Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
geplaatst: 5 mei 2016, 10:06 uur
ranboy schreef:
Als hier staat wat ik denk dat er staat (een top 10 gebaseerd op het luisteren van 1 minuut per song), dan vind ik eerlijk gezegd dat deze lijst niet zou moeten meetellen voor de uiteindelijke top 10 (met alle respect voor de goede bedoeling en de eerlijkheid van EttaJamesBrown).
(quote)
Als hier staat wat ik denk dat er staat (een top 10 gebaseerd op het luisteren van 1 minuut per song), dan vind ik eerlijk gezegd dat deze lijst niet zou moeten meetellen voor de uiteindelijke top 10 (met alle respect voor de goede bedoeling en de eerlijkheid van EttaJamesBrown).
Ik vind het juist leuk en leerzaam om met zoveel mogelijk GH's mee te doen. Deze week met dodenherdenking en bevrijdingsfestival maakt uitgebreid inluisteren lastig.
Ik zie overigens dat ik 6 nummers met jou overeenkom. Zo slecht is mijn eerste indrukkenlijst dus niet.
0
geplaatst: 5 mei 2016, 11:16 uur
Ben bij de herdenking geweest in ons dorp. Daarna met mijn kinderen Oorlogswinter gekeken. Dat is avondvullend.
0
geplaatst: 5 mei 2016, 14:03 uur
A Plague of Lighthouse Keepers
Childlike Faith in Childhood's End
Killer
Refugees
Man-Erg
Still Life
Lemmings
The Sleepwalkers
Darkness (11 / 11)
Pilgrims
Childlike Faith in Childhood's End
Killer
Refugees
Man-Erg
Still Life
Lemmings
The Sleepwalkers
Darkness (11 / 11)
Pilgrims
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 mei 2016, 11:34 uur
Ik start vannacht op (Fischer Z / John Watts)
0
geplaatst: 6 mei 2016, 13:13 uur
Het spijt me Misterfool, maar het gaat me ook niet lukken. Ik was van plan om alle nummers eens goed tot me te nemen, maar eerlijk gezegd maakt het mooie weer dat ik andere plannen heb gekregen. Wel jammer, was een mooi gelegenheid geweest om te verdiepen, dus zal de spotify-lijst misschien nog wel gaan gebruiken.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 13:34 uur
A Plague of Lighthouse Keepers
Arrow
Killer
Man-Erg
My Room (Waiting for Wonderland)
Refugees
Scorched Earth
Still Life
The Sleepwalkers
The Undercover Man
de 10 nog even op alfabetische volgorde.
Arrow
Killer
Man-Erg
My Room (Waiting for Wonderland)
Refugees
Scorched Earth
Still Life
The Sleepwalkers
The Undercover Man
de 10 nog even op alfabetische volgorde.
0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 14:58 uur
1. A Plague of Lighthouse Keepers
Een 23 minuten lange epic van mythische proporties. Een brok experimentele muziek die niet iedereen gelijk goed zal liggen. Als het nummer eenmaal onder je huid gaat zitten, dan wil je echter niet meer anders. Indrukwekkend!
2. Pilgrims
Voor een band die normaal behoorlijk zwartgallig uit de hoek komt, is het verrassend om een met een soort ode aan de hoop op de proppen te komen. Pilgrims heeft echter een briljante opbouw.
3. The Sleepwalkers
Ik vind het erg lastig om aparte nummers van godbluff te roemen, aangezien het album zo'n sterke eenheid vormt. Dit is het album waar Hammill en co hun, tot dan toe bombastische, stijl wisten te stroomlijnen. Agressieve, imponerende, maar ook erg intelligente progrock.
4. Lost
H to he....heeft twee nummers. Helaas wist het mooiste nummer van het album: The Emperor in His War Room zich niet te kwalificeren voor de startlijst. Lost is daarentegen ook een prachtnummer.
