MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:

Van hoogtepunten naar dieptepunten

Dan doe je The Triffids toch tekort.

En die Lil' Wayne is voor mij compleet onontgonnen terrein. Geen idee wat me daar te wachten staat.

The Greatest Hits of (The Kinks) !
http://esq.h-cdn.co/assets/cm/15/06/1600x800/54d4319a901ed_-_esq-kinks-de.jpg

De aankomende 7 dagen spelen we The Greatest Hits of (The Kinks) !
Wat mij betreft de grootste band uit de jaren '60 na de Beatles en de Stones.

Dit is de startlijst:

A Well Respected Man
All Day and All of the Night
Animal Farm
Autumn Almanac
Celluloid Heroes
Days
Deadend Street
Death of a Clown
Dedicated Follower of Fashion
Lola
See My Friends
Set Me Free
Shangrila
Sunny Afternoon
The Village Green Preservation Society
Till the End of the Day
Tired of Waiting for You
Victoria
Waterloo Sunset
You Really Got Me

Ik heb gekozen voor de 19 singles die bij RYM in de top 5000 aller tijden staan. Temeer omdat veel beroemde liedjes van The Kinks niet op albums staan en het hier toch om hits gaat uiteindelijk. Zo bleef er nog 1 plekje over en dat is toebedeeld aan de populairste albumtrack van het populairste Kinks-album hier op de site: Animal Farm.

Natuurlijk ontbreekt er nog heel wat met zo'n grote discografie. Aan jullie nog 10 liedjes te zoeken die nog niet in de startlijst staan. De 10 meeste genoemde nummers gaan uiteindelijk mee naar de volgende ronde. De deadline van deze nominatieronde is maandagavond 20:00 uur.

Mij niet vergeten Herman

Jij leest dit topic toch wel. Heb even gekeken bij de hogere stemmen van wat latere albums, er zullen wel meer users zijn die niet getagt zijn, maar voel je vooral niet gepasseerd. Hoe meer Kinks-liefhebbers meedoen hoe beter.

Casartelli (moderator)
Dan mag jij mijn tag wel innemen, Lex. Kinks: muziek die naadloos bij mijn muzikale interesses zou moeten aansluiten, maar op een of andere manier hardnekkig weigert dat ook te doen. Maar er lopen hier volgens mij genoeg liefhebbers rond voor een goed bezochte editie.

Overigens heet het nummer in de startlijst Dead End Street en niet Deadend Street

Mja, op de eerste release heette het nog wel Deadend Street. Maar Kinks zijn niet echt consequent in hun titels, zo heet de single ook Shangrila en op het album is het volgens mij Shangri-La.

http://rateyourmusic.com/release/single/the_kinks/deadend_street___big_black_smoke_f1/

Casartelli had ik eigenlijk blind getagt toen ik zag dat ik Vigil en Brunniepoo ook had getagt. Op de een of andere manier dacht ik dat het idd. wel iets voor je zou zijn.

Aaaaah, The Kinks, inderdaad een heerlijke band! Heb toevallig deze verzamelaar opstaan. Ik ken nog geen studioalbums van hen, misschien komt daar na deze editie verandering in. Ik kom deze namiddag nog met een lijstje

Big Sky
David Wats
I'm Not Like Everybody Else
Picture Book
Some Mother's Son
Starstruck
Strangers
Sweet Lady Genevieve
Two Sisters
Where Have All the Good Times Gone

herman schreef:
Mja, op de eerste release heette het nog wel Deadend Street. Maar Kinks zijn niet echt consequent in hun titels, zo heet de single ook Shangrila en op het album is het volgens mij Shangri-La.

(afbeelding)

Casartelli had ik eigenlijk blind getagt toen ik zag dat ik Vigil en Brunniepoo ook had getagt. Op de een of andere manier dacht ik dat het idd. wel iets voor je zou zijn.

Okay wist ik niet, weer wat geleerd

Beste/grootste in de jaren '60 na de 2 grootste allertijden? Het zou zo maar kunnen. Feit is wel dat de band ietwat onderschat wordt tegenwoordig heb ik het idee. Zowel qua invloed als mede qua hoe groot die band eigenlijk wel niet was (is?).

de 2 beste van de band zijn helaas niet genomineerd dus dan doe ik dat maar
Sowieso zeer lastig om uit al dat werk en zo'n (relatief natuurlijk) korte startlijst 10 nominaties te kiezen.

