MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (op alfabet)

zoeken in:
Duidelijk

0-1

Voor mij ook.
(ben zoal geen fan van Trivium)

0-2

aslan (crew)
0-3

Byebye Trivium:

0-5

Metalhead88 schreef:

En waar is toch die baslijn in Rainbow's nummer? Het lijkt wel alsof het hele album last heeft van een ...And Justice For All-syndroom. Best wel jammer, ik heb doorgaans een enorme zwak voor Dio's stem.

Misschien je speakers/oordopjes eens na laten kijken? De bas staat niet helemaal vooraan in de mix, maar verder is het toch wel erg goed te horen.

crosskip schreef:
(quote)

Misschien je speakers/oordopjes eens na laten kijken? De bas staat niet helemaal vooraan in de mix, maar verder is het toch wel erg goed te horen.

Ik heb hem nog een keer geluisterd en ik geef je gelijk, ik was wat overdreven in mijn constatering. Moet ook toegeven dat ik niet altijd in de gelegenheid ben om het op goed materiaal te luisteren. Meestal gebruik ik een goede koptelefoon.

Dat was alweer de laatste ladder. Loting voor de tweede ronde komt vanavond, rond 9 uur.

Metalhead88 schreef:
Het lijkt wel alsof het hele album last heeft van een ...And Justice For All-syndroom.

Het ...And Justice For All-syndroom. Is dat het syndroom waar je een geniaal meesterwerkje van een plaat uit je mouw gaat schudden?

Aan dat syndroom leed Rainbow in de jaren met Dio inderdaad

Hij bedoelt uiteraard de sound op dat album. Zelf heb ik mij daar nooit aan gestoord, de songwriting blijft voor mij het belangrijkste. Ikzelf vind RtL hun beste album, kort daarop gevolgd door Justice. Daarna komt MoP maar dat vind ik wel een overschat album. Kill 'Em All is ook vet hard. Black Album kan ik heden ten dage minder goed uitstaan, ik ga 'm bij deze es verlagen. Load blijft ook een heerlijk bruut plaatje. Op ReLoad staan nog wat pareltjes, maar daarna was het definitief over and out.

/EindevandezesamenvattingvandediscografievanMetallica.

Let's go!

Ronde 2: Tot de 6, 1 verschil.

1. Glaciation - Kaputt vs. Deftones - Korea

1-0

Johnny Marr schreef:
Hij bedoelt uiteraard de sound op dat album. Zelf heb ik mij daar nooit aan gestoord, de songwriting blijft voor mij het belangrijkste. Ikzelf vind RtL hun beste album, kort daarop gevolgd door Justice. Daarna komt MoP maar dat vind ik wel een overschat album. Kill 'Em All is ook vet hard. Black Album kan ik heden ten dage minder goed uitstaan, ik ga 'm bij deze es verlagen. Load blijft ook een heerlijk bruut plaatje. Op ReLoad staan nog wat pareltjes, maar daarna was het definitief over and out.

/EindevandezesamenvattingvandediscografievanMetallica.

Haha, RtL is ook mijn favoriet, voor mij komt MoP dan wel op een gedeelde tweede plek met Kill 'em All. De rest is mij om het even eigenlijk. Ze hadden van Load en ReLoad naar mijn mening beter 1 album kunnen maken en wat nummers kunnen bewaren als bonus of iets in die richting.

odi
3-0

AOVV schreef:
Let's go!

Ronde 2: Tot de 6, 1 verschil.

1-0

Je linkje naar Kaputt klopt op het moment niet, dit is nu van Fight - Kill It.

Dat is mijn fout. Nu met de goede link:

3-0

3-1

Betreffende de Metallica-discussie: RtL en MoP op een gedeelde eerste plek voor mij, ...AJFA als zeer dichte achtervolger. Kill 'em All is niet fout, maar klinkt bijzonder sterk verouderd. Black Album heeft hier en daar wel wat leuke songs, maar ik voel zelden tot nooit de drang om het album op te zetten. Load en ReLoad vind ik zelf slappe afkooksels van iets wat bijvoorbeeld Alice in Chains en Corrosion of Conformity indertijd al eerder en beter deden.

Lastige battle al dit dit, beide goede (maar niet geweldige) nummers..

4-1

5-1

Was vergeten de lijst op alfabet te sorteren, en daarom waren veel links verkeerd. Nu zou alles zo moeten zijn zoals het moet zijn.

Metalhead88 schreef:
(quote)

Je linkje naar Kaputt klopt op het moment niet, dit is nu van Fight - Kill It.

Was het maar zo'n feest
En B. Nu al tot de 6?

Ach spijtig voor Deftones, ze dreigen hun beide nominaties deze ronde te verliezen want Killers is ook erg sterk...

Jongens, ik vind Kill It echt wel een tof nummer, maar om die nou te verstoppen in iedere link is wellicht wat overdreven.

0-1

Duidelijk, Kill With Power vind ik maar een matige Manowar. Ze hebben betere, zoals bijvoorbeeld Blood of my Enemies en Bridge of Death. Sludge/Doom/Post doet het aan de andere kant altijd wel goed bij mij.

0-2. Staat gewoon als een huis. Of eigenlijk meer een kerker.

aslan (crew)
0-3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:19 uur

geplaatst: vandaag om 18:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.