MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (op alfabet)

zoeken in:
Ik heb toch echt heel veel non metal voorbij horen komen. Tool bv.

1-3

Hoe bepaal je of iets metal is of niet?

2-3

aslan (crew)
3-3 twee goede nummers

Môrthul schreef:
Hoe bepaal je of iets metal is of niet?

2-3

Die eeuwige discussie of Tool nu metal is of niet...niemand heeft er ooit een waterdicht antwoord op kunnen bieden - ondanks dat Tool's riffs behoorlijke Melvins-verering zijn - iets waar de band zelf voor is uitgekomen nota bene - en Melvins werden op hun beurt weer voornamelijk beïnvloedt door Black Sabbath ("metal") en Black Flag (hardcore punk), dus de "metal"-connectie is er wel degelijk. Is het allereerste zogenaamde "metal" album (Black Sabbath's debuut) wel "metal", hoewel het instrumentaal gezien eigenlijk gewoon een iets zwaardere versie van blues-rock is? Wat hebben Iron Maiden en Opeth nog met elkaar te maken, hoewel ze beide als "metal" bestempeld worden?
Dat er ergens grenzen getrokken moeten worden, kan ik begrijpen, maar in het algemeen lijkt me die discussie meer iets voor nerds met nekbaarden.

4-3

1-0

Overdonderende grimmigheid uit Zwitserland.

aslan (crew)
3-2

aslan (crew)
2-0

Mag Meshuggah erg graag, maar ga hier toch voor de death metal klassieker van Nocturnus.

2-1

Beiden erg goed, maar Nocturnus hakt er nog net wat steviger in.

3-3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:51 uur

geplaatst: vandaag om 13:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.