Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2018, 22:14 uur
Ik vind het toch wel erg mooi dat dit dwars door mijn hart heen snijdende oh zo prachtige wonderschone nummer is geëindigd op:
3. Wild Is the Wind (1966) 107 punten - 16x genoemd, nummer 1: west herman
Superbitch: De extra lange liveversie suggereert het geruis van de wind. Haar klassieke opleiding heeft haar pianospel beïnvloed.
Edgar18: Voor mij haar beste cover. En dan is de live at Town Hall uitvoering uit '59 misschien nog wel sterker dan de albumversie uit '66.
Op verzoek die live uitvoering uit '59:
3. Wild Is the Wind (1966) 107 punten - 16x genoemd, nummer 1: west herman
Superbitch: De extra lange liveversie suggereert het geruis van de wind. Haar klassieke opleiding heeft haar pianospel beïnvloed.
Edgar18: Voor mij haar beste cover. En dan is de live at Town Hall uitvoering uit '59 misschien nog wel sterker dan de albumversie uit '66.
Op verzoek die live uitvoering uit '59:
0
geplaatst: 9 februari 2018, 22:21 uur
2. Four Women (1966) 110 punten - 14x genoemd, nummer 1: remcodulac sokra ArthurDZ jeroentjuhh Choconas
De titelsong van Wild Is The Wind wordt alleen net voorbijgestreefd met dit oh zo rake nummer van hetzelfde album.
Superbitch: Klaagzang door vier gekleurde vrouwen met een laag zelfbeeld. De derde is een prostituee.
Edgar18: Een van haar andere bekende protestliederen, in dit geval gericht tegen het Amerikaanse slavernijverleden. Simone schetst aan de hand van een portret van vier verschillende vrouwen de vernietigende erfenis van de slavernij.
Nina Simone geeft zelf een inleiding bij het nummer bij dit concert:
De titelsong van Wild Is The Wind wordt alleen net voorbijgestreefd met dit oh zo rake nummer van hetzelfde album.
Superbitch: Klaagzang door vier gekleurde vrouwen met een laag zelfbeeld. De derde is een prostituee.
Edgar18: Een van haar andere bekende protestliederen, in dit geval gericht tegen het Amerikaanse slavernijverleden. Simone schetst aan de hand van een portret van vier verschillende vrouwen de vernietigende erfenis van de slavernij.
Nina Simone geeft zelf een inleiding bij het nummer bij dit concert:
1
geplaatst: 9 februari 2018, 22:31 uur
En de winnaar met overmacht is.........
1. Sinnerman (1965) 157 punten - 19x genoemd, nummer 1: itchy Johnny Marr Tribal Gathering Edgar18 Shaky Brunniepoo motel matches Teunnis
Superbitch: Op methodistische bijeenkomsten werd deze waarschuwing voor de Dag des Oordeels gezongen. Het ritme is obsessief en repetitief.
Edgar18: Simone's bewerking van de negrospiritual Sinner Man is een van de vijf allerbeste liedjes ooit gemaakt en de enige terechte winnaar van deze editie.....
Het nummer gaat over een man die zich afkeert van god en ontdekt dat de duivel op hem wacht. Als je de tekst letterlijk neemt tenminste.
Ik zie het nummer zelf als een metafoor voor de strijd met je innerlijke demonen. Ren er niet voor weg maar ga de strijd ermee aan. En Nina's innerlijke demonen? Racistisch geweld. Nina Simone was een actief voorvechtster van gelijke rechten voor blank en zwart. Veel van haar nummers gaan over de rassenproblematiek in Amerika.
Nog een aanvulling van mij: over tegenstellingen in de mens gesproken, Nina was manisch-depressief. Die diagnose kwam pas laat, hier in Nederland, in Nijmegen. Dat heeft haar leven en muziek ook sterk beïnvloed.
