Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2016, 19:00 uur
Bad girl Etta is in da house!
1. Real niggaz don't die
2. It was a good day
3. Real muthaphuckin
4. Straight outta compton
5. Express yourself
6. What's the difference
7. Alwayz into Somethin
8. The nigga you love to hate
9. No vaseline
10. Fuck da police
1. Real niggaz don't die
2. It was a good day
3. Real muthaphuckin
4. Straight outta compton
5. Express yourself
6. What's the difference
7. Alwayz into Somethin
8. The nigga you love to hate
9. No vaseline
10. Fuck da police
0
geplaatst: 17 maart 2016, 19:02 uur

1. Straight Outta Compton (N.W.A.)
2. Fuck tha Police (N.W.A.)
3. No Vaseline (Ice Cube)*
4. The Next Episode (Dr. Dre)
5. Still D.R.E. (Dr. Dre)
6. It Was a Good Day (Ice Cube)
7. Nuthin' but a "G" Thang (Dr. Dre)
8. AmeriKKKa's Most Wanted (Ice Cube)*
9. Express Yourself (N.W.A.)*
10. The Watcher (Dr. Dre)*
0
geplaatst: 17 maart 2016, 19:27 uur
Jammer dat Boyz-n-the-hood eruit ligt
Domme vraag: waar staan de * voor?
1. Let Me Ride (Dr. Dre)
2. Straight Outta Compton (N.W.A.)
3. Fuck tha Police (N.W.A.)
4. No Vaseline (Ice Cube)*
5. Nuthin' but a "G" Thang (Dr. Dre)
6. Still D.R.E. (Dr. Dre)
7. Talking to My Diary (Dr. Dre)
8. The Wrong Nigga to Fuck Wit (Ice Cube)*
9. Fuck Wit Dre Day (And Everybody's Celebratin') (Dr. Dre)
10. The Next Episode (Dr. Dre)
Domme vraag: waar staan de * voor?1. Let Me Ride (Dr. Dre)
2. Straight Outta Compton (N.W.A.)
3. Fuck tha Police (N.W.A.)
5. Nuthin' but a "G" Thang (Dr. Dre)
6. Still D.R.E. (Dr. Dre)
7. Talking to My Diary (Dr. Dre)
8. The Wrong Nigga to Fuck Wit (Ice Cube)*
9. Fuck Wit Dre Day (And Everybody's Celebratin') (Dr. Dre)
10. The Next Episode (Dr. Dre)
0
geplaatst: 17 maart 2016, 19:29 uur
Je treurt ook om Boyz N The Hood dus ik zal het je vertellen: dat zijn de nummers die via nominaties de startlijst hebben vervoegd na ronde 1.
0
geplaatst: 17 maart 2016, 22:25 uur
ArthurDZ schreef:
Je treurt ook om Boyz N The Hood dus ik zal het je vertellen: dat zijn de nummers die via nominaties de startlijst hebben vervoegd na ronde 1.
(quote)
Duidelijk, dank! Boyz-n-the-Hood heb ik stiekem pas leren kennen door de Straight Outta Compton-film, en zal ik zodoende altijd associëren met dat euforische moment. Geweldig stuk.
