menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
avatar van WhyNotSmile
01 Let It Happen
02 The Less I Know the Better
03 The Moment
04 Feels Like We Only Go Backwards
05 New Person, Same Old Mistakes
06 Mind Mischief*
07 Elephant
08 Solitude Is Bliss
09 Keep on Lying
10 Yes I'm Changing*

11 Why Won't You Make Up Your Mind?*
12 Desire Be Desire Go
13 Cause I'm a Man
14 Be Above It*
15 Lucidity
16 Why Won't They Talk to Me?
17 Apocalypse Dreams
18 Endors Toi*
19 Alter Ego
20 Half Full Glass of Wine

avatar van VladTheImpaler
1. Let It Happen
Na de eerste twee albums vol psychedelische rock met hier en daar wat elektronische invloeden, was Tame Impala toch inmiddels aardig populair geworden. De eerste nieuwe single van derde album Currents was deze Let It Happen. Vanaf de eerste keer dat ik deze hoorde wist ik al dat dit een klassieker zou worden. Een bijna acht minuten durende dansbare psychedelische knaller. Bijna acht minuten zit je een euforische trip waarin alles mooi en vrolijk is met een climax en drop als hoogtepunt waar confetti je om de oren vliegt.

2. Elephant
Voor Tame Impala begrippen een bijna catchy nummer, maar wel een die zowat over je heen walst met die dikke bass. Die break is ook erg lekker en slim gedaan.

3. Keep on Lying
De eerste helft van het nummer is het nog een lekker dromerig nummer. Op een gegeven moment zijn er samples van pratende mensen te horen en vervolgens komt het geniale aan dit nummer; die gitaarsolo! Zo geweldig en heerlijk na die opbouw!

4. Be Above It
Heerlijk spacende opener van Lonerism, veel beter kan een Tame Impala album niet openen en perfect om in de stemming te komen.

5. The Less I Know the Better
6. Feels Like We Only Go Backwards
7. The Moment
8. Half Full Glass of Wine
De versie die op de EP staat doet geen eer aan de live versie die ze kunnen spelen. Zelf gelukkig mee mogen maken in Paradiso als afsluitende track. Live wordt het gerekt naar een ongeveer 10 minuten durende versie met een geweldige opbouw en climaxen.

9. Desire Be Desire Go
10. Cause I'm a Man

avatar van herman
1. Keep on Lying
2. Elephant
3. The Less I Know the Better
4. Mind Mischief*
5. Lucidity
6. Let It Happen
7. Desire Be Desire Go
8. Apocalypse Dreams
9. Feels Like We Only Go Backwards
10. Yes I'm Changing*

Drie bizar goede nummers en een hoop hele toffe.

Keep on Lying staat in mijn top 100 aller tijden. Heb het nooit goed onder woorden kunnen vatten, maar het is alsof mijn hoofd hier in een soort black hole schiet waar ik geen weerstand tegen kan bieden. Vervolgens reis ik alle kanten op.

Elephant is ook heerlijk, al vind ik de remix door Canyons nog net wat lekkerder.

The Less I Know The Better heeft een fantastische video. Een van de beste van de laatste jaren.

1. The Less I Know the Better
2. New Person, Same Old Mistakes
3. Let It Happen
4. Elephant
5. Solitude Is Bliss
6. The Moment
7. Feels Like We Only Go Backwards
8. Lucidity
9. Why Won't You Make Up Your Mind?
10. Cause I'm a Man

Ben toch overduidelijk meer van Currents dan de andere 2 albums.

avatar van Choconas
01. Keep on Lying
02. Endors Toi*
03. Elephant
04. Apocalypse Dreams
05. Solitude Is Bliss
06. Let It Happen
07. Lucidity
08. Desire Be Desire Go
09. Mind Mischief*
10. Why Won't They Talk to Me?

In de finale is Lonerism duidelijk sterker vertegenwoordigd, want over het geheel genomen vind ik InnerSpeaker minstens zo goed. Het is wel duidelijk dat ik Currents uiteindelijk het minste waardeer.

avatar van Gretz
Ik laat de lijnen nog ca. een half uurtje langer open staan voor de laatstemmers.

avatar van dynamo d
Gretz schreef:
Ik laat de lijnen nog ca. een half uurtje langer open staan voor de laatstemmers.


