Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2016]
zoeken in:
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:21 uur
Ik zie het, jammer hoor! Voor mij is het één van de beste liedjes die Radiohead ooit gemaakt heeft. Al zijn Videotape en Nude minstens zo goed.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2016, 20:21 uur
Gretz schreef:
Jigsaw in zoveel lijstjes op #1, dat had ik niet verwacht zeg. Ik vind het persoonlijk gewoon een doorsnee nummer in het Radiohead-oeuvre. Meeste nummers op In Rainbows zijn sterker.
Jigsaw in zoveel lijstjes op #1, dat had ik niet verwacht zeg. Ik vind het persoonlijk gewoon een doorsnee nummer in het Radiohead-oeuvre. Meeste nummers op In Rainbows zijn sterker.
+1
Bij de organisatie staat 'ie dan ook gewoon op #24.
1
geplaatst: 11 december 2016, 20:22 uur
Ik begrijp niet echt wat er nu zo bijzonder is aan Jigsaw. Goed hoor, maar er zijn zo 20 platen van ze die ik beter vind.
Of kan deze hier nu echt puur zo hoog komen bij gebrek aan andere Radioheads (mede natuurlijk omdat de toppers van de ladder geen Witte deelnemers zijn)?
Edit: nu ik dit ingetypt heb, zie ik dat ik niet de enige was die hier even mee bezig was
Of kan deze hier nu echt puur zo hoog komen bij gebrek aan andere Radioheads (mede natuurlijk omdat de toppers van de ladder geen Witte deelnemers zijn)?
Edit: nu ik dit ingetypt heb, zie ik dat ik niet de enige was die hier even mee bezig was
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:23 uur
Jigsaw is iig oneindig mooier dan Knife...en dit zou dan een van hun beste nrs. zijn
.
Wat opvalt is dat RH fans veel vaker pts geven aan Knife dan andersom.
.Wat opvalt is dat RH fans veel vaker pts geven aan Knife dan andersom.
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:24 uur
tbouwh schreef:
Ik begrijp niet echt wat er nu zo bijzonder is aan Jigsaw. Goed hoor, maar er zijn zo 20 platen van ze die ik beter vind.
Of kan deze hier nu echt puur zo hoog komen bij gebrek aan andere Radioheads (mede natuurlijk omdat de toppers van de ladder natuurlijk geen Witte deelnemers zijn)?
Of kan deze hier nu echt puur zo hoog komen bij gebrek aan andere Radioheads (mede natuurlijk omdat de toppers van de ladder natuurlijk geen Witte deelnemers zijn)?
Ik ben geen Radiohead-fan, maar vind dit wel het beste nummer van In Rainbows.. En aangezien In Rainbows hier op de site in de top-10 staat dit daarvan de enige is die de finale haalt, kun je toch al niet meer echt zeggen dat Jigsaw geen tegenstand uit eigen kamp heeft hoeven overwinnen... Maar dat het nu op weg is naar 2x achter elkaar de Witte Trui winnen??? Nee, dat begrijp ik ook niet.
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:24 uur
Ik weet niet of 'mooi' nu het juiste woord is voor Silent Shout. Voor Jigsaw ook niet trouwens...
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:25 uur
Ik wel, en ik duim er hard voor.
Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw,
Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw, Jigsaw,
2
geplaatst: 11 december 2016, 20:25 uur
Veelzeggend ook wel dat de Puzzel extreem kansloos is om in de hogere regionen van de MuMeLadder te eindigen (blijkbaar vind een meerderheid van de stemmers de andere (RH-)nummers beter) terwijl concurrenten als Fake Empire en Silent Shout de grote finale al een of meerdere keren hebben gehaald.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2016, 20:27 uur
Gretz schreef:
Veelzeggend ook wel dat de Puzzel extreem kansloos is om in de hogere regionen van de MuMeLadder te eindigen (blijkbaar vind een meerderheid van de stemmers de andere (RH-)nummers beter) terwijl concurrenten als Fake Empire en Silent Shout de grote finale al een of meerdere keren hebben gehaald.
(quote)
Klopt helemaal.
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:28 uur
kaj_666 schreef:
Ik ben geen Radiohead-fan, maar vind dit wel het beste nummer van In Rainbows.. En aangezien In Rainbows hier op de site in de top-10 staat dit daarvan de enige is die de finale haalt, kun je toch al niet meer echt zeggen dat Jigsaw geen tegenstand uit eigen kamp heeft hoeven overwinnen... Maar dat het nu op weg is naar 2x achter elkaar de Witte Trui winnen??? Nee, dat begrijp ik ook niet.
(quote)
Dat is waar, maar ik heb het idee dat die hoge positie van In Rainbows veel meer is gebaseerd op het geheel dan op individuele nummers. Naar ik vermoed in meerdere mate dan bij bijv the Bends (Street Spirit, Fake Plastic Trees) en OK Computer (Paranoid, Karma Police, Exit Music).
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:29 uur
Kan even niet zo snel opzoeken hoe hoog Jigsaw dit jaar (ongeveer) gaat eindigen in de Ladder, maar is ook niet in de top 200 toch? In verhouding doet ie het dan hier extreem goed in vergelijking met een hoop andere nummers die ook hoog scoren in de Ladder.
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:30 uur
Jigsaw is dit jaar sowieso in de Top 100 geëindigd van de MuMeladder.
1
Onweerwolf
geplaatst: 11 december 2016, 20:31 uur
Nog maar een uurtje en 6 stemmers te gaan en het is nog steeds ultraspannend.
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:31 uur
Ha, eindelijk Portishead naar het linkerrijtje.
Edit: Hoewel? Waarschijnlijk net niet.
Edit: Hoewel? Waarschijnlijk net niet.
3
geplaatst: 11 december 2016, 20:32 uur
luigifort schreef:
Jigsaw is iig oneindig mooier dan Knife...en dit zou dan een van hun beste nrs. zijn
.
Wat opvalt is dat RH fans veel vaker pts geven aan Knife dan andersom.
.Wat opvalt is dat RH fans veel vaker pts geven aan Knife dan andersom.
Die Knife-fans hebben gewoon lekker tactisch gestemd