1. Sinnerman (1965) 157 punten - 19x genoemd, nummer 1: itchy Johnny Marr Tribal Gathering Edgar18 Shaky Brunniepoo motel matches Teunnis
Superbitch: Op methodistische bijeenkomsten werd deze waarschuwing voor de Dag des Oordeels gezongen. Het ritme is obsessief en repetitief.
Edgar18: Simone's bewerking van de negrospiritual Sinner Man is een van de vijf allerbeste liedjes ooit gemaakt en de enige terechte winnaar van deze editie.....
Het nummer gaat over een man die zich afkeert van god en ontdekt dat de duivel op hem wacht. Als je de tekst letterlijk neemt tenminste.Ik zie het nummer zelf als een metafoor voor de strijd met je innerlijke demonen. Ren er niet voor weg maar ga de strijd ermee aan. En Nina's innerlijke demonen? Racistisch geweld. Nina Simone was een actief voorvechtster van gelijke rechten voor blank en zwart. Veel van haar nummers gaan over de rassenproblematiek in Amerika.
Nog een aanvulling van mij: over tegenstellingen in de mens gesproken, Nina was manisch-depressief. Die diagnose kwam pas laat, hier in Nederland, in Nijmegen. Dat heeft haar leven en muziek ook sterk beïnvloed.
0
geplaatst: 9 februari 2018, 22:36 uur
Graag gedaan!
Ik geef weer graag het stokje over aan ArthurDZ, helemaal nu hij verder gaat met Johnny Cash.
Ik geef weer graag het stokje over aan ArthurDZ, helemaal nu hij verder gaat met Johnny Cash.
1
geplaatst: 9 februari 2018, 22:38 uur
Dit was genieten West. Dank voor deze artiest en de manier waarop je dit aanpakte.
1
geplaatst: 9 februari 2018, 23:01 uur
Bedankt voor dit -weekje, west!
En van Nina Simone gaan we zo naar Johnny Cash. Hun muziek mag dan wel verschillend zijn, in de categorie 'absolute legends' staan ze zij aan zij!
http://cdn.smehost.net/johnnycashonlinecom-uslegacyprod/wp-content/uploads/2015/11/Wolman_Baron_025_Johnny_Cash_WEB.jpg
Greatest Hits of Johnny Cash
A Boy Named Sue
A Thing Called Love
Ain't No Grave
Ballad of a Teenage Queen
Big River
Delia's Gone
Don't Take Your Guns to Town
Folsom Prison Blues
Get Rhythm
God's Gonna Cut You Down
Hurt
I Got Stripes
I Walk The Line
Jackson
Man in Black
One Piece at a Time
Ring of Fire
Solitary Man
The Man Comes Around
The Mercy Seat
Deze startlijst samenstellen was in ieder geval absoluut niet simpel. De man in het zwart heeft ook een zodanig groot en uitgebreid oeuvre, dan is twintig liedjes echt niet genoeg. Maar... that's where you guys come in natuurlijk
Post hier je lijstje met tien Johnny Cash-songs die nog niet in de startlijst staan (keuze te over lijkt me) tegen maandagavond 20.30 uur. De 10 à 20 vaakst genoemde nummers gaan mee naar ronde 2!
Dus nogmaals: deadline is maandagavond 20.30 uur!
En van Nina Simone gaan we zo naar Johnny Cash. Hun muziek mag dan wel verschillend zijn, in de categorie 'absolute legends' staan ze zij aan zij!
http://cdn.smehost.net/johnnycashonlinecom-uslegacyprod/wp-content/uploads/2015/11/Wolman_Baron_025_Johnny_Cash_WEB.jpg
Greatest Hits of Johnny Cash
A Boy Named Sue
A Thing Called Love
Ain't No Grave
Ballad of a Teenage Queen
Big River
Delia's Gone
Don't Take Your Guns to Town
Folsom Prison Blues
Get Rhythm
God's Gonna Cut You Down
Hurt
I Got Stripes
I Walk The Line
Jackson
Man in Black
One Piece at a Time
Ring of Fire
Solitary Man
The Man Comes Around
The Mercy Seat
Deze startlijst samenstellen was in ieder geval absoluut niet simpel. De man in het zwart heeft ook een zodanig groot en uitgebreid oeuvre, dan is twintig liedjes echt niet genoeg. Maar... that's where you guys come in natuurlijk
Post hier je lijstje met tien Johnny Cash-songs die nog niet in de startlijst staan (keuze te over lijkt me) tegen maandagavond 20.30 uur. De 10 à 20 vaakst genoemde nummers gaan mee naar ronde 2! Dus nogmaals: deadline is maandagavond 20.30 uur!