Hoe laat denk je klaar te zullen zijn (want ik kom hierna)?

avatar van Gretz
dynamo d schreef:
(quote)


Hoe laat denk je klaar te zullen zijn (want ik kom hierna)?

Ergens tussen 22:30 en 23:45 verwacht ik.

avatar van Gretz
1. Let It Happen
2. Keep on Lying
3. Feels Like We Only Go Backwards
4. The Less I Know the Better
5. Elephant
6. Mind Mischief*
7. 'Cause I'm a Man
8. Solitude Is Bliss
9. Yes I'm Changing*
10. Be Above It*

avatar van EttaJamesBrown
Laat het maar gebeuren, dan.

avatar van Gretz
De stemming is dan nu definitief gesloten! Dank ArthurDZ, Choconas, Dave82, EttaJamesBrown, herman, Johnny Marr, jordidj1, VladTheImpaler, wendyvortex, Simon77, sj0n88, Titmeister en WhyNotSmile voor het inleveren van een finalelijstje!

Met die van mij erbij maakt dat 14 in totaal.

avatar van Gretz
Aan de finale namen 6 nummers van het debuut Innerspeaker mee, 8 van de opvolger Lonerism en 6 van het grote doorbraakalbum Currents.
Nu volgen eerst de nummers 20 t/m 16.

avatar van Gretz
20. Alter Ego (1 punten, 1 keer genoemd)
Album: InnerSpeaker (2010)
Nummer 1 van: -




Een albumtrack van InnerSpeaker die hier afgetekend laatste wordt. Het bereiken van de finale was dan al een prestatie op zich.

19. Why Won't They Talk to Me? (6 punten, 3 keer genoemd)
Album: Lonerism (2012)
Nummer 1 van: -




Ook voor de eerste albumtrack van Lonerism niet meer dan een paar restpuntjes.

18. Why Won't You Make Up Your Mind?* (8 punten, 3 keer genoemd)
Album: InnerSpeaker (2010)
Nummer 1 van: -




Why Won't You Make Up Your Mind? schreef:
Why won't you make up your mind?
Give me a sign
Am I wasting my time living in my head?
You'll be sorry when I make up mine instead


17. Be Above It* (14 punten, 3 keer genoemd)
Album: Lonerism (2012)
Nummer 1 van: -




VladTheImpaler schreef:
Heerlijk spacende opener van Lonerism, veel beter kan een Tame Impala album niet openen en perfect om in de stemming te komen.

nico1616 schreef:
Nu is Be Above It een van mijn lievelingsnummers, en een van de beste albumopeners ooit. Hij bezweert zichzelf dat hij boven het kleinzierige oordeel van anderen moet staan, afwisselend door het voor zichzelf voortdurend te herhalen en dan een soort van getormenteerde klaagzang aan te heffen. Er is dan niet zoveel verschil met het eerste nummer van Innerspeaker waar Parker zich beklaagt over zijn onbeantwoorde liefde, maar hier is de synergie tussen muziek en gemoedsgesteldheid nog beter.


16. Lucidity (18 punten, 4 keer genoemd)
Album: InnerSpeaker (2010)
Nummer 1 van: -




Lucidity schreef:
Lucidity, come back to me
Put all five senses back to where they're meant to be
Oh it's hard to tell, breaks down
There is a will, there is a way

avatar van Gretz
15. Endors Toi* (20 punten, 4 keer genoemd)
Album: Lonerism (2012)
Nummer 1 van: -




Endors Toi schreef:
Oh, I doubt there is time
Go to sleep, you'll be fine
In the morning you'll find
Real life was such a grind
Off I go, day is done
Where a new one's just begun


14. New Person, Same Old Mistakes (23 punten, 5 keer genoemd)
Album: Currents (2015)
Nummer 1 van: -




New Person, Same Old Mistakes schreef:
Feel like a brand new person
(But you'll make the same old mistakes)
I finally know what it's like
(You don’t have what it takes)
(Stop before it’s not too late)
(I know there’s too much at stake)
(Making the same mistakes)
And I still don’t know why it’s happening
(Stop while it’s not too late)
And I still don’t know