0
zaaf
geplaatst: 18 maart 2016, 05:20 uur
1. Nuthin' but a "G" Thang (Dr. Dre)
2. Real Muthaphuckkin G's (Eazy-E)
3. Straight Outta Compton (N.W.A.)
5. Fuck tha Police (N.W.A.)
6. The Wrong Nigga to Fuck Wit (Ice Cube)*
7. Still D.R.E. (Dr. Dre)
8. Alwayz into Somethin'(N.W.A.)
9. Let Me Ride (Dr. Dre)
10. Express Yourself (N.W.A.)*
2. Real Muthaphuckkin G's (Eazy-E)
3. Straight Outta Compton (N.W.A.)
6. The Wrong Nigga to Fuck Wit (Ice Cube)*
8. Alwayz into Somethin'(N.W.A.)
9. Let Me Ride (Dr. Dre)
10. Express Yourself (N.W.A.)*
0
geplaatst: 18 maart 2016, 11:47 uur
1. Straight Outta Compton (NWA)
2. Deep Cover (Dr. Dre)
3. Nuthin' but a "G" Thang (Dr. Dre)
4. No Vaseline (Ice Cube)
5. Alwayz into Somethin' (NWA)
6. Fuck tha Police (NWA)
7. The Watcher (Dr. Dre)
8. Express Yourself (NWA)
9. Real Muthaphuckkin G's (Eazy-E)
10. It Was a Good Day (Ice Cube)
2. Deep Cover (Dr. Dre)
3. Nuthin' but a "G" Thang (Dr. Dre)
4. No Vaseline (Ice Cube)
5. Alwayz into Somethin' (NWA)
6. Fuck tha Police (NWA)
7. The Watcher (Dr. Dre)
8. Express Yourself (NWA)
9. Real Muthaphuckkin G's (Eazy-E)
10. It Was a Good Day (Ice Cube)
0
geplaatst: 18 maart 2016, 14:32 uur
1. Nuthin' but a "G" Thang (Dr. Dre)
2. AmeriKKKa's Most Wanted (Ice Cube)*
3. What's The Difference (Dr. Dre)*
4. Express Yourself (N.W.A.)*
6. The Next Episode (Dr. Dre)
8. Deep Cover (Dr. Dre)*
9. The Nigga Ya Love to Hate (Ice Cube)
10 Let Me Ride (Dr. Dre)
2. AmeriKKKa's Most Wanted (Ice Cube)*
3. What's The Difference (Dr. Dre)*
4. Express Yourself (N.W.A.)*
6. The Next Episode (Dr. Dre)
8. Deep Cover (Dr. Dre)*
9. The Nigga Ya Love to Hate (Ice Cube)
10 Let Me Ride (Dr. Dre)
0
geplaatst: 18 maart 2016, 16:12 uur
01. Alwayz into Somethin'(N.W.A.)
02. Straight Outta Compton (N.W.A.)
03.Nuthin' but a "G" Thang (Dr. Dre)
04. AmeriKKKa's Most Wanted (Ice Cube)*
05 Fuck Wit Dre Day (And Everybody's Celebratin') (Dr. Dre)
06. Let Me Ride (Dr. Dre)
07. Deep Cover (Dr. Dre)*
08. Appetite For Destruction (N.W.A.)*
09. Fuck tha Police (N.W.A.)
10. The Wrong Nigga to Fuck Wit (Ice Cube)
02. Straight Outta Compton (N.W.A.)
03.Nuthin' but a "G" Thang (Dr. Dre)
04. AmeriKKKa's Most Wanted (Ice Cube)*
05 Fuck Wit Dre Day (And Everybody's Celebratin') (Dr. Dre)
06. Let Me Ride (Dr. Dre)
07. Deep Cover (Dr. Dre)*
08. Appetite For Destruction (N.W.A.)*
09. Fuck tha Police (N.W.A.)
10. The Wrong Nigga to Fuck Wit (Ice Cube)
0
geplaatst: 18 maart 2016, 18:02 uur
1. Fuck Wit Dre Day (And Everybody's Celebratin')
2. Talking to My Diary
3. Nuthin' but a "G" Thang
4. Straight Outta Compton
5. Talk About It
6. It Was a Good Day
7. Real Muthaphuckkin' G's
8. What's The Difference
9. The Watcher
10. Let Me Ride
Net geen plaats meer voor de ultieme classics Still D.R.E. en The Next Episode, iets te veel gehoord misschien, maar wel twee geweldige nummers ook uiteraard.
2. Talking to My Diary
3. Nuthin' but a "G" Thang
4. Straight Outta Compton
5. Talk About It
6. It Was a Good Day
7. Real Muthaphuckkin' G's
8. What's The Difference
9. The Watcher
10. Let Me Ride
Net geen plaats meer voor de ultieme classics Still D.R.E. en The Next Episode, iets te veel gehoord misschien, maar wel twee geweldige nummers ook uiteraard.
0
geplaatst: 18 maart 2016, 18:32 uur
Dienstmededeling: de presentatie van de top 22 zal (iets) later beginnen dan 21.00 uur wegens onvoorziene omstandigheden. Voor eventuele deadlinebreakers geen probleem, maar misschien wel vervelend voor west, die na mij gaat. Als je wil, mag je de Prince-startlijst naar mij doorsturen, dan plaats ik die vanavond na de presentatie, zodat we geen tijd verliezen!
0
geplaatst: 19 maart 2016, 00:12 uur
Dan nu eindelijk de ontknoping van dit weekje gangstarappen, chronic smoren, elkaar dissen en weet ik wat nog allemaal: Greatest Hits of N.W.A. + solocarrières! Met dank aan de negen deelnemers die deze editie mogelijk maakten!
