MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
Ik haak in de finale misschien wel aan

Misterfool
De volgende nummers zijn genoemd:

Lemmings(7 keer genoemd)
Still life(5 keer genoemd
After The Flood(4 keer genoemd)
Necromancer ( 4 keer genoemd
Arrow( 4 keer genoemd.
Nutter Alert ( 4 keer genoemd).

Dat zijn 6 nummers, 5 mogen er door gaan.

Dat betekent dat we net een nummer te veel hebben. We moeten dus een knock-out spelen.

Er moet niets, je kan ook met eentje meer de volgende ronde spelen

Misterfool
Dat heeft eerlijk gezegd zelfs mijn voorkeur, doen we dat.
De startlijst voor de volgende ronde wordt dan:

Afterwards
After The Flood
A Plague of Lighthouse Keepers
Arrow
Childlike Faith in Childhood's End
Darkness (11 / 11)
Every Bloody Emperor
House with No Door
Killer
Lemmings
Lost
Man-Erg
Mr. Sands
My Room (Waiting for Wonderland)
Necromancer
Nutter Alert
Over the Hill
Pilgrims
Refugees
Scorched Earth
Still Life
The Siren Song
The Sleepwalkers
The Sphinx in the Face
The Undercover Man
When She Comes

Kies, voor woensdag 20:00 uit de bovenstaande lijst 10 nummers die je af wilt laten vallen(en nee, ik bedoel niet gewicht ) Als het even mogelijk is, verwijder ik dan de 6 nummers die het meest genoemd zijn(en dus het minst populair). Mocht echt toch lastig blijken om 1 meer dan 5 te verwijderen, dan doen we de startlijst voor de laatste ronde met 1 keuze meer.

Mooi dat jullie er samen uitgekomen zijn.

met pijn in het hart en zonder er al te lang over te piekeren is het dikke doei voor:

After The Flood
Afterwards
Arrow
Lost 
Necromancer
Over the Hill 
The Siren Song
The Sphinx in the Face 
The Undercover Man
When She Comes

Ik ken te weinig van de groep ( 3 albums, waarvan ik er 2 echt sterk vindt) om hier aan deel te nemen.
Ik ga het wel volgen voor wellicht de inspiratie.
Bedankt voor de uitnodiging in ieder geval.

Casartelli (moderator)
Misterfool schreef:
Willen jullie ook nog mee doen?. :

Ik doe uit principe niet mee in de 2e ronde als ik in de 1e ronde niet mee kon doen. In de finale hoop ik wel aan te haken.

Afterwards
Every Bloody Emperor
Lost
Mr. Sands
Necromancer
Nutter Alert
Over the Hill
The Siren Song
The Sphinx in the Face
When She Comes

In de finale ben ik zeker bij, deze ronde zal lastig worden. Ik vrees dat ik er niet aan toe kom om alles wat ik niet ken (d.w.z. alles na 1978 minus het 2005 album) nog te luisteren

Beter laat dan nooit, maar wel een beetje spijt dat ik niet al aan het begin heb aangehaakt. Toch één van mijn favoriete orkestjes dit.

Afterwards
After The Flood
Mr. Sands
Necromancer
Nutter Alert
Over the Hill
Pilgrims
The Siren Song
The Sphinx in the Face

Casartelli (moderator)
29-apr - Misterfool (Van der Graaf Generator)
06-mei - Casartelli (Anathema)
13-mei - DjFrankie (Fischer Z / John Watts)
20-mei - Edgar18 (Nick Drake)

Ik ga overigens een paar dagen weg in het aankomende lange weekend en ben waarschijnlijk niet voor zaterdagavond laat of zondagochtend in de gelegenheid mijn GH af te trappen. Misschien interesse om te ruilen, DjFrankie of Edgar18?

DjFrankie (moderator)
Ja ik ga toevallig vrijdag naar Fischer Z live, komt dus prima uit

Ik ken volgens mij niets van ze, dus meedoen lijkt me niet handig.
Wel altijd leuk om daarna naar de toppers te luisteren.

Ja, hiervan moest ik er ook nog twee beluisteren... (Mr. Sands en Over the hill)

Every Bloody Emperor
House with No Door
Killer
Lemmings
Lost
Mr. Sands
Nutter Alert
Over the Hill
The Siren Song
When She Comes

Ik vind dit altijd een erg nare ronde...

Afterwards
After The Flood
Lost
Mr. Sands
Necromancer
Nutter Alert
Over the Hill
Pilgrims
The Siren Song
When She Comes

En hier zit al zoveel moois tussen = (

Every Bloody Emperor
House with No Door
Killer
Mr. Sands
Necromancer
Nutter Alert
The Siren Song
The Sphinx in the Face
Over the Hill
When She Comes

Misterfool
After The Flood
Every Bloody Emperor
House with No Door
Mr. Sands
Necromancer
Nutter Alert
Over the Hill
The Siren Song
The Sphinx in the Face
When She comes

Misterfool
We komen uit op het volgende:

7 maal:
• Over The hill
• The Siren Song

6 maal:
• Necromancer
• Mr. Sands
• When She comes
• Nutter alert.

