Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2016]
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2016, 16:11 uur
Volgens mij is deze 11 punten de grootste afstand van een nummer 1 tot dusverre.
0
geplaatst: 11 december 2016, 16:12 uur
Ik verwacht van Nelis geen punten voor The Knife, wel voor Band of Horses en War on Drugs. Dacht hij meer into rock was. Hopelijk zit ik mis.
The Knife zou toch een geweldige winnaar zijn.
The Knife zou toch een geweldige winnaar zijn.
1
geplaatst: 11 december 2016, 16:12 uur
Onweerwolf schreef:
Roscoe is zo'n nummer dat volgens mij vooral veel fans heeft die het net buiten hun top 3 of 5 plaatsen. Komt daarmee rond de 10e plek uit.
Voor mijn gevoel is Roscoe voorlopig zo'n beetje koploper qua eerste plaatsen. En ook Oostende staat verrassend vaak op 1.Roscoe is zo'n nummer dat volgens mij vooral veel fans heeft die het net buiten hun top 3 of 5 plaatsen. Komt daarmee rond de 10e plek uit.
0
geplaatst: 11 december 2016, 16:13 uur
stoepkrijt schreef:
The National heeft nog steeds niet bovenaan een lijstje gestaan, met geen van beide nummers! Zeer verrassend. Misschien betekent dit gewoon dat de meeste National-fans nog moeten komen. De 12de en 18de plaats in de huidige stand slaan immers helemaal nergens op.
The National heeft nog steeds niet bovenaan een lijstje gestaan, met geen van beide nummers! Zeer verrassend. Misschien betekent dit gewoon dat de meeste National-fans nog moeten komen. De 12de en 18de plaats in de huidige stand slaan immers helemaal nergens op.
Die moeten vast nog komen inderdaad.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2016, 16:14 uur
Voor volgend jaar wil ik een statistiekje gaan bijhouden van eerste plaatsen. Ik kwam er dit jaar niet meer aan toe om daar formules voor te schrijven.
0
geplaatst: 11 december 2016, 16:15 uur
Ik denk vooral dat de The National-hype een beetje over is (als ie er al was misschien was t gewoon een piekje). Kijk maar naar de MumeLadder. Daar laat The National het ook afweten in de finale.
0
geplaatst: 11 december 2016, 16:16 uur
Onweerwolf schreef:
In de V500 ook gezakt toch?
In de V500 ook gezakt toch?
Klopt. Misschien leeft het vuurtje weer een beetje op als ze nog eens met een nieuw album komen?
0
geplaatst: 11 december 2016, 16:21 uur
stoepkrijt schreef:
Wut?! Welgeteld nog maar 4x vd 45 lijstjes. Is dat veel?(quote)
Voor mijn gevoel is Roscoe voorlopig zo'n beetje koploper qua eerste plaatsen. En ook Oostende staat verrassend vaak op 1.
2
geplaatst: 11 december 2016, 16:24 uur
Intervention heeft zichzelf over de kop gereden, en Knights of Cydonia heeft last van de beruchte hongerklop. ?
0
geplaatst: 11 december 2016, 16:26 uur
036 [104] Archive - Controlling Crowds (2009, Engeland, 10:09) - Arno / 3,25*
Alhoewel de 10 minuten zo voorbij zijn, niet echt een favoriet van me dit. Een soort Pink Floyd met een beat eronder. Het nummer heeft voor mijn gevoel weinig 'ademruimte', zoals ik eigenlijk wel vaker heb met progressieve rock. Teveel verstand, te weinig gevoel ofzo.
035 [073] Lana Del Rey - Video Games (2011, Verenigde Staten, 04:22) - MuMeLadder / 3,5*
Mooie radiohit met een decembergevoel. Zij zou eigenlijk eens een kerstsingle op moeten nemen. Heb nooit de hype helemaal begrepen, maar een prettige stem heeft ze zeker wel. Voor zover het haar eigen stem is.
034 [026] Arctic Monkeys - When The Sun Goes Down (2006, Engeland, 03:20) - Snoeperd / 3,25*
Zoals met de meeste nummers van Arctic Monkeys vind ik dit wel leuk, maar echt raken doet het me niet. Waarschijnlijk had ik het helemaal geweldig gevonden als ik 10 jaar jonger was geweest, want het ligt op zich wel in mijn straatje.
