MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Iconen van de 20e eeuw (K.O.)

zoeken in:
luigifort schreef:
Beetje neerbuigend..niet Edgar?
Waarom? Omdat ik de vraag stel of je wel eens iets geluisterd hebt? En vervolgens zeg ik iets aardigs om je tegemoet te komen - tijden zijn niet met elkaar te vergelijken - en jij reageert als een klein jongetje dat op zijn teentjes wordt getrapt... Das gek hé? Blijkbaar begreep je mijn opmerking niet zo goed, kan gebeuren !

Edgar18 schreef:
(quote)
Waarom? Omdat ik de vraag stel of je wel eens iets geluisterd hebt? En vervolgens zeg ik iets aardigs om je tegemoet te komen - tijden zijn niet met elkaar te vergelijken - en jij reageert als een klein jongetje dat op zijn teentjes wordt getrapt... Das gek hé? Blijkbaar begreep je mijn opmerking niet zo goed, kan gebeuren !

Tweelingbroertjes
Heb je wel eens meer dan 1 nummer gehoord? Heb je vaker ergens anders ook gevraagd..hoe jij dat meestal bedoelt is alsof je er van tevoren al vanuit gaat dat iemand er niks of nauwelijks van kent...

Edgar18 schreef:
Het zou voor mij een beetje vreemd zijn als iemand op Ria Valk stemt in een battle tegen Madonna omdat diegene toevallig erg fan is van Ria maar blijkbaar kan dat ook gewoon?

Lijkt mij logisch dat-ie dan op Ria stemt. Anders hoeven we zo'n battle toch niet te spelen...

87. Marie Fredriksson (Roxette) vs. Anne Murray

0-1

Edgar18 schreef:
Johan, Luigi of Bonk, zou één van jullie eens willen uitleggen waarom jullie Heather Nova een groter icoon vinden dan Bessie Smith? Ik ben daar oprecht benieuwd naar.

Met het risico dat ik er straks achter kom dat ik eigenlijk één van een drieling ben... Het voelt toch wel een beetje of je op het matje wordt geroepen om verantwoording af te leggen, hoewel je het niet zo zal bedoelen, maar dat heeft toch wat geks bij een stem in een KO. Iedereen ziet vanuit zijn perspectief toch geregeld gekke stemmen langs komen?

Tja, ik stem alleen maar als ik beide namen op zijn minst ken, wat al vaak genoeg niet het geval is. Vervolgens weeg ik af wat voor mij het grootste icoon is. Ik verdiep me niet altijd in de volledige geschiedenis van elke artiest. Ik wist niet meer van Bessie Smith dan dat ze een blueszangeres in de beginjaren van deze eeuw is geweest, maar ik behalve dat haar eigenlijk nooit voorbij hoor of zie komen in beschouwingen, verhalen of genoemd hoor worden als inspiratiebron. Ik zie/hoor haar nooit, waardoor ik haar icoonwaarde niet hoog inschat. Dat is natuurlijk mijn tekortkoming in kennis, want nu ik wat achtergrondinformatie gezocht heb, blijkt ze wel wat belangrijker dan ik dacht. Maar dat zal bij meer artiesten zo zijn, misschien weer omdat ik niet genoeg weet over de geschiedenis van dat genre. Maar het gaat me te ver om steeds uit te zoeken of mijn subjectieve stem objectief gezien wel klopt.
Heather Nova acht(te) ik een groter icoon (hoewel ook zeker niet een hele grote) vanwege de invloed en uitstraling die ze heeft binnen de vrouwelijke rockmuziek, ook omdat zij geregeld wordt genoemd door anderen als bron van inspiratie.

Hopelijk geeft dat wat antwoord op je oprechte benieuwdheid.

Edgar18 schreef:
Het zou voor mij een beetje vreemd zijn als iemand op Ria Valk stemt in een battle tegen Madonna omdat diegene toevallig erg fan is van Ria maar blijkbaar kan dat ook gewoon?