5. Arrow
6. Scorched Earth
7. Childlike Faith in Childhood's End
In de handen van een mindere band was een thema als: "de zin van het leven" behoorlijk pretentieus geweest. Hammill weet echter hoe hij mooie teksten moet schrijven en hij weet dan ook de pretenties in te lossen.
8. Lemmings
Weer zo'n ingewikkelde knaller van Pawn hearts.
9. Refugees
VDGG op zijn zoets, maar dat hoeft niet bepaald slecht te zijn. Een prachtig, emotioneel nummer
10. Darkness (11 / 11)
VDGG heeft hier nog iets logs, maar dat is ook wel leuk.
Een 23 minuten lange epic van mythische proporties. Een brok experimentele muziek die niet iedereen gelijk goed zal liggen. Als het nummer eenmaal onder je huid gaat zitten, dan wil je echter niet meer anders. Indrukwekkend!
2. Pilgrims
Voor een band die normaal behoorlijk zwartgallig uit de hoek komt, is het verrassend om een met een soort ode aan de hoop op de proppen te komen. Pilgrims heeft echter een briljante opbouw.
3. The Sleepwalkers
Ik vind het erg lastig om aparte nummers van godbluff te roemen, aangezien het album zo'n sterke eenheid vormt. Dit is het album waar Hammill en co hun, tot dan toe bombastische, stijl wisten te stroomlijnen. Agressieve, imponerende, maar ook erg intelligente progrock.
4. Lost
H to he....heeft twee nummers. Helaas wist het mooiste nummer van het album: The Emperor in His War Room zich niet te kwalificeren voor de startlijst. Lost is daarentegen ook een prachtnummer.
5. Arrow
6. Scorched Earth
7. Childlike Faith in Childhood's End
In de handen van een mindere band was een thema als: "de zin van het leven" behoorlijk pretentieus geweest. Hammill weet echter hoe hij mooie teksten moet schrijven en hij weet dan ook de pretenties in te lossen.
8. Lemmings
Weer zo'n ingewikkelde knaller van Pawn hearts.
9. Refugees
VDGG op zijn zoets, maar dat hoeft niet bepaald slecht te zijn. Een prachtig, emotioneel nummer
10. Darkness (11 / 11)
VDGG heeft hier nog iets logs, maar dat is ook wel leuk.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 16:25 uur
01. The Sleepwalkers
02. A Plague of Lighthouse Keepers
03. Lemmings
04. Scorched Earth
05. Man-Erg
06. Arrow
07. Darkness (11 / 11)
08. Lost
09. The Undercover Man
10. Pilgrims
02. A Plague of Lighthouse Keepers
03. Lemmings
04. Scorched Earth
05. Man-Erg
06. Arrow
07. Darkness (11 / 11)
08. Lost
09. The Undercover Man
10. Pilgrims
0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 17:08 uur
shinybeast En Brunniepoo(als de lijst niet als een top 10 bedoelt is).
Zouden jullie een top 10 willen, maken, van de 10 nummers die jullie hier geplaatst hebben. Anders neem ik aan, aangezien djfrankie ook al in de startblokken staat, dat het eerst genoemde nummer je #1 is en de laatst genoemde de #10.
Zouden jullie een top 10 willen, maken, van de 10 nummers die jullie hier geplaatst hebben. Anders neem ik aan, aangezien djfrankie ook al in de startblokken staat, dat het eerst genoemde nummer je #1 is en de laatst genoemde de #10.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 18:27 uur
top 10
1. Scorched Earth
2. A Plague of Lighthouse Keepers
3. The Sleepwalkers
4. The Undercover Man
5. Killer
6. Arrow
7. Still life
8. Man-Erg
9. My Room (Waiting for Wonderland)
10. Refugees
1. Scorched Earth
2. A Plague of Lighthouse Keepers
3. The Sleepwalkers
4. The Undercover Man
5. Killer
6. Arrow
7. Still life
8. Man-Erg
9. My Room (Waiting for Wonderland)
10. Refugees
0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 19:47 uur
Even nog voor de duidelijkheid een #10 krijgt 1 punt de #9 krijgt er 2 etc en de #1 krijgt uiteindelijk 10 punten.
