MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
10. Don't Change

Punten: 66
Nom. 10
Nr. 1 van EttaJamesBrown vigil Casartelli

Afsluiter van Shabooh Shoobah, hun cultalbum denk ik, en dit is zeker hun meest gewaardeerde cultnummer zoals ik het maar noem. Totaal niet commercieel maar ook weer wel op een of andere manier. Geweldig nummer met een onweerstaanbare drive, mooi ook die passie van een Michael in die clip

Guns In The Sky vind ik altijd het Bullet the Blue Sky van het Kick album. Beiden met de woorden the Sky erin...kan geen toeval zijn. Beiden fantastisch, net als deze gehele finale. Wat een lekkere band was het toch. Fijne presentatie ook, luigi

9. Disappear

Punten: 67
Nom. 13
Nr. 1 van SirNoodle HugovdBos

Single van X. Een grote hit ook en wat mij betreft terecht. X was mijn kennismaking met deze band en deze track moesten we meezingen bij muziekles in de 2e klas middelbare school . Politiek bewuste lyrics van Michael en een geheimzinnige sfeer toch wel. En waarom had ik m niet

8. Devil Inside

Punten: 74
Nom. 14
Nr. 1 van andré

Omineuze track van Kick, met die uit duizenden te herkennen bekende riff. Michael die ook zijn best doet om duivels te klinken, zijn duivelse zelfvernoegde kreetjes incluis . Een van de beste tracks van het album, ik had er zelf geen plek voor, maar ik hoor m nog altijd erg graag. Sterke song!

7. Beautiful Girl

Punten: 82
Nom. 12
Nr. 1 van Telamon Tribal Gathering DjFrankie

Ik had m zelf ook, ik reken deze song dus ook tot een van hun beste. Lieflijke, een beetje droefgeestige ballad met prachtige ingetogen zang van Michael over een meisje die een niet zo'n goede richting in gaat en in een lastig parket zit, met die heerlijke sax van Kirk Pengilly weer, daar krijg je toch geen genoeg van

6. New Sensation

Punten: 111
Nom. 21
Nr. 1 van ArthurDZ Marty McFly musicfriek en mijzelf

We maken een sprong in punten. Sterke single van Kick, mijn absolute favoriet from the get go, heerlijk die rinkelende gitaarriff, heerlijke beat en Michael's passievolle zang. Een INXS hit in optima forma

Dan nu een extended break helaas..ik kom later bij u terug. U kunt gokken op de top 5
(Helaas geen tijd om de commentaartjes van sommigen erbij te plaatsen, excuus)

5. Suicide
4. Need you
3.myst
2.never tear
1. Original sin

Uit de heup geschoten

Dit zijn gewoon bijna allemaal overheerlijke nummers, wat een band was het toch! Bij nummer 24 Falling Down The Mountain wil ik nog even vermelden dat het onderdeel was van de soundtrack van GTA Vice City, waarschijnlijk de beste gamesoundtrack aller tijden, en mijn eerste kennismaking met de band. Al ben ik ze pas echt beginnen uitchecken toen ik eens de ultracoole clip van Need You Tonight op tv zag verschijnen!

Mijn gok voor de top 5 is trouwens de volgorde die Etta geeft, maar dan met Mystify op 4 en Need You Tonight op 3. We'll see....

Wat ik kan verklappen is: nr. 1 en 2 zijn nek aan nek gegaan. De ene song stond lang ruim voor, werd in de laatste lijstjes ingehaald door de andere song tot zelfs 1 punt voorsprong. Vervolgens kwamen ze weer gelijk en kwam song 1 weer voor en door t een na laatste lijstje kwam de andere song ineens weer ruim voor maar door het laatste lijstje kwam de ene song toch weer net er voorbij..snappen jullie t nog

Verwacht 22.45 weer verder te kunnen

haha, nee, maar als je de laatste 2 lijstjes erbij pakt, geef je het haast weg. Dan zit EttaJames in de goede richting, mi. Sorry dat ik aan die spanning heb bijgedragen,

Oops..we gaan verder

5. Mystify

Punten: 113
Nom. 20
Nr. 1 van laxus11

Weer zo'n killersong van Kick. Kant A van Kick is nagenoeg perfect te noemen, deze staat op Kant B, heeft die ook wat .
Een opzwepende song met anthem-achtige kwaliteiten, krachtige beats hier ook weer en een perfect nummer voor Michael ook om boven zichzelf uit te stijgen .

