Muziek / Muziekgames / Iconen van de 20e eeuw (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 25 januari 2016, 21:34 uur
Gretz schreef:
Nee. Ik heb het specifiek over het feit dat ie regelmatig zijn eigen fans aanklaagt als die voor privé-gebruik een foto of filmpje maken van een concert. Sowieso belachelijk dat hij denkt te moeten bepalen of iemand een foto mag nemen bij een concert. Verder vind ik het ook belachelijk hoe panisch hij omgaat met copyright issues. En de gemiddelde prijzen die hij vraagt voor een concert slaat natuurlijk ook helemaal nergens op.
(quote)
Nee. Ik heb het specifiek over het feit dat ie regelmatig zijn eigen fans aanklaagt als die voor privé-gebruik een foto of filmpje maken van een concert. Sowieso belachelijk dat hij denkt te moeten bepalen of iemand een foto mag nemen bij een concert. Verder vind ik het ook belachelijk hoe panisch hij omgaat met copyright issues. En de gemiddelde prijzen die hij vraagt voor een concert slaat natuurlijk ook helemaal nergens op.
Hij heeft één keer een groep fans die georganiseerd downloads van concerten regelden aangeklaagd, maar vrij snel daarna alles ingetrokken en gezegd dat hij dat niet had moeten doen. 'No Photo's' was regelmatig heel normaal bij concerten en hij houdt dat erin. Belangrijkste reden is dat foto's en film's maken je uit de 'roes' van het concert halen en vooral dat je andere bezoekers hindert. Ik kan het daar zeer mee eens zijn. De hoge prijzen die hij vraagt golden voor zijn laatste Paradiso concert en dat was 100,00 euro. Als je zijn prijzen van 'gewone' concerten vergelijkt met die van andere grote artiesten, dan zijn die heel normaal.
Oftewel: het is een apart mannetje, komt zo weleens negatief in de pers, maar het valt allemaal reuze mee met hem. En een muzikaal genie is 'ie en een ongekende live-entertainer. De beste die ik ken.
* denotes required fields.