MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #4: Bombay Bicycle Club

zoeken in:

Het blijft toch een beetje zoeken naar stemmers. De 24 uur is alweer (ruim) voorbij.

2. John Wayne Gacy, Jr. vs. Should Have Known Better

1-0

2-0

6-0 allebei niet finalewaardig wat mij betreft

catchup
8-1

10-2

Finaletijd!

De één had ik van tevoren al met potlood ingevuld. De ander is een grote maar zeer prettige verrassing. Opvallend dat beide liedjes gaan over tot de verbeelding sprekende personen uit de Amerikaanse geschiedenis. Misschien schuilt hier ook wel de kracht van Sufjan Stevens. Het op een schitterende manier bezingen van bijzondere en tragische levensverhalen.

John Wayne Gacy, Jr. vs. Tonya Harding (in D Major)

0-0

Deadline: woensdagmiddag 16 uur.

Als je me nu zou vragen een Sufjan Stevens op tien te maken dan denk ik dat deze twee liedjes bovenaan staan. Tonya Harding is sinds het uitkomen vorig jaar mijn favoriete Sufjan nummer. Ik vind de manier waarop hij het karakter Tonya Harding en haar tragisch verlopen leven beschrijft echt heel treffend en ontroerend. Doodzonde dat het niet gebruikt is in de prima biopic over haal leven.

0-2

Has the world had its fun?
Yeah they’ll make such a hassle
And they’ll build you a castle
Then destroy it when they’re done

Doe mij toch de clown maar.

1-2

johannesA
2-2 maar alleen omdat de clown één van de beste nummers aller tijden is. Tonya is ook schitterend.

3-2

Beiden prachtig!

3-3

5-3

Met Tonya heb ik vrij weinig, misschien nog maar een paar keer luisteren.

7-4

9-4

Tony Harding is zeer mooi, maar voor mij toch slechts een middenmotor binnen zijn oeuvre.

10-4

11-4

Dit zou voor mij hoogstens een kwartfinale zijn geweest.

Dat lijkt me een duidelijke uitslag. Niet geheel verrassend wint 'de clown' deze artiesten k.o. De tweede plek van Tonya Harding is wel verrassend te noemen. Maar, het bleef bij een finaleplek. Het goud bleek ook deze keer niet haalbaar voor Tonya. Story of her life....

DE WINNAAR:

https://78.media.tumblr.com/tumblr_m9jjvrNPKY1rtmi5eo1_640.jpg

DE RUNNER-UP:

https://t2.genius.com/unsafe/300x300/https%3A%2F%2Fimages.genius.com%2F2fd6eebf0988b685397c0a1a9218cc26.1000x1000x1.jpg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:40 uur

geplaatst: vandaag om 18:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.