1
geplaatst: 9 februari 2018, 23:23 uur
Dat wordt zoeken. Mijn favoriet is in ieder geval That Lucky Old Sun (Just Rolls Around...)
1
geplaatst: 9 februari 2018, 23:33 uur
Dank west voor een mooie week Nina Simone. Een groot artiest die wel eens in de aandacht mocht staan. En inderdaad 'feeling good', maar ook wel eens 'feeling sad' of 'feeling impressed', want bijna alle emoties komen wel voorbij in haar muziek...
Met JC heb ik minder, maar wellicht haak ik in de finale nog aan.
Met JC heb ik minder, maar wellicht haak ik in de finale nog aan.
1
geplaatst: 9 februari 2018, 23:35 uur
Nog bedankt voor een heerlijke week Nina, west. Mooie presentatie ook! Ik kan mij goed vinden in de einduitslag en ben vooral blij verrast dat Four Women het hier zo goed doet (volledig terecht uiteraard)!
0
geplaatst: 9 februari 2018, 23:40 uur
Oei, geen San Quentin in de startlijst? 
Maar even kijken dan of ik er nog 9 bij kan vinden.

Maar even kijken dan of ik er nog 9 bij kan vinden.
0
geplaatst: 9 februari 2018, 23:52 uur
Jaaaa Johnny Cash! Deze komt als geroepen, ben de afgelopen maand eindelijk een beetje in zijn discografie gedoken. Of nouja, de twee bekende gevangenisconcerten dan (die beiden vrij episch zijn). Dus mijn nominaties zullen voornamelijk van Folsom en SQ afkomstig gaan zijn.
Enneuhm... mag ik San Quentin twee keer nomineren? Die hoor je namelijk te allen tijde twee keer achter elkaar te spelen.
Nina Simone ga ik btw zeker ook nog even terugluisteren, helaas dit topic over het hoofd gezien de afgelopen week maar dit is wel een mooi beginpunt om haar beter te leren kennen.
Enneuhm... mag ik San Quentin twee keer nomineren? Die hoor je namelijk te allen tijde twee keer achter elkaar te spelen.

Nina Simone ga ik btw zeker ook nog even terugluisteren, helaas dit topic over het hoofd gezien de afgelopen week maar dit is wel een mooi beginpunt om haar beter te leren kennen.
1
geplaatst: 9 februari 2018, 23:55 uur
Daddy Sang Bass
Further On Up The Road
Ghostriders In The Sky
If You Could Read My Mind
I'm On Fire
I See A Darkness
Mean Eyed Cat
Rusty Cage
San Quentin
Thirteen
Further On Up The Road
Ghostriders In The Sky
I'm On Fire
I See A Darkness
Mean Eyed Cat
Rusty Cage
San Quentin
Thirteen
1
geplaatst: 10 februari 2018, 01:31 uur
Veel te moeilijk, dus dan maar 10 nummers die snel bij mij opkomen:
Cocaïne Blues
For the Good Times
I See a Darkness
My Shoes Keep Walking Back to You
Orange Blossom Special
Rose of My Heart
San Quentin
Sunday Morning Coming Down
Unchained
Were You There (When They Crucified My Lord)
Cocaïne Blues
For the Good Times
I See a Darkness
My Shoes Keep Walking Back to You
Orange Blossom Special
Rose of My Heart
San Quentin
Sunday Morning Coming Down
Unchained
Were You There (When They Crucified My Lord)
1
geplaatst: 10 februari 2018, 02:41 uur
Feeling Good staat laag zeg
Toch hartelijk bedankt voor het Nina-weekje, west!
