Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2016]
zoeken in:
0
geplaatst: 11 december 2016, 18:39 uur
Ik ken weinig nummers die ook maar enigszins lijken op Silent Shout, zeker niet uit 2006 of daarvoor! Dus ja, bijzonder is het wat mij betreft in elk geval! =)
1
geplaatst: 11 december 2016, 18:42 uur
Scorpion_21 schreef:
Echt...wat en waarom Silent Shout? Zo ongeveer iedereen heeft het wel in zn lijstje..maar waarom is t zo 'bijzonder'?
Echt...wat en waarom Silent Shout? Zo ongeveer iedereen heeft het wel in zn lijstje..maar waarom is t zo 'bijzonder'?
Even kijkend naar je stemlijst zie ik dat je geen enkele dance in je regionen van 3,5* tot 5* hebt staan. Lijkt mij een typisch geval van ''your bad''.
Silent Shout heeft een zeer rijke, gelaagde, onderkoelde en spannende productie. Zou gek worden van uitzinnigheid als ik dit op de dansvloer zou horen!
0
geplaatst: 11 december 2016, 18:42 uur
Scorpion_21 schreef:
Jij vindt het heel doorsnee klinken?
0
geplaatst: 11 december 2016, 18:46 uur
Dat zeg ik niet. t is niet mijn genre maar ben wel benieuwd waarom zo'n nummer zo hoog scoort bij iemand die pakweg The National Band of Horses en Spinvis in zn lijstje heeft staan (die heb ik nl wel).
0
geplaatst: 11 december 2016, 18:48 uur
De kille electronica van The Knife grijpen me iedere keer weer bij de keel, zeker in combinatie met de vervreemdende zang. Het geeft een ongrijpbare sfeer die voor mij heel goed werkt, maar voor een ander inderdaad net zo goed totaal niet kan werken.
0
geplaatst: 11 december 2016, 18:49 uur
Scorpion_21 schreef:
Dat zeg ik niet. t is niet mijn genre maar ben wel benieuwd waarom zo'n nummer zo hoog scoort bij iemand die pakweg The National Band of Horses en Spinvis in zn lijstje heeft staan (die heb ik nl wel).
(quote)
Ik heb ook The National en Spinvis, en zie niet in waarom het één het ander uit zou sluiten. Bij De Witte Trui hebben veel deelnemers volgens mij een vrij brede smaak.
0
geplaatst: 11 december 2016, 18:52 uur
Arrie schreef:
Ik heb ook The National en Spinvis, en zie niet in waarom het één het ander uit zou sluiten. Bij De Witte Trui hebben veel deelnemers volgens mij een vrij brede smaak.
Ongetwijfeld maar er zijn wel rode draden te bekennen en The Knife is - iig bij een aantal lijstjes die ik vandaag langs zie komen - die vreemde eend in de bijt (heeft er ook deels mee te maken dat dat genre niet oververtegenwoordigd is in deze finale) en ik ben nieuwsgierig waarom. That's why. En je geeft in je eerdere post een aanzet. Misschien moet ik het eens met een goede koptelefoon luisteren om de gelaagdheid en subtiliteit te ervaren (quote)

0
geplaatst: 11 december 2016, 18:53 uur
Scorpion_21 schreef:
(quote)
Misschien moet ik het eens met een goede koptelefoon luisteren om de gelaagdheid en subtiliteit te ervaren
Dat lijkt me sowieso een aanrader.

0
geplaatst: 11 december 2016, 18:57 uur
En dan te bedenken dat ze een nog mooier nummer hebben.
Maar lekker laten staan op #4, puike prestatie.
Maar lekker laten staan op #4, puike prestatie.
0
geplaatst: 11 december 2016, 19:01 uur
Ondertussen heeft Portishead bijna het linkerrijtje bereikt! (en dan moet mijn lijstje nog komen ?)
0
geplaatst: 11 december 2016, 19:19 uur
Ik doe gewoon geen uitspraken meer over de uitslag tot die definitief is.. Elke keer als ik denk dat het beslist is, ligt een half uur later alles weer anders..
0
geplaatst: 11 december 2016, 19:25 uur
Het lijkt nu wel echt een tweestrijd te worden tussen The Knife en Radiohead!
0
geplaatst: 11 december 2016, 19:28 uur
Hopelijk helpt Frank CHVRCHES van die laatste plaats af. Alhoewel: dan staat M83 ineens laatste. Of First Aid Kit. Die gun in de laatste plaats eigenlijk ook niet.
0
geplaatst: 11 december 2016, 19:31 uur
M83 aub niet. Hoewel, hier op mume moet ik het vaak met dit soort geuzenplekken doen voor 'mijn muziek'... Het heeft ook wel weer wat. ?
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2016, 19:31 uur
Met nog 12 lijstjes te gaan lijken de regionen wel min of meer te zijn bepaald. Nu de exacte posities nog. In elk segment is er nog strijd.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2016, 19:41 uur
En er is weer stuivertje gewisseld.
Maar het lijkt duidelijk The Knife of Radiohead te worden. Net als vorig jaar.
Maar het lijkt duidelijk The Knife of Radiohead te worden. Net als vorig jaar.
* denotes required fields.