0
geplaatst: 11 december 2016, 20:33 uur
Volgens mij heeft die The Knife wel een stuk hoger zitten dan Jigsaw.
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:35 uur
De waardering voor Jigsaw heeft voor mij ook een boel met beleving te maken; tuurlijk heeft Radiohead met The Bends en OK Computer 2 magistrale albums afgeleverd, maar die heb ik ver na hun release ontdekt.
Met de release van In Rainbows was ik dik fan en keek ik lang uit naar dit album. Het 3e magistrale album was een feit en Jigsaw is m.i. een overheerlijk nummer en krap aan het beste van IR. Hoog tempo en flink zenuwachtige muziek. Dat in combinatie met een schitterend concert in mijn voortuin, de Westergasfabriek in 2008 maakt dit één van de pareltjes van afgelopen 10 jaar!
Met de release van In Rainbows was ik dik fan en keek ik lang uit naar dit album. Het 3e magistrale album was een feit en Jigsaw is m.i. een overheerlijk nummer en krap aan het beste van IR. Hoog tempo en flink zenuwachtige muziek. Dat in combinatie met een schitterend concert in mijn voortuin, de Westergasfabriek in 2008 maakt dit één van de pareltjes van afgelopen 10 jaar!
1
geplaatst: 11 december 2016, 20:36 uur
Gretz schreef:
Kan even niet zo snel opzoeken hoe hoog Jigsaw dit jaar (ongeveer) gaat eindigen in de Ladder, maar is ook niet in de top 200 toch? In verhouding doet ie het dan hier extreem goed in vergelijking met een hoop andere nummers die ook hoog scoren in de Ladder.
(quote)
Dat komt natuurlijk ook mede doordat veel mensen in die andere Ladder onbewust toch gaan denken 'tja, Radiohead heeft zó veel andere nummers nog in de strijd die ik eigenlijk beter vind, laat ik mijn 7 en 5 punten maar aan een ander nummer geven'.. En dat probleem hebben bands als The Knife en Band Of Horses - om er eens 2 te noemen - in de ladder absoluut niet; die hebben maar 1 nummer dat enigszins serieus meedoet.. Om in de Witte Trui-analogie te blijven: Jigsaw is eigenlijk Axel Merckx, op zichzelf een hartstikke goede renner met een mooie erelijst, maar je blijft toch altijd kijken naar z'n vader die veel beter was...
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:37 uur
Ik vind Jigsaw best een mooi nummer, maar Nude, Reckoner, Weird Fishes, All i Need etc. zijn nog vele betere nummers van In Rainbows. Snap alleen niet zo goed dat Jigsaw 18de staat in de startladder en gewoon meedoet voor de overwinning nu. 

0
geplaatst: 11 december 2016, 20:38 uur
Mooi gezegd dus door meerderen. RH heeft vele mooie songs en bij Knife blijft t dus bij deze ene..
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:39 uur
Ik vind Marble House nog iets beter dan Silent Shout eigenlijk.
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:39 uur
Dance Lover schreef:
Ik vind Jigsaw best een mooi nummer, maar Nude, Reckoner, Weird Fishes, All i Need etc. zijn nog vele betere nummers van In Rainbows. Snap alleen niet zo goed dat Jigsaw 18de staat in de startladder en gewoon meedoet voor de overwinning.
Ik vind Jigsaw best een mooi nummer, maar Nude, Reckoner, Weird Fishes, All i Need etc. zijn nog vele betere nummers van In Rainbows. Snap alleen niet zo goed dat Jigsaw 18de staat in de startladder en gewoon meedoet voor de overwinning.
Was ook op een haar na uitgeschakeld voor de finale he.
Ik vermoed dat de users die alleen een finalelijstje hebben ingeleverd maar in de rest van het jaar niet meededen relatief veel punten aan Radiohead kwijt konden. Zou graag statistieken zien die dat bevestigen.
0
geplaatst: 11 december 2016, 20:40 uur
Heel fijn, maar dat wordt totaal teniet gedaan door 0 punten voor The Knife en het volle pond voor Radiohoofd

luigifort schreef:
Mooi gezegd dus door meerderen. RH heeft vele mooie songs en bij Knife blijft t dus bij deze ene..
Maar daar gaat het hier nu juist niet om, het gaat om dat ene nummer.
1
geplaatst: 11 december 2016, 20:41 uur
Gretz schreef:
Zou graag statistieken zien die dat bevestigen.
En zo werkt tunnelvisie dus. Zou graag statistieken zien die dat bevestigen.

0
geplaatst: 11 december 2016, 20:41 uur
En die ene band die wat mij betreft fenomenaal goed is maar ook weer niet in elke ranglijst bovenaan hoeft te eindigen.
Radiohead is de Peter Sagan van MuMe, een absolute veelvraat. Eigenlijk alles al wel gewonnen waar ze aan meededen. En verdient het nu maar weer eens om tweede te worden.

* denotes required fields.