MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
Teunnis schreef:
Zou je van deze muziek nou eerder te hard of te zacht gaan rijden?

Waarschijnlijk doodrijden.

Johnny Marr thanxs , lijstjes tijd = altijd fun

EttaJamesBrown schreef:
Vrijdag zit ik een uurtje of 4 alleen in de auto. Ik ga mijn best doen met het Spotifylijstje.

Wees voorzichtig man. Lijkt me idd niet de meest ideale muziek om tijdens het autorijden af te spelen. Desalniettemin; veel luisterplezier!

Teunnis schreef:
Op chronologische volgorde:

(embed)
.Best of Amenra. on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:5YZWnyKTmZsjKPfLeg4XQ9

Zie ik nu goed dat Terziele wel in de spotifylijst staat maar NIET in de finalelijst? Anders mag die ook zeker nog meedoen van mij hoor, geweldig nummer!

Oeps foutje. Ritual stond er niet in. Die heb ik ook maar toegevoegd.

Trouwens wel de moeilijkste opdracht ooit om van deze twintig een top 10 te maken. Echt onmogelijk.

Ik kan die nummers nooit uit elkaar houden, het is één groot tranendal/dodenakker (dat bedoel ik positief), maar ga nog wel een poging wagen.

Gatverdamme, gotverdomme, wat komt A Mon Ame hier keihard binnen opeens zeg. Had het nummer al lang niet meer gehoord, ijzige rillingen over heel m'n rug.

Johnny Marr schreef:
Gatverdamme, gotverdomme, wat komt A Mon Ame hier keihard binnen opeens zeg. Had het nummer al lang niet meer gehoord, ijzige rillingen over heel m'n rug.

Dat had ik met de zorgtoeslag deze maand.

Ben bijna door de playlist heen. Helemaal murw geslagen... Drie uur Amenra is misschien iets te veel van het goede Ik moet ze ook allemaal nog een keertje scannen voordat ik een lijstje kan maken. Het is inderdaad één grote dodenakker.

Die zanglijnen van Colin op A Solitary Reign vanaf 6:35, menschen. Die zanglijnen.

1. De Dodenakker
2. Am Kreuz
3. Silver Needle. Golden Nail.
4. The Pain. It Is Shapeless.
5. Aorte. Nous Sommes du Même Sang*
6. Razoreater
7. Ritual*
8. Le Gardien des Rêves*
9. Le Fils Des Faux*
10. Diaken*

Zo, nu weet ik ook hoe mijn stemming wordt morgenmiddag (als ik aan mijn lijstje ga werken). Heel goed!

1. A Solitary Reign

Het meest vernieuwende Amenra-nummer toch wel. Vandaar dat ik 'm vandaag op 1 heb gezet. Kan morgen uiteraard weer anders zijn.

2. Silver Needle. Golden Nail.

Dit was tot vorig jaar dan mijn absolute nummer 1. Of was het toch Nowena of De Dodenakker? Keuzes, keuzes.

3. Nowena I 9.10

Scott Kelly voegt hier zoveel toe, zijn gestoorde uithalen met dat strot van 'm, ongelofelijk, bassist Levy Seynaeve doet ze live en hij kan Scott toch niet overtreffen hoor... Waanzinnig geniaal nummer.

4. De Dodenakker

Zelfde commentaar als bij SNGN eigenlijk, vind ze even sterk.

5. Plus Près de Toi (Closer to You)

Dat French emovocalz though.

6. The Pain. It Is Shapeless.

Harde, vroege, meer-in-hardcore-gedrenchte Amenra-classic. Wat een beuker, gaat nooit vervelen dit.

7. Am Kreuz

Vooral live gestoord geniaal, je voelt gewoon zelf de pijn, alsof ze zelf die nagels in je polsen aan het slaan zijn.

8. Razoreater

Een beetje de signature song van Amenra geworden dit, ze spelen het ook altijd live denk ik. Wat een briljante riff heeft dit nummer toch. Essentiële Amenra-kraker, dit.