Beginnen doen we met de twee kneusjes die buiten de top 20 zijn gevallen
22. Appetite For Destruction (N.W.A.)* (3) (1)
Nochtans een vrij populair nummer van het tweede en laatste N.W.A.-album efil4zaggin, maar hier kreeg ie slechts één nominatie en drie schamele puntjes. Was ook het laatste nummer dat punten kreeg, met dank aan principal.
21. The Nigga Ya Love to Hate (Ice Cube) (5) (2)
The Song We Loved To Ignore. Alleen west en EttaJamesBrown gunden dit nummer van Ice Cube's solodebuut enkele punten. Hoewel dit nummer bovenaan staat bij de albumstatistieken, hebben wij hier iets meer met het titelnummer van die plaat.
Beginnen doen we met de twee kneusjes die buiten de top 20 zijn gevallen
22. Appetite For Destruction (N.W.A.)* (3) (1)
Nochtans een vrij populair nummer van het tweede en laatste N.W.A.-album efil4zaggin, maar hier kreeg ie slechts één nominatie en drie schamele puntjes. Was ook het laatste nummer dat punten kreeg, met dank aan principal.
21. The Nigga Ya Love to Hate (Ice Cube) (5) (2)
The Song We Loved To Ignore. Alleen west en EttaJamesBrown gunden dit nummer van Ice Cube's solodebuut enkele punten. Hoewel dit nummer bovenaan staat bij de albumstatistieken, hebben wij hier iets meer met het titelnummer van die plaat.
0
geplaatst: 19 maart 2016, 00:26 uur
20. The Wrong Nigga to Fuck Wit (Ice Cube)* (9) (3)
En dan meteen de volgende Ice Cube, deze keer van Death Certificate. De knaller van die plaat moet dan ook nog komen, die vecht het voorlopig nog uit in de battle of the diss tracks!
19. Talk About It (Dr. Dre)* (10) (2)
Dre is een trage jongen. Hij heeft slechts drie soloalbums op zijn naam staan, die dan weer wel allemaal vertegenwoordigd zijn in de finale. Dat kunnen Cube en Eazy niet zeggen! Talk About It is van zijn laatste worp Compton, en is niet eens de hoogst scorende track van die plaat.
18. Real Niggaz Don’t Die (N.W.A.)* (11) (2) en de nummer 1 van EttaJamesBrown
En meteen het tweede nummer van Efil4zaggin. Schoot erg goed uit de startblokken, maar kreeg na het lijstje van Etta geen enkel puntje meer, en eindigt bijgevolg in de staart van de competitie. Etta, als het een troost mag zijn, je bent niet de enige die zijn nummer 1 buiten de top 10 moet zien eindigen.
17. Talking to My Diary (Dr. Dre) (13) (2)
En bij deze meteen de tweede en laatste finalist van Compton. De mannen van N.W.A. zijn bij ons toch vooral geliefd om hun werk uit de '80s en '90s blijkbaar...
16. The Next Episode (Dr. Dre) (13) (3)
Evenveel punten als de nummer 17, maar met een nominatie meer. Dat The Next Episode zo laag staat is misschien wel de eerste verrassing van deze finale, althans voor mij. Ik had 'm op 4, maar verder pakte deze classic amper punten. Povere score voor dit monumentaal nummer dus!
15. The Watcher (Dr. Dre)* (14) (4)
En weer Dr. Dre. De beste homie mocht dan wel het meeste nummers in de finale hebben, op deze manier verschiet hij snel zijn kruit!
14. What's The Difference (Dr. Dre)* (16) (3)
En we sluiten dit blokje af met, jawel, nogmaals Dr. Dre. Bovendien het derde nummer van 2001 op rij. Dat album mocht dan nipt meer nominaties hebben dan The Chronic, de albumtracks presteerden een stuk minder. Forgot About Dre, met een heerlijk op hol geslagen Eminem, haalde dan nog niet eens de finale! Het is nu dus aan Still D.R.E. om de eer van 2001 te redden!
En dan meteen de volgende Ice Cube, deze keer van Death Certificate. De knaller van die plaat moet dan ook nog komen, die vecht het voorlopig nog uit in de battle of the diss tracks!
