Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
1
geplaatst: 28 oktober 2016, 14:27 uur
1. Sister Ray
2. Heroin
3. Black Angel's Death Song
4. Sweet Jane
5. White Light / White Heat
6. I'm Waiting For The Man
7. Beginning To See The Light
8. Venus In Furs
9. All Tomorrow's Parties
10. European Son
2. Heroin
3. Black Angel's Death Song
4. Sweet Jane
5. White Light / White Heat
6. I'm Waiting For The Man
7. Beginning To See The Light
8. Venus In Furs
9. All Tomorrow's Parties
10. European Son
0
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 15:22 uur
Daar gaan we dan: de top 10 Greatest Hits Of The Velvet Underground!
30 lijstjes maar liefst. Dank aERodynamIC andré ArthurDZ Choconas Dance Lover danny de punk dewit DjFrankie EttaJamesBrown herman itchy johan de witt Johnny Marr likeahurricane Marco dB Marty McFly mjk87 pygmydanny Renoir
rolandobabel Rudi S Simon77 SirNoodle Teunnis Titmeister Tribal Gathering VladTheImpaler wendyvortex WoNa en zaaf
voor de deelname deze week!
Met op 10: Femme Fatale
In opdracht van Warhol schreef Lou Reed deze song over Edie Sedgwick: een problemchild van rijke komaf die als een muze om Warhol heen hing. Blijkbaar geen lieverdje:
Here she comes, you better watch your step
She's going to break your heart in two, it's true
30 lijstjes maar liefst. Dank aERodynamIC andré ArthurDZ Choconas Dance Lover danny de punk dewit DjFrankie EttaJamesBrown herman itchy johan de witt Johnny Marr likeahurricane Marco dB Marty McFly mjk87 pygmydanny Renoir
rolandobabel Rudi S Simon77 SirNoodle Teunnis Titmeister Tribal Gathering VladTheImpaler wendyvortex WoNa en zaaf
voor de deelname deze week!
Met op 10: Femme Fatale
In opdracht van Warhol schreef Lou Reed deze song over Edie Sedgwick: een problemchild van rijke komaf die als een muze om Warhol heen hing. Blijkbaar geen lieverdje:
Here she comes, you better watch your step
She's going to break your heart in two, it's true
0
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 15:32 uur
op 9:
Sweet Jane
Van het onvolprezen album Loaded en wellicht bekender van Lou Reeds solo album Rock N Roll Animal staat Sweet Jane op een negende plaats. Veertien keer gekozen, maar nooit als beste.
Sweet Jane
Van het onvolprezen album Loaded en wellicht