MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (op alfabet)

zoeken in:
Pfffff moeilijke beslissing. Goede plaat van Death, maar ik ken nog betere. Daarom ga ik voor onze Belgische Metal-trots. (en naar mijn mening ook de beste Metalband die België ooit heeft voortgebracht...)

2-2

buizen
Nu dus helaas wel een incidenteel geval van beinvloeding...
Asman trok me over de streep met het wijzen op dat het Belgische Metal(trots) betreft.
En trouwens: wat een geweldige videoclip van deze heren, het lijkt wel Scandinavisch.

Een steun voor de buren:
3-2

Cured
niet nationalistisch stemmen graag

aslan (crew)
buizen schreef:
Een steun voor de buren:
3-2

Cured
meh....ze hebben geen steun nodig; ze gaan ook al naar het EK voetbal....

buizen schreef:
Nu dus helaas wel een incidenteel geval van beinvloeding...
Asman trok me over de streep met het wijzen op dat het Belgische Metal(trots) betreft.
En trouwens: wat een geweldige videoclip van deze heren, het lijkt wel Scandinavisch.

Een steun voor de buren:
3-2

Het was niet de bedoeling om iemand te beïnvloeden...

maar het is wel mooi meegenomen

Cured

Cured schreef:
meh....ze hebben geen steun nodig; ze gaan ook al naar het EK voetbal....
inderdaad, weg ermee!

buizen
Ben altijd wel geïntrigeerd geweest door Acid. Een Belgische smerige speed-/blackmetalband van obscure komaf. Volgens mij werden sommige albums door de telefoon opgenomen ofzo, het leek wel of ze die elpees expres zo slecht produceerden. Maar dat was echt beginjaren '80. Als je het dan over Belgie hebt. Echt veel metalbands komen daar dacht ik niet vandaan. Toen en nu best een cultband.

aslan (crew)
2-0

aslan (crew)
buizen schreef:
Maar dat was echt beginjaren '80. Als je het dan over Belgie hebt. Echt veel metalbands komen daar dacht ik niet vandaan. Toen en nu best een cultband.
'Killer' was toen zowat de bekendste, als ik me goed herinner...

Cured
3-0

buizen
Wat een heerlijk nummer, fenomenaal zieke solo's.
Back In The Thrash.

3-2

Blij dat AmenRa door is, fenomenale Live-band. Kun je een keer naar een Church of Ra concert van AmenRa en consorten dan zeg ik DOEN. Heden ten dagen is België heel relevant als het om de extreme metal-genres gaat.

Maar ter zake: Wizard tegen Artillery is moeilijk in dit geval. Wizard is ernstig goed, maar heb zelf Artillery genomineerd die ook heel goed zijn.... Toch maar bij eigen nominatie blijven

3-3

Cured
3-2

heerlijke, doeltreffende riff en rauw (Mastodon). Sodom vind ik overigens ook niet raar/wel lekker.(ik heb dat album waarvan dit nummer afkomstig is)

4-2

Beide wel sterk, maar heb persoonlijk toch meer met (de oude) Mastodon. Persoonlijk vind ik ook dat veel van die Duitse thrash platen uit die tijd inmiddels sterk verouderd klinken.

buizen
Mastodon toen in het voorprogramma van Slayer gezien in de HMH Amsterdam. Het geluid was gewoon slecht maar de bandleden waren wel enthousiast. Maar het was niet overdonderend.
Bij Slayer was het geluid opeens supergoed Oud truukje, flauw dat ze dat nog steeds doen in de metalscene.
Best een goede band, maar heb niet zoveel met Mastodon.

Sodom is Duitse thrash zoals ik het graag zie ! (net als bijv. Kreator).

4-4

5-4

Mastodon had heel vaak last van een slecht geluid. De vooral oudere neurotische nummers zijn daar deels debet aan. Vooral op festivals sloegen ze regelmatig een flater. En in zalen ook vaker dan zou mogen. Maar dat voorprogramma's een slecht geluid hebben, en headliners een kraakhelder geluid, dat komt inderdaad ook verdacht veel voor. Zoals Jeff Bridges in Crazy Heart zegt "De geluidsman wordt ervoor betaald om een voorprogramma om zeep te helpen, zodat het hoofdprogramma de show steelt".

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:30 uur

geplaatst: vandaag om 13:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.