19. Talk About It (Dr. Dre)* (10) (2)
Dre is een trage jongen. Hij heeft slechts drie soloalbums op zijn naam staan, die dan weer wel allemaal vertegenwoordigd zijn in de finale. Dat kunnen Cube en Eazy niet zeggen! Talk About It is van zijn laatste worp Compton, en is niet eens de hoogst scorende track van die plaat.
18. Real Niggaz Don’t Die (N.W.A.)* (11) (2) en de nummer 1 van EttaJamesBrown
En meteen het tweede nummer van Efil4zaggin. Schoot erg goed uit de startblokken, maar kreeg na het lijstje van Etta geen enkel puntje meer, en eindigt bijgevolg in de staart van de competitie. Etta, als het een troost mag zijn, je bent niet de enige die zijn nummer 1 buiten de top 10 moet zien eindigen.
17. Talking to My Diary (Dr. Dre) (13) (2)
En bij deze meteen de tweede en laatste finalist van Compton. De mannen van N.W.A. zijn bij ons toch vooral geliefd om hun werk uit de '80s en '90s blijkbaar...
16. The Next Episode (Dr. Dre) (13) (3)
Evenveel punten als de nummer 17, maar met een nominatie meer. Dat The Next Episode zo laag staat is misschien wel de eerste verrassing van deze finale, althans voor mij. Ik had 'm op 4, maar verder pakte deze classic amper punten. Povere score voor dit monumentaal nummer dus!
15. The Watcher (Dr. Dre)* (14) (4)
En weer Dr. Dre. De beste homie mocht dan wel het meeste nummers in de finale hebben, op deze manier verschiet hij snel zijn kruit!
14. What's The Difference (Dr. Dre)* (16) (3)
En we sluiten dit blokje af met, jawel, nogmaals Dr. Dre. Bovendien het derde nummer van 2001 op rij. Dat album mocht dan nipt meer nominaties hebben dan The Chronic, de albumtracks presteerden een stuk minder. Forgot About Dre, met een heerlijk op hol geslagen Eminem, haalde dan nog niet eens de finale! Het is nu dus aan Still D.R.E. om de eer van 2001 te redden!
0
geplaatst: 19 maart 2016, 00:37 uur
13. AmeriKKKa's Most Wanted (Ice Cube)* (19) (3)
Via de nominatieronde de lijst geïnfiltreerd, zelden genoemd in de finale, maar wel altijd met hoge scores. Dit heerlijk boze nummer had duidelijk een paar goede vrienden onder de stemmers, waaronder ook west en de schrijver dezes!
12. Express Yourself (N.W.A.)* (19) (5)
De eerste van de drie Straight Outta Compton-finalisten komen we nu pas tegen. Dre's solotrack werd door meer dan de helft van de deelnemers genoemd, en kon zo alsnog hoog opklimmen in het klassement. Dit nummer laat alvast alle Compton-tracks en 3/4de van 2001 achter zich. Geen slechte score! Maar hoor ik daar Dre verklaren dat hij nooit wiet smoort? Stop the lies dokter!
11. Let Me Ride (Dr. Dre) (19) (5) en de nummer 1 van bennerd
Nee, EttaJamesBrown is niet de enige sukkelaar die zijn nummer 1 buiten de top 10 ziet vallen. Ook de Parliament/Funkadelic-ode Let Me Ride haalt het nipt niet. Maar met dank aan die nummer 1-positie van de sympathieke ex-mod bennerd wel de winnaar van de grote 19 punten-ex aequo in dit blokje.
Via de nominatieronde de lijst geïnfiltreerd, zelden genoemd in de finale, maar wel altijd met hoge scores. Dit heerlijk boze nummer had duidelijk een paar goede vrienden onder de stemmers, waaronder ook west en de schrijver dezes!
12. Express Yourself (N.W.A.)* (19) (5)
De eerste van de drie Straight Outta Compton-finalisten komen we nu pas tegen. Dre's solotrack werd door meer dan de helft van de deelnemers genoemd, en kon zo alsnog hoog opklimmen in het klassement. Dit nummer laat alvast alle Compton-tracks en 3/4de van 2001 achter zich. Geen slechte score! Maar hoor ik daar Dre verklaren dat hij nooit wiet smoort? Stop the lies dokter!