033 [043] The National - Conversation 16 (2010, Verenigde Staten, 04:19) - dumb_helicopter / 3*
Het probleem van The National is voor mij dat het allemaal wat eenvormig klinkt door de zang. Moet zeggen dat ik ze vroeger wel wat meer kon waarderen, maar als er nou iets zeurindie is... Een band die me sinds ik ze live zag maar is tegen gaan staan.
Alhoewel de 10 minuten zo voorbij zijn, niet echt een favoriet van me dit. Een soort Pink Floyd met een beat eronder. Het nummer heeft voor mijn gevoel weinig 'ademruimte', zoals ik eigenlijk wel vaker heb met progressieve rock. Teveel verstand, te weinig gevoel ofzo.
035 [073] Lana Del Rey - Video Games (2011, Verenigde Staten, 04:22) - MuMeLadder / 3,5*
Mooie radiohit met een decembergevoel. Zij zou eigenlijk eens een kerstsingle op moeten nemen. Heb nooit de hype helemaal begrepen, maar een prettige stem heeft ze zeker wel. Voor zover het haar eigen stem is.
034 [026] Arctic Monkeys - When The Sun Goes Down (2006, Engeland, 03:20) - Snoeperd / 3,25*
Zoals met de meeste nummers van Arctic Monkeys vind ik dit wel leuk, maar echt raken doet het me niet. Waarschijnlijk had ik het helemaal geweldig gevonden als ik 10 jaar jonger was geweest, want het ligt op zich wel in mijn straatje.
033 [043] The National - Conversation 16 (2010, Verenigde Staten, 04:19) - dumb_helicopter / 3*
Het probleem van The National is voor mij dat het allemaal wat eenvormig klinkt door de zang. Moet zeggen dat ik ze vroeger wel wat meer kon waarderen, maar als er nou iets zeurindie is... Een band die me sinds ik ze live zag maar is tegen gaan staan.

0
geplaatst: 11 december 2016, 16:27 uur
Ik heb nooit de associatie met postrock gehad. Nu ik terugluister, snap ik wel wat je bedoelt. Wellicht omdat ik altijd de logische associatie met de muziek van Jason Molina heeft, maar het heeft wel iets post-rockerigs ja.
1
geplaatst: 11 december 2016, 16:28 uur
herman Terrence loves you heeft nog meer dat december / kerst gevoel . Prachtig nummer.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2016, 16:32 uur
Arrie schreef:
Ik heb nooit de associatie met postrock gehad. Nu ik terugluister, snap ik wel wat je bedoelt. Wellicht omdat ik altijd de logische associatie met de muziek van Jason Molina heeft, maar het heeft wel iets post-rockerigs ja.
(quote)
Ik vind het eigenlijk ook wel erg lijken op het wat epischere werk van Neil Young.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2016, 16:40 uur
NP: #77 Archive - Lights
Ik vind de langere nummers van elektroprogtrippostorkest Archive met de jaren steeds beter worden. Als een goede wijn. Deze mag van mij al wel in de finale en dat moet het machtige Collapse/Collide nog langskomen.
Ik vind de langere nummers van elektroprogtrippostorkest Archive met de jaren steeds beter worden. Als een goede wijn. Deze mag van mij al wel in de finale en dat moet het machtige Collapse/Collide nog langskomen.
1
geplaatst: 11 december 2016, 16:44 uur
Daar zul je dan eindelijk de eerste #1 positie voor The National krijgen. Of eventueel dan toch Spinvis op #1 ?
0
geplaatst: 11 december 2016, 16:45 uur
De te verwachten top-2 maakt zich een klein beetje los, maar het staat nog steeds ontzettend dicht bij elkaar. De #13 kan met één inzending stijgen naar een podiumplek. Zelfs met een 10-punter komt ie voorbij de huidge #4.
0
geplaatst: 11 december 2016, 16:47 uur
Poeha schreef:
Daar zul je dan eindelijk de eerste #1 positie voor The National krijgen. Of eventueel Spinvis?
Daar zul je dan eindelijk de eerste #1 positie voor The National krijgen. Of eventueel Spinvis?
Emmylou?
0
geplaatst: 11 december 2016, 16:48 uur
032 [045] Agnes Obel - Riverside (2010, Denemarken, 03:49) - MuMeLadder / 4*
Van Agnes Obel vind ik al haar muziek nogal veel op elkaar lijken. Maar dit was het eerste nummer dat me goed van haar beviel overigens, dus terecht dat juist deze zo hoog staat. Erg mooi!
