MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Iconen van de 20e eeuw (K.O.)

zoeken in:

11-9

Beiden net niet de allergrootste iconen (John Lennon vs. Bob Dylan had mijn finale geweest), maar wel hele mooie finalisten. Vallen beiden net daaronder (samen met Michael Jackson, James Brown, Jimi Hendrix, Freddie Mercury en Bob Marley, en uit de 21e eeuw Eminem en Kanye West)

12-9

En als we het gaan hebben over het feit dat Bowie muzikaal beter is maar Presley een "groter icoon" is, leg mij dan maar eens uit waarom Jackson het loodje moest leggen ten opzichte van Morrison.

catdog schreef:
leg mij dan maar eens uit waarom Jackson het loodje moest leggen ten opzichte van Morrison.
Hé ja, laten we de meest absurde uitslag van allemaal nog een keer bespreken .

Nee, terechte uitslag. Even grote iconen. Waarom? Heb je een uur?

Johnny Marr had moeten winnen. Diep van binnen weet iedereen dat.

vigil schreef:

Misschien doen we ooit nog een 'beste gitaristen'-KO, dan zeker

johan de witt schreef:
Misschien doen we ooit nog een 'beste gitaristen'-KO, dan zeker

Bono is beter

vigil schreef:

Idd. Of Morrissey

Johnny Marr schreef:
(quote)

Idd. Of Morrissey

Jij gunt Moz dat wel?

luigifort schreef:
(quote)

Jij gunt Moz dat wel?

Tuurlijk. Best een gezellige kerel toch? Fijne gozer die Mozzer.

panjoe (moderator)
14-9

west ik ben ook in Groningen geweest en ik betwist zeker niet dat Bowie een icoon is.
Elvis heeft geluk dat hij de eerste, blanke, van-zijn-13-jarige-nichtje-afblijvende rock 'n roller is. Zijn invloed zien we nu nog steeds.
Bowie is veelzijdiger, creatiever, origineler enz. maar Bowie is meer een early adapter dan dat hij hele generaties beïnvloed heeft. Elvis is misschien wel de eerste popster van de 20e eeuw en elke nieuwe generatie zal Elvis tegenkomen in films, documentaires etc. Ik denk persoonlijk niet dat Bowie over 30 jaar datzelfde effect nog heeft buiten de muziekliefhebbers.

14-10

Funky Bookie schreef:
westBowie is veelzijdiger, creatiever, origineler enz. maar Bowie is meer een early adapter dan dat hij hele generaties beïnvloed heeft. Elvis is misschien wel de eerste popster van de 20e eeuw en elke nieuwe generatie zal Elvis tegenkomen in films, documentaires etc. Ik denk persoonlijk niet dat Bowie over 30 jaar datzelfde effect nog heeft buiten de muziekliefhebbers.

Nou las ik bij the Greatest Hits van Elvis dat sommige 'jongere' liefhebbers Elvis heus wel kennen, maar eerder van een aantal bekende nummers..... zo kan het natuurlijk ook gaan.
Van een grote Bowie fan begreep ik dat Bowie nog van alles klaar heeft liggen voor ons, en dat hij dat natuurlijk zelf had geregeld voor zijn dood. Dus wie weet is Bowie toch nog een groter icoon over 30 jaar. Maar dan moeten we dit spelletje nog maar eens spelen.
Voor nu - 2015 - schat ik hem net wat hoger in. En dat staat natuurlijk los van zijn dood.

MusicMeter heeft zich duidelijk uitgesproken, David Bowie is voor ons het grootste mannelijke icoon van de 20e eeuw.

https://metrouk2.files.wordpress.com/2016/01/gettyimages-52240895.jpg

Morgenavond zet ik de ronde voor de vrouwelijke iconen op.

Funky Bookie schreef:
Bowie is veelzijdiger, creatiever, origineler enz. maar Bowie is meer een early adapter dan dat hij hele generaties beïnvloed heeft.
Wederom ben ik het helemaal met je eens. Bowie is een enorme held maar voor mij zijn er absoluut grotere iconen dan hij. Maar goed, de winnaar stond van te voren natuurlijk al vast dus erg verrassend is deze victorie niet.

Dat is nou ook t leuke aan dit spel..dat de winnaar van te voren al vast staat

Edgar18 schreef:
(quote)
Maar goed, de winnaar stond van te voren natuurlijk al vast dus erg verrassend is deze victorie niet.
Edgar, eerlijk gezegd valt deze conclusie door jou mij een beetje tegen. Jij en anderen zetten zo de deelnemers hier en Bowie te kakken, om het eens anders te formuleren.

Bedankt weer voor de organisatie Gretz!

Dat Bowie torenhoog favoriet was had deels te maken met minder leuke omstandigheden. Als dit spel een jaar eerder had plaatsgevonden was het ongetwijfeld spannender geweest. Een iconische status neemt nu eenmaal regelmatig toe wanneer een artiest (onverwacht) is te komen overlijden. Zie Elvis Presley, Kurt Cobain, Amy Winehouse etc. Neemt niet weg dat ik David Bowie persoonlijk een terechte winnaar vind.

Bij de vrouwelijke iconen zal de winnaar allicht minder voorspelbaar zijn.

Jullie spreken jezelf tegen. Stel dat Bowie de status van de ook pas overleden Black had gehad? Kom op nou zeg: alle deelnemers hier worden zo fors onderschat.

Wat een onzin west. Dat ik Bowie heel erg goed vind staat toch volledig los van het gegeven of ik hem een icoon vind of niet? Overigens is hij een heel groot icoon alleen is mijn eerste associatie bij dit woord invloed en hierin geef ik Funkie B. helemaal gelijk, Bowie is een early adapter en geen pionier. Zijn invloed op de muziekindustrie is voor mij kleiner dan die van bijvoorbeeld Elvis.

En dat de kans dat Bowie dit ging winnen erg groot was na zijn overlijden vorige maand lijkt me evident. Als je denkt dat zijn succes in allerhande spelletjes, de ladder etc. van het komend jaar los staan van zijn sterven dan zou ik dit enigszins naïef willen noemen...

Edgar18 schreef:

En dat de kans dat Bowie dit ging winnen immens groot was na zijn overlijden vorige maand lijkt me evident. Als je denkt dat zijn succes in allerhande spelletjes, de ladder etc. van het komend jaar los staan van zijn sterven dan zou ik dit enigszins naïef willen noemen...

Immens groot? Vind ik schromelijk overdreven.

Dat mag jij vinden . Zal ik het veranderen in erg?

Ook weer niet immens groot aangezien Bowie in Edgars spel (beste band / artiest aller tijden) het ook al tot de finale schopte. Hij heeft sowieso een grote en toegewijde fanbase op MuMe, dat is zeker.

Edgar18 schreef:
Dat mag jij vinden . Zal ik het veranderen in erg?

Gretz schreef:
Hij heeft sowieso een grote en toegewijde fanbase op MuMe, dat is zeker.

Oh ja? Let vooral niet op mijn avatar.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:55 uur

geplaatst: vandaag om 03:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.