11. Let Me Ride (Dr. Dre) (19) (5) en de nummer 1 van bennerd
Nee, EttaJamesBrown is niet de enige sukkelaar die zijn nummer 1 buiten de top 10 ziet vallen. Ook de Parliament/Funkadelic-ode Let Me Ride haalt het nipt niet. Maar met dank aan die nummer 1-positie van de sympathieke ex-mod bennerd wel de winnaar van de grote 19 punten-ex aequo in dit blokje.
0
geplaatst: 19 maart 2016, 00:47 uur
10. Fuck Wit Dre Day (And Everybody's Celebratin') (Dr. Dre) (21) (4) en de nummer 1 van Johnny Marr
En dan nu over naar de ontknoping van de battle of the diss tracks! Dre's bijtende belediging aan het adres van Eazy (met hier en daar ook uithalen naar Ice Cube) moet van ons Real Muthapuckin' G's en No Vaseline voor laten gaan. Behalve van Johnny Marr, die koos resoluut voor Dre Day. Bow wow wow jippie jo jippie ye!
Wat is het trouwens moeilijk om fatsoenlijke clipjes te vinden van The Chronic en Compton! Duidelijk een link met de artiest die we hierna gaan doen
Van 2001 staat alles dan weer zonder problemen op Youtube en Spotify. Vreemd... Iemand die het wel snapt?
9. Still D.R.E. (Dr. Dre) (21) (5)
Guess who's back? Dre natuurlijk! En zo eindigt het vierde nummer van 2001 nog net in de top 10. Een geloopt pianodeuntje en wat hulp van zijn maatje Snoop, meer heeft Dre niet nodig om hier een knaller van te maken!
En dan nu over naar de ontknoping van de battle of the diss tracks! Dre's bijtende belediging aan het adres van Eazy (met hier en daar ook uithalen naar Ice Cube) moet van ons Real Muthapuckin' G's en No Vaseline voor laten gaan. Behalve van Johnny Marr, die koos resoluut voor Dre Day. Bow wow wow jippie jo jippie ye!
Wat is het trouwens moeilijk om fatsoenlijke clipjes te vinden van The Chronic en Compton! Duidelijk een link met de artiest die we hierna gaan doen
Van 2001 staat alles dan weer zonder problemen op Youtube en Spotify. Vreemd... Iemand die het wel snapt?
9. Still D.R.E. (Dr. Dre) (21) (5)
Guess who's back? Dre natuurlijk! En zo eindigt het vierde nummer van 2001 nog net in de top 10. Een geloopt pianodeuntje en wat hulp van zijn maatje Snoop, meer heeft Dre niet nodig om hier een knaller van te maken!
0
geplaatst: 19 maart 2016, 00:53 uur
8. Deep Cover (Dr. Dre)* (24) (4)
En weer Dre! Dit is zijn op één na hoogste nummer uit zijn solocarrière, wat mij betreft een aangename verrassing! Ik ken het nummer voornamelijk van de GTA San Andreas-soundtrack, waar het een van de vele aanwezige nummers is waar Dre een handje in had. Heerlijke game, heerlijk nummer!
7. It Was a Good Day (Ice Cube) (26) (5)
En dit is dan weer de op een na hoogste Ice Cube. Heerlijk loom nummer. Soms heb je gewoon eens een geluksdag, of je nu van de hood bent of niet.
En weer Dre! Dit is zijn op één na hoogste nummer uit zijn solocarrière, wat mij betreft een aangename verrassing! Ik ken het nummer voornamelijk van de GTA San Andreas-soundtrack, waar het een van de vele aanwezige nummers is waar Dre een handje in had. Heerlijke game, heerlijk nummer!
7. It Was a Good Day (Ice Cube) (26) (5)
En dit is dan weer de op een na hoogste Ice Cube. Heerlijk loom nummer. Soms heb je gewoon eens een geluksdag, of je nu van de hood bent of niet.
0
geplaatst: 19 maart 2016, 01:04 uur
6. Real Muthaphuckkin G's (Eazy-E) (28) (5)
Eumm, waar is Eazy gebleven deze finale? Hier dus! Zijn enige solo-uiting bij de laatste 22 haalt zowaar bijna de top 5, en verpulvert Dre Day. Net zoals Eazy Dre verpulvert op deze keiharde track.
En MC Ren, waar is die? Ondanks de kwaliteit van Same Old Shit, moest hij het zonder een finaleplaats stellen.