Komt mooi uit. Precies 6 nummers. .

Misterfool
Afterwards
After The Flood
A Plague of Lighthouse Keepers
Arrow
Childlike Faith in Childhood's End
Darkness (11 / 11)
Every Bloody Emperor
House with No Door
Killer
Lemmings
Lost
Man-Erg
Pilgrims
Refugees
Scorched Earth
Still Life
The Sleepwalkers
The Sphinx in the Face
The Undercover Man

Dus..... willen jullie voor vrijdag 20:00. Een top 10 maken uit de bovenstaande 20 nummers. Als jullie daar wat extra tekst bij willen schrijven, dan zal ik dat vrijdagavond meenemen.

Laten we wel wezen deze band was toch wel fenomenaal bezig in de jaren '70. Het solowerk van Hammill staat met rijen dik in de kast en is ook zeer zeer fijn.

01. A Plague of Lighthouse Keepers
02. Man-Erg
03. Refugees
04. Killer
05. Lemmings
06. Darkness (11 / 11)
07. The Undercover Man
08. Pilgrims
09. After the Flood
10. The Sphinx in the Face

Ik mis enkel The Siren Song maar ook zonder die (siren) song is dit een 5 sterren Top 10.

1. Man-Erg
2. Still Life
3. A Plague of Lighthouse Keepers
4. The Undercover Man
5. My Room (Waiting for Wonderland)
6. Arrow
7. Scorched Earth
8. The Sleepwalkers
9. Lemmings
10. Pilgrims

1. House with No Door
2. Refugees
3. Darkness (11 / 11)
4. Afterwards
5. My Room (Waiting for Wonderland)
6. Lemmings
7. The Undercover Man
8. Arrow
9. The Sleepwalkers
10. Man-Erg

Met lichte schaamte laat ik mijn top 10 los. Van liedjes van 8 minuten heb ik nog niet eens 1 minuut geluisterd. Machinaal en effectief. Kan je daarmee wel een volwaardige top 10 genereren? Wel als je een generator bent.

1. Still Life
2. Man-Erg
3. Childlike Faith in Childhood's End
4. A Plague of Lighthouse Keepers
5. Refugees
6. Killer
7. My Room (Waiting for Wonderland)
8. Arrow
9. Scorched Earth
10. The Sleepwalkers

Casartelli (moderator)
Ik moet mijn belofte helaas breken... aan het luisteren van de mij niet bekende nummers kom ik tot vrijdagavond niet toe, dus geen inzending van mij. Ik heb er alle vertrouwen in dat de mensen die na deze eerste vier lijstjes komen The Sleepwalkers alsnog laten winnen.

Casartelli schreef:
Ik heb er alle vertrouwen in dat de mensen die na deze eerste vier lijstjes komen The Sleepwalkers alsnog laten winnen.

Dat wordt mijn nummer 1 ja.

1. Refugees
Lieflijke klanken, een relatief toegankelijk lied. Maar de tekst is droevig, we zijn allemaal sukkels die maar wat aanrommelen (geloof ik).
2. Man-Erg
Een wonderlijke titel voor een wonderschoon lied, met kalme en heftige passages, en een slot waar Beethoven zich niet voor zou hoeven te schamen
3. Scorched Earth
Wat een onverbiddelijk tempo heeft dit toch; als je dit in de disco draait, zou iedereen na afloop uitgeput neerstorten. (maar eerlijk is eerlijk, daar heb ik hem nog nooit gehoord)
4. A Plague of Lighthouse Keepers
Niet over de hele lengte van het hoogste niveau, maar de finale is zo verpletterend mooi dat het wachten daarop ook geen straf is.
5. The Undercover Man
Bevat een van de langst aangehouden vocale klanken uit de popmuziek, maar gezongen door Peter Hammill blijft het genieten.
6. Afterwards
Met een heerlijke pianosolo, zo onontkoombaar en klassiek dat het onbegrijpelijk is dat hij niet bij iedereen bekend is.
7. The Sleepwalkers
Hier zit dan weer zo maar een stukje chachacha in, maar ik twijfel of het er wel in past.
8. Arrow
En hiermee is Godbluff compleet aanwezig. Ook weer geweldig van opbouw, en Peter Hammill laat zich vocaal weer van zijn meest manische kant horen.
9. After The Flood
Nogal fragmentarisch opgebouwd en daarom niet gemakkelijk te verteren. Bevat wel een vocaal fragment dat ik maar beter niet kan zingen waar andere mensen bij zijn (ANNIHILATIO-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-O-N).
10. Childlike Faith in Childhood's End
Aan drama geen gebrek in dit lied.

Van der Graaf Generator staat bij mij op de derde plaats van alle bands/artiesten aller tijden, en het is dus een waar genoegen om aan deze Greatest Hits (???) mee te doen.

