MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2016]

zoeken in:
123poetertjes schreef:
Zeg Peter, als ik al mijn tips van jou moet blijven stelen dan kan ik toch onmogelijk mijn eigen status hier opkrikken?
haha, sorry!! Maar na 10 jaar lidmaatschap alhier ben ik blij eens iemand tegen te komen die wel smaak heeft.

No Cars Go al op 1 gestaan?

Onweerwolf
Onweerwolf schreef:
Was wel een briljante vondst van de Orinoco mensen om daar een jingle van te maken.

Wie was hier eigenlijk verantwoordelijk voor?

The National moet ook nog loskomen.

stoepkrijt schreef:
Jammer trouwens dat Midnight CIty het zo slecht doet. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht, maar toch is het jammer. Dat nummer is de afgelopen maand gigantisch gegroeid bij me door dat waanzinnige outro.

Grappig, in 2011 was ik helemaal weg van dat nummer. Was toen een van mijn meest gedraaide nummers van het jaar en ik heb het zelfs nog bij Gerard Ekdom himself aangevraagd toen het Glazen Huis van 3FM in Leiden stond. Maar nu vind ik het eigenlijk meer een middenmotor in deze finale, ben er eigenlijk wel op uitgeluisterd.

En zo verbaas ik me er ook over dat Silent Shout het de laatste jaren pas zo goed doet in de Witte Trui en de Ladder. Dat nummer overdonderde me echt in 2006, net als het hele album. Apart dat mensen soms een nummer pas na jaren luisteren gaan waarderen.

i

Onweerwolf
Sunderland schreef:
(quote)
haha, sorry!! Maar na 10 jaar lidmaatschap alhier ben ik blij eens iemand tegen te komen die wel smaak heeft.

Wat was je vorige username dan?

Onweerwolf

Ik voorspel dat de Puzzel nu niet meer op #1 komt de rest van de dag.

Hoop doet leven.

Onweerwolf
NP: #100 PJ Harvey - The Words That Maketh Murder

75% gehad!

Onweerwolf schreef:
(quote)

Die komt volledig op het conto van dhr. Grafmat

Bijna op de helft en de eerste 10 nog binnen de 14 punten.

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
(quote)

Die komt volledig op het conto van dhr. Grafmat

Goed gedaan, Ard.

(Al hoop ik stiekem ook wel dat de 'Getting high with DJ Kaj'-jingle ooit nog eens terugkomt. )

stoepkrijt schreef:
(quote)
Dit is alsof de Koninginnenrit uit de Tour een paar kilometer voor de top van de Mont Ventoux wordt afgevlagd. Dat kan écht niet, hoor!

Thom Yorke is inmiddels z'n fiets kwijt en is nu te voet onderweg!

Onweerwolf schreef:
(quote)

Goed gedaan, Ard.

(Al hoop ik stiekem ook wel dat de 'Getting high with DJ Kaj'-jingle ooit nog eens terugkomt. )

Ik heb het hem nog uit het hoofd geprobeerd te praten, omdat ik het nummer te goed vond voor een jingle Maar ach, we hebben de nummer 18 (of wat was het?) uit de afgelopen V500 ook gewoon een jaar als jingle gebruikt, dus wie weet levert het M83 wel een mooi plekje op in de lijst

Onweerwolf schreef:
Wat was je vorige username dan?
Ach, iets dat te maken had met een single van mijn eerste muziekliefde: Fatbottomedgirl

Onweerwolf

Ik ga maar eens de top 50 luisteren vandaag/morgen, kijken hoe ver ik kom vandaag.

050 [041] Burial - Ashtray Wasp (2012, Engeland, 11:45) - MM: Song v/h Jaar (Maandwinnaars) / 4,5*
Dit nummer had wat mij betreft in de finale mogen staan, al is het al heel wat dat een nummer in dit genre van tegen de 12 minuten het zo goed doet op het forum hier. Ik geniet hier heel erg van, het organische geluid, de organische compositie ook... daardoor is het echt een heerlijk sfeervol en melancholisch nummer. Het voelt eigenlijk een beetje als één lange mijmering tijdens een avondwandeling. Of als een muzikaal schilderij waarbij elke zanglijn en sample weer een penseelstreek over het doek is. Ook een mooie sample van de Stone Roses trouwens, maar je moet wel heel erg Stone Roses-fan zijn om die er eigenhandig uit te halen.