13. Mind Mischief* (28 punten, 6 keer genoemd)
Album: Lonerism (2012)
Nummer 1 van: -




Mind Mischief schreef:
Feels like my life is ready to blow
Me and my love will take it slow
I hope she knows that I love her alone
I just don't know where the hell I belong


12. Half Full Glass of Wine (28 punten, 6 keer genoemd)
Album: Lonerism (2012)
Nummer 1 van: Johnny Marr




Op #12 vinden we de eerste track terug die tenminste eenmaal op #1 is gezet. Half Full Glass of Wine was in 2008 de allereerste single die uitkwam, nog ruim voordat het debuutalbum een feit was. Voor veel fans van het eerste uur blijft dit een ultieme live-favoriet.

VladTheImpaler schreef:
De versie die op de EP staat doet geen eer aan de live versie die ze kunnen spelen. Zelf gelukkig mee mogen maken in Paradiso als afsluitende track. Live wordt het gerekt naar een ongeveer 10 minuten durende versie met een geweldige opbouw en climaxen.


11. Apocalypse Dreams (29 punten, 6 keer genoemd)
Album: Lonerism (2012)
Nummer 1 van: -




Het dromerige Apocalypse Dreams heeft evenveel punten als de nummer 9, maar is 2x minder genoemd. Fantastisch drumwerk in deze song.

Apocalypse Dreams schreef:
Oh it feels so real in my sleep
Never felt so good, so close I do with you
Into the day, the strangest feeling
Do you really live without the fear?

avatar van Gretz
10. Desire Be Desire Go (29 punten, 7 keer genoemd)
Album: InnerSpeaker (2010)
Nummer 1 van: -




De een-na-hoogste van InnerSpeaker. Een knappe prestatie voor een van Tame Impala's meest psychedelische nummers.

Desire Be Desire Go schreef:
Every day, back and forth, what's it for?
What's it for? Back and forth, every day
Every day, back and forth, what's it for?
I don't know, I'll get out
Won't have to check my watch

avatar van Gretz
9. Yes I'm Changing* (29 punten, 8 keer genoemd)
Album: Currents (2015)
Nummer 1 van: -




De eerste van de 5 Currents-favorieten die de top 10 heeft gehaald. Een nummer met een heerlijke zwoele dromerige jaren 80-vibe. Nu ie net voorbij komt heb ik alweer spijt dat ik hem niet heb opgenomen in m'n eigen lijst.

Yes I'm Changing schreef:
Yes I'm changing, can't stop it now
And even if I wanted I wouldn't know how
Another version of myself I think I've found
At last

And I can't always hide away
Curse indulgence and despise the fame
There is a world out there and it's calling my name

avatar van Gretz
8. Solitude Is Bliss (39 punten, 9 keer genoemd)
Album: InnerSpeaker (2010)
Nummer 1 van: -

We maken een ferme sprong en zien op #8 het laatste nummer van het debuut. Psychedelisch zoals bijna alle tracks uit de begintijd, maar toch ook enorm dansbaar. Wat mij betreft tevens een van de betere teksten die Kevin Parker geschreven heeft.




Solitude Is Bliss schreef:
Space around me where my soul can breathe
I've got body that my mind can leave
Nothing else matters, I don't care what I miss
Company's okay, solitude is bliss

There's a party in my head
And no one is invited

And you will never come close to how I feel
You will never come close to how I feel

avatar van Gretz
7. Keep on Lying (43 punten, 7 keer genoemd)
Album: Lonerism (2012)
Nummer 1 van: Choconas, herman




Een van hun dromerigste nummers. Hoogtepunt zijn o.a de fantastische melodielijnen, de briljante groove in de eerste coupletten en het bezwerende instrumentale intermezzo (vanaf 1:45).

herman schreef:
Keep on Lying staat in mijn top 100 aller tijden. Heb het nooit goed onder woorden kunnen vatten, maar het is alsof mijn hoofd hier in een soort black hole schiet waar ik geen weerstand tegen kan bieden. Vervolgens reis ik alle kanten op.

VladTheImpaler schreef:
De eerste helft van het nummer is het nog een lekker dromerig nummer. Op een gegeven moment zijn er samples van pratende mensen te horen en vervolgens komt het geniale aan dit nummer; die gitaarsolo! Zo geweldig en heerlijk na die opbouw!


