menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
avatar van herman
Mooi werk Gretz!

avatar van jordidj1
Was een toffe week Gretz! Leuke ontdekkingen gedaan en Let It Happen is inderdaad een knaller.

Volgende artiest ken ik totaal niet, ga mijn best doen om in de discografie te duiken om er nog enigszins een top-10 uit te knallen, maar verwacht niets.

avatar van BoyOnHeavenHill
Dank voor de uitnodiging, maar buiten anderhalf album en wat samenwerkingen met Sylvian en Japan ben ik niet thuis in Sakamoto, dus bedank ik hier vriendelijk voor. Desalniettemin veel luisterplezier gewenst - op basis van wat ik dan wèl van Sakamoto ken zal dat wel lukken...

avatar van ranboy
dynamo d schreef:
GREATEST HITS of RYUICHI SAKAMOTO


@ panjoe of ArthurDZ of Teunnis zou één van jullie de topictitel kunnen veranderen naar Greatest Hits of Ryuichi Sakamoto? Veel dank!


Graag nog een i na de u van Ryuichi Sakamoto .

avatar van nikon42
Dan deze maar: Risky (met een bijna onherkenbare iggy) van Neo Geo en ik nomineer: Railroad Man piano version van BTTB.

avatar van zaaf
Bamboo Houses (+ Sylvian)
Bamboo Music (+ Sylvian)
Epilogue (YMO) *
Mass (YMO)
Pure Jam (YMO)
Chinsagu Nu Hana
Picking Up Brides
Relache
The Garden Of Poppies
The Seed And The Sower

avatar van zaaf
Teunnis wil jij na Ryu nog een i plaatsen vóór chi?

ohmusica
Het werk van deze muzikant/componist is zo uiteenlopend (van lichtvoetige pop, score tot avant-garde en neoklassiek) dat ik het moeilijk vindt om zijn muziek goed te kunnen afwegen (je doet hem altijd tekort). De meest interessante stukken zijn soms het moeilijkst te doorgronden en de meest toegankelijke muziek komt uit de vroegere periode met YMO. Bovendien heeft hij heel veel gemaakt, zoals de al eerder door dynamo d opgemerkte 40 albums .

Ik wil wel 2 nummers van hem nomineren,
Beiden van zijn laatste dit jaar uitgebracht insync album (voor mij pers. een klein meesterwerk)
: ZURE, a song by Ryuichi Sakamoto on Spotify - open.spotify.com
: Life, Life, a song by Ryuichi Sakamoto on Spotify - open.spotify.com
Ik ga zelf voor ZURE

avatar van E-Clect-Eddy
dynamo d ik ga een poging wagen om me wat te verdiepen in het werk van Ryuichi, maar misschien haak ik alleen aan bij de laatste ronde.

Spijtig staat veel werk van YMO niet op Spotify

avatar van dynamo d
E-Clect-Eddy schreef:
dynamo d ik ga een poging wagen om me wat te verdiepen in het werk van Ryuichi, maar misschien haak ik alleen aan bij de laatste ronde.

Spijtig staat veel werk van YMO niet op Spotify


Ok Eddy, leuk als je in laatste ronde meedoet. Op Spotify staat inderdaad te weinig.

avatar van dynamo d
Zoals Ranboy en Zaaf ook al verzochten svp de correcte naam van deze artiest vermelden:
Ryuichi Sakamoto
Kan panjoe of ArthurDZ of Teunnis dit corrigeren?

avatar van Teunnis
dynamo d schreef:
Zoals Ranboy en Zaaf ook al verzochten svp de correcte naam van deze artiest vermelden:
Ryuichi Sakamoto
Kan panjoe of ArthurDZ of Teunnis dit corrigeren?

Ik was je al net te snel af

avatar van dynamo d
nikon42 schreef:
Dan deze maar: Risky (met een bijna onherkenbare iggy) van Neo Geo en ik nomineer: Railroad Man piano version van BTTB.


Risky staat al in de finale lijst. Je mag dus deze vervangen en sowieso nog tot 10 nummers nomineren.

avatar van dynamo d
dank je wel, Teunnis

avatar van E-Clect-Eddy
dynamo d schreef:
(quote)


Ok Eddy, leuk als je in laatste ronde meedoet. Op Spotify staat inderdaad te weinig.


