MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (op alfabet)

zoeken in:
3-0

Hoewel Possessed ook goed klinkt, is Pallbearer een fijne relatief jonge band die erg sterke muziek voort heeft gebracht de laatste paar jaar, waarvan akte.

buizen
5-0

Sanctuary

0-2

ASman: Accept saai? Juist Fast as a Shark vind ik allesbehalve saai!

Toch liever Sanctuary in dit geval.

0-3

Wizard: voor mij persoonlijk is mijn honger naar classic en 80's thrash met enkele bands (vooral de meer bekende) volledig gestild. Bands zoals Iron Maiden, Mercyful Fate, Black Sabbath, Queensrÿche, het oudere Slayer, Metallica, Megadeth of Sepultura werk...zijn enkele voorbeelden waar ik nog steeds volledig van kan genieten. Maar een hele resem andere bands uit die periode, zoals Accept, Saxon, Savatage...of enkele thrash bands, daar kan ik op een of andere manier zelf nog moeilijk in geraken. Ik krijg op een of andere manier altijd een "ik heb het weleens eerder en beter gehoord"-gevoel. Daarom dat het mij niets meer doet.
Maar natuurlijk ligt dat gevoel volledig anders wanneer je met deze bands bent opgegroeid. Mijn mening is dan ook verre van de objectieve waarheid, maar eerder gewoon mijn persoonlijke gevoelens jegens die muziek. Ik begrijp het zeker en vast dat anderen net deze bands zullen verkiezen

1-3

Veel betere zang!

ASman schreef:
Wizard: voor mij persoonlijk is mijn honger naar classic en 80's thrash met enkele bands (vooral de meer bekende) volledig gestild. Bands zoals Iron Maiden, Mercyful Fate, Black Sabbath, Queensrÿche, het oudere Slayer, Metallica, Megadeth of Sepultura werk (...) Ik begrijp het zeker en vast dat anderen net deze bands zullen verkiezen

Uiteraard is een mening niet objectief, en dat is mijn mening over Accept dan ook niet. Bovendien heb ik geen behoefte om anderen te vertellen wat ze goed moeten vinden.Ik reageerde vooral omdat ik juist Fast as a Shark een van de betere Acceptnummers vind (van de nummers van ze die ik ken) en omdat ik het wel tijd vond dat er wat meer gecommenteerd werd in dit topic ipv eindeloze rijtjes nummers.
Freezing Moon vind ik niet erg sterk, maar van hetzelfde album had Funeral Fog best kans gehad op een puntje tegenover Fast as a Shark.
Zelf ben ik ook niet met de metal van de jaren '80 (of '90 en het grootste deel van '00) opgegroeid. Het gevoel dat veel oude muziek niet aanspreekt, ken ik wel. Wat ik van bands als Megadeth, Anthrax, Queensrÿche, Saxon, Slayer, Venom, en eigenlijk ook Judas Priest, gehoord heb, heeft me weinig tot absoluut geen behoefte gegeven in de discografiën van die bands te duiken. Wel heeft Sir Spamalot me besmet met een voorliefde voor Franse metal uit de jaren '80 .

Ach, zo af en toe een classic metal liedje moet wel kunnen, toch? Bij de weg, volgens mij is het reeds 2-5...

gigage schreef:
Ach, zo af en toe een classic metal liedje moet wel kunnen, toch? Bij de weg, volgens mij is het reeds 2-5...

Volgens mij ook inderdaad.