Tenzij iemand op het laatste moment nog komt met ene lijstje kan ik een ding al wel verklappen.
Er is een nummer met 0 punten. Toch maar even een troostprijsje voor:
No. 20: Every Bloody Emperor van: Van der Graaf Generator - Present (2005),0 punten.
Hoewel ik zelfs ook aan deze troostprijspositie heb bijgedragen, vind ik het toch wel jammer. Hammill is na zijn 50ste als een oude wolf. Ja , hij gromt niet meer zo hard, maar bijten kan hij nog steeds.
Tenzij iemand op het laatste moment nog komt met ene lijstje kan ik een ding al wel verklappen.
Er is een nummer met 0 punten. Toch maar even een troostprijsje voor:
No. 20: Every Bloody Emperor van: Van der Graaf Generator - Present (2005),0 punten.
Hoewel ik zelfs ook aan deze troostprijspositie heb bijgedragen, vind ik het toch wel jammer. Hammill is na zijn 50ste als een oude wolf. Ja , hij gromt niet meer zo hard, maar bijten kan hij nog steeds.
Yes and every bloody emperor claims that freedom is his cause
As he buffs up on his common touch as a get-out clause.
As he buffs up on his common touch as a get-out clause.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 19:52 uur
Misterfool schreef:
No. 20: Every Bloody Emperor van: Van der Graaf Generator - Present (2005)
0 punten.
Hoewel ik zelfs ook aan deze troostprijspositie heb bijgedragen, vind ik het toch wel jammer.
No. 20: Every Bloody Emperor van: Van der Graaf Generator - Present (2005)
0 punten.
Hoewel ik zelfs ook aan deze troostprijspositie heb bijgedragen, vind ik het toch wel jammer.
da's wel erg weinig. Vind het een prima nummer, zat bij mij echt niet ver achter de top10.
0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 20:00 uur
Dan nu de no.19-11
19. The Sphinx in the Face , 1 Punt.
18. After The Flood, 4 Punten.
17. Lost, 10 Punten.
16. Afterwards, 13 Punten.
15. House with No Door, 15 punten.
14. Pilgrims , 15 punten.
13. Darkness (11 / 11) , 20 punten.
12. Killer, 28 punten.
11. Lemmings, 28 punten.
19. The Sphinx in the Face , 1 Punt.
18. After The Flood, 4 Punten.
17. Lost, 10 Punten.
16. Afterwards, 13 Punten.
15. House with No Door, 15 punten.
14. Pilgrims , 15 punten.
13. Darkness (11 / 11) , 20 punten.
12. Killer, 28 punten.
11. Lemmings, 28 punten.
0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 20:03 uur
10. "My Room (Waiting for Wonderland)" van: Still Life (1976), 29 punten
Rudi S schreef:
Na een mooi blazersintro komt Hammill met een soort van lief slaapliedje aanzetten, de dromerige begeleiding van David Jackson draagt hiertoe bij.
Heerlijke melodie weer, prachtig gezongen en het lijkt zo’n klein liedje maar stopt toch echt pas na een minuut of 8.
Jackson claimt hier de hoofdrol en komt daar nog (bijna) mee weg ook.
Na een mooi blazersintro komt Hammill met een soort van lief slaapliedje aanzetten, de dromerige begeleiding van David Jackson draagt hiertoe bij.
Heerlijke melodie weer, prachtig gezongen en het lijkt zo’n klein liedje maar stopt toch echt pas na een minuut of 8.
Jackson claimt hier de hoofdrol en komt daar nog (bijna) mee weg ook.
0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 20:06 uur
9. "Still Life" van Still Life (1976), 29 punten, maar stond gemiddeld hoger in de top 10.
