).

Neue Regel is wel één van hun allerbeste nummers. Mijn favoriet van Rage For Order.

En zo heb ik het gevoel dat die lange lappen trage doom er bij sommigen zitten ingebakken. Electric Wizard vind ik gruwelijk pijnlijk om naar te luisteren. Zo hebben we allemaal onze smaak.

The_CrY schreef:
En zo heb ik het gevoel dat die lange lappen trage doom er bij sommigen zitten ingebakken. Electric Wizard vind ik gruwelijk pijnlijk om naar te luisteren. Zo hebben we allemaal onze smaak.

Ik denk dat mijn smaak in metal nog wel redelijk divers is; in de meeste subgenres kan ik wel wat lekkers vinden - buiten een groot aantal van die recente "core"-stijlen dan.
Maar ja, doom weet mijn smaakpapillen vaak wel tevreden te houden

De tijd zit erop, maar ik vind het niet zo leuk om een finale van 6-6 te beslissen door te kijken wie er eerder was. Zullen we nog even wachten of wat vinden jullie?

The_CrY schreef:
De tijd zit erop, maar ik vind het niet zo leuk om een finale van 6-6 te beslissen door te kijken wie er eerder was. Zullen we nog even wachten of wat vinden jullie?

Ja, best nog even wachten op een beslissende stem.

wizard, HezzardNL, Sanderkeuh, help ons uit de brand. Beslis het lot van deze ronde en we kunnen naar de S

Hmm beide ontzettende krakers, maar ik heb echt een zwak voor RTM.
6-7

zullen we maximaal 1 per band doen? het zijn er nogal wat.

of 2

Nomineer 2 metalsongs beginnend met S, eerste ronde

Chimaira - Salvation
High on fire - snakes for the divine
Coroner - Shifter
Slayer - Seasons In The Abyss

Deadline: zo 2 april 20:00 uur

Oh, zou de volgende ff het totaal erbij willen zetten?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:43 uur

geplaatst: vandaag om 06:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.