14. Forbidden - Forbidden Evil vs. Deftones - Fireal

wizard: Slayer is nu toevallig een van die 80's bands waar ik wel een grote voorliefde voor heb Het oudere werk van Queensrÿche en Megadeth vind ik ook uitstekend. Ik vind sommige Anthrax platen wel 'leuk', maar echt vaak draai ik ze eigenlijk niet. Van Judas Priest is Painkiller het album dat ik nog steeds op regelmatige basis graag draai. Unleashed in the East zet ik ook weleens met plezier op. Maar de rest van hun 'klassieke' albums heb ik beluisterd en hoewel verre van slecht, werd ik toch niet uitgenodigd om een fysiek exemplaar te kopen en om ze vaker te beluisteren. Dan ligt dat met een Iron Maiden of Black Sabbath toch anders, van die bands beluister ik meer dan een handvol albums met enige regelmaat nog met plezier. Saxon daarentegen heeft me nooit aangesproken. Venom vind ik eigenlijk zelfs amper om aan te horen, hoewel ze een belangrijke invloed zijn geweest voor bands die ik wel graag mag.
Ik heb geen idee wat ik me bij Franse 80's metal moet voorstellen, zo goed ben ik dus in dat tijdperk thuis

En natuurlijk is er niets mis met een classic liedje, daar heb ik niet over te beslissen. Naar mijn subjectieve geneuzel dient in dit geval ook niet geluisterd te worden
Iedereen stemt gewoon voor het nummertje dat hij verkiest. Metal is als genre immers zo breed en verscheiden dat de meningen tussen fans van het genre wel uiteen zullen moeten lopen. En daar is niets mis mee

ASman schreef:
Metal is als genre immers zo breed en verscheiden dat de meningen tussen fans van het genre wel uiteen zullen moeten lopen. En daar is niets mis mee
Inderdaad...dit soort topics is juist leuk om de verscheidenheid (ook al bevalt niet alles). Alleen maar dingen luisteren die ik al ken, helpt ook niet om nieuwe muziek te ontdekken.

Terug on topic:

14. Forbidden - Forbidden Evil vs. Deftones - Fireal

1-0

Jup, bij metal heb je redelijk veel subgenres die een echte niche zijn geworden en vaak een redelijk kleine fanbase hebben. Vind het hier wel interessant om te zien dat er veel variëteit zit in de deelnemers qua smaak. Zelf zit ik redelijk in de hardere tragere genres, maar kan ook genieten van een goed potje thrash, black of death. Ook de classics schuw ik niet, maar dat ligt aan zowel de band als het album. Natuurlijk zijn er dan ook genres die me totaal niet liggen (symphonic, female fronted gothic, veel hedendaagse power en grind bv.), maar probeer het toch meestal te luisteren als het voorbij komt hier.

Ik vind het in dit topic ook leuk om een beetje te voorspellen wie waarop zal stemmen, maar zelfs daarbij verbaas ik me regelmatig!

2-0

Het zal dan ook niet verbazen dat Deftones met mijn stem gaat lopen
Ben hoe dan ook bevooroordeeld op dit gebied. Adrenaline was een van de eerste albums die ik ooit kocht. Op zich is het een verre van perfect album met heel veel schoonheidsfoutjes. Maar jeugdsentiment geraak je o zo moeilijk kwijt.

2-1

5-1
Vanaf gsm

Moeilijk, want ze zijn aan elkaar gewaagd:

1-1

De classic metal nummers die ik hier voorbij hoor komen nodigen me eigenlijk ook nooit uit een heel album te luisteren, en dat zijn er nog best veel

Deze ronde vind ik bijvoorbeeld veel leuker Een stevige tegenstander maar ik ga toch voor mijn eigen inzending.

1-2

aslan (crew)
aan elkaar gewaagd, maar een zeer matig concert van Marduk blijft door mijn hoofd spoken, en Kvist is ook best goed

1-3

Ik vind die van Marduk net iets lekkerder gaan.

2-3

buizen
Marduk vind ik echt een akelige bak takkeherrie met waardeloze zang.
Iets soortgelijks wilde ik schrijven over Kvist maar kijk eens aan zeg; gaandeweg het nummer begint zowaar melodie z'n intrede te doen en komt er een positive 'vibe' in dat nummer. Best leuk.

2-4

3-5

Tot de 5, 1 verschil!

16. Korn - Faget vs. Iron Maiden - Flight of Icarus

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:47 uur

geplaatst: vandaag om 09:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.