20th Century Man
Alcohol
Apeman
Arthur
Don't Forget to Dance
Everybody's a Star (Starmaker)
Life on the Road
Life Goes On
Sitting in My Hotel

Daar zitten inderdaad twee van hun allerbeste songs tussen!

Wat mij betreft samen met The Beatles zeker de beste Britse band van de 60s.

Johnny Marr schreef:
Aaaaah, The Kinks, inderdaad een heerlijke band! Heb toevallig deze verzamelaar opstaan. Ik ken nog geen studioalbums van hen, misschien komt daar na deze editie verandering in. Ik kom deze namiddag nog met een lijstje

Dan moet je zeker The Kinks Are The Village Green Preservation Society opzetten. Je zal je oortjes niet geloven!

20th Century Man
Arthur -> moest toch wel
Big Sky
Dandy
David Watts
Do You Remember Walter?
Picture Book
Some Mother’s Son
Suzannah’s Still Alive
Village Green

The Kinks zijn zonder twijfel mijn favoriete band van de 60's. Vooral de gelaagdheid in hun nummers vind ik geweldig: op het eerste gehoor klinken hun nummers simpel en vrolijk, maar meestal zijn de teksten erg nostalgisch, triest en maatschappijkritisch. Samen met de pakkende melodieën zorgt dit er voor dat ik elke keer iets nieuws ontdek in de nummers van The Kinks.

Voor degenen die alleen de hits kennen, luister eens naar het album The Kinks Are The Village Green Preservation Society en er gaat een wereld voor je open!

Mijn lijstje:
20th Century Man
Do You Remember Walter?
Johnny Thunder
Mr. Churchill Says
Picture Book
Strangers
Tin Soldier Man
Top of the Pops
Village Green
Yes Sir, No Sir

Ik ken de Kinks alleen goed genoeg om later met een top 10 op te komen draven herman.

west:

Mart: Leuk dat je meedoet. echter, Animal Farm, Lola en Victoria staan al in de startlijst. Deze mag je vervangen voor 3 nummers die daar nog niet in staan.

herman: Bij deze is mijn lijstje aangepast!

Mart schreef:
herman: Bij deze is mijn lijstje aangepast!

Thanks. Ik zie nu alleen dat Shangri La ook nog vervangen moet worden. Kun je die ook nog aanpassen? Alvast bedankt.

Heb Shangri La zojuist vervangen voor Top of the Pops!

Telamon
laxus11 schreef:
Ik wil graag iedereen bedanken voor het meespelen, was weer erg leuk om in het ouvre te duiken van deze band.

Jij ook bedankt! Van te voren zou ik mn geld op Sultans Of Swing hebben gezet. Had gedacht dat dat de meest favoriete van DS zou zijn.

Telamon schreef:
(quote)

Jij ook bedankt! Van te voren zou ik mn geld op Sultans Of Swing hebben gezet. Had gedacht dat dat de meest favoriete van DS zou zijn.

6e plek vind ik ook lager dan verwacht maar hij staat er tenminste in

Arthur
Dandy
David Watts
Phenomenal Cat
Picture Book
This Time Tomorrow
Two Sisters
Yes Sir, No Sir

Come Dancing
Don't forget to dance
Wonderboy
Stop your sobbing
Dandy
Arthur
Apeman
Do You Remember Walter?

Teleurstellend dat je me hier niet even op attendeert herman . Wellicht vind je hier nog wat potentiële spelers.

Zijn Lola en Lola (live) aparte nummers of tellen deze als één?

Ik vind tien stuks veel te weinig!

Alcohol
Apeman 
Come Dancing
David Watts
Don't Forget to Dance
Everybody's Gonna Be Happy
Mr. Pleasant
Susannah's Still Alive
Well Respected Man
You Still Want Me

Mooi lijstje Ed!

Stond Well Respected Man niet in de Startlijst

Zeer jammer dat er nog niemand voor het ubermooie Sitting in my Hotel gekozen heeft

Die is ook heel mooi. Daarom zei ik ook al, tien is te weinig!

zaaf
Afternoon Tea
Dandy
David Watts
Party Line
Picture Book
Susannah's Still Alive
Two Sisters
Village Green
Well Respected Man
Wonder Boy

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:51 uur

geplaatst: vandaag om 21:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.