Keep on Lying schreef:
All I give are little clues
Maybe one day I'll get through
But there is nothing I can do
I'll just keep on lying to you

avatar van WhyNotSmile
Volgens mij gaat er iets niet goed... ik mis nummer 12 en Yes I'm Changing is twee keer voorbij gekomen (op 11 en 9)...

EDIT: nu klopt het weer!

avatar van Gretz
WhyNotSmile schreef:
Volgens mij gaat er iets niet goed... ik mis nummer 12 en Yes I'm Changing is twee keer voorbij gekomen (op 11 en 9)...

EDIT: nu klopt het weer!

Ja, er ging even iets mis met de volgorde.

avatar van Gretz
6. 'Cause I'm a Man (43 punten, 9 keer genoemd)
Album: Currents (2015)
Nummer 1 van: -




Op de tweede single van Currents komen de 80s invloeden ook heel duidelijk naar voren. De opvallende tekst, waarin Parker zijn seksegenoten afschildert als zwak en gedreven door dierlijke driften moet wel met een korreltje zout worden genomen.

Kevin Parker schreef:
"Lyrically I’m not usually that out there and straight up saying things, but it’s meant to be really tongue-in-cheek at the same time. The song is about how weak men are, basically, and how we make all these excuses but really we’re just these odorous male members of the animal kingdom. We don’t have any self-control and are pathetic, basically. Again, that was probably a bad description of the song, but I guess I’ll let people figure it out for themselves. (...)
When I say it’s tongue-in-cheek, I’m not saying it’s insincere. The apology is sincere, but the excuse of saying, ‘Oh, it’s because I’m a man’ is the tongue-in-cheek bit. I hope people don’t see it as sexist in any way. That would upset me, but I wouldn’t put it past people to interpret it like that because people have wack interpretations of things sometimes."


'Cause I'm a Man schreef:
Once again, as it takes a hold
I am aware I'm not in control
You see, I have a conscience and it's never fooled
But it's prone to be overruled
You wanna know why I always think I’m right?
(Why?) You never accept defeat and let it slide
(Why?) I have no voice if I don’t speak my mind
(Why?) My weakness is the source of all my pride
I'll tell you why

avatar van Gretz
5. The Moment (48 punten, 8 keer genoemd)
Album: Currents (2015)
Nummer 1 van: sj0n88




Een vijfde plek voor The Moment mag misschien wel dé verrassing van deze editie heten. De laatste single van Currents scoort hier bovenverwachting goed, in het kielzog van een aantal mede-albumtracks. Fijne synths en dito baslijn. Dankzij dit soort dromerige nummers is het laatste album bij mij toch wel uitgegroeid tot m'n favoriet.

The Moment schreef:
Want them to be in the moment
Storm clouds are closing in
In the end, it's gone, and there's nothing left to do
But I'm still not certain just how I'm gonna feel
I only know in the moment
And this sensation ain't rolling
It's getting closer, oh
It's getting closer
It's getting closer, oh
It's getting closer (it's right on time)

avatar van Gretz
4. Feels Like We Only Go Backwards (74 punten, 12 keer genoemd)
Album: Lonerism (2012)
Nummer 1 van: Dave82




Zo'n nummer met een weergaloze baslijn dat moeiteloos past in de categorie perfecte popliedjes. Een meesterlijke songtekst en een bijzonder fijne, lome sfeer die er hier wordt neergezet. Ook een van de absolute (live) publieksfavorieten die veelal naar hartelust wordt meegezongen.

Mol schreef:
De impala is een van de snelste landdieren op aarde. In hoeverre hebben deze outbackers het beestje getemd dat ze de traagste schildpadden nog met moeite bij kan benen? De loomheid spat ervan af bij deze track. Maar een partij fijn dat het klinkt.


Feels Like We Only Go Backwards schreef:
I know that you think you sound silly when you call my name
But I hear it inside my head all day
Then I realize I'm just holding on to the hope that maybe
Your feelings don't show

It feels like I only go backwards baby.
Every part of me says go ahead.
I got my hopes up again, oh no... not again.
Feels like we only go backwards darling.