I stand corrected, zie net dat veel van YMO nu wel op Spotify staat

avatar van dynamo d
E-Clect-Eddy schreef:
(quote)


I stand corrected, zie net dat veel van YMO nu wel op Spotify staat


ik voel een eerste ronde aankomen In het Japans staat er geloof ik het nodig op...

avatar van dix
dix
Mag ik ook een minimale bijdrage van twee nummers plaatsen? Dan sowieso de twee collaboraties met William S. Burroughs:

- Be a Superman
- I Tre Merli *

En de laatste dus voorzien van een *bonus. Beide nummers staan op Technodon en die zou ik ook in z'n geheel durven nomineren. Leuke frisse plaat, zeker zo leuk als later Kraftwerk-werk.

avatar van zaaf
Goeie artiest om even te belichten. Ken best wat werk van hem, maar ook veel niet. Daar gaan we wat aan doen.

avatar van Marco dB
Ben een tijdlang toch wel ondersteboven geweest van Beauty. Wil ik dan toch de volgende van nomineren:

A Rose
Diabaram (met Youssou n Dour)
Chinsagu No Hana

avatar van EttaJamesBrown
Als inluisteren mij dit weekend niet lukt alvast deze drie:

Bamboo Houses
Bamboo Music
The Seed and the Sower

En als het mag:
Taking Islands in Africa (met Japan)

avatar van dynamo d
EttaJamesBrown schreef:

En als het mag:
Taking Islands in Africa (met Japan)


Deze liever niet want hoort meer thuis in een Greatest Hits of Japan

De andere 3 zijn prima, waarvoor dank, Etta! Mocht je nog willen aanvullen tot 10 (of minder) dan is dat natuurlijk zeer welkom. Anyhow, heel erg leuk dat je meedoet!

avatar van zaaf
Ik heb mijn bonus besterd. De regels aanvankelijk niet goed genoeg gelezen.

avatar van Rudi S
Gretz schreef:
En dan zijn we hiermee aan het einde gekomen van het weekje Tame Impala. Bedankt voor jullie belangstelling en toffe bijdrages!


Mooi werk Geert
Niet meegedaan omdat ik enkel Currents heel goed kende, ondertussen is dat deze week flink bijgewerkt, prima band en mooie top 10, ga ik komende week nog vaker beluisteren

avatar van EttaJamesBrown
He Rudi Sakamoto,

Je doet toch wel mee deze week?

avatar van Ceasar
Forbidden Colors (met David Sylvian)
Cloud #9 (met David Sylvian en Ingrid Chavez)
Heartbeat (Tainai Kaiki II) (met David Sylvian en Ingrid Chavez)
met YMO:
Camouflage
Mass
U.T
Rap Phenomena
Cue
Rydeen
Nice Age

avatar van dynamo d
Leuk dat je meedoet, Eric

Ceasar schreef:
Forbidden Colors (met David Sylvian)
Heartbeat (Tainai Kaiki II) (met David Sylvian en Ingrid Chavez)


Deze staan al in de start-/finalelijst, dus je mag nog 2 andere nummers nomineren. Ook kan je één van jouw genomineerde nummers een bonuspunt geven.

avatar van dynamo d
Marco dB schreef:
Ben een tijdlang toch wel ondersteboven geweest van Beauty. Wil ik dan toch de volgende van nomineren:

A Rose
Diabaram (met Youssou n Dour)
Chinsagu No Hana


Marco, je mag nog één van deze nummers een bonuspunt geven.

avatar van EttaJamesBrown
Redelijk a-select een paar albums gecheckt. De volgende nomineer ik tevens:

Solari
Happy end
Oto
Mono
Life, Life *
Movement, 1
Curl to me

Dat zijn er samen 10.

avatar van Marco dB
Bonus voor Diabaram

avatar van dynamo d
Mijn nominaties zijn:

1st Movement: Grief [album: Discord, 1997]
A Day in the Park [album: Smoochy, 1995]
Be a Superman [Yellow Magic Orchestra – album: Technodon, 1993]
First Trip to Japan [score: Silk, 2007]
Gohatto - End Theme [score: Gohatto, 1999]
Seven Samurai - Ending Theme [album: CHASM, 2004]
Shining Boy & Little Randy * [score: Hoshi Ni Natta Shonen, 2005]
The Sheltering Sky Theme [score: The Sheltering Sky, 1990]
Trioon I [met Alva Noto – album: Vrioon, 2002]
Wuthering Heights - Main Theme / End Titles [score: Wuthering Heights, 1992]

Mijn bonuspunt gaat naar: Shining Boy & Little Randy

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:05 uur

geplaatst: vandaag om 08:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.