5. No Vaseline (Ice Cube)* (31) (5)
Maar het is uiteindelijk No Vaseline die verrassend de battle of the diss tracks wint. Verrassend, want de andere twee hebben toch meer een klassiekerstatus, en bovendien moest deze eerst nog de nominatieronde overleven. Maar het is hem dus gelukt, sterker nog, het is de best scorende nominatie deze editie!
Cube hield zich in na zijn vertrek uit de groep, maar na nummers als 100 Miles And Runnin' (die het niet haalde hier) kon hij zich niet langer inhouden en liet hij deze vernietigende diss track op de wereld los. Minder fijn voor de rest van N.W.A., maar voor de fans is het smullen!
4. Alwayz into Somethin'(N.W.A.) (32) (6) en de nummer 1 van principal2000
Het best scorende nummer van de laatste N.W.A.-plaat, en een van de vroegste voorbeelden van Dre's gezichtsbepalende G Funk-stijl. Hield zich het hele spelverloop lang verrassend goed staande, met een mooie 4de plek als gevolg.
Eumm, waar is Eazy gebleven deze finale? Hier dus! Zijn enige solo-uiting bij de laatste 22 haalt zowaar bijna de top 5, en verpulvert Dre Day. Net zoals Eazy Dre verpulvert op deze keiharde track.
En MC Ren, waar is die? Ondanks de kwaliteit van Same Old Shit, moest hij het zonder een finaleplaats stellen.
5. No Vaseline (Ice Cube)* (31) (5)
Maar het is uiteindelijk No Vaseline die verrassend de battle of the diss tracks wint. Verrassend, want de andere twee hebben toch meer een klassiekerstatus, en bovendien moest deze eerst nog de nominatieronde overleven. Maar het is hem dus gelukt, sterker nog, het is de best scorende nominatie deze editie!
Cube hield zich in na zijn vertrek uit de groep, maar na nummers als 100 Miles And Runnin' (die het niet haalde hier) kon hij zich niet langer inhouden en liet hij deze vernietigende diss track op de wereld los. Minder fijn voor de rest van N.W.A., maar voor de fans is het smullen!

4. Alwayz into Somethin'(N.W.A.) (32) (6) en de nummer 1 van principal2000
Het best scorende nummer van de laatste N.W.A.-plaat, en een van de vroegste voorbeelden van Dre's gezichtsbepalende G Funk-stijl. Hield zich het hele spelverloop lang verrassend goed staande, met een mooie 4de plek als gevolg.
0
geplaatst: 19 maart 2016, 01:11 uur
3. Fuck tha Police (N.W.A.) (37 (7)
Over geniale hiphopnummers gesproken. Deze hoogst originele aanklacht tegen politiegeweld in L.A. is een terechte klassieker geworden, en deed het ook hier ontzettend goed. Geen enkele keer op nummer 1, wel maar liefst zeven keer genoemd en bijna altijd erg hoog.
2. Nuthin' but a "G" Thang (Dr. Dre) (54) (7) en de nummer 1 van zaaf en west
Daarna nemen we een enorme sprong in punten. G Thang was Dre's eerste grote solohit nadat hij met Deep Cover al wat had proefgedraaid. Nog altijd ontzettend geliefd, zo ook hier. Dre's diss mag dan wel laatste geworden zijn, uiteindelijk heeft hij zowel qua aantal nummers in de finale (10), aantal nummers in de top 10 (4) ruim gewonnen van Cube en Eazy. En dan is hij ook nog eens verantwoordelijk voor het hoogst scorende solonummer van de lijst. Goed gedaan Dre, al moet je toch nog één nummer voor je laten.
Over geniale hiphopnummers gesproken. Deze hoogst originele aanklacht tegen politiegeweld in L.A. is een terechte klassieker geworden, en deed het ook hier ontzettend goed. Geen enkele keer op nummer 1, wel maar liefst zeven keer genoemd en bijna altijd erg hoog.
2. Nuthin' but a "G" Thang (Dr. Dre) (54) (7) en de nummer 1 van zaaf en west
Daarna nemen we een enorme sprong in punten. G Thang was Dre's eerste grote solohit nadat hij met Deep Cover al wat had proefgedraaid. Nog altijd ontzettend geliefd, zo ook hier. Dre's diss mag dan wel laatste geworden zijn, uiteindelijk heeft hij zowel qua aantal nummers in de finale (10), aantal nummers in de top 10 (4) ruim gewonnen van Cube en Eazy. En dan is hij ook nog eens verantwoordelijk voor het hoogst scorende solonummer van de lijst. Goed gedaan Dre, al moet je toch nog één nummer voor je laten.