The seed of all this indecision isn't me, oh no,
'Cause I decided long ago.
But that's the way it seems to go when trying
So hard to get to something real,
It feels...

avatar van Gretz
3. Elephant (78 punten, 12 keer genoemd)
Album: Lonerism (2012)
Nummer 1 van: EttaJamesBrown




Garagerocker Elephant is een beetje de vreemde eend in de bijt in deze finale. Niettemin wordt dit stampende nummer beloond met een mooie #3 plek op het podium. Het was ook de eerste grote(re) hit van Tame Impala wereldwijd.

Dance Lover schreef:
Typisch zo`n nummer waar een grenzeloze energie vanuit gaat. Nadat ik dit nummer dit jaar voor het eerst hoorde tijdens een kroegentocht in een backpackershostel in Amsterdam kon ik gewoon niet stil blijven staan en moest ik gewoon springen, springen en mijzelf bewegen als een op hol geslagen olifant. Een moderne update van The White Stripes Seven Nation `s Army, hetzelfde concept maar dan met een andere riff en overgoten met een fijn psychedelisch sausje.


Elephant schreef:
Well, he feels like an elephant
Shaking his big grey trunk for the hell of it
He knows that you dreamin’ about being loved by him
Too bad your chances are slim

And it’s not like Mr. Shuck
To get shy when they ask him who is on top
There must be something deep down in the dark, down there
He’s not too easily scared

avatar van Gretz
2. The Less I Know the Better (95 punten, 13 keer genoemd)
Album: Currents (2015)
Nummer 1 van: ArthurDZ, jordidj1, Titmeister




The Less I Know the Better is amper 2,5 jaar oud, maar ik denk dat we nu al wel kunnen stellen dat we hier te maken hebben met een tijdloze popklassieker die over 30-40 jaar nog veelvuldig gedraaid zal worden (net als de nummer 1 trouwens). Het nummer is zo dansbaar, zo funky en zo catchy dat de massa dit keer op keer zal blijven ontdekken. Ik voorspel dat deze oorwurm binnen 1-2 jaar ook al in de Top 2000 te vinden zal zijn. Vergeet trouwens niet om nog even de geweldige videoclip een keer te bekijken.

VladTheImpaler schreef:
Voor Tame Impala begrippen een bijna catchy nummer, maar wel een die zowat over je heen walst met die dikke bass. Die break is ook erg lekker en slim gedaan.

jordidj1 schreef:
Dit nummer blijft maar in je kop zitten! Maar dat gaat niet ten koste van de song, integendeel, het is erg aanstekelijk en ik word er spontaan vrolijk van. Multi-inzetbaar nummer ook! Of het nou in de kroeg is of bij je schoonmoeder op de koffie, je kan hem altijd draaien.

Arnold Scheepmaker (KAH) schreef:
1 of the 3 Best Tunes of 2015. In short: It tells me everything about my life right now and that's what great music is supposed to do. Is This It from The Strokes did that in 2001, Definitely Maybe from Oasis in 1994 and the self-titled The Stone Roses in 1989. For me Currents is the follow-up Sibling to MGMT's Oracular Spectacular which came out in 2007. That band never delivered after that, Tame Impala were just a good stoner/psychedelic-rock band before this Diamond of a Record came along.

The Less I Know the Better is superior to Let It Happen because it's ultra-funky and danceable without trying, it's more compact, it's downtempo, real and very very sexy, the video is so good i'd want that on a big screen looped into eternity on one of the walls in my living room ( this is how i look at the world 24/7 ) and even the title is a great reference to the World we live in where nothing is what it seems and no one ( left, right, politicians, media ) is to be trusted. There is no good or bad anymore, just an overload of Misleading Information.

Probably without realising it themselves, Tame Impala have made a timeless, huge pop-single which fuses the suitable melancholy of the here and now with the dreamy endlessly sexy and exciting trip our unconsciousness has to offer. It does so with so much Souplesse and Restraint that it will be hard to beat by any band from any genre in the upcoming months.The Less I Know The Better is 2015's Universal Truth. Which is surprising because after all that Biblical/Quoran Unrest we kinda thought such a thing didn't exist anymore.


