Muziek / Muziekgames / Album van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 16 februari 2016, 13:48 uur
Mede op verzoek van Johnny Marr, luigifort en zaaf een nieuw topic waarin we op zoek gaan naar de top-30 beste albums.
We hebben natuurlijk al de Album Top 250, maar die is samengesteld door alle MuMe-gebruikers en zal er ongetwijfeld heel anders uitzien dan de top 30 van de forum-frequenters.
Het idee is hetzelfde als bij Lied van de dag en aanverwante topics. Een album moet dus minimaal 24 uur blijven staan, en ook hier wil ik graag een stemdrempel van 8 stemmen hanteren om opgenomen te worden in de top 30, zodat minder bekende albums niet onnodig bevoordeeld worden.
Oke, we beginnen maar gelijk met deze, uit de top 250.
The Sound - From the Lions Mouth (1981)

We hebben natuurlijk al de Album Top 250, maar die is samengesteld door alle MuMe-gebruikers en zal er ongetwijfeld heel anders uitzien dan de top 30 van de forum-frequenters.
Het idee is hetzelfde als bij Lied van de dag en aanverwante topics. Een album moet dus minimaal 24 uur blijven staan, en ook hier wil ik graag een stemdrempel van 8 stemmen hanteren om opgenomen te worden in de top 30, zodat minder bekende albums niet onnodig bevoordeeld worden.
Oke, we beginnen maar gelijk met deze, uit de top 250.
The Sound - From the Lions Mouth (1981)

0
geplaatst: 16 februari 2016, 14:28 uur
10
Direct een voltreffer. Eén van mijn belangrijkste ontdekkingen op deze site. Mooi dat deze als eerste aan de beurt komt. En bedankt om deze KO op te starten, hopelijk mogen we op veel animo rekenen!
Direct een voltreffer. Eén van mijn belangrijkste ontdekkingen op deze site. Mooi dat deze als eerste aan de beurt komt. En bedankt om deze KO op te starten, hopelijk mogen we op veel animo rekenen!
0
geplaatst: 16 februari 2016, 14:57 uur
Ja, ik denk, ik leg de lat meteen hoog

9,3
Winning, Silent Air, New Dark Age
0
geplaatst: 17 februari 2016, 09:18 uur
Dit gaat aardig in de buurt komen van zijn score op MuMe (4,22).
0
geplaatst: 17 februari 2016, 09:20 uur
johan de witt schreef:
hier wil ik graag een stemdrempel van 8 stemmen hanteren om opgenomen te worden in de top 30
hier wil ik graag een stemdrempel van 8 stemmen hanteren om opgenomen te worden in de top 30

0
geplaatst: 17 februari 2016, 11:03 uur
leuk topic!
Eergisteren dit album nog beluisterd. Cijfer: 8,2
1. New Dark Age
2. Winning
Eergisteren dit album nog beluisterd. Cijfer: 8,2
1. New Dark Age
2. Winning
0
geplaatst: 17 februari 2016, 13:47 uur
16 stemmers, 8.4875 gemiddeld. We hebben een nieuwe nummer 1 
1. The Sound - From The Lions Mouth: 16 stemmen, gemiddeld 8.4875 (johan de witt)
De nieuwe wordt een album van een ander genre uit een ander tijdperk:
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/be/MBDTF_ALT.jpg

1. The Sound - From The Lions Mouth: 16 stemmen, gemiddeld 8.4875 (johan de witt)
De nieuwe wordt een album van een ander genre uit een ander tijdperk:
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/be/MBDTF_ALT.jpg
0
geplaatst: 17 februari 2016, 14:24 uur
voordeel/nadeel is natuurlijk wel dat je een album kent en dan pas een stem uitbrengt. Bij Lied v/d dag kan je nog even 4 minuten luisteren en dan je onvoldoende/matig/nipt voldoende enz geven. Bij albums gaan mensen dan denk ik niet doen waardoor je op een paar enorme klassiekers na veelal (let op ik schrijf veelal) hoge cijfers gaat krijgen.
0
geplaatst: 17 februari 2016, 14:26 uur
Inderdaad, vandaar dat ik betwijfel of dit topic net zo veel staying power gaat hebben als het lied van de dag. Maar voor nu is het leuk 

0
geplaatst: 17 februari 2016, 14:30 uur
Helaas ga ik dit album wel vandaag ergens luisteren en n cijfer geven..anders vind ik t wel heel sneu om zonder luisteren n cijfer te geven..
0
geplaatst: 17 februari 2016, 14:36 uur
Een 7. Dit is wel meteen ook, wat mij betreft, het beste album wat deze man gemaakt heeft.
0
geplaatst: 17 februari 2016, 15:43 uur
luigifort schreef:
Helaas ga ik dit album wel vandaag ergens luisteren en n cijfer geven..anders vind ik t wel heel sneu om zonder luisteren n cijfer te geven..
Het is hiphop, dus doe geen moeite...
0
geplaatst: 17 februari 2016, 15:47 uur
I know
maar ik zal eerlijk n cijfer geven. Geen cijfer geven betekent ws een grote kans op n permanente nr 1 plek voor dit album en dat willen we ook niet 
maar ik zal eerlijk n cijfer geven. Geen cijfer geven betekent ws een grote kans op n permanente nr 1 plek voor dit album en dat willen we ook niet 
* denotes required fields.