MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van de dag

zoeken in:

Coys
9,3

Te lang(dradig), maar wel met interessante stukken.

6

Misterfool
10

Verschrikkelijk!

2.5

Wel geluisterd ?

Edgar18 schreef:
Wel geluisterd ?

Ja! Uurtje geleden..je Beatles album gaf ik een 9.5!

luigifort schreef:
Verschrikkelijk!

2.5

Edgar18 schreef:
Wel geluisterd ?

luigifort schreef:

Ja! Uurtje geleden..

Ook 7 keer zoals het hoort bij dit album

luigifort schreef:
Ja! Uurtje geleden..
Niet zo happen, ik zit je maar wat te pesten .

80 minuten je tijd verdoen aan een plaat die je vreselijk vindt, om hier maar een cijfertje te kunnen posten. Heb je echt niets beters te doen Luigi?

9,5

Holden scoort gemiddeld 7,77 (16 stemmen)

1. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico: 21 stemmen, gemiddeld 8,748 (ArthurDZ)
2. The Beatles - Abbey Road: 21 stemmen, gemiddeld 8,7199 (Edgar18)
3. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars: 22 stemmen, gemiddeld 8,6455 (Edgar18)
4. Radiohead - OK Computer: 24 stemmen, gemiddeld 8,544 (JohannesA)
5. The Sound - From The Lions Mouth: 16 stemmen, gemiddeld 8.4875 (johan de witt)
6. Suede - Dog Man Star: 14 stemmen, gemiddeld 8.4857 (luigifort)
7. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy: 13 stemmen, gemiddeld 8,4500 (ArthurDZ)
8. The Waterboys - This Is the Sea: 19 stemmen, gemiddeld 8,3816 (luigifort)
9. Boudewijn De Groot - Voor De Overlevenden: 19 stemmen, gemiddeld 8.0868 (johan de witt)
10. Nick Drake - Bryter Layter: 17 stemmen, gemiddeld 8,0706 (luigifort)

11. Stevie Wonder - Innervisions: 20 stemmen, gemiddeld 8,05 (Edgar18)
12. Holden - The Inheritors: 16 stemmen, gemiddeld 7,7656 (Edgar18)
13. Sigur Ros - ( ): 18 stemmen, gemiddeld 7.6972 (Johnny Marr)
14. Echo & The Bunnymen - Heaven Up Here: 13 stemmen, gemiddeld 7.5461 (luigifort)

Serge Gainsbourg - Histoire de Melody Nelson

(afbeelding)

Misterfool
3.5

zaaf
8.3

9,8

Een van de weinige platen die ik na een eerste luisterbeurt direct een 5 kon geven.

Leuke ontdekking. Voor nu geef ik het een 8.3.
Mogelijk dat dit cijfer vanavond nog wat veranderd, na een 2e en wellicht 3e luisterbeurt.

Edit: Ik blijf bij een 8.3. Vooral het eerste en laatste nummer vind ik erg sterk.

Ik vind dit altijd een beetje een lastige plaat. Doordat ik de teksten onvoldoende versta komt het geheel minder bij me binnen dan ik zou willen maar desalniettemin intrigeert het album toch. Muzikaal gezien moet ik aan een glijbaan denken, zo eentje waar je met van die matjes vanaf gaat. Het album begint met tien schitterende minuten, vervolgens wordt het voor een minuutje of tien allemaal wat minder interessant om de laatste tien minuten bijna te irriteren (En Melody / Cargo Culte). Groot pluspunt aan het album, de beperkte lengte.

6,5

8.1

Vind ik elke luisterbeurt beter worden eigenlijk

Edgar18 schreef:
om de laatste tien minuten bijna te irriteren (En Melody / Cargo Culte).

(och, wat mis ik de hamersmiley )

9

Tja Teun, das nou het geinige aan muziek, wat jij waardeert kan ik maar matigjes vinden .

8

Edgar18 schreef:
Muzikaal gezien moet ik aan een glijbaan denken, zo eentje waar je met van die matjes vanaf gaat. Het album begint met tien schitterende minuten, vervolgens wordt het voor een minuutje of tien allemaal wat minder interessant om de laatste tien minuten bijna te irriteren (En Melody / Cargo Culte).

Mooie vergelijking wel.

Voor mij toch wel een meesterwerk.
Twee epische stukken aan het begin en eind en vijf parelminiatuurtjes ertussen. Ook mooi dat er iets meer dan een half uur een heel verhaal verteld wordt.

9,6

Gast
geplaatst: vandaag om 11:14 uur

geplaatst: vandaag om 11:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.