The Less I Know the Better schreef:
Someone said they left together
I ran out the door to get her
She was holding hands with Trevor
Not the greatest feeling ever
Said, "Pull yourself together
You should try your luck with Heather"
Then I heard they slept together
Oh, the less I know the better
The less I know the better

avatar van Gretz
1. Let It Happen (117 punten, 14 keer genoemd)
Album: Currents (2015)
Nummer 1 van: Gretz, Simon77, VladTheImpaler, wendyvortex, WhyNotSmile




Baas boven baas, met de meeste #1 noteringen en op redelijke afstand van de nummer 2 vinden we Let It Happen op de bovenste trede. Dit zal waarschijnlijk voor helemaal niemand als een verrassing zijn gekomen. Het epische nummer van bijna 8 minuten is dan ook al dik 2 jaar de Tame Impala-klassieker bij uitstek! Let It Happen werd Song van het Jaar 2015 bij 3voor12 en is al meerdere jaren finalist in de Witte Trui. Binnenkort waarschijnlijk ook te bewonderen in de grote MuMeLadder-finale. (dat kan niet uitblijven toch?) Daarnaast werd het een nummer een grote clubhit in de zomer/herfst van 2015 en kwam er de mainstreamerkenning met een hoge binnenkomst in Radio 2's Top 2000, waar ie nu al niet meer uit weg te denken is.

Het is onmogelijk om stil te blijven zitten op de geweldige staccatobeat waar het nummer door wordt gedragen. De orgel- en synthlijnen die de melodie vormen zijn hemels. En er is al veel gezegd over de break in het middengedeelte waarop het lijkt alsof de langspeler 'vastloopt': hoe het nummer dan vervolgens verder gaat (die strijkers ?) is een absoluut hoogtepunt. Let It Happen verdient het om áltijd in de echte albumversie te worden gedraaid en niet in de radio / videoclip-edit waar het briljante intermezzo er vakkundig is uitgesloopt.

(Kevin Parker zelf over Let It Happen (3voor12, NL))

VladTheImpaler schreef:
Na de eerste twee albums vol psychedelische rock met hier en daar wat elektronische invloeden, was Tame Impala toch inmiddels aardig populair geworden. De eerste nieuwe single van derde album Currents was deze Let It Happen. Vanaf de eerste keer dat ik deze hoorde wist ik al dat dit een klassieker zou worden. Een bijna acht minuten durende dansbare psychedelische knaller. Bijna acht minuten zit je een euforische trip waarin alles mooi en vrolijk is met een climax en drop als hoogtepunt waar confetti je om de oren vliegt.

hoi123 schreef:
In de klassieke zin van het woord is Let It Happen misschien wel de echte klassieker van het jaar, in de zin dat het oude lullen en jonge lulletjes (zoals ik) heeft kunnen verenigen in collectieve adoratie, wat met zo'n geniaal pakkende laatste paar minuten ook erg goed te begrijpen valt. Wat ik echter vooral tof vind is die knipoog naar de laatste paar jaar die het nummer maakt: ondanks de overduidelijke disco- en classic rockinvloeden is het die break die halverwege op zo'n originele manier het nummer afremt datgene wat het nummer naar de buitenklasse laat overstijgen. Vrij terecht de song van het jaar op al die sites en radiozenders.

7744leon schreef:
Wat ben ik blij dat dit nummer de aandacht heeft gekregen die het heeft verdiend. Bij de eerste luisterbeurt was het bij mij meteen raak. Als Tame Impala fan was ik erg benieuwd naar de nieuwe single, maar ik had niet verwacht dat het zo’n geweldig nummer zou zijn. Ik vond gelijk dat dit nummer een heel groot publiek verdiende. Nu, ongeveer een jaar later, kan je wel zeggen dat dat grotere publiek gekomen is. Door de catchy melodie is het nummer uitgegroeid tot een gigantische festival hit, heeft het de song van het jaar competitie van 3voor12 gewonnen en heeft het zelfs een plaatsje in de top 2000 bemachtigd. Een nummer waar we over 20 jaar nog met veel plezier naar zullen luisteren.

stoepkrijt schreef:
Let It Happen is een door keyboards gedomineerd rockanthem. Het is aanstekelijk, het is dansbaar en het is ook zeker een knaller van een rocksong. De atypische structuur, de opbouw en de lengte zorgen ervoor dat dit zeker geen gangbaar liedje is, maar dat maakt het er absoluut niet ontoegankelijker op. Let It Happen is gewoon een heerlijke trip.


