MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #4: Bombay Bicycle Club

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Hmm 5-5

dix
itchy, verzin een truc

Belgische stemmen tellen dubbel; dan wordt het 7-6; is dat een optie...?

dix
Stemverbod voor users die nooit punk waren

Holiday in Cambodia, voorwaar geen misselijk nummer, haalt als eerste vijf punten en gaat naar de halve finales! Welke zich, net als in 1988, misschien wel herinnerd gaat worden als "de halve finale was de finale", want random.org heeft dit nummer geloot tegen California über Alles !!! De twee bekendste DK-nummers toch wel!

Waarmee ook nu al zeker is dat een niet-DK de finale gaat halen, iets wat ik van tevoren nooit had gedacht!

Halve finales, zelfde spelregels, kom maar op!
http://www.nndb.com/people/279/000026201/biafra03.jpg

1. Full Metal Jackoff (Jello Biafra & D.O.A.) vs. Forkboy (Lard)
2. California Über Alles (Dead Kennedys)
vs. Holiday in Cambodia (Dead Kennedys)

dix
puike loting

1-0

ik kan niet kiezen...

1-1 Forkboy is toch wel dé ontdekking van deze KO geweest voor mij

2-1

Waarbij ik, even terzijde, dit wil opmerken:

1/ Holiday In Cambodia en California Uber Alles zijn de bekendste DK-nummers, en ook al zijn (en vind ikzelf) ze heel goed, het zijn toch zeker niet de beste nummers. Iets wat trouwens bij heel veel bands het geval is: wie niet helemaal 'in' is, kent en waardeert alleen de bekendste songs.

2/ M'n persoonlijk favoriet stond, denk ik, al zelfs niet in de startlijst: Religious Vomit.

dix
Wie maakt het weer spannend?

3-4

Boenga schreef:
Iets wat trouwens bij heel veel bands het geval is: wie niet helemaal 'in' is, kent en waardeert alleen de bekendste songs.

Ik verdenk er niemand van dat bij dit beperkte aantal stemmers er iemand bij zit die er "niet helemaal in is". Aan de andere kant herken ik dat altijd de meest voor de hand liggende nummers in de finale terecht komen. Kennelijk is dat toch de gemiddelde smaak. Heel frustrerend.

DjFrankie (moderator)
3-5

dix
1-1

Lekkere verbeten song, en dat intro ....

California heeft een beter refrein, en dat tussenstuk wat steeds meer opbouwt (now it's 1984)

dix
Kortom: Aan elkaar gewaagd

aslan (crew)
2-1

2-2 Beiden

3-2

California letterlijk über alles

DjFrankie (moderator)
4-4

dix
Ik zie een mooie finale

En hier is die mooie finale!

http://www.cleartest.com/wp-content/uploads/2015/03/jello-biafra-de573364b39742be_medium.jpg

Forkboy (Lard) vs. Holiday in Cambodia (Dead Kennedys)

Het nummer dat morgen om 20.00 de meeste stemmen heeft verzameld, wint! En bij gelijkspel degene die als eerste het puntenaantal had.
Veel wijsheid toegewenst...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:34 uur

geplaatst: vandaag om 01:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.