049 [053] Portishead - We Carry On (2008, Engeland, 06:34) - MuMeLadder / 4,5*
Krautrock en electronica door de blender en dan ook nog die sublieme stem van Beth Gibbons erbij. Doet me in de verte een beetje denken aan Silver Apples' Oscillations. Voor mij is dit wel een van hun beste nummers, veel beter dan The Rip waarvan ik de populariteit dan weer niet zo goed snap.
Inmiddels ook alweer bijna 10 jaar oud trouwens, ben benieuwd of er ooit nog een album van Portishead komt. Geoff Barrow blijft in ieder geval een bezig baasje met diverse projecten.

Onweerwolf

Onweerwolf schreef:
(quote)

In alle bescheidenheid: it was I, LeGrafmat! ?

Grafmat schreef:
(quote)

In alle bescheidenheid: it was I, LeGrafmat! ?

Zeg, als iemand anders je al een baal veren in je reet heeft gepropt, hoef je er zelf niet per se nog meer bij te stoppen hè

Onweerwolf
Voor het eerst staan nu alle 3 AF's op links.

Onweerwolf schreef:
Voor het eerst staan nu alle 3 AF's op links.

Moeten we daaruit concluderen dat ook Canada aan het polariseren is?

Oh, zie dat ik het hoogtepunt van de dag helaas gemist heb. (Hoewel de beslissende lijst natuurlijk het echte hoogtepunt, ookaal is de stand dan wat minder mooi.)

Jammer dat het Chvrches tot nu toe niet lukt om boven verwachting te presteren.

Vorig jaar hier ontdekt en sindsdien ben ik het alleen maar meer gaan waarderen.

(En aangezien 6 nummers uit mijn top 7 uit 2006 of 2007 komen zou het binnenkort wel eens nog verder in mijn lijst kunnen stijgen.)

048 [030] London Grammar - Strong (2013, Engeland, 04:35) - Simon77 / 3,75*
Van London Grammar vond ik destijds Hey Now een mooie single en Wasting My Young Years daarna een voltreffer. Strong kwam weer daarna en was me iets teveel van hetzelfde, maar dan met een tekst die me niet aanspreekt. Voor mij blijft Wasting My Young Years hét nummer van London Grammar, maar aangezien ze pas bij Strong werden opgepikt door 3FM e.d. werd dat de hit en de klassieker voor het grote publiek. Dat vind ik eigenlijk wel jammer, het laat maar weer zien hoe groot de invloed van de media is. Doet niets af aan het feit dat Strong een mooi liedje is, maar ik hoor dus veel liever de voorganger.

047 [110] Amy Winehouse - Back To Black (2006, Engeland, 04:01) - MuMeLadder / 4,75*
Amy Winehouse is mij destijds zeker niet ontgaan, ik heb haar singles altijd wel mooi gevonden. Maar haar muziek heeft vorig jaar voor mij een extra laag gekregen, toen ik de documentaire Amy zag tijdens de tweede date met mijn vriendin. Na afloop hebben we heel wat muziek van haar geluisterd. En eerder dit jaar zelfs nog even haar standbeeld bezocht toen we een lang weekend in Londen waren. Eigenlijk maar een lelijk beeld trouwens, maar dat terzijde. Verder een hartbrekend nummer. Elke keer als Amy zingt "You go back to her and I go back to black" (goed te zien in de docu trouwens) breekt mijn hart een beetje voor haar.

Tame Impala staat dan wel constant in het rechterrijtje, het staat ook constant op overbrugbare afstand. Twee gunstige lijstjes en het staat gewoon op de (hoge) plek waar de meesten hem voorspeld hadden.

Onweerwolf
Nou, de verrassende koploper begint zachtjes uit te lopen.

Onweerwolf
En we zijn precies halverwege nu.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:08 uur

geplaatst: vandaag om 21:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.