MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
ranboy schreef:
(quote)

Als hier staat wat ik denk dat er staat (een top 10 gebaseerd op het luisteren van 1 minuut per song), dan vind ik eerlijk gezegd dat deze lijst niet zou moeten meetellen voor de uiteindelijke top 10 (met alle respect voor de goede bedoeling en de eerlijkheid van EttaJamesBrown).

Ik vind het juist leuk en leerzaam om met zoveel mogelijk GH's mee te doen. Deze week met dodenherdenking en bevrijdingsfestival maakt uitgebreid inluisteren lastig.

Ik zie overigens dat ik 6 nummers met jou overeenkom. Zo slecht is mijn eerste indrukkenlijst dus niet.

EttaJamesBrown schreef:
Deze week met dodenherdenking maakt uitgebreid inluisteren lastig.

Je hoefde toch maar 2 minuten de muziek uit te zetten.

Telamon
Als de berg niet naar Mohammed komt...

Rudi S schreef:
(quote)

Je hoefde toch maar 2 minuten de muziek uit te zetten.

Ben bij de herdenking geweest in ons dorp. Daarna met mijn kinderen Oorlogswinter gekeken. Dat is avondvullend.

A Plague of Lighthouse Keepers
Childlike Faith in Childhood's End 
Killer
Refugees
Man-Erg
Still Life
Lemmings
The Sleepwalkers 
Darkness (11 / 11) 
Pilgrims 

DjFrankie (moderator)
Ik start vannacht op (Fischer Z / John Watts)

Het spijt me Misterfool, maar het gaat me ook niet lukken. Ik was van plan om alle nummers eens goed tot me te nemen, maar eerlijk gezegd maakt het mooie weer dat ik andere plannen heb gekregen. Wel jammer, was een mooi gelegenheid geweest om te verdiepen, dus zal de spotify-lijst misschien nog wel gaan gebruiken.

A Plague of Lighthouse Keepers
Arrow
Killer
Man-Erg
My Room (Waiting for Wonderland)
Refugees
Scorched Earth
Still Life
The Sleepwalkers
The Undercover Man

de 10 nog even op alfabetische volgorde.

Misterfool
1. A Plague of Lighthouse Keepers
Een 23 minuten lange epic van mythische proporties. Een brok experimentele muziek die niet iedereen gelijk goed zal liggen. Als het nummer eenmaal onder je huid gaat zitten, dan wil je echter niet meer anders. Indrukwekkend!
2. Pilgrims
Voor een band die normaal behoorlijk zwartgallig uit de hoek komt, is het verrassend om een met een soort ode aan de hoop op de proppen te komen. Pilgrims heeft echter een briljante opbouw.
3. The Sleepwalkers
Ik vind het erg lastig om aparte nummers van godbluff te roemen, aangezien het album zo'n sterke eenheid vormt. Dit is het album waar Hammill en co hun, tot dan toe bombastische, stijl wisten te stroomlijnen. Agressieve, imponerende, maar ook erg intelligente progrock.
4. Lost
H to he....heeft twee nummers. Helaas wist het mooiste nummer van het album: The Emperor in His War Room zich niet te kwalificeren voor de startlijst. Lost is daarentegen ook een prachtnummer.
5. Arrow
6. Scorched Earth
7. Childlike Faith in Childhood's End
In de handen van een mindere band was een thema als: "de zin van het leven" behoorlijk pretentieus geweest. Hammill weet echter hoe hij mooie teksten moet schrijven en hij weet dan ook de pretenties in te lossen.
8. Lemmings
Weer zo'n ingewikkelde knaller van Pawn hearts.
9. Refugees
VDGG op zijn zoets, maar dat hoeft niet bepaald slecht te zijn. Een prachtig, emotioneel nummer
10. Darkness (11 / 11)
VDGG heeft hier nog iets logs, maar dat is ook wel leuk.

01. The Sleepwalkers
02. A Plague of Lighthouse Keepers
03. Lemmings
04. Scorched Earth
05. Man-Erg
06. Arrow
07. Darkness (11 / 11)
08. Lost
09. The Undercover Man
10. Pilgrims

Misterfool
shinybeast En Brunniepoo(als de lijst niet als een top 10 bedoelt is).

Zouden jullie een top 10 willen, maken, van de 10 nummers die jullie hier geplaatst hebben. Anders neem ik aan, aangezien djfrankie ook al in de startblokken staat, dat het eerst genoemde nummer je #1 is en de laatst genoemde de #10.

dat is in mijn geval correct

top 10

1. Scorched Earth
2. A Plague of Lighthouse Keepers
3. The Sleepwalkers
4. The Undercover Man
5. Killer
6. Arrow
7. Still life
8. Man-Erg
9. My Room (Waiting for Wonderland)
10. Refugees

Misterfool
Even nog voor de duidelijkheid een #10 krijgt 1 punt de #9 krijgt er 2 etc en de #1 krijgt uiteindelijk 10 punten.

Tenzij iemand op het laatste moment nog komt met ene lijstje kan ik een ding al wel verklappen.
Er is een nummer met 0 punten. Toch maar even een troostprijsje voor:

No. 20: Every Bloody Emperor van: Van der Graaf Generator - Present (2005),0 punten.