0
geplaatst: 19 maart 2016, 01:17 uur
1. Straight Outta Compton (N.W.A.) (70) (8) en de nummer 1 van nedbed, ASman en mezelf
You are now about to witness the strenght of street knowledge. Er was één song dat meer genoemd werd dan de rest, die consequent hoog scoorde en ook nog eens de meeste nummer 1-posities in de wacht sleepte. Het is Staight Outta Compton, het ultieme hoogtepunt in de carrière van Dr. Dre, Ice Cube, Eazy-E, MC Ren en DJ Yella. Een gigantische klassieker zowel binnen als buiten hiphop, en dus een meer dan terechte nummer 1. Alleen de altijd rebelse west had hem niet in zijn top 10.
Zo, dat was het dan! Een dikke dankjewel aan alle deelnemers, en misschien tot een volgende keer in dit topic! Slaapwel!
You are now about to witness the strenght of street knowledge. Er was één song dat meer genoemd werd dan de rest, die consequent hoog scoorde en ook nog eens de meeste nummer 1-posities in de wacht sleepte. Het is Staight Outta Compton, het ultieme hoogtepunt in de carrière van Dr. Dre, Ice Cube, Eazy-E, MC Ren en DJ Yella. Een gigantische klassieker zowel binnen als buiten hiphop, en dus een meer dan terechte nummer 1. Alleen de altijd rebelse west had hem niet in zijn top 10.
Zo, dat was het dan! Een dikke dankjewel aan alle deelnemers, en misschien tot een volgende keer in dit topic! Slaapwel!
0
geplaatst: 19 maart 2016, 01:19 uur
En dan maar gelijk verder met de volgende Greatest Hits, u gebracht door west, jawel, dé west! Take it away! En kan een vriendelijke mod (Lukas, panjoe, trebremmit ) de topictitel aanpassen aub?
GREATEST HITS of PRINCE!
https://s3.amazonaws.com/rebelsmarket_production/images/5716/original/steal_the_look_prince.jpg?1455313839
Ik heb een - in het geval van Prince - discutabele startlijst gemaakt van 25 songs uit zijn hele carriere. Dat is dus van eind jaren '70 t/m 2016.
Van zijn meest succesvolle albums uit de jaren '80 staan de 2 meest aangevinkte nummers erin, van veel laag gewaardeerde albums staat er geen één nummer in.
Zelf mis ik ook van alles, maar gelukkig kan je bij stap 1 van deze Greatest Hits zelf 10 songs toevoegen. Uiteindelijk spelen we weer een finale met een top 25, vanwege de grote hoeveelheid top nummers.
Startlijst:
1999
3121
Alphabet St.
Breakdown
Colonized Mind
Controversy
Cream
Gold
Guitar
Hardrocklover
If I Was Your Girlfriend
Kiss
Le Grind
Little Red Corvette
Musicology
Pop Life
Purple Rain
Rainbow Children
Raspberry Beret
Sexy MF
Sign 'O' the Times
Sometimes It Snows in April
When Doves Cry
When You Were Mine
Wow
Stap 1: kom met 10 nummers van Prince die jij mist in deze startlijst.
Deadline is maandagavond 19.00 uur.
GREATEST HITS of PRINCE!
https://s3.amazonaws.com/rebelsmarket_production/images/5716/original/steal_the_look_prince.jpg?1455313839
Ik heb een - in het geval van Prince - discutabele startlijst gemaakt van 25 songs uit zijn hele carriere. Dat is dus van eind jaren '70 t/m 2016.
Van zijn meest succesvolle albums uit de jaren '80 staan de 2 meest aangevinkte nummers erin, van veel laag gewaardeerde albums staat er geen één nummer in.
Zelf mis ik ook van alles, maar gelukkig kan je bij stap 1 van deze Greatest Hits zelf 10 songs toevoegen. Uiteindelijk spelen we weer een finale met een top 25, vanwege de grote hoeveelheid top nummers.
Startlijst:
1999
3121
Alphabet St.
