MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (op alfabet)

zoeken in:

Keuzes keuzes...

1-4

2-4

Easy peasy

3-4

5-4.....

6-5

aslan (crew)
6-6

7-6

Alle vaste stemmers hebben gestemd neem ik aan?

Ik neem aan van wel. De 24 uren zijn net overschreden, zal natuurlijk leuk zijn als er nog een beslissende stem wordt uitgebracht.

14 stemmers... dat lijkt mij wel iedereen. Sorry voor de fans van Reverend Bizarre.

4. Queensrÿche - Suite Sister Mary vs. Neurosis - Strength of Fates

1-0

2-0

Joezer49263
3-0

4-0

5-0

Suite Sister Mary ook top, maar TSiB staat niet voor niets op nummer 1 in mijn lijst.

5-2

6-2

Damn, dit is een harde.

Neurosis die hier verliest van Queensryche...er is iets raars aan de hand met de wereld...?

aslan (crew)
7-3

laboomzaa schreef:
Neurosis die hier verliest van Queensryche...er is iets raars aan de hand met de wereld...?

Ik kan hier nu een lullige opmerking plaatsen, maar de score spreekt voor zich, lijkt me

The_CrY schreef:
(quote)

Ik kan hier nu een lullige opmerking plaatsen, maar de score spreekt voor zich, lijkt me

Lijkt me eerder te maken hebben met:

1) het feit dat het merendeel van het huidige deelnemersveld in dit spel een onverwoestbare liefde voor het klassieke jaren '80 materiaal heeft.
2) het feit dat Queensrÿche, ondanks hun "progressieve" status, veel toegankelijkere muziek is dan Neurosis. Op de koop toe is Strength of Fates dan ook nog een van de minst toegankelijke nummers in het zoal niet erg toegankelijke Through Silver in Blood.

Noem je me nou mainstream, ASman?

Overigens moet ik wel wijzen op het feit dat de winnaars tot nu toe vrij gemengd uit alle decennia komen.

7-4

The_CrY schreef:
Noem je me nou mainstream, ASman?

Overigens moet ik wel wijzen op het feit dat de winnaars tot nu toe vrij gemengd uit alle decennia komen.

Dat is waar, maar klassieke jaren '80 plaatjes doen het altijd wel bijzonder goed hier. Daarbij zijn de winnaars die ook uit het nieuwe tijdperk komen doorgaans wel van het "populaire" (en ja, "toegankelijke") soort: Gojira, Opeth, Tool, Agalloch...
Neurosis lijkt me nog teveel een love it-hate it band bij de deelnemers hier om een overwinning te kapen. Natuurlijk zijn in zeldzame gevallen zo'n bands al met een overwinning gaan lopen; ik denk hierbij aan Converge en Yob - maar ik meen mij te herinneren dat desbetreffende letters (de J en de Q) nu niet meteen de letters waren waar de inzendingen gelijk stromend water binnenliepen.

Daar heb je een punt. Zal er voor een deel wel mee te maken hebben dat de jaren 80 metal klassiekers de enige "common ground" is betreffende onze samenlopende smaken. Elke nominatie van power metal, symphonic metal, of industrial metal, bijvoorbeeld, heeft van tevoren sowieso al geen kans. Een band als Neurosis of Reverend Bizarre heeft hier dan nog altijd meer aanhang en steun, wellicht niet van de power metal freaks zoals ikzelf, maar de doom/sludge gemeenschap is wat beter vertegenwoordigd in dit spel.

Dit kun je natuurlijk opvatten als frustrerend, maar eerlijk gezegd speel ik dit spel voornamelijk om nieuwe muziek te ontdekken binnen de genres die ik niet al veel luister. Zeker met het wegvallen van jasper1991 als vaste deelnemer aan metalspelletjes komt er vrij weinig power en prog metal langs die ik niet zelf heb genomineerd. Zo had ik laatst zowaar een keer een positieve ervaring met Neurosis in Stones in the Sky.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:35 uur

geplaatst: vandaag om 20:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.