4. Suicide Blonde

Punten: 120
Nom. 22
Nr. 1 van sheep67

De opener van X, een wereldhit ook. De pers noemde X volwassener dan Kick, maar ook meer van hetzelfde en minder kwaliteit over het algemeen. Ik vind het nog steeds een heerlijke song, een perfecte song eigenlijk. Heerlijk uptempo, heerlijk ook die mondharmonica en de band on full force. You've got a deathwish vind ik alleen nog steeds moeilijk te horen, dat is begonnen na Michael's overlijden, maar jullie hebben dat misschien niet..

Niet moeilijk, wel herkenbaar. Dat regeltje spreek ik altijd hardop uit als het liedje voorbijkomt. En ja, dan denk ik aan Michael.

3. Need You Tonight

Punten: 132
Nom. 24
Nr. 1 van Niemand

Verrassend wel dat deze niemands nummer 1 is . Toch wel hun grootste hit ooit denk ik en zeker hun bekendste nummer. Maar breed gedragen, dus toch in de top 3. Het nummer waarmee INXS het sterrendom in schoot. Heel groovy, sexy, lekkere beat ook weer en Michael's verleidelijke zang en verschijning in de clip zorgde er ook voor dat hij sexbom nr. 1 werd op dat moment. Perfecte song ook, verveelt nooit. Ik vraag me af wat een Prince destijds van dit nummer vond, of dat ie jaloers was bv.

zaaf
Dat lijkt me enigszins onwaarschijnlijk...

2. Never Tear Us Apart

https://www.youtube.com/watch?v=_VU9DjQpvMQ

Punten: 149
Nom. 24
Nr. 1 van Simon77 deric raven Brunniepoo johan de witt

De epische melancholische tranentrekker van INXS, te vinden op Kick, niet in de laatste plaats door de slenterende Michael en band in de videoclip opgenomen in het grijze Praag. Prachtig en emotioneel nummer met een mooie tekst over 2 mensen samen die nooit uit elkaar gerukt zouden kunnen worden. Verlangend mooi gezongen, met een prachtige break ook en dan zwelt het nogmaals aan. Eigenlijk winnaar waardig, maar er is er nog 1 beter volgens jullie

Niet om flauw te doen: volgens mijn vrienden is het allermooiste stukje van dit liedje die ene seconde waar je niets hoort.

1. Original Sin

Punten: 153
Nom. 24
Nr. 1 van wendyvortex TEQUILA SUNRISE 50tracks principal2000

Zoals Poeha voor de finale al zei, Original Sin wint toch wel. Nou je hebt gelijk gekregen . Dit is misschien wel hun echte doorbraakhit geweest. Het was in ieder geval voor mij het eerste nummer van hen waardoor ik weggeblazen werd. Het klonk ook totaal anders dan andere songs, die van henzelf incluis. Geweldig toetsenintro natuurlijk, met die heerlijke gitaar er ook onder. Een spannende song ook, Michael zet het extra kracht bij met zijn zang. Goede tekst ook en voor een kind klinkt dat Dream on black boy, dream on white girl heel exotisch en gewichtig. Heel groovy ook en verveelt ook nooit. Een terechte winnaar lijkt me. INXS die laat zien bij de grote mannen te behoren!

Hartelijk dank aan de liefst 27!!! deelnemers aan deze finale van de INXS week. Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben!

Ik geef graag het stokje door aan Arrie!

INXS! Topband!

Veel nummers bevatten rijke instrumentatie; pianootje, viooltje, trompetje, mondharmonica enz. en veel fijne meezing zanglijnen!

Fijn om een weekje ondergedompeld te worden in deze overheerlijke klanken. Dank Luigi!

Mooie top 10 met toch voor mij wel een verrassende winnaar, in elk geval bij lange na niet hun 'greatest hit'.
Een fijne song is het zeker wel!
Dank Luigi, voor deze mooie INXS-week!

Dank voor dit overvloed aan lekkere liedjes, Luigi.

Dank luigi voor deze fijne muzikale ronde !

luigifort schreef:
Hartelijk dank aan de liefst 27!!! deelnemers aan deze finale van de INXS week. Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben!

Ik geef graag het stokje door aan Arrie!

Wat? Oh jee, ben ik aan de beurt? Ik was dit topic uit het oog verloren...

DJ fermé?

Top Luigi

Ik kan niet anders zeggen dan een prachtige presentatie van een prachtige band die eigenlijk wel wat meer catchy rockcredits verdient

Telamon
Bedankt luigifort, mooie presentatie!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:06 uur

geplaatst: vandaag om 18:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.