Breakdown
Colonized Mind
Controversy
Cream
Gold
Guitar
Hardrocklover
If I Was Your Girlfriend
Kiss
Le Grind
Little Red Corvette
Musicology
Pop Life
Purple Rain
Rainbow Children
Raspberry Beret
Sexy MF
Sign 'O' the Times
Sometimes It Snows in April
When Doves Cry
When You Were Mine
Wow
Stap 1: kom met 10 nummers van Prince die jij mist in deze startlijst.
Deadline is maandagavond 19.00 uur.
0
geplaatst: 19 maart 2016, 07:08 uur
Adore
Baby I'm a Star
Delirious
Do Me Baby
Fixurlifeup
Girls and Boys
Joy in Repetition
Paisley Park
Sister
U Got the Look
Baby I'm a Star
Delirious
Do Me Baby
Fixurlifeup
Girls and Boys
Joy in Repetition
Paisley Park
Sister
U Got the Look
0
geplaatst: 19 maart 2016, 08:31 uur
Yo bro ArthurDZ,
THNX van deze sukkelaar van het genre. Heb veel van de songs donderdag voor het eerst gehoord en beoordeeld. En dat is best cool om te doen.
Het is wel besmettelijk. Heb ineens zin om de lokale diender een flapdrol te noemen.
THNX van deze sukkelaar van het genre. Heb veel van de songs donderdag voor het eerst gehoord en beoordeeld. En dat is best cool om te doen.
Het is wel besmettelijk. Heb ineens zin om de lokale diender een flapdrol te noemen.
0
geplaatst: 19 maart 2016, 08:37 uur
Paisley park
The Ladder
The beautiful ones
Under the Cherry Moon
U got the look
Girls and boys
The Cross
The Ballad of Dorethy Parker
Batdance
Darling Nikki
The Ladder
The beautiful ones
Under the Cherry Moon
U got the look
Girls and boys
The Cross
Batdance
Darling Nikki
0
zaaf
geplaatst: 19 maart 2016, 08:44 uur
The Beautiful Ones
Darling Nikki
Dirty Mind
Gett Off
Girls & Boys
Glam Slam
Joy In Repetition
Lovesexy
The Question Of U
Temptation
Darling Nikki
Dirty Mind
Gett Off
Girls & Boys
Glam Slam
Joy In Repetition
Lovesexy
The Question Of U
Temptation
0
geplaatst: 19 maart 2016, 10:06 uur
Goedemorgen allemaal, de eerste 3 lijstjes staan er al, met dank aan de enige echte ArthurDZ. Bedankt voor afgelopen week en de mooie presentatie gisteravond! 
Ik zal nog wat mensen taggen voor deze GREATEST HITS van PRINCE:
aERodynamIC, lennon, Funky Bookie, herman, thelion, Minneapolis, Vince vega, Marty McFly, Marco dB, rkdev, Ducoz, vinylbeleving, devel-hunt, Johnny Marr, Stijn_Slayer, iggy, Tony, musician, nico1616, arcade monkeys, Vinck, swoon, Snakeskin, vielip, kiriyama

Ik zal nog wat mensen taggen voor deze GREATEST HITS van PRINCE:
aERodynamIC, lennon, Funky Bookie, herman, thelion, Minneapolis, Vince vega, Marty McFly, Marco dB, rkdev, Ducoz, vinylbeleving, devel-hunt, Johnny Marr, Stijn_Slayer, iggy, Tony, musician, nico1616, arcade monkeys, Vinck, swoon, Snakeskin, vielip, kiriyama
0
geplaatst: 19 maart 2016, 10:24 uur
1+1+1 Is 3
Adore
Around the World in a Day
Cinnamon Girl
Get Off
Glam Slam
Joy in Repetition
The Cross
The Question of U
Adore
Around the World in a Day
Cinnamon Girl
Get Off
Glam Slam
Joy in Repetition
The Cross
The Question of U
0
geplaatst: 19 maart 2016, 10:26 uur
EttaJamesBrown schreef:
Yo bro ArthurDZ,
Yo bro ArthurDZ,
Bedankt homie! Blij dat je genoten hebt van je ontdeKKKingstocht

0
geplaatst: 19 maart 2016, 10:34 uur
Bedankt ArthurDZ voor het leuke NWA topic 
Van Prince daarentegen is mijn kennis iets (zeg maar, veel) te beperkt om een nuttige bijdrage te kunnen leveren

Van Prince daarentegen is mijn kennis iets (zeg maar, veel) te beperkt om een nuttige bijdrage te kunnen leveren

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.