031 [017] Santigold - Disparate Youth (2012, Verenigde Staten, 04:44) - MM: Song v/h Jaar (Maandwinnaars) / 4*
Erg toffe artiest, leuk nummer. Dit was destijds een van mijn favoriete plaatjes en ik mag het nog steeds graag horen. Meer van dit soort muziek in de lijst!
030 [061] Archive - Collapse/Collide (2009, Engeland, 09:12) - MuMeLadder / 2*
Nee, dit vind ik niets. Geen spanningsboog, geen mooie stem, geen melodie waar ik van opveer. Echt niets waarvan ik enthousiast kan worden eigenlijk. Blij dat het voorbij is.
029 [009] Portishead - Machine Gun (2008, Engeland, 04:53) - MuMeLadder / 4,75*
Dit komt dan als een verademing. Third blijft toch een van de meesterwerken van de 00s. Een nummer waarvan de laatste 2 minuten toch wel kippenvel geven. Zo spartaans en industrieel en toch tegelijkertijd ijzingwekkend en beladen tegelijk. Als die synths erbij komen op 4 minuten... Wauw.
Van Agnes Obel vind ik al haar muziek nogal veel op elkaar lijken. Maar dit was het eerste nummer dat me goed van haar beviel overigens, dus terecht dat juist deze zo hoog staat. Erg mooi!
031 [017] Santigold - Disparate Youth (2012, Verenigde Staten, 04:44) - MM: Song v/h Jaar (Maandwinnaars) / 4*
Erg toffe artiest, leuk nummer. Dit was destijds een van mijn favoriete plaatjes en ik mag het nog steeds graag horen. Meer van dit soort muziek in de lijst!
Nee, dit vind ik niets. Geen spanningsboog, geen mooie stem, geen melodie waar ik van opveer. Echt niets waarvan ik enthousiast kan worden eigenlijk. Blij dat het voorbij is.
029 [009] Portishead - Machine Gun (2008, Engeland, 04:53) - MuMeLadder / 4,75*
Dit komt dan als een verademing. Third blijft toch een van de meesterwerken van de 00s. Een nummer waarvan de laatste 2 minuten toch wel kippenvel geven. Zo spartaans en industrieel en toch tegelijkertijd ijzingwekkend en beladen tegelijk. Als die synths erbij komen op 4 minuten... Wauw.

0
geplaatst: 11 december 2016, 16:50 uur
herman schreef:
Laatst kwam deze ook langs in de MuMeLadder (geloof dat ie daar ook erg hoog gaat eindigen), maar begreep er ook niks van, echt een niemendalletje. Terwijl ik best wel wat nummers van ze tof vind.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2016, 16:52 uur
Dwejkk_ schreef:
Laatst kwam deze ook langs in de MuMeLadder (geloof dat ie daar ook erg hoog gaat eindigen), maar begreep er ook niks van, echt een niemendalletje. Terwijl ik best wel wat nummers van ze tof vind.
(quote)
Ik vind het juist hun mooiste. En zelfs wel Top 10 van deze hele lijst.
Al moet ik er bij zeggen dat het wel een tijd geduurd heeft voordat dat kwartje viel.
0
geplaatst: 11 december 2016, 16:55 uur
Onweerwolf schreef:
Al moet ik er bij zeggen dat het wel een tijd geduurd heeft voordat dat kwartje viel.
(quote)
Hmm, nog maar eens in albumcontext dan proberen, misschien valt het kwartje dan.
0
geplaatst: 11 december 2016, 16:57 uur
Zo, weer even bijgelezen na het voetballen (don't ask..); grappig hoe Knights of Cydonia opeens zo hoog kwam en hetzelfde geldt voor de Editors. En vooral hoe Intervention ineens bovenin mee ging doen en zelfs No Cars Go de loef af stak. Maar het mooiste zou nog zijn als Let It Happen de geweldige opstand om kan zetten in een kletterende overwinning.
Tot slot nog Song for Zula, erg content met de hoge positie. Toch wel mijn grootste (her)ontdekking van deze editie van De Witte Trui voor mij.
Tot slot nog Song for Zula, erg content met de hoge positie. Toch wel mijn grootste (her)ontdekking van deze editie van De Witte Trui voor mij.
0
geplaatst: 11 december 2016, 17:00 uur
herman schreef:
Toch vreemd dat iemand die zo hoog opgeeft van het prototype voortkabbelnummer Surf Solar een probleem maakt van een gebrek aan spanningsboog. En, geen mooie stem, dat is natuurlijk kolder. 030 [061] Archive - Collapse/Collide (2009, Engeland, 09:12) - MuMeLadder / 2*

* denotes required fields.