MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van de dag

zoeken in:
Mede op verzoek van Johnny Marr, luigifort en zaaf een nieuw topic waarin we op zoek gaan naar de top-30 beste albums.
We hebben natuurlijk al de Album Top 250, maar die is samengesteld door alle MuMe-gebruikers en zal er ongetwijfeld heel anders uitzien dan de top 30 van de forum-frequenters.
Het idee is hetzelfde als bij Lied van de dag en aanverwante topics. Een album moet dus minimaal 24 uur blijven staan, en ook hier wil ik graag een stemdrempel van 8 stemmen hanteren om opgenomen te worden in de top 30, zodat minder bekende albums niet onnodig bevoordeeld worden.

Oke, we beginnen maar gelijk met deze, uit de top 250.

The Sound - From the Lions Mouth (1981)

(afbeelding)

9

1. Winning
2. New Dark Age
3. Sense Of Purpose

7.75

Winning en The Fire zijn mijn favorieten.

johannesA
6.5

10

Direct een voltreffer. Eén van mijn belangrijkste ontdekkingen op deze site. Mooi dat deze als eerste aan de beurt komt. En bedankt om deze KO op te starten, hopelijk mogen we op veel animo rekenen!

zaaf
jaaaa, top johan de witt en wat een fijne start!

10

zit een nummer 1 positie aan te komen

9,2

1. New Dark Age
2. Winning
3. Sense of Purpose

zaaf schreef:
jaaaa, top johan de witt en wat een fijne start!

Ja, ik denk, ik leg de lat meteen hoog

9,3

Winning, Silent Air, New Dark Age

Ik heb vier sterren dus...

8,0

Winning en Fatal Flaw

Dit gaat aardig in de buurt komen van zijn score op MuMe (4,22).

johan de witt schreef:
hier wil ik graag een stemdrempel van 8 stemmen hanteren om opgenomen te worden in de top 30

leuk topic!

Eergisteren dit album nog beluisterd. Cijfer: 8,2

1. New Dark Age
2. Winning

Coys
7,4

16 stemmers, 8.4875 gemiddeld. We hebben een nieuwe nummer 1

1. The Sound - From The Lions Mouth: 16 stemmen, gemiddeld 8.4875 (johan de witt)

De nieuwe wordt een album van een ander genre uit een ander tijdperk:

Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/be/MBDTF_ALT.jpg

The Sound op 1

Voor deze van Kanye een 9.

voordeel/nadeel is natuurlijk wel dat je een album kent en dan pas een stem uitbrengt. Bij Lied v/d dag kan je nog even 4 minuten luisteren en dan je onvoldoende/matig/nipt voldoende enz geven. Bij albums gaan mensen dan denk ik niet doen waardoor je op een paar enorme klassiekers na veelal (let op ik schrijf veelal) hoge cijfers gaat krijgen.

Inderdaad, vandaar dat ik betwijfel of dit topic net zo veel staying power gaat hebben als het lied van de dag. Maar voor nu is het leuk

Helaas ga ik dit album wel vandaag ergens luisteren en n cijfer geven..anders vind ik t wel heel sneu om zonder luisteren n cijfer te geven..

Een 7. Dit is wel meteen ook, wat mij betreft, het beste album wat deze man gemaakt heeft.

Coys
7,8

luigifort schreef:
Helaas ga ik dit album wel vandaag ergens luisteren en n cijfer geven..anders vind ik t wel heel sneu om zonder luisteren n cijfer te geven..

Het is hiphop, dus doe geen moeite...

I know maar ik zal eerlijk n cijfer geven. Geen cijfer geven betekent ws een grote kans op n permanente nr 1 plek voor dit album en dat willen we ook niet

Gast
geplaatst: vandaag om 21:40 uur

geplaatst: vandaag om 21:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.