MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Iconen van de 20e eeuw (K.O.)

zoeken in:
Ik stem hier op het grootste icoon, niet op mijn favoriete artiest. Anders was mijn stem in deze battle naar Bruce gegaan.

johannesA
Zo stem ik ook, doch kon ik het niet laten om voor Bruce Springsteen te stemmen

Bowie gaat deze competitie toch wel winnen.

5-10

Ik vind beide artiesten erg goed maar zie Elvis toch iets meer als een icoon.

2-1 ( "bestverkopende solo-artiest in de geschiedenis van de muziekindustrie")

johannesA
4-3

Cured
7-5

dat bedoelde ik dus met de dood geverfde winnaar Bowie (heeft nu het recente stervens voordeel)

Ik vind Bowie muzikaal veel beter, maar als icoon kan hij natuurlijk niet tippen aan Elvis. Daar verandert zelfs zijn recente dood niets aan.

8-6

Cured
Funky Bookie schreef:
Ik vind Bowie muzikaal veel beter, maar als icoon kan hij natuurlijk niet tippen aan Elvis. Daar verandert zelfs zijn recente dood niets aan.
Zo is het maar net, FB ; jij snapt/'speelt' de essentie van de topictitel .

8-7 en ook ik ben het volmondig eens met FB!

Beetje saai, niet
Als we die argumenten er steeds op nahouden dan zouden we steeds allemaal op dezelfde moeten stemmen en is dit iconen spel geen bal aan en staat van te voren al vast wie er zou moeten winnen.
In die zin dat Elvis voordat dit spel uberhaupt begonnen was al had gewonnen...want Bowie laat staan Bruce Freddie etc.kunnen daar dan nooit aan tippen.

Inderdaad.
Laten we hierna het 'spel' doen: 'beroemdste band aller tijden'.
Iemand enig idee wie kan winnen

Funky Bookie schreef:

Ik ben het dit keer helemaal niet met je eens. Ga vooral naar de tentoonstelling David Bowie Is in Groningen (kan ik iedereen aanraden) en dan zie je zijn invloed op muziek, mode, trends, fashion en nog veel meer. Ook was hij een alleskunner: hij maakte zelfs de schetsen voor hoe de tour eruit moest gaan zien, om maar wat te noemen. Ook wist hij steeds de goede mensen om zich heen te scharen, ook een gave die van belang is.

Elvis daarentegen, heeft zich na een fantastische en invloedrijke start in de 50's juist veel te veel laten beïnvloeden door die vermaledijde colonel Parker, wat een negatief effect had op zijn carriere, zeker in de 60's. Pas later doet hij weer meer zijn eigen ding, met alle goede gevolgen van dien. Daarom verliest Elvis het bij mij van Bowie, hoezeer ik Elvis ook waardeer en zijn invloed natuurlijk ook zie.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:21 uur

geplaatst: vandaag om 02:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.