Let It Happen schreef:
All this running around
Trying to cover my shadow
An ocean growing inside
All the others seem shallow
All this running around
Bearing down on my shoulders
I can hear an alarm
Must be morning
I heard about a whirlwind that's coming 'round
It's gonna carry off all that isn't bound, and
When it happens, when it happens (I'm gonna be holding on)
So let it happen, let it happen

avatar van Gretz
En dan zijn we hiermee aan het einde gekomen van het weekje Tame Impala. Bedankt voor jullie belangstelling en toffe bijdrages! Alle 20 finalisten zijn hier nog op volgorde van 20 naar 1 terug te luisteren.


Greatest Hits by Tame Impala on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:gretzs:playlist:2fgyJS7ijtSDMNBY9mTsP7

Dan geef ik nu de fakkel door aan dynamo d voor The Greatest Hits van Ryuichi Sakamoto.

24 november - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
1 december - dix (Tindersticks)
8 december - dazzler (Joy Division)
15 december - EttaJamesBrown (Aretha Franklin)
22 december - Laxus11 (Motown)
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)
5 januari - Cosmic Kid (Supertramp)
12 januari - ArthurDZ (Grandaddy)
19 januari - Poeha (Roachford)
26 januari - Gretz (Taylor Swift)
2 februari - west (Donna Summer)
9 februari - ArthurDZ (Johnny Cash)
16 februari - Telamon (Eels)
29 februari - JoaMuse (Linkin Park)
2 maart - Casartelli (Sparks)
9 maart - Johnny Marr (Amenra)
16 maart - dynamo d (Stereophonics)
23 maart - EttaJamesBrown (the Ramones)
30 maart - Motel Matches (The Triffids)
6 april - wendyvortex (Novelty Songs)
13 april - zaaf (Kate Bush)
20 april - Herman (Paul Weller solo)
27 april - Edgar18 (Country Music Hall of Fame)
4 mei - wendyvortex (Talking Heads)
11 mei - jordidj1 (Eminem)
18 mei - herman (the Charlatans)
25 mei - luigifort (The Jesus & Mary Chain)
1 juni - dynamo d (Devin Townsend)
8 juni - laxus11 (Toto)
15 juni - ArthurDZ (Burial)
22 juni - catdog (Drake)
29 juni - laxus11 (Prince)
6 juli - Gretz (Lorde)

avatar van dynamo d
GREATEST HITS of RYUICHI SAKAMOTO

Primeur (?): een Japanse artiest

https://consequenceofsound.files.wordpress.com/2017/03/ryuichi.png?w=807

Ryuichi Sakamoto is een Japanse alleskunner. Hij was mede-oprichter van Japanse synthesizer-technopopgroep Yellow Magic Orchestra. Sakamoto speelde samen met David Bowie in de film Merry Christmas, Mr. Lawrence, waarvoor hij ook de soundtrack schreef. Voor de score The Last Emperor won hij een Oscar, Golden Globe en Grammy. Ook voor The Sheltering Sky won hij een Golden Globe award. Sakamoto is voorts een bekend tegenstander van auteursrecht, dat hij in het informaticatijdperk uit de tijd vindt.

Ryuichi Sakamoto speelt en componeert in verschillende muziekgenres: electronic, neo-klassiek, pop, rock, score, jazz, avant-garde, wereld. Dat doet hij niet alleen solo maar ook met vele andere artiesten zoals David Sylvian, Iggy Pop, Alva Noto, Fennesz en vroeger dus als lid van Yellow Magic Orchestra. Ik denk dat het de eerste keer is dat een Japanse artiest meedoet aan Greatest Hits (but correct me if I am wrong). Ofschoon velen op MusicMeter nog onbekend zijn met zijn werk, wilde ik toch eens een poging wagen om deze muzikale grootmeester in het zonnetje te zetten. Te meer, daar hij toch zeker wereldfaam geniet. Het oeuvre van Ryuichi Sakamoto is zo omvangrijk dat hij dat wel een keer verdient. Sinds eind jaren ’70 heeft hij solo meer dan 40 albums uitgebracht, waarvan async dit jaar zijn voorlopig laatste album is. Daarnaast natuurlijk, zoals gezegd, ook veel albums en singles met andere artiesten samen.