9. Boden

Wordt veel gespeeld live als openingsnummer, met die staven die ze tegen elkaar slaan, en dan opeens iedereen wakker scheuren en beuken, blijft genieten...

10. Némelèndèlle

En nog maar eens een zoveelste pletwalsje, geniaal gevonden titel ook, als West-Vlaming zijnde

11. Dearborn and Buried

Wat een genadeloze stonerbeuker weer zeg, kom maar eens aanzetten met zo'n opener, dan weet je wel direct hoe het zit. Tjongejonge.

12. Le Fils Des Faux

I AM THEE OOOONEEEEE!!!!11!!!!!11111!!!

13. Children of the Eye

Vet nummer, nog vettere videoclip.

14. A Mon Ame

Loodzwaar nummer weer, echt zo'n nummer waar je de tijd voor moet nemen en helemaal tot jezelf laten komen. Een groeier. *spirituele modus*

15. Aorte. Nous Sommes du Même Sang
16. Thurifer et Clamor Ad Te Veniat
17. Diaken
18. Le Gardien des Rêves
19. Ritual
20. From Birth to Grave. From Shadow to Light.

1. Nowena I 9.10
2. Aorte. Nous Sommes du Même Sang*
3. A Mon Ame*
4. The Pain. It Is Shapeless.
5. Razoreater
6. Némelèndèlle*
7. De Dodenakker
8. Dearborn and Buried*
9. Silver Needle. Golden Nail.
10. Diaken*

Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat deze band totaal ongeschikt is voor een spelletje als dit.

1. A Solitary Reign
2. The Pain. It Is Shapeless.
3. Diaken*
4. Aorte. Nous Sommes du Même Sang*
5. Némelèndèlle*
6. Boden
7. Razoreater
8. Plus Près de Toi (Closer to You)
9. A Mon Ame*
10 Silver Needle. Golden Nail.

11 Am Kreuz
12 Children of the Eye
13 De Dodenakker
14 Nowena I 9.1
15 Dearborn and Buried

Ik begin er ook aan. Frappant hoe weinig animo hiervoor is, had gedacht dat uit de metal-hoek wel een aantal Amenra-liefhebbers zouden aansluiten.

De hele playlist gaat me niet meer lukken voor de deadline, maar misschien enigszins als troost voor het beperkte aantal deelnemers, heeft dit spel de interesse voor Amenra wel echt aangewakkerd. Te lang achter elkaar trek ik dit niet (dus al had ik de tijd wel gehad, deze playlist moet ik echt over meerdere dagen spreiden, voor mezelf en voor mijn gezin ), maar muzikaal vind ik het erg sterk klinken. De zang wisselt wat of ik het goed (blijf) vind(en), maar ik ga zeker nog verder luisteren.

Edit: Ik ben wat onwillekeurig door de playlist aan het gaan aan de hand van de veelgenoemde nummers, maar A Solitary Reign is echt heel sterk!!!

Kan hier echt geen top10 van maken, dat gaat gewoon echt niet lukken en ken helaas nog maar twee albums van deze band. Als ik toch één nummer moet opnoemen dan is het wel A Solitary Reign, één van de meest emotionele metal nummers die ik ken al moet ik er wel bij zeggen dat ik vrij weinig metal écht goed ken.

Wat een huzarenstukje is me dit. 21 nummers na elkaar zorgt ervoor dat je helemaal murw bent geslagen.

1 Nowena I 9.10
2 De Dodenakker
3 A Mon Ame*
4 A Solitary Reign
5 Némelèndèlle*
6 Am Kreuz
7 Le Fils Des Faux*
8 From Birth to Grave. From Shadow to Light.*
9 Aorte. Nous Sommes du Même Sang*
10 Children of the Eye

Ben nog lang niet thuis. Jullie hebben nog even de tijd om een lijstje te droppen, nog zeker tot 21u30.