No.1 van Renoir
No.1 van Renoir
Renoir schreef:
En wees nou eerlijk, Still Life mag toch niet ontbreken in de eindronde???!!!
En wees nou eerlijk, Still Life mag toch niet ontbreken in de eindronde???!!!
0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 20:09 uur
8. "Arrow" van Godbluff (1975), met 30 punten
ranboy schreef:
Ook weer geweldig van opbouw, en Peter Hammill laat zich vocaal weer van zijn meest manische kant horen.
Ook weer geweldig van opbouw, en Peter Hammill laat zich vocaal weer van zijn meest manische kant horen.
0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 20:12 uur
7. "Scorched Earth" van Godbluff (1975) ook weer met 30 punten, maar stond gemiddeld hoger.
no.1 van shinybeast
no.1 van shinybeast
0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 20:17 uur
6. "Childlike Faith in Childhood's End" van Still Life (1976) met 31 punten
voelt toch raar jezelf te quoten
.
Misterfool schreef:
voelt toch raar jezelf te quoten
.
0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 20:21 uur
4. "Refugees" van The Least We Can Do Is Wave to Each Other (1970) met 46 punten
No. 1 van ranboy
No. 1 van ranboy
ranboy schreef:
Lieflijke klanken, een relatief toegankelijk lied. Maar de tekst is droevig, we zijn allemaal sukkels die maar wat aanrommelen (geloof ik)..
Lieflijke klanken, een relatief toegankelijk lied. Maar de tekst is droevig, we zijn allemaal sukkels die maar wat aanrommelen (geloof ik)..
0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 20:25 uur
3. The Sleepwalkers vanVan der Graaf Generator - Godbluff (1975) met 49 punten
no. 1 van crosskip en Rudi S
Dus ja, heel Godbluff staat in de top 10
no. 1 van crosskip en Rudi S
Dus ja, heel Godbluff staat in de top 10

0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 20:30 uur
En de winnaar van deze greatest hits. van Pawn Hearts (1971) Met 69 punten.
De no.1 van Brunniepoo, vigil en Misterfool
Het 23 minuten lange A Plague of Lighthouse Keepers!!!
Ik vond het een genoegen om te organiseren
. Nu mag DjFrankie aan de slag!
De no.1 van Brunniepoo, vigil en Misterfool
Het 23 minuten lange A Plague of Lighthouse Keepers!!!
ranboy schreef:
Niet over de hele lengte van het hoogste niveau, maar de finale is zo verpletterend mooi dat het wachten daarop ook geen straf is.
Niet over de hele lengte van het hoogste niveau, maar de finale is zo verpletterend mooi dat het wachten daarop ook geen straf is.
Rudi S schreef:
Natuurlijk een geweldige track, eentje als een grote zeereis (zo klinkt het soms ook vooral in dat mooie begin) end dat het soms ook een beetje knip en plakwerk is geworden nemen wij de boys dan maar voor lief.
Toch een van de grote prog-epics van de jaren ’70 en horen wij daar niet ook professor Fripp op gitaar.
Natuurlijk een geweldige track, eentje als een grote zeereis (zo klinkt het soms ook vooral in dat mooie begin) end dat het soms ook een beetje knip en plakwerk is geworden nemen wij de boys dan maar voor lief.
Toch een van de grote prog-epics van de jaren ’70 en horen wij daar niet ook professor Fripp op gitaar.
Misterfool schreef:
Ik vond het een genoegen om te organiseren
. Nu mag DjFrankie aan de slag!
0
geplaatst: 6 mei 2016, 20:42 uur
0
Misterfool
geplaatst: 6 mei 2016, 21:34 uur
EttaJamesBrown schreef:
Mijn nummer 1. Of tel ik niet mee?
Mijn nummer 1. Of tel ik niet mee?
Ik heb de nummers alleen verder uitgewerkt voor de #10-1, anders werd het wat te veel werk voor me.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.