MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2016

zoeken in:
6,8

Ik sluit me bij Herman aan. The King of Limbs vond ik dan juist weer een erg mooi album. Maar hier ben ik nog miet erg enthousiast over, ondanks dat ik best wel een groot Radiohead-liefhebber ben.

Van Arrie en herman had ik deze reacties bijvoorbeeld dan ook verwacht, voorspelbaarheid is op deze site een groot goed

aERodynamIC schreef:
Van Arrie en herman had ik deze reacties bijvoorbeeld dan ook verwacht, voorspelbaarheid is op deze site een groot goed

Hoezo dat dan? Ik hou juist erg van Radiohead.

Daar staat het los van. Het gaat om het nummer en ik ben totaal niet verbaasd dat je hier minder mee kunt. Kwestie van je smaak inschatten. Alhoewel ik wel enorm verrast was over het hoge cijfer gisteren van herman voor zijn eigen nominatie. Dat had ik nooit zo ingeschat.

En Radiohead heeft toch echt meerdere kanten.

Of had je graag onvoorspelbaar willen zijn?

Het maakt mij niet uit of ik voorspelbaar ben of niet, ik zou niet weten waarom. Je opmerking verraste me gewoon. Ik vind eigenlijk alle albums van Radiohead goed tot erg goed (oké, op Pablo Honey na dan, die is wel aardig), en kan zowel hun rockkant als hun electronische kant waarderen. Dat is het probleem dus niet. Bovendien hou ik ook van strijkers. Maar ik snap het wel: het was gewoon een voorgevoel van je, dat heb je weleens. Blijkbaar klopte ie nog ook, knap ingeschat dus.

vette track, vette clip...vet cijfer.

8,5

9,5

Ja ik word hier ook wel weer heel blij van. Voorspelbaar?

8

Waarschijnlijk zou ik het over een week een hoger cijfer geven, want ik heb wel het gevoel dat dit een groeier is.

7.5

9,8

Sunderland schreef:
Voorlopig ben ik vooral opgelucht dat het weer eens lekker klinkt.
8

Mee eens. Ook een 8. Hoge verwachtingen van het album. Ik hoop op geweldige en relevante teksten.

Al vier cijfers boven de 9,5 ! Ik ben toch benieuwd of dat ook was gebeurt als dit geen Radiohead was geweest. Ik vind het nummer voorlopig heel aardig maar de euforie van sommigen hier deel ik (nog) niet. Overigens had ik bij de eerste luisterbeurt direct een Coldplay associatie. Die eerste minuut van het nummer kan toch zo van Viva La Vida komen.

Enfin, na een luisterbeurt of zes ben ik gematigd positief.

7,5

Ietwat neurotisch nummer. Komt vooralsnog niet verder dan een degelijke albumtrack bij mij. Aangezien men bij Radiohead doorgaans de beste nummers als singles kiezen, ben ik gereserveerd enthousiast.

Edgar18 schreef:

7,5
Ik vind een 7,5 een behoorlijk cijfer anders.

Ik vind het dan ook een heel aardig nummer. Maar zoals gezegd, nog niet meer dan dat.

01-05: Meg Myers - Motel (Arno / 12 / 6,9)
02-05: The Duke Spirit - Wounded Wing (herman / 11 / 7,86)
03-05: Radiohead - Burn the Witch (aERodynamIC / 15 / 8,11)
04-05: Emily Jane White - Frozen Garden (Sunderland / / )

Edgar18 schreef:
Al vier cijfers boven de 9,5 ! Ik ben toch benieuwd of dat ook was gebeurt als dit geen Radiohead was geweest. Ik vind het nummer voorlopig heel aardig maar de euforie van sommigen hier deel ik (nog) niet. Overigens had ik bij de eerste luisterbeurt direct een Coldplay associatie. Die eerste minuut van het nummer kan toch zo van Viva La Vida komen.

7,5

Vind die cijfers tegen de 10 aan ook wel opvallend, een nummer moet zich bij mij wel eerst bewijzen voor ik het zo hoog geef. En dat betekent dat ik het bv. over een jaar ook nog geweldig vind. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat het zo goed gescoord zou hebben als het een nieuwe onbekende band was geweest. Ik vind de clip eigenlijk boeiender dan het nummer. Op The King of Limbs staan ook wel nummers die ik spannender vind.

Emily begon wel aardig om daarna daar eigenlijk een beetje in te blijven hangen. Het is zeker niet slecht maar het waren toch 4 lange minuten

6,25

7,5

Als Radiohead dit had gemaakt had het allemaal 9+ scores opgeleverd!

Emily maakt mooie warme sferische muziek. Het engelenkoortje maakt het af.

8,5

6.75

Joechei, joechei
't is mei
er klinkt een schalmei!

Dit is mij veuls te pastoraal - so lead me down to the dusty (?) garden - voor anno nu. Sferisch,

Muziek voor EO-knotmansen

5,25

Geen Radiohead en toch een

8,5

Ja hoor, kan ook.

Ach, kijk, wordt daar op basis van 1 regel van een liedje een geheel verkeerde conclusie getrokken en desondanks een stempel gedrukt op de liefhebber van dit soort muziek, zonder dat ik zelf een waardeoordeel wil geven over EO-publiek.

Het meisje maakt duistere, treurige folkmuziek, niets religieus aan. Ik mag dan eens een woord foutief gebruiken, maar ik ben gelukkig niet zo egocentrisch om een waardeoordeel over anderen te geven, wat m.i. momenteel de grootste ziekte is in de Nlse cultuur en mijn grootste ergernis, en mede de reden is dat ik mij buiten discussies op sites als deze houdt.

Ik weet van wie het komt, net zo goed als dat hierop weer een antwoord komt met hoogdravende teksten, maar door niet te reageren blijft dit gedrag onbestraft. Laat ik het ook afkopen met een smiley.

7,5

6 vrij nietszeggend.

01-05: Meg Myers - Motel (Arno / 12 / 6,9)
02-05: The Duke Spirit - Wounded Wing (herman / 11 / 7,86)
03-05: Radiohead - Burn the Witch (aERodynamIC / 15 / 8,11)
04-05: Emily Jane White - Frozen Garden (Sunderland / 11 / 6,8)
05-05: Tsar B - Myth (Arno / / )

Gast
geplaatst: vandaag om 19:45 uur

geplaatst: vandaag om 19:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.