Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2016]
zoeken in:
1
geplaatst: 11 december 2016, 17:00 uur
Dwejkk_ schreef:
Laatst kwam deze ook langs in de MuMeLadder (geloof dat ie daar ook erg hoog gaat eindigen), maar begreep er ook niks van, echt een niemendalletje. Terwijl ik best wel wat nummers van ze tof vind.
(quote)
Laatst kwam deze ook langs in de MuMeLadder (geloof dat ie daar ook erg hoog gaat eindigen), maar begreep er ook niks van, echt een niemendalletje. Terwijl ik best wel wat nummers van ze tof vind.
Dwejkk_ schreef:
Hmm, nog maar eens in albumcontext dan proberen, misschien valt het kwartje dan.
(quote)
Hmm, nog maar eens in albumcontext dan proberen, misschien valt het kwartje dan.
Dat was precies wat ik wilde zeggen. Ik vind het ook best verrassend dat Collapse / Collide het zo goed doet in zowel de ladder als de trui, want het nummer doet het voor mij eigenlijk vooral in de albumcontext. Vooral dat het nummer nog doorloopt tot ver in het volgende nummer. Sowieso is Controlling Crowds een album waarbij je de nummers niet los van elkaar moet luisteren.
0
geplaatst: 11 december 2016, 17:02 uur
Silent Shout of Fake Empire zouden mooie winnaars zijn
No Cars Go en Let It Happen nog mooier 
No Cars Go en Let It Happen nog mooier 
0
geplaatst: 11 december 2016, 17:03 uur
Sinds ik het album van Midlake heb opgezet gaat het opeens ook lekker met Roscoe. Ik heb het repeat-knopje voor de zekerheid maar ingedrukt.
0
geplaatst: 11 december 2016, 17:04 uur
Ik bedoelde daarmee dat Geert vast The National op #1 zou hebben, of eventueel Spinvis op #1 (niet dat het pas de eerste #1 van Spinvis zou zijn
). Had ik iets duidelijker moeten neerzetten.
). Had ik iets duidelijker moeten neerzetten.
0
geplaatst: 11 december 2016, 17:04 uur
Het zal vast geen toeval zijn nu ik 'net' gestemd heb, maar dit is wat mij betreft de beste tussenstand die we tot nu toe gehad hebben 

0
geplaatst: 11 december 2016, 17:07 uur
Ook erg knap (en verrassend) dat Song for Zula constant in het linkerrijtje staat. Van mij zal het geen punten krijgen, maar (ergens onderin) de top-10 gun ik dit nummer wel.
0
geplaatst: 11 december 2016, 17:08 uur
45 lijstjes betekent 45 nummers 1 uit een deelnemersveld van 24. Gemiddeld zo'n 2 per nummer dus. Dan vind ik 4 eerste plaatsen best veel voor een middenmoter.
0
028 [===] Courtney Barnett - Depreston (2015, Australië, 04:53) - Edgar18 / 4,75*
Courtney komt met verschillende nummers binnen en het hoogste met deze. Terecht wat mij betreft, wat een heerlijk nummer is dit. Een van mijn meest gedraaide singles van 2015 en ook dit jaar heb ik hem veel gehoord, aangezien het een van de favorieten van mijn vriendin is. Prachtige verhalende teksten over redelijk alledaagse dingen weet ze te schrijven. Dit nummer mag van mij volgend jaar wel de top 10 in.
027 [038] Beach House - Myth (2012, Verenigde Staten, 04:19) - MM: Albums v/h Jaar / 3*
Een ander nummer van Beach House ging ik na herhaaldelijk luisteren wel meer waarderen, ik geloof dat het Zebra was. Maar het kwartje bij deze band wil niet echt vallen. Geloof dat ik het album destijds best wel wat beluisterd heb, maar het wil niet echt blijven hangen bij mij.
026 [007] Arcade Fire - Reflektor (2013, Canada, 07:34) - MM: Song v/h Jaar (Maandwinnaars) / 5*
Waar ik Depreston het had over de top 10, mag deze van mij zeker wel in de top 5 of zelfs top 3. Wat was ik ondersteboven toen dit uitkwam, ik geloof dat ik hem in de eerste week gelijk 40 keer heb gedraaid (voor mij extreem veel). Mijn favoriete band van deze eeuw en dan ook nog geproduceerd door held James Murphy en bijgestaan door Bowie, mijn favoriete artiest aller tijden. Heeft ook nog nauwelijks aan kracht ingeboet. Als ik dit hoor, houdt de rest van de wereld even op met draaien.
025 [023] Bat For Lashes - Daniel (2009, Engeland, 06:47) - Rate Your Music / 4,5*
En deze vind ik ook beter dan ongeveer de helft van wat nu in de finale staat. Mooi nummer, maar wat ik toch het fijnst vindt aan Bat for Lashes is haar prachtige stem. Daar kan ik wel uren naar luisteren.
Courtney komt met verschillende nummers binnen en het hoogste met deze. Terecht wat mij betreft, wat een heerlijk nummer is dit. Een van mijn meest gedraaide singles van 2015 en ook dit jaar heb ik hem veel gehoord, aangezien het een van de favorieten van mijn vriendin is. Prachtige verhalende teksten over redelijk alledaagse dingen weet ze te schrijven. Dit nummer mag van mij volgend jaar wel de top 10 in.
027 [038] Beach House - Myth (2012, Verenigde Staten, 04:19) - MM: Albums v/h Jaar / 3*
Een ander nummer van Beach House ging ik na herhaaldelijk luisteren wel meer waarderen, ik geloof dat het Zebra was. Maar het kwartje bij deze band wil niet echt vallen. Geloof dat ik het album destijds best wel wat beluisterd heb, maar het wil niet echt blijven hangen bij mij.
026 [007] Arcade Fire - Reflektor (2013, Canada, 07:34) - MM: Song v/h Jaar (Maandwinnaars) / 5*
Waar ik Depreston het had over de top 10, mag deze van mij zeker wel in de top 5 of zelfs top 3. Wat was ik ondersteboven toen dit uitkwam, ik geloof dat ik hem in de eerste week gelijk 40 keer heb gedraaid (voor mij extreem veel). Mijn favoriete band van deze eeuw en dan ook nog geproduceerd door held James Murphy en bijgestaan door Bowie, mijn favoriete artiest aller tijden. Heeft ook nog nauwelijks aan kracht ingeboet. Als ik dit hoor, houdt de rest van de wereld even op met draaien.
025 [023] Bat For Lashes - Daniel (2009, Engeland, 06:47) - Rate Your Music / 4,5*
En deze vind ik ook beter dan ongeveer de helft van wat nu in de finale staat. Mooi nummer, maar wat ik toch het fijnst vindt aan Bat for Lashes is haar prachtige stem. Daar kan ik wel uren naar luisteren.
0
kaj_666 schreef:
Het zal vast geen toeval zijn nu ik 'net' gestemd heb, maar dit is wat mij betreft de beste tussenstand die we tot nu toe gehad hebben
Een tijdje terug stond Funeral nog 1e en Red Eyes 2e

