MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
1. Rudy
2. School
3. Breakfast in America
4. The Logical Song
5. Fool's Overture
6. Dreamer
7. Crime of the Century
8. Take The Long Way Home
9. Goodbye Stranger
10. Give A Little Bit

1. School
2. Fool's Overture
3. Crime of the Century
4. The Logical Song
5. Hide in Your Shell
6. Take the Long Way Home
7. Breakfast in America
8. Dreamer
9. Goodbye Stranger
10. Give a Little Bit

01. Asylum *
02. Hide in Your Shell
03. A Soapbox Opera
04. School
05. Fool's Overture
06. Even in the Quietest Moments
07. Rudy
08. Crime of the Century
09. The Logical Song
10. Breakfast in America

1. Fool's Overture
2. The Logical Song
3. Hide in Your Shell
4. Asylum*
5. School
6. Crime of the Century
7. Give a Little Bit
8. Goodbye Stranger
9. Breakfast in America
10 Child of Vision

1. Goodbye Stranger
2. Crime of the Century
3. The Logical Song
4. Fool's Overture
5. Give a Little Bit
6. School
7. Asylum *
8. Even in the Quietest Moments
9. Dreamer
10. Ain't Nobody But Me

1. Fool's Overture
2. School
3. Crime of the Century
4. Give a Little Bit
5. Dreamer
6. Breakfast in America
7. Hide in Your Shell
8. Child of Vision
9. Goodbye Stranger
10. Take the Long Way Home

1. Fool's Overture
2. The Logical Song
3. Take the Long Way Home
4. A Soapbox Opera
5. School
6. Hide in Your Shell
7. Crime of the Century
8. Even in the Quietest Moments
9. Child of Vision
10. Had A Dream (Sleeping With The Enemy) (Roger Hodgson) *

1. School
2. Child of Vision
3. Bloody Well Right
4. The Logical Song
5. Hide in Your Shell
6. Rudy
7. Goodbye Stranger
8. If Everyone Was Listening *
9. Crime of the Century
10. Take the Long Way Home

11. Fool's Overture
12. A Soapbox Opera
13. Asylum *
14. Dreamer
15. Even in the Quietest Moments
16. Breakfast in America
17. Sister Moonshine *
18. Give a Little Bit
19. Ain't Nobody But Me
20. Had A Dream (Sleeping With The Enemy) (Roger Hodgson) *

Grootste gemis: Another Man's Woman, Free as a Bird en From Now On

dix
1. Hide in Your Shell
2. Sister Moonshine
3. The Logical Song
4. School
5. If Everyone Was Listening
6. A Soapbox Opera
7. Give a Little Bit
8. Dreamer
9. Asylum
10. Fool's Overture

1. Fool's Overture
- Hun absolute meesterwerk. Staat al 14 jaar in mijn top 100, dat doet denk ik alleen Hey You hem na...

2. Crime of the Century
3. Hide in Your Shell
4. Ain't Nobody But Me
5. School
6. Breakfast in America
7. Even in the Quietest Moments
8. Take the Long Way Home
9. Rudy
10. If Everyone Was Listening

Nog een lijstje van divart, Rudi S, TEQUILA SUNRISE, Simon Smith en/of zaaf?

Ben benieuwd welke track gaat winnen

Oké, geen extra lijstjes dus. Wel elimineren, geen finalelijstje.

Stembus gesloten!

jordidj1 schreef:
Ben benieuwd welke track gaat winnen
Geloof het of niet, maar het verschil is drie punten tussen de nummer 1 en 2.

01. Fool's Overture
02. Hide in Your Shell
03. Had A Dream (Sleeping With The Enemy) (Roger Hodgson)
04. School
05. Even in the Quietest Moments
06. Take the Long Way Home
07. Crime of the Century
08. Child of Vision
09. Breakfast in America
10. Sister Moonshine

Nou, vooruit, net op tijd.

Lol. Seconde te laat geloof ik.
Edit. Top!

20. Sister Moonshine: 22 punten / 7x genoemd / Hoogste positie: 2
Het last-minute laatste puntje van divart maakte geen verschil. Slechts door 7 mensen genoemd en dan ook nog eens vier keer op de laatste plek.

19. If Everyone Was Listening: 28 punten / 5x genoemd / Nummer 1 van: EttaJamesBrown
Het minste genoemd van iedereen en daarmee de laagste van Crime of the Century. En dan kwam ook nog eens meer dan 30% van het puntentotaal van één dapp're strijder.

18. Asylum: 35 punten / 9x genoemd / Nummer 1 van: remcodulac
Nog eentje van Crime of the Century. En wederom bij iemand bovenaan gezet. Deels geïnspireerd op One Flew Over the Cuckoo's Nest. Het boek dan. De film was er toen nog niet.

