MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #4: Bombay Bicycle Club

zoeken in:
Street Carp is fantastisch, Graphic Nature is jaren '80 new wave maar dan loodzwaar en Drive is gewoon goed. Duidelijke keuze.

0-1-2

0-1-3

Stoepkrijt wordt volledig genegeerd, de juiste stand is: 1-1-3

Deze keus is niet zo moeilijk

1-1-4

29. Xenon vs. Deathblow vs. Fireal

Er zijn wel sterkere battles geweest

1-0-0

Er zijn inderdaad sterkere battles geweest, maar Xenon vind ik toch zeker de moeite waard.

1-0-1

1-1-1

Fireal is net een metal-Slint. Fantastische track. Ook Xenon is ijzersterk.

Fireal is inderdaad geniaal.
Deathblow vind ik eigenlijk erg sterk, maar toch net de mindere van de drie.

1-2-1

Vind ze alle drie zeer sterk maar als ik moet stemmen gaat het naar Xenon:
2-2-1

3-3-1

Volgens mij zijn bijna alle vaste stemmers inmiddels wel geweest, dus ik start de volgende battle alvast. Als er nog iemand wil stemmen op battle 29: be my guest!

29. Xenon vs. Deathblow vs. Fireal

3-3-1

30. Swerve City vs. Teething vs. 7 Words

0-1-0

Ik heb doorgaans een gruwelijke hekel aan rap in metal, maar voor een of andere reden is de manier waarop Deftones het deed op Adrenaline (in Engine No. 9 en 7 Words) voor mij niet storend.

0-3-0

Lastig koekje, maar aangezien Teething misschien wel mijn favoriete niet-albumnummer is:

1-3-0

1-4-0

31. Kimdracula vs. Tempest vs. CMND / CTRL

0-0-1

Teething is super maar oude live videos zijn veel beter dan de studio versie, zie Pinkpop 1998. Die oerkreten van Chi, heerlijk.

31. Kimdracula vs. Tempest vs. CMND / CTRL
0-0-2, alle 3 super.

Kimdracula is een pareltje.

0-0-3

0-0-4

0-0-1; Birthmark is duidelijk de uitblinker hier. Voor mij althans.

0-0-2

ASman schreef:
Ik heb doorgaans een gruwelijke hekel aan rap in metal, maar voor een of andere reden is de manier waarop Deftones het deed op Adrenaline (in Engine No. 9 en 7 Words) voor mij niet storend.
Eens.
ASman schreef:
Kimdracula is een pareltje.
Ook mee eens.

Birthmark en Rickets zijn beide heerlijk.

0-0-3

Lucky you is toch duidelijk een slag minder.

0-0-4

Die laatste battles gingen vlot! In battle 29 is Deathblow nu definitief afgevallen en daarmee zit deze ronde erop.

Ik ga vanavond loten voor ronde 2.

Ter afwachting eentje die de KO niet maakte: Smile van het onuitgebrachte Eros album.
Dit had het vervolg op Saturday Night Wrist moeten zijn, maar omdat Chi in coma beland was en uiteindelijk gestorven is zijn de opnames nooit afgewerkt. Schijnt dat alleen de vocals nog opgenomen moesten worden, Smile is de enige afgewerkte song die uitgebracht is.
Van een andere song, Melanie, zijn wel een paar live versies te vinden op YouTube.
Ik blijf hopen dat Eros ooit afgewerkt zal worden.

Ik heb de laatste battles gemist vanwege het hoge tempo, maar ik zie dat de juiste nummers zijn uitgeschakeld.

Sanderkeuh schreef:
Ter afwachting eentje die de KO niet maakte: Smile
Dit nummer heb ik wel eens gehoord, jaren geleden toen ik nog niet echt Deftones-fan was. Het heeft dan ook geen indruk gemaakt. Dat doet het nu wel. Fijn gitaarwerk dat goed past bij de dromerige vocalen. Dit klinkt als een logische opvolger van Saturday Night Wrist. Logischer eigenlijk dan het toch wat hardere Diamond Eyes.

In de eerste ronde zijn alle niet-reguliere albumtracks (covers, bonustracks, etc.) afgevallen. Verder zijn er van ieder album wel een paar nummers gesneuveld: 2 van Adrenaline, White Pony en Koi No Yokan, 3 van Around the Fur, Deftones en Gore en 4 van Saturday Night Wrist en Diamond Eyes. Leuk om te zien dat er geen periode uit hun oeuvre is die duidelijk de boventoon voert of het onderspit delft (voorlopig althans).

De loting voor ronde 2 is op komst!

ASman schreef:
Die schaamteloze manier waarop de songs van Adrenaline en Around the Fur worden afgeslacht, daar kan ik moeilijk mee leven.
De schade valt tot nu toe toch erg mee moet ik zeggen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:31 uur

geplaatst: vandaag om 19:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.