Hopelijk lukt het met een groepje deelnemers om er een mooie Greatest Hits of Ryuichi Sakamoto van te maken.

De spelregels zijn wat anders deze keer.. De 10 onderstaande meest bekende nummers van Ryuichi Sakamoto – solo of met anderen – staan hieronder en zijn direct voor de finale geplaatst:

Bibo No Aozora/04 (score: Babel) [met Jacques Morelenbaum]
Computer Game / Firecracker [Yellow Magic Orchestra]
Forbidden Colours [met David Sylvian]
Heartbeat (Tainai Kaiki II) - Returning to the Womb [met David Sylvian]
Little Buddha - Acceptance
Merry Christmas, Mr. Lawrence
Risky [met Iggy Pop]
Technopolis [Yellow Magic Orchestra]
The Last Emperor - Theme
The Revenant Main Theme [met Alva Noto]

Verzoek is om minimaal 2 nummers – maximaal 10 nummers te nomineren van Ryuichi Sakamoto (solo), met andere artiesten samen of van Yellow Magic Orchestra. Het gaat om nummers die NOG NIET in bovenstaande finalelijst staan. Geef daarbij ook aan wat jouw absolute favoriet is, dan krijgt dat nummer een bonus punt.

DEADLINE: MAANDAG 28 NOVEMBER 20:00 UUR

In de 2e ronde doen 15-20 nummers mee op basis van de punten van de 1e ronde. In het onverhoopte geval dat er minder dan 15 nominaties zijn dan vul ik aan op basis van de populariteit conform YouTube van de Ryuichi Sakamoto nummers. In die ronde vallen 5-10 nummers af.

@ panjoe of ArthurDZ of Teunnis zou één van jullie de topictitel kunnen veranderen naar Greatest Hits of Ryuichi Sakamoto? Veel dank!

avatar van dynamo d
Misschien hebben de volgende users zin om mee te spelen met Greatest Hits of Ryuichi Sakamoto?
Broem nikon42 Edwin paulito262 Ceasar S7efan noorman Jazper Gyzzz BoyOnHeavenHill Simon Smith Ponty Mython Ollie EttaJamesBrown ohmusica E-Clect-Eddy

Anderen zijn vanzelfsprekend ook meer dan welkom om mee te doen.

Hulpmiddel voor nominaties:
Hieronder staan suggesties van nummers om te nomineren. Je mag hieruit maar natuurlijk ook niet genoemde nummers kiezen (behalve dus de finalenummers die ik in mijn eerste bericht noemde):
1000 Knives [Yellow Magic Orchestra]
A Day in the Park
Be a Superman [Yellow Magic Orchestra]
Behind the Mask [Yellow Magic Orchestra]
Blu [met The Tokyo Philharmonic Orchestra]
Diabaram [met Youssou N'Dour]
Energy Flow (piano version)
First Trip to Japan (score: Silk)
Field Work [met Thomas Dolby]
Koko
Logic Moon [met Alva Noto]
Love & Hate [met Holly Johnson]
Main Theme / End Titles - Wuthering Heights
Moving On
Neo Geo
Ongaku [Yellow Magic Orchestra]
Oto [met Fennesz]
Railroad Man (piano version)
Rain (1996 version)
Seven Samurai - Ending Theme
Shining Boy & Little Randy
Snake Eyes (long version)
Solari
Solitude (score: Tony Takitani)
The Arrangement [met Robin Scott]
The Sheltering Sky Theme
Tibetan Dance
Trioon I [met Alva Noto]
World Citizen (I Won't Be Disappointed) [met David Sylvian]
Yellow Magic (Tong Poo) [Yellow Magic Orchestra]
You Do Me [met Jill Jones]
You've Got to Help Yourself (Ishin Denshin) [Yellow Magic Orchestra]

Ryuichi Sakamoto
Yellow Magic Orchestra

avatar van EttaJamesBrown
Na een weekje Gretz doe ik graag mee met Sakamoto. Ik heb alleen de soundtrack van Merry Christmas thuis. We gaan dus rustig inluisteren de komende dagen in die andere tracks.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:34 uur

geplaatst: vandaag om 12:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.