Toch hartelijk bedankt voor het Nina-weekje, west!
1
geplaatst: 10 februari 2018, 07:29 uur
Bedankt, west, voor een week Nina Simone.
Met Johnny Cash zal ik even zoekwerk hebben. Ik was net naar Rosanne Cash aan het luisteren, dus blijft het in de familie.
Met Johnny Cash zal ik even zoekwerk hebben. Ik was net naar Rosanne Cash aan het luisteren, dus blijft het in de familie.
0
geplaatst: 10 februari 2018, 08:25 uur
EttaJamesBrown schreef:
Dat wordt zoeken. Mijn favoriet is in ieder geval That Lucky Old Sun (Just Rolls Around...)
Ja
dat is top 3 werk en dan hebben vele (Ray, Louis, Bob en alle oude crooners) deze al gedaan.Johnny staat samen met Aretha op de top wat mij betreft.
0
geplaatst: 10 februari 2018, 09:41 uur
Een startlijst voorschotelen uit het lange en meerendeel fascinerende Cash oeuvre valt idd niet mee,en dat geld netzogoed voor 10 of 50 aanvullingen ,want Cash is voor mij en vele een van de boeiendste en grootste uit de muziekhistorie
Klinkt gek ,toen ik rond de 18 was had ik maar 2 verzamelaars van Cash ,pas na de American Rec. Begon ik pas diep te graven in zijn carrière en vooral het eerdere werk daarvoor,biografieën lezen enz.
Leuk initiatief ArthurDZ ,en je startlijst is oké ,ik doe hier natuurlijk aan mee ,wss morgen een lijstje en een vraag ...ik neem aan dat duetten/samenwerkingen ook genomineerd mogen worden want Jackson staat in de startlijst, zoniet lees ik het wel
Klinkt gek ,toen ik rond de 18 was had ik maar 2 verzamelaars van Cash ,pas na de American Rec. Begon ik pas diep te graven in zijn carrière en vooral het eerdere werk daarvoor,biografieën lezen enz.
Leuk initiatief ArthurDZ ,en je startlijst is oké ,ik doe hier natuurlijk aan mee ,wss morgen een lijstje en een vraag ...ik neem aan dat duetten/samenwerkingen ook genomineerd mogen worden want Jackson staat in de startlijst, zoniet lees ik het wel
1
geplaatst: 10 februari 2018, 10:23 uur
A Legend in My Time
All of God's Children Ain't Free
Cool Water
I See a Darkness
Mr. Garfield
Redemption
Remember the Alamo
Singin' in Viet Nam Talkin' Blues
Southern Accents
The One on the Right Is on the Left
All of God's Children Ain't Free
Cool Water
I See a Darkness
Mr. Garfield
Redemption
Remember the Alamo
Singin' in Viet Nam Talkin' Blues
Southern Accents
1
geplaatst: 10 februari 2018, 10:58 uur
Ik was twee west, hoe moet ik me die nou herinneren. Ik ben al lang blij dat ik het nummer ken
.
Hartelijk dank voor een week Nina Simone! Ik heb genoten. Uiteraard.
. Hartelijk dank voor een week Nina Simone! Ik heb genoten. Uiteraard.