Hoho Liefde van de Man gaat door de Maag (worstjes op m'n borstjes), Leo en Rockin' Billy. Onderschat onze Ria vooral niet

3-2

88. PJ Harvey vs. Etta James

1-0

Bonk schreef:
Met het risico dat ik er straks achter kom dat ik eigenlijk één van een drieling ben... Het voelt toch wel een beetje of je op het matje wordt geroepen om verantwoording af te leggen, hoewel je het niet zo zal bedoelen, maar dat heeft toch wat geks bij een stem in een KO.
Mijn excuses als het zo overkwam, zo was het echt niet bedoeld! Ik was oprecht benieuwd naar jullie afwegingen en daarom vroeg ik het. Jouw antwoord is erg uitgebreid en dat vind ik erg tof!! Waarom ik het vraag is omdat ik me sommige uitingen (stemmen) zo moeilijk kan indenken maar er wel graag de redenatie erachter begrijp. Een antwoord als het jouwe maakt dat ik het beter begrijp en me dus ook minder zit te verbijten als deelnemers een in mijn ogen gekke stem uitdelen. En let wel, in mijn ogen hé! Ik wil absoluut niet overkomen alsof ik de wijsheid in pacht heb (en dus andere ter verantwoording roep) maar redeneer puur vanuit mijn persoonlijke referentiekader.

Had ik al gezegd dat ik het tof vond dat je zo uitgebreid antwoordde...

luigifort schreef:
hoe jij dat meestal bedoelt is alsof je er van tevoren al vanuit gaat dat iemand er niks of nauwelijks van kent...
Je begrijpt hoop ik wel dat dit een (onterechte) uit de lucht gegrepen aanname is? Je zult het misschien niet geloven maar iemand (ik) kan zo'n vraag ook gewoon uit interesse stellen. Om de bal maar even terug te leggen, ik zou niet meer dan één of twee nummers van Heather Nova kunnen noemen en herkennen...

En omdat je niet meer dan 2 nummers van Heather kent stem je op Bessie? Beetje makkelijk vind je niet?

Ik snap ook wel dat je een vraag echt uit interesse kunt stellen..maar je vraagt vaak of mensen wel meer dan een nummer van een artiest kennen..
Waarom daar vanuit gaan? Ms kennen mensen wel meer van een artiest dan je denkt en stemmen ze gewoon op hun voorkeur.

Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en eigen 'ogen'..de mijne is Heather..de jouwe Bessie..de ene keer heeft jouw icoon meer stemmen..de andere keer de mijne.;)

2-3

En Edgar18 excuses geaccepteerd, hoewel die wat mij betreft nou ook weer niet nodig waren. Ik ging er al wel vanuit dat je het niet zo bedoelde . Ik ga er bij rare stemmen in mijn ogen, altijd maar vanuit dat de ander eigenlijk niet weet waar die het over heeft, daar mag je bij gekke stemmen van mijn kant omgekeerd ook vanuit gaan (hoewel het wel altijd op mijn eigen (soms verkeerde) logica en kennis gebaseerd zal zijn, ik doe nooit zo maar wat)

Geen enkele stem is gek of onverklaarbaar. Deze topicreeks is puur ter vermaak opgericht. In het begin heb ik expliciet aangegeven dat keuze volledig vrij is, en dat je niet elke battle voor het icoon hoeft te gaan dat 'objectief' groter/bekender is bij de gemiddelde wereldburger. Juist omdat iedereen op eigen logica, kennis en voorkeuren mag stemmen is dit spel in mijn ogen de moeite, omdat zo niet elke uitslag al bij voorbaat vastligt.

Waarom is Etta James n groter icoon dan PJ Harvey eigenlijk?
Als iemand een icoon is is t PJ wel..met haar stoerheid en voorkomen..
Etta heeft ms ook veel bereikt met haar stem en albums dat wel..

luigifort schreef:
Waarom is Etta James n groter icoon dan PJ Harvey eigenlijk?

Ik heb het even opgezocht; omdat Etta James 167 cm groot was en PJ Harvey maar 164,5! Hoe objectief wil je het hebben?

Etta James staat bekend als een soul-/blueslegende met wel een aardige staat van dienst geloof ik (o.a. 6 Grammy's). PJ Harvey is in de wereld van de alternatieve rock natuurlijk ook een grootheid (o.a. 2x Mercury Prize). Moeilijk wel met elkaar te vergelijken.

Ja maar PJ staat daar echt ook als n RockGoddess...grammy's zijn ook maar prijzen.
Ik vind Michael Jackson ook veel meer een icoon dan iemand anders die nog meer grammys heeft...

Bonk schreef:
(quote)

Ik heb het even opgezocht; omdat Etta James 167 cm groot was en PJ Harvey maar 164,5! Hoe objectief wil je het hebben?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:21 uur

geplaatst: vandaag om 18:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.