Ik ben wel net thuis en om direct de pret maar te bederven een afhaker.
Vanochtend vol goede moed met de playlist begonnen. Na een half uur iets lichters opgezet: ik had verschillende klantgesprekken in het vooruitzicht en ergens kreeg ik van Amenra niet de juiste kalme gemoedstoestand om volledig gefocust op de naderende gesprekken te zijn.

Tom Waits - Closing Time - did the trick.

Misschien eens hun akoestisch werk uitproberen, EttaJamesBrown

EttaJamesBrown schreef:
Ik ben wel net thuis en om direct de pret maar te bederven een afhaker.
Vanochtend vol goede moed met de playlist begonnen. Na een half uur iets lichters opgezet...

Watje!

Bonk schreef:
Edit: Ik ben wat onwillekeurig door de playlist aan het gaan aan de hand van de veelgenoemde nummers, maar A Solitary Reign is echt heel sterk!!!

Uitstekende keus! (Dat is mijn nummer 1 )

Ik wilde je juist de suggestie doen om te beginnen met de laatste plaat: Mass VI. Inderdaad: met Solitary Reign.

Ik heb vanochtend met een slaaphoofd geprobeerd, interessante band maar te kort dag om even een Spotify-lijstje te luisteren

Waarom gebeuren dergelijke dingen altijd wanneer ik er even niet ben?

Lijnen zijn nu gesloten!

GREATEST HITS OF AMENRA

https://lastfm-img2.akamaized.net/i/u/770x0/f7b917229fc34dbb86abfa1a73aab4ba.jpg

Alle nummers werden genoemd, buiten één nummer dan. Nochtans is Thurifer et Clamor Ad Te Veniat ook een prachtplaat. Deze heeft dus de eer om hekkensluiter te zijn...

20. Thurifer et Clamor Ad Te Veniat | 0x genoemd | 0 punten | Nummer 1 van: niemand

Allereerst wil ik alle zes deelnemers buiten mijzelf nog even bedanken voor jullie bijdrage: Mindscapes, CWTAB, itchy, Teunnis, west en dumb_helicopter, thanks guys! Het mag dan geen heel groot succes zijn geweest, ik lees dat er toch enkele mensen geïntegreerd zijn geraakt door de bezwerende muziek van Amenra en dat alleen al doet me deugd om te lezen en maakt het de moeite waard om deze greatest hits te organiseren

19. From Birth to Grave. From Shadow to Light | 1x genoemd | 3 punten | Nummer 1 van: niemand

Op de valreep toch nog drie puntjes gesprokkeld door het laatste lijstje van dumb_helicopter.

18. Ritual | 1x genoemd| 4 punten | Nummer 1 van: niemand

itchy mag dit nummer wel en zette het op een mooie zevende plaats. Dit is één van de twee bonusnummers op de CD-versie van Mass III. Zeer intens nummer.

I'm cutting off my fingers one by one for you
needle and thread, a ten bead necklace for you

17. Dearborn and Buried | 2x genoemd |5 punten | Nummer 1 van: niemand

En daar hebben we de eerste serieuze klepper al, zo zie je maar, wat een niveau. Twee keer in de onderste regionen te vinden van de top 10 bij Teunnis en Mindscapes.

dearborn. I will remain. a world.
and death comes from my ashes.

16. Children of the Eye | 2x genoemd | 7 punten | Nummer 1 van: niemand

De opener en het eerste nummer wat we mochten horen van hun nieuwste plaat. Mindscapes had deze het hoogste, op een 5de plaats, bij dumb_helicopter mocht hij hekkensluiter zijn. Ik post gewoon de fantastische clip hier nog maar even:

With wounds adorned, we stand in line
River of blood leads to the shrine
Hand in hand, side by side
We look our gods dead in the eye

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:34 uur

geplaatst: vandaag om 15:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.