Hoewel ik zelfs ook aan deze troostprijspositie heb bijgedragen, vind ik het toch wel jammer. Hammill is na zijn 50ste als een oude wolf. Ja , hij gromt niet meer zo hard, maar bijten kan hij nog steeds.
Yes and every bloody emperor claims that freedom is his cause
As he buffs up on his common touch as a get-out clause.

Misterfool schreef:

No. 20: Every Bloody Emperor van: Van der Graaf Generator - Present (2005)
0 punten.
Hoewel ik zelfs ook aan deze troostprijspositie heb bijgedragen, vind ik het toch wel jammer.

da's wel erg weinig. Vind het een prima nummer, zat bij mij echt niet ver achter de top10.

Misterfool
Dan nu de no.19-11

19. The Sphinx in the Face , 1 Punt.
18. After The Flood, 4 Punten.
17. Lost, 10 Punten.
16. Afterwards, 13 Punten.
15. House with No Door, 15 punten.
14. Pilgrims , 15 punten.
13. Darkness (11 / 11) , 20 punten.
12. Killer, 28 punten.
11. Lemmings, 28 punten.

Misterfool
10. "My Room (Waiting for Wonderland)" van: Still Life (1976), 29 punten

Rudi S schreef:

Na een mooi blazersintro komt Hammill met een soort van lief slaapliedje aanzetten, de dromerige begeleiding van David Jackson draagt hiertoe bij.
Heerlijke melodie weer, prachtig gezongen en het lijkt zo’n klein liedje maar stopt toch echt pas na een minuut of 8.
Jackson claimt hier de hoofdrol en komt daar nog (bijna) mee weg ook.

Misterfool
9. "Still Life" van Still Life (1976), 29 punten, maar stond gemiddeld hoger in de top 10.

No.1 van Renoir

Renoir schreef:
En wees nou eerlijk, Still Life mag toch niet ontbreken in de eindronde???!!!

Misterfool
8. "Arrow" van Godbluff (1975), met 30 punten

ranboy schreef:

Ook weer geweldig van opbouw, en Peter Hammill laat zich vocaal weer van zijn meest manische kant horen.

Misterfool
7. "Scorched Earth" van Godbluff (1975) ook weer met 30 punten, maar stond gemiddeld hoger.
no.1 van shinybeast

Misterfool
6. "Childlike Faith in Childhood's End" van Still Life (1976) met 31 punten

Misterfool schreef:

In de handen van een mindere band was een thema als: "de zin van het leven" behoorlijk pretentieus geweest. Hammill weet echter hoe hij mooie teksten moet schrijven en hij weet dan ook de pretenties in te lossen.

voelt toch raar jezelf te quoten .

Misterfool
5. The Undercover Man van Van der Graaf Generator - Godbluff (1975) met 39 punten.

Misterfool
4. "Refugees" van The Least We Can Do Is Wave to Each Other (1970) met 46 punten
No. 1 van ranboy

ranboy schreef:
Lieflijke klanken, een relatief toegankelijk lied. Maar de tekst is droevig, we zijn allemaal sukkels die maar wat aanrommelen (geloof ik)..

Misterfool
3. The Sleepwalkers vanVan der Graaf Generator - Godbluff (1975) met 49 punten

no. 1 van crosskip en Rudi S

Dus ja, heel Godbluff staat in de top 10

Misterfool
2. "Man-Erg" van Pawn Hearts (1971) met 61 punten
no.1 van aERodynamIC

Misterfool
En de winnaar van deze greatest hits. van Pawn Hearts (1971) Met 69 punten.
De no.1 van Brunniepoo, vigil en Misterfool

Het 23 minuten lange A Plague of Lighthouse Keepers!!!

ranboy schreef:

Niet over de hele lengte van het hoogste niveau, maar de finale is zo verpletterend mooi dat het wachten daarop ook geen straf is.

Rudi S schreef:

Natuurlijk een geweldige track, eentje als een grote zeereis (zo klinkt het soms ook vooral in dat mooie begin) end dat het soms ook een beetje knip en plakwerk is geworden nemen wij de boys dan maar voor lief.
Toch een van de grote prog-epics van de jaren ’70 en horen wij daar niet ook professor Fripp op gitaar.

Misterfool schreef:
1. A Plague of Lighthouse Keepers
Een 23 minuten lange epic van mythische proporties. Een brok experimentele muziek die niet iedereen gelijk goed zal liggen. Als het nummer eenmaal onder je huid gaat zitten, dan wil je echter niet meer anders. Indrukwekkend!

Ik vond het een genoegen om te organiseren . Nu mag DjFrankie aan de slag!

Misterfool schreef:
.
15. House with No Door, 15 punten.
.

Mijn nummer 1. Of tel ik niet mee?

Mooie nummer 1. Dank voor de organisatie, Luke.

Misterfool
EttaJamesBrown schreef:
Mijn nummer 1. Of tel ik niet mee?

Ik heb de nummers alleen verder uitgewerkt voor de #10-1, anders werd het wat te veel werk voor me.

Top Luke, mooi om Van Der Graaf Generator eens af te stoffen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:08 uur

geplaatst: vandaag om 09:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.