MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (op alfabet)

zoeken in:
Savatage wint van Tool, vreselijk. Hooker With a Penis is echt een onderschat nummer van hen.

Johnny Marr schreef:
Savatage wint van Tool, vreselijk. Hooker With a Penis is echt een onderschat nummer van hen.

"WELL NOW I'VE GOT SOME AAAAAADVICE FOR YOU LITTLE BUDDY! BEFORE YOU POINT YOUR FINGER YOU SHOULD KNOW THAT I'M THE MAN! AND IF I'M THE MAN THEN YOU'RE THE MAN AND HE'S THE MAN AS WELL, SO YOU CAN POINT THAT FUCKING FINGER UP YOUR AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASS!!!"

Savatage wordt hier op MuMe ontzettend gewaardeerd. Ik heb altijd de indruk gekregen dat Savatage op internationaal vlak altijd een beetje als een 'vergeten klassieker' beschouwd wordt, maar hier op MuMe kan de band op een aardige meute trouwe aanhangers rekenen. Ergens wel leuk om te zien natuurlijk.
Ach ja, zeker geen foute band. Ik ben meer voor Hall of the Mountain King. Gutter Ballet heeft enkele leuke songs tussen enkele cheese-feesten (zoals het titelnummer dat het in de vorige ronde bijzonder ver geschopt heeft). Streets vind ik daarentegen bijna niet om aan te horen.

Ronde 1 (tot de 5, 1 verschil)

7. Totenmond - Heroin vs. Flotsam and Jetsam - Hammerhead

0-1

aslan (crew)
3-1

3-2

Wat naar dat Masterplan tweemaal dik verliest... van Opeth kun je verwachten, maar van dat Latitudes?! Was power metal maar wat populairder hier...

3-3

3-4

Savatage is natuurlijk wel één van de pioniers in Metal, maar voor een echt grote doorbraak of populariteitsprijs is de muziek waarschijnlijk niet geschikt. Toch trekt de band bij hun top albums best veel stemmen hier. Sabaton stond afgelopen vrijdag in een uitverkocht 013. Toch meen ik dat de band bij deze letterrondes niet of nauwelijks genomineerd wordt en op de albums wordt niet uitermate veel gestemd. Dus populariteit en MuMe gaan niet altijd hand in hand.

ASman schreef:
(quote)

"WELL NOW I'VE GOT SOME AAAAAADVICE FOR YOU LITTLE BUDDY! BEFORE YOU POINT YOUR FINGER YOU SHOULD KNOW THAT I'M THE MAN! AND IF I'M THE MAN THEN YOU'RE THE MAN AND HE'S THE MAN AS WELL, SO YOU CAN POINT THAT FUCKING FINGER UP YOUR AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASS!!!"

Savatage wordt hier op MuMe ontzettend gewaardeerd. Ik heb altijd de indruk gekregen dat Savatage op internationaal vlak altijd een beetje als een 'vergeten klassieker' beschouwd wordt, maar hier op MuMe kan de band op een aardige meute trouwe aanhangers rekenen. Ergens wel leuk om te zien natuurlijk.
Ach ja, zeker geen foute band. Ik ben meer voor Hall of the Mountain King. Gutter Ballet heeft enkele leuke songs tussen enkele cheese-feesten (zoals het titelnummer dat het in de vorige ronde bijzonder ver geschopt heeft). Streets vind ik daarentegen bijna niet om aan te horen.

Dat ze vorig jaar mochten afsluiten op Wacken, ook al was het met slechts 45 minuten geloof ik, zegt natuurlijk wel iets over de status van Savatage.

3-5

Battles op 167. Tot de vijf, met één verschil.

8. Slayer - Hell Awaits vs. Orchid - He Who Walks Alone

gigage schreef:
Savatage is natuurlijk wel één van de pioniers in Metal, maar voor een echt grote doorbraak of populariteitsprijs is de muziek waarschijnlijk niet geschikt. Toch trekt de band bij hun top albums best veel stemmen hier. Sabaton stond afgelopen vrijdag in een uitverkocht 013. Toch meen ik dat de band bij deze letterrondes niet of nauwelijks genomineerd wordt en op de albums wordt niet uitermate veel gestemd. Dus populariteit en MuMe gaan niet altijd hand in hand.

Klopt wel. Niets tegen Savatage natuurlijk. Hall of the Mountain King vind ik geweldig, maar bij de overgang naar Gutter Ballet en daarna Streets kon ik persoonlijk de klik niet echt maken.
Sabaton heeft al tal van keren op Graspop gestaan. Vaak zelfs als headliner. Echt geweldig vind ik de band niet. Maar het is natuurlijk wel echte epische "party" muziek die het live bij een groot publiek goed doet. Mijn smaak is dat feestgebeuren niet, maar wie ben ik eigenlijk?

Bastiaan Tuenter schreef:

Dat ze vorig jaar mochten afsluiten op Wacken, ook al was het met slechts 45 minuten geloof ik, zegt natuurlijk wel iets over de status van Savatage.

3-5
Battles op 167. Tot de vijf, met één verschil.

8. Slayer - Hell Awaits vs. Orchid - He Who Walks Alone

Drie kwartier stonden de band alleen op het podium inderdaad, maar uiteindelijk zat er in de TSO-set en het gecombineerde ook nog wel een dik uur Savatage materiaal

0-1

Streets is ook meer een rock opera (weinig metal), dus dat begrijp ik wel. Zelf kan ik ook niet veel met Sabaton, hoor, maar dat was om even aan te geven dat, zoals je zelf al schrijft, inderdaad op Mume sommige bands wat beter verteerd worden dan anderen.

odi
1-1

Betreffende de battle

2-1

Ja, zo'n orkest is natuurlijk een grote meerwaarde voor een indrukwekkende headliner, maar toch ook de verdienste van Savatage (wellicht meer van O'Neill dan Oliva, maar toch), want dat is voortgekomen uit - als ik mij niet vergis - een geflopte kerstsingle van Savatage, die bewust onder een andere naam, TSO, wél een hit werd.

Wat betreft Savatage vs. Sabaton is mijn mening: Origineel en fris vs. Herkauwers en voorspelbaar.

Ontopic: ik stem op de underdog: 2-2.

Ja klopt wel. Savatage heeft zichzelf wel telkens opnieuw heruitgevonden. Moet je ergens wel bewondering voor opbrengen, ook al kan je niet zoveel met de koers die de band uiteindelijk vaart.

Sabaton is natuurlijk gewoon standaard catchy pop-metal, waar natuurlijk niets mis mee is. De liters bier zie je tijdens een Sabaton als afsluiter altijd wel weelderig vloeien. Met hun muziek zelf kan ik weinig, maar ik zie altijd wel dat anderen er zeker in een live-setting veel plezier aan beleven.

Ik heb ook niets tegen die band, maar het doet me helemaal niets. Maar inderdaad mooi om te zien dat veel anderen er plezier van hebben. Wie weet gaat die band de festivalorganisatoren nog heel blij maken als de bekende headliners ermee ophouden.

2-4

Cured
3-4

4-4

5-4 net op tijd...

aslan (crew)
1-1

Cured
1-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:01 uur

geplaatst: vandaag om 14:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.