EttaJamesBrown schreef:

Met lichte schaamte laat ik mijn top 10 los. Van liedjes van 8 minuten heb ik nog niet eens 1 minuut geluisterd. Machinaal en effectief. Kan je daarmee wel een volwaardige top 10 genereren? Wel als je een generator bent.

Als hier staat wat ik denk dat er staat (een top 10 gebaseerd op het luisteren van 1 minuut per song), dan vind ik eerlijk gezegd dat deze lijst niet zou moeten meetellen voor de uiteindelijke top 10 (met alle respect voor de goede bedoeling en de eerlijkheid van EttaJamesBrown).

Vroeg in de jaren ’70 kwam Hammill tot mij via het prachtige(solo) album Chameleon in the Shadow of the Night en toen ik hier op MuMe een account aan maakte stond dat album ook de eerste jaren in mijn top 10.
Later hebben voor lange tijd Still Life en Godbluff ook in mijn top 10 gestaan en die drie albums staan bij mij dan ook *****.
Nu is er dan ook nog een greatest hits editie van mijn jeugdhelden.

1.The Sleepwalkers
Fantastisch slotstuk van Godbluff, als na die razende Jackson Saxon solo Hammill invalt ontploft het nummer in razernij en worden alle emoties over en door ons heen geschreeuwd.
Kunst met een K.

2.Childlike Faith in Childhood's End

Nog zo’n epos met prachtige melodieen en Hammill gaat hier dus helemaal “over de top” maar hij komt er mee weg en dan behoor je tot de grote der aarde.

3.Man-Erg
Pareltje van Pawn Hearts en ook wel de hele VDGG discografie.
Het nummer begint met een hemels mooie melodie, prachtig gezongen door Hammill.
Na een minuut of drie gaat het roer om en laat de rest van de band zich niet onbetuigd (jackson / Saxon), Hammill staat ook in fellere mode.
Jackson speelt rond de 6 minuten nog een prachtige solo, Hammill keert weer terug naar die mooie opening, waarna wij met een echt VDGG outro eindigen.
Geweldig nummer.

4.The Undercover Man
Altijd een van mij favorieten van VDGG geweest, dat gezongen openingsdeel bijna fluisterend is zo mooi.
Hammil speelt hier met al zijn stemmen en kruipt onder de huid en trekt je helemaal het liedje in.
Het lied gaat dan van jubelend naar fellere rock modus maar overal blijft de prachtige melodie regeren.

5.A Plague of Lighthouse Keepers
Natuurlijk een geweldige track, eentje als een grote zeereis (zo klinkt het soms ook vooral in dat mooie begin) end dat het soms ook een beetje knip en plakwerk is geworden nemen wij de boys dan maar voor lief.
Toch een van de grote prog-epics van de jaren ’70 en horen wij daar niet ook professor Fripp op gitaar.

6.House with No Door
Hemelsmooi lied , tijdens het piano deel is hij Bowie, Gabriel en Tony Banks samen en zou hij een wereldster geworden moeten zijn, maar helaas Elton John en Rick Wakeman werden het destijds.
Die opening met die piano is ontroerend en wat heeft Hammil weer een prachtige melodie neergepend, Hammil zingt dit deel met zijn “sweat voice” maar als zo vaak komt er tegen het einde toch wat meer power om de hoek kijken, hoewel vergeleken met de latere albums is dit nog allemaal heel braafjes maar wel heel mooi.

7.My Room (Waiting for Wonderland)
Na een mooi blazersintro komt Hammill met een soort van lief slaapliedje aanzetten, de dromerige begeleiding van David Jackson draagt hiertoe bij.
Heerlijke melodie weer, prachtig gezongen en het lijkt zo’n klein liedje maar stopt toch echt pas na een minuut of 8.
Jackson claimt hier de hoofdrol en komt daar nog (bijna) mee weg ook.

8.Refugees
Met een intro als een slaapliedje starten en dan Hammill’s zoetste vocalen ooit binnen laten zweven is nog eens een manier om een liedje te starten.
Die cello en fluitjes ben ik nog eeuwig dankbaar.
In de “west” sectie zet Hammill al weer iets aan en de muziek er onder is toch wonderschoon.
Het einde met koortje is tranen trekkend mooi, zoals ik al op de albumpagina liet weten een van de mooiste van deze geweldige band.

9.Killer
Killer heeft eigenlijk alles wat VDGG in het centrum van de jaren ’70 zo goed maakte, flair agressie en geweldige muzikanten.

10.Afterwards
Voorzichtige opener van het debuutalbum, hier hoor je al stiekem de “echte Van Der Graaf Generator aankomen, Hammill houdt zich op het einde nog net in en alles blijft binnen de lijntjes.
Toch mag deze “eerste” song niet in het lijstje ontbreken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:28 uur

geplaatst: vandaag om 07:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.