0
geplaatst: 11 december 2016, 17:10 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Toch vreemd dat iemand die zo hoog opgeeft van het prototype voortkabbelnummer Surf Solar een probleem maakt van een gebrek aan spanningsboog. En, geen mooie stem, dat is natuurlijk kolder.
Smaken verschillen. Ik vind Surf Solar niet voortkabbelen, eerder een gigantische draaikolk.
0
geplaatst: 11 december 2016, 17:12 uur
Jubilee Street ook weer de aansluiting gevonden 
Bloodbuzz zie ik dat niet meer doen (net als de rest van de bottom-10)

Bloodbuzz zie ik dat niet meer doen (net als de rest van de bottom-10)
1
geplaatst: 11 december 2016, 17:12 uur
herman schreef:
Maar het kwartje bij deze band wil niet echt vallen. Geloof dat ik het album destijds best wel wat beluisterd heb, maar het wil niet echt blijven hangen bij mij.
Herkenbaar. Ik vind Beach House ook wel aardig, maar meer ook niet. Alleen Sparks (dit jaar ook nieuw binnen) vind ik echt heel mooi.027 [038] Beach House - Myth (2012, Verenigde Staten, 04:19) - MM: Albums v/h Jaar / 3*
Maar het kwartje bij deze band wil niet echt vallen. Geloof dat ik het album destijds best wel wat beluisterd heb, maar het wil niet echt blijven hangen bij mij.
Leuk dat je de top 50 bespreekt trouwens.
0
geplaatst: 11 december 2016, 17:19 uur
Red Eyes in ieder geval wel de tweede die de 200-puntengrens slecht. 
(tenzij je ervan uitgaat dat als eerste de bovenste punten gegeven worden; dan is het de eerste)

(tenzij je ervan uitgaat dat als eerste de bovenste punten gegeven worden; dan is het de eerste)
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2016, 17:21 uur
Op driekwart van de race en The War on Drugs aan de leiding..
0
geplaatst: 11 december 2016, 17:23 uur
Ja klopt, maar over de hele linie stonden mijn favorieten net heel hoog. Alleen Emmylou en Editors in het rechterrijtje, maar de rest hoog

0
geplaatst: 11 december 2016, 17:25 uur
Onweerwolf schreef:
Op driekwart van de race en The War on Drugs aan de leiding..
Rare kwarten heb jij. Op driekwart van de race en The War on Drugs aan de leiding..

0
geplaatst: 11 december 2016, 17:32 uur
0
geplaatst: 11 december 2016, 17:38 uur
En zo heeft de al afgeschreven Nick Cave het podium weer voor het grijpen...
* denotes required fields.