MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2016

zoeken in:
6,5

Ik vind het een erg leuke nieuwe single, een van de sterkhouders op het album.

8,75

5,75

Ik vind het maar een matige track; maar ergerlijker vind ik het semantisch imperialisme:

Arno schreef:
Ik vind het een erg leuke nieuwe single, een van de sterkhouders op het album.

8,75

Ik verwijs graag naar één van de sterkhoudende dagbladen van de Nederlandse taalkracht: Sterkhouder - NRC:

Kortom: een term die eigenlijk te pas en te onpas gebruikt wordt, maar ja, het is nieuw, en zoals bij veel nieuwe dingen hebben we in het begin wat moeite om maat te houden.

Imo zou het te pas en te onpas van dergelijke semantiek moeten worden bestraft met twee dagen verblijven in een staatslogement, op alleen water en brood - desnoods sterk water

6,8

Niet haar sterkste nummer nee.

7,5

Desire blies me 3 jaar geleden compleet ondersteboven, wat een geweldig nummer. Daarna viel eigenlijk alles me tegen van Meg en ben ik op een gegeven moment afgehaakt. Maar dit is toch wel een lekker nummer weer, al valt het stuk na de interviewsample dusdanig lelijk uit de toon dat dat zorgt voor een punt aftrek. Van mij krijgt ze een 7, want haar brengt op een gemiddelde van 6,9.

01-05: Meg Myers - Motel (Arno / 12 / 6,9)
02-05: The Duke Spirit - Wounded Wing (herman /

The Duke Spirit heeft van hun vorige album één van de leukste singletjes van de laatste jaren afgeleverd met Surrender.

Dit is compleet andere koek, niet verkeerd, maar niet zo fijn als Surrender. Edoch zal het nieuwe album door mij met veel nieuwsgierigheid benaderd worden.

7

Paar dagen geleden ontdekt. Deed me meteen denken aan de murder ballads van Nick Cave op de een of andere manier. Van The Duke Spirit had ik nooit gehoord, van Mark Lanegan natuurlijk wel. Stem zit ergens tussen Lana del Rey en PJ Harvey voor mijn gevoel. Betoverend mooi nummer voor mij.

9

edit: Surrender heb ik wel gedraaid vorig jaar als ik naar last.fm kijk (en ook nog een paar andere nummers), maar hoorde er blijkbaar minder in dan jij. Zet hem gelijk maar weer eens op.

Hee ik wist niet dat ze alweer een nieuwe hadden. Vorige twee singles (Blue and yellow Light en Hands) stonden ook in mijn afrekening (was ik geloof ik de enige in) en waren wat meer uptempo. Deze mag er ook weer zijn.

8

Ik heb Surrender ooit genomineerd voor de Alternatieve 152, wellicht dat je hem toen hebt gedraaid herman. En een ontdekking van een fijn catchy nummer van een relatief onbekend bandje maakt een plaatje voor mij vaak extra leuk, waar het voor een ander wellicht in de middelmaat blijft hangen.

De vorige 2 singles zijn volledig aan mij voorbij gegaan. Het album eind van de week maar eens gaan opzoeken.

Nu ik Surrender hoor is dat hier ook feest der herkenning ja. Maar ja dat moet wel als trouwe Pinguin luisteraar toch Sunderland

Jazeker, daar heb ik hem zeker opgepikt ja.

Edit, maar het blijft niet bij dat ene liedje. Ik vind het een band met potentie en hoop dan ook dat het nieuwe album een doorbraak voor hen mag betekenen.

Normaliter heb ik een allergie voor alles waar Wizard of OZ (Overspannen Zang) Mark Lanegan aan meedoet, maar in dit geval onterecht.

8

Ook hier een allergie voor Mark Lanegan, maar dit mag er wezen.

8

01-05: Meg Myers - Motel (Arno / 12 / 6,9)
02-05: The Duke Spirit - Wounded Wing (herman / 11 / 7,86)
03-05: Radiohead - Burn the Witch (aERodynamIC)

Zat je in de startblokken Eric

7 .... ik weet het nog niet; voorlopig best aardig

bonothecat schreef:
Zat je in de startblokken Eric

Jij ook?

Ik vind dit echt ongelooflijk gaaf.

9,9

Al een paar keer gedraaid. Niet verkeerd, maar hopelijk gaat het nog wat groeien.

6,5

aERodynamIC schreef:
(quote)

Jij ook?

Ik vind dit echt ongelooflijk gaaf.

9,9

Ja... en ik had ook al een tekst bedacht: "Iemand moet het doen"

Ik vrees dat Radiohead in dit topic wel de mwoah factor gaat krijgen (het is immers Radiohead)

Voorlopig ben ik vooral opgelucht dat het weer eens lekker klinkt.

8

aERodynamIC schreef:
Ik vrees dat Radiohead in dit topic wel de mwoah factor gaat krijgen (het is immers Radiohead)

Speciaal voor jou dan: WOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHHH!!!!!!!!!!!!!!!!

9,7

Die strijkers. Die strijkers! DIE STRIJKERS!

Enthousiast genoeg?

Teunnis schreef:
Enthousiast genoeg?

Nou, ik weet niet. Ik had het ook kunnen roepen, maar bij mij is 'iets met strijkers' in combinatie met geweldig vinden altijd nogal voorspelbaar

Bij mij is dat het dus. Ik ben van hun laatste albums meer en meer gaan houden, maar dit doet toch meer met me. Dus: WOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHHH!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
geplaatst: vandaag om 05:33 uur

geplaatst: vandaag om 05:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.