1
geplaatst: 10 februari 2018, 12:03 uur
A Legend in My Time
All Over Again
Cry Cry Cry
Daddy Sang Bass
Ghostriders In The Sky
I've Been Everywhere
Personal Jesus
She Used to Love Me a Lot
Why Me Lord
All Over Again
Cry Cry Cry
Daddy Sang Bass
Ghostriders In The Sky
I've Been Everywhere
Personal Jesus
Why Me Lord
1
geplaatst: 10 februari 2018, 12:07 uur
Cocaine Blues (1968)
Cry Cry Cry (1957)
(I Heard That) Lonesome Whistle (1957)
Long Legged Guitar Pickin’ Man (& June Carter) (1967)
Lumberjack (1960)
Rock Island Line (1957)
San Quentin (1969)
Shantytown (& June Carter) (1967)
So Doggone Lonesome (1957)
That Lucky Old Sun (Just Rolls Around Heaven All Day) (2000)
Cry Cry Cry (1957)
(I Heard That) Lonesome Whistle (1957)
Long Legged Guitar Pickin’ Man (& June Carter) (1967)
Lumberjack (1960)
Rock Island Line (1957)
San Quentin (1969)
Shantytown (& June Carter) (1967)
So Doggone Lonesome (1957)
That Lucky Old Sun (Just Rolls Around Heaven All Day) (2000)
1
geplaatst: 10 februari 2018, 14:09 uur
Bridge Over Troubled Water
Daddy Sang Bass
Further On Up The Road
Guess Things Happen That Way
I See A Darkness
It Ain’t Me Babe
One
Personal Jesus
San Quentin
She Used To Love Me A Lot
Duetten mogen zeker genomineerd worden! Zo'n samenwerking als The Wanderer met U2 dan weer niet, da's toch echt een U2-song met Johnny op de vocalen, da's iets anders dan bijvoorbeeld een Jackson of If I Were A Carpenter vind ik.
Mij goed, dan kan je in totaal wel maar negen nummers nomineren dus optimaal is het wellicht niet
Daddy Sang Bass
Further On Up The Road
I See A Darkness
It Ain’t Me Babe
One
Personal Jesus
San Quentin
She Used To Love Me A Lot
teus schreef:
Duetten mogen zeker genomineerd worden! Zo'n samenwerking als The Wanderer met U2 dan weer niet, da's toch echt een U2-song met Johnny op de vocalen, da's iets anders dan bijvoorbeeld een Jackson of If I Were A Carpenter vind ik.
123poetertjes schreef:
Mij goed, dan kan je in totaal wel maar negen nummers nomineren dus optimaal is het wellicht niet

1
geplaatst: 10 februari 2018, 16:42 uur
Hey Porter
Home of the Blues
One
On the Evening Train
Orange Blossom Special
Personal Jesus
San Quentin
There You Go
Understand Your Man
Home of the Blues
One
On the Evening Train
Orange Blossom Special
Personal Jesus
San Quentin
There You Go
Understand Your Man
1
geplaatst: 10 februari 2018, 18:31 uur
There You Go
Cry Cry Cry
Ghostriders In The Sky
I See a Darkness
Southern Accents
Further On Up The Road
Rusty Cage
San Quentin
Thirteen
Cry Cry Cry
Ghostriders In The Sky
I See a Darkness
Southern Accents
Further On Up The Road
Rusty Cage
San Quentin
Thirteen
1
geplaatst: 10 februari 2018, 19:29 uur
Any Old Wind That Blows 
(Ghost) Riders in the Sky
Highwayman [met Waylon Jennings, Willie Nelson en Kris Kristofferson]
I See a Darkness
Muddy Waters
The Ballad of Ira Hayes
The General Lee
The Greatest Cowboy of Them All
Were You There (When They Crucified My Lord) [met The Carter Family]

(Ghost) Riders in the Sky

Highwayman [met Waylon Jennings, Willie Nelson en Kris Kristofferson]
I See a Darkness
Muddy Waters
The Ballad of Ira Hayes
The General Lee
The Greatest Cowboy of Them All

Were You There (When They Crucified My Lord) [met The Carter Family]
1
geplaatst: 10 februari 2018, 22:08 uur
Why me lord
Bird on a wire
The beast in me
The one rose
That lucky old sun
One
We'll meet again
Hit the road and go
Lady
Cocaine blues
Bird on a wire
The beast in me
The one rose
That lucky old sun
One
We'll meet again
Hit the road and go
Lady
Cocaine blues
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.