MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Metalladder²

zoeken in:
Nu de vorige Metalladder al een klein jaar achter de rug ligt, lijkt het me tijd om nog eens eens te zorgen voor een vervolg op het best-oflijstje op metalgebied.

Iedereen mag om te beginnen een lijstje van 20 metalnummers posten totdat we aan een totaal van 512 nummers zitten. Met metal bedoel ik iets dat op deze site als metal gecatalogeerd wordt. Er doen maximaal 8 nummers van dezelfde band mee. Dit om ervoor te zorgen dat het geen Metallica- en Maidenfeestje wordt hier. Er mogen wel meerdere nummers genomineerd worden, maar die spelen dan eerst een voorronde tegen elkaar totdat we aan 8 nummers komen. De nominator van een in de voorronde geëlimineerd nummer mag dan een vervanger nomineren die nog niet aan de limiet van 8 nummers zit.

De rondes zullen als volgt gaan en er wordt (buiten in de eerste ronde) gewogen geloot naar het stempercentage behaald in de vorige rondes.

- Ronde 1: 64 ladders van 8 (512 nummers in totaal). Beste 4 gaan door.
- Ronde 2: 32 ladders van 8 (256 nummers in totaal). Beste 4 gaan door.
- Ronde 3: 16 ladders van 8 (128 nummers in totaal). Beste 4 gaan door.
- Ronde 4: 8 ladders van 8 (64 nummers in totaal). Beste 4 gaan door.
- Ronde 5: 4 ladders van 8 (32 nummers in totaal). Beste 4 gaan door.
- Finale met de beste 16 metalnummers

Bij gelijkstand wordt in ronde 1 gekeken naar aantal keren 4 punten, dan 3 punten en dan 2 punten. Als alles gelijk is doen we helemaal op het einde nog een battle.
Bij gelijkstand in de andere rondes kijken we naar het behaalde stempercentage in de vorige rondes.
Ik maak achteraf een top 100 o.b.v. de stempercentages.

Gelieve in je nominatielijstje je nummer te laten linken naar een werkend audiobestand op het internet (YouTube, ...)
En ze weer te geven als volgend voorbeeld:

Metallica - Fade To Black
Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Let specifiek in je nominatielijstje op:

- Geen opsommingstekens
- Eerst uitvoerder dan spatie dan koppelteken dan spatie dan songtitel
- Alles in hoofdletters
- Uitvoerder en songtitel volledig in de link op te nemen (soms kan het zijn dat je achteraf nog moet aanvullen omdat je '...' krijgt)

Dit alles om mij veel verwerklast in Excel te besparen.

En laat die eerste lijstjes nu maar komen!

buizen
. Over welke tijdsspanne gaat deze metalladder? Gaat het om songs Aller Tijden?
. Catalogisering als deels metal (bijv. Metal/Punk) telt ook mee?

Uitvoerder en songtitel volledig in de link op te nemen (soms kan het zijn dat je achteraf nog moet aanvullen omdat je '...' krijgt)

. Dat vind ik dus moeilijk, zit altijd met die lange titels. Onder voorbehoud dat ik dat onder de knie krijg doe ik wel mee.

buizen schreef:
. Over welke tijdsspanne gaat deze metalladder? Gaat het om songs Aller Tijden?
. Catalogisering als deels metal (bijv. Metal/Punk) telt ook mee?

(quote)

. Dat vind ik dus moeilijk, zit altijd met die lange titels. Onder voorbehoud dat ik dat onder de knie krijg doe ik wel mee.

Aller tijden is inderdaad de bedoeling. Ook als het 'deels' metal is mag het genomineerd worden, zolang er maar metal bij het album staat.

Dat van die titels lukt inderdaad bij niemand. Je moet achteraf dan je bericht nog eens bewerken en de ontbrekende tekens nog aanvullen.

Ik ga aan de slag!

Leuk, ik ga een lijstje samenstellen!

odi
Nog meer metal , leuk !! Ik ben bezig.

(quote)

Ja maar hoe doe je dat?

Je bericht bewerken kan je doen door op het potloodje te klikken (Als je erover scrollt krijg je 'Bewerk bericht' te zien). Daarna moet je gewoon zien dat je die '...' vervangt door de rest van de titel zonder aan de tags [ url ] te raken.

Ik doe ook weer mee.

"Aller tijden" vind ik altijd lastig, omdat er zo veel is dat ik goed vind. Ik zal eens kijken hoe ver ik kom.

Ha leuk, morgen maar even voor gaan zitten!

aslan (crew)
oké

buizen
Respect voor alle tijd die je er in gaat steken, dumb_helicopter.

Dit is werkelijk geen doen. Twintig favoriete songs, over al die jaren. En Blackmetal en Speedmetal en Thrashmetal en Heavy Metal en Hard Rock en de oude tijden maar ook het modern materiaal moet vertegenwoordigd zijn? Pff.. 20 is te weinig.

Denk dat ik er gewoon 20 songs uit pik die me persoonlijk wat doen/deden. Om telkens weer andere redenen. Geen insteek van de 'beste' of meest 'muziekhistorisch belangrijke' songs. Gewoon een heel persoonlijk lijstje. Geen muziekpolitiekcorrect lijstje maar eentje recht uit het hart.
Met hier en daar t.z.t., gaandeweg het beklimmen van de ladder, een toelichting.
Dikke kans dat die persoonlijke songs de ladder niet lang overleven, maar dat zij dan maar zo.
Het lijkt me een spel met wispelturige elementen.

Dat scheelt er iig alweer eentje voor mijn lijst! Zal er binnenkort eens voor gaan zitten.

odi, uw lijstje is wel belachelijk goed. Die nummers van Glaciation, Behemoth en Hypno5e had ik sowieso ook genomineerd!

Ik plaats vannacht ook mijn lijstje. Deelnemen wordt tot eind januari wel wat lastig. Ik sta voor een zeer zware examenperiode.

Echt 20 "lievelingsnummers" kiezen is moeilijk. Daarom heb ik er gewoon 20 leuke uitgepikt volgens het "top of mind" principe

aslan (crew)
ik heb ondertussen één aanpassing gedaan... keuzes maken is moeilijk
genoeg afwisseling zo

goed dat jij Primordial erbij hebt ASman

Goed dat jij er Ahab, BtBaM, Cattle Decapitation, Enslaved, Godflesh, Slipknot, TDEP en Vader bij hebt
Keuzes keuzes...
Heb er bewust geen classics bijgegooid omdat ik aanneem dat vele anderen nog wel wat Maiden, Priest, Sabbath, Mercyful Fate, Motorhead...gaan nomineren.

ASman schreef:
Heb er bewust geen classics bijgegooid omdat ik aanneem dat vele anderen nog wel wat Maiden, Priest, Sabbath, Mercyful Fate, Motorhead...gaan nomineren.

Haha, straks maakt iedereen die aanname, zodat we lekker tegen elkaar kunnen opbieden met obscure bands en vergeten klassiekers
Zal dit weekend eens zien of ik 20 nummers uit kan zoeken.

Haha, buizen moet zijn lijstje ook nog altijd samenstellen. Ik denk dat daar wel minstens een nummer van ieder van die klassieke bands in zal steken. Dus wat dat betreft geen zorgen

aslan (crew)
wizard schreef:
Haha, straks maakt iedereen die aanname.
er is nog hoop

Blij dat ik er nog zo snel op zit; slechts drie waren al bezet.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:38 uur

geplaatst: vandaag om 01:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.