17. Ain't Nobody But Me: 39 punten / 7x genoemd / Hoogste positie: 3
Eén van de twee nummers die niet verder kwam dan plek 3. Na drie keer Hodgson de eerste van Davies.

16. Bloody Well Right: 40 punten / 8x genoemd / Nummer 1 van: wendyvortex
En daar is alweer de derde van Crime of the Century. De overige twee albums die hier in het spel zijn (helemaal niets van Famous Last Words?!), doen het vooralsnog aanmerkelijk beter. Ook deze stond bij iemand bovenaan.

15. Rudy: 45 punten / 11x genoemd / Nummer 1 van: jordidj1
Bij de onderste zes zitten er vier van Crime of the Century, dat had ik vooraf zeker niet verwacht. Ook deze wordt door één iemand als beste van Supertramp gezien en dat bevestigt mijns inziens alleen maar de pracht van dit mooiste album aller tijden.

14. Give A Little Bit: 47 punten / 12x genoemd / Hoogste positie: 2
Dat deze grootste hit van Supertramp (2 in de top 40) de finale haalt, verbaast me enigszins. Niet dat het een slechte hit is. In tegenstelling. Lekker aanstekelijk. Ik had het gewoon niet verwacht.

13. A Soapbox Opera: 55 punten / 8x genoemd / Nummer 1 van: 50tracks
Het hoogste nummer dat minder dan 10 keer genoemd is. Stond niet vaak in de lijstjes, maar als die erin stond, dan ook vaak in de bovenste helft. Ik heb deze een paar jaar geleden nog genomineerd voor de Ladder, maar is er ondertussen jammerlijk weer uit gevallen.

12. Take The Long Way Home: 56 punten / 16x genoemd / Hoogste positie: 3
[i]Daar is dan eindelijk de eerste van de vijf nummers van Breakfast in America die het gehaald hebben. Dit zeer aanstekelijke nummer is het andere nummer dat niet verder kwam dan plek 3.

11. Goodbye Stranger: 58 punten / 16x genoemd / Nummer 1 van: Marco dB
En dan maar gelijk nog een nummer van Breakfast in America er achteraan. Goodbye Stranger bevat de beste gitaarsolo in een Supertramp-nummer. Ik had graag een live-versie geplaatst, want daar swingt het pas echt. Maar ja, Supertramp en online… het zijn vreemden van elkaar.

10. Breakfast In America: 60 punten / 17x genoemd / Hoogste positie: 2

Gefeliciteerd! Per 1 januari dit jaar staat dit nummer ook officieel op Facebook. Alleen jammer dat het zulke erbarmelijke kwaliteit is. Het is 2018 mensen! Afijn... Liefst 17 keer genoemd dus. Dat is vijf keer meer dan de nummer 9.

9. Had A Dream (Sleeping With The Enemy) (Roger Hodgson): 61 punten / 12x genoemd / Hoogste positie: 2

Het enige solonummer in deze lijst. Mijn liefde voor zijn solowerk is nog in ontwikkeling, maar daar denken jullie duidelijk anders over. Haalt zelfs nog top 10 door het last-minute lijstje van divart.

chevy93 schreef:

19. If Everyone Was Listening: 28 punten / 5x genoemd / Nummer 1 van: EttaJamesBrown
[i]Het minste genoemd van iedereen

Bah te laat ( enkel mobiel en de jongelui nog moeten trainen) ja, dit was mijn nummer 1 geweest.
Nu de finale maar

Rudi S schreef:
(quote)

Bah te laat ( enkel mobiel en de jongelui nog moeten trainen) ja, dit was mijn nummer 1 geweest.
Nu de finale maar

Komt'ie nou mee....

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Komt'ie nou mee....

Ja asap

8. Dreamer: 66 punten / 13x genoemd / Nummer 1 van: E-Clect-Eddy

30 december vorig jaar op YouTube gezet, dus doe er je voordeel mee. De vraag is hoe lang deze erop blijft staan! De vrolijke opener van de B-kant van Crime of the Century scoort een keurige achtste plek.

dream
Dream
DREAM
DREAM ALOOOOOONG!

7. Even In The Quietest Moments: 68 punten / 14x genoemd / Hoogste positie: 1

Speciaal voor dit nummer leerde Hodgson de 12-snarige akoestische gitaar bespelen. Dat getokkel dat zo lekker door het nummer zweeft, geeft dit nummer net die finishing touch.

Mijn lijstje was al als eerste ingestuurd?

Omdat deze zo goed is, krijgt deze een aparte update.

6. Child Of Vision: 86 punten / 16x genoemd / Nummer 1 van: ranboy
Now we’re talking! Deze strijdt bij mij al jaren met School om de titel van beste Supertramp-nummer.

Piano-intro. Drumslagen. Diepe bas erbij. HEY! Toetsenduel. Well, who’d you think you’re foolin’?
Keiharde aanklacht tegen de Amerikaanse consumptiemaatschappij*.
Chiiiiiiild of viiiiiiisioooooon!
Piano-outro.
Nog een piano-outro.
Nog steeds piano-outro.
Kilometers kippenvel!

P.S. Ooit heb ik de studioversie op YouTube geüpload. Werd er snel vanaf gegooid. Ergens wel toepasselijk gezien het thema van dit nummer.

*) En tegen henzelf?
You tried to be a hero,
Commit the perfect crime
But the dollar got you dancing
And you're running out of time

chevy93 schreef:

14. Give A Little Bit: 47 punten / 12x genoemd / Hoogste positie: 2
Dat deze grootste hit van Supertramp (2 in de top 40) de finale haalt, verbaast me enigszins. Niet dat het een slechte hit is. In tegenstelling. Lekker aanstekelijk. Ik had het gewoon niet verwacht. [/i]

Ik had het niet gehoopt en ook niet verwacht eigenlijk. Het enige nummer van Supertramp wat ik echt slecht vind. Nou ja, het pas niet bij deze band of zo.

TEQUILA SUNRISE schreef:
Mijn lijstje was al als eerste ingestuurd?
Mja, als je je lijstje veel te vroeg instuurt, loop je de kans dat die over het hoofd gezien wordt. Volgende keer even je lijstje herplaatsen.

Ik heb hem nu meegenomen (komt het deelnemersaantal op het mooie getal 30) en qua uitslag was de impact ook wel te overzien.

chevy93 schreef:
6. Child Of Vision: P.S. Ooit heb ik de studioversie op YouTube geüpload. Werd er snel vanaf gegooid. Ergens wel toepasselijk gezien het thema van dit nummer.[/i]

Erg goed nummer inderdaad.
Ik had hetzelfde met het nogal ondergewaardeerde Slow Motion. Stond nog niet op YouTube. Ik zet het erop, binnen no-time meer dan 100.000 views en toen werd het verwijderd. Suf.

5. Crime Of The Century: 131 punten / 22x genoemd / Hoogste positie: 2

Er staan acht nummers op Crime of the Century. Alle nummers haalden de finale. Alle nummers staan bij minstens één iemand bovenaan. Behalve dit nummer. Als dat niet de misdaad van de eeuw is! Om nog even terug te komen op de hypocrisie van het management van Supertramp:
Helaas hebben wij geen rechten om de songteksten van dit nummer weer te geven.
Aldus songteksten.nl

Tja, uh… fuck jullie?

Now they're planning the crime of the century
Well what will it be?
Read all about their schemes and adventuring
It's well worth a fee
So roll up and see
And they rape the universe
How they've gone from bad to worse
Who are these men of lust, greed, and glory?
Rip off the masks and let see.
But that's no right - oh no, what's the story?
There's you and there's me
That can't be right.

Ooit schreef ik hierover:
Potverdomme, zeg... Inmiddels zijn we oud en wijs en blijken we het zelf gedaan te hebben al die jaren. We hebben onszelf verloochend, we hebben onszelf tekort gedaan. WIJ waren het die al die jaren onszelf verraden hebben. Hoe kan dat nou? ( That can't be right!!)
Verwarring alom: hoe komt dit? Waarom gebeurt dit? Waarom weet niemand hiervan?

Uiteindelijk zijn wij de schrijvers van deze teksten, wij vertellen nu aan de volgende persoon al deze verhalen. Al deze verhalen die wij zelf nooit geloofd hebben. Al die mensen die dit wel wisten, hebben wij genegeerd. Net zoals wij naar niemand luisterde, zal niemand naar ons luisteren. Crime of the Century sluit niet voor niets af met de mondharmonica van School. Het is een vicieuze cirkel.

4. The Logical Song: 139 punten / 20x genoemd / Nummer 1 van: Superbitch

Bij de Top 2000 is dit jaar in, jaar uit ‘die derde’. In het kielzog van School en Fool’s Overture vinden we Logical Song. Dit jaar iets gestegen naar plek 354.

The Logical Song is eigenlijk de vrolijke variant van School:
I think it was very relevant when I wrote it, and actually I think it's even more relevant today. It's very basically saying that what they teach us in schools is all very fine, but what about what they don't teach us in schools that creates so much confusion in our being. I mean, they don't really prepare us for life in terms of teaching us who we are on the inside. They teach us how to function on the outside and to be very intellectual, but they don't tell us how to act with our intuition or our heart or really give us a real plausible explanation of what life's about. There's a huge hole in the education. I remember leaving school at 19, I was totally confused. That song really came out of my confusion, which came down to a basic question: please tell me who I am. I felt very lost. I had to educate myself in that way, and that's why California was very good for me to kind of re-educate myself, if you like.
1979, een slecht jaar voor het Engelse onderwijs (vgl. Another Brick in the Wall).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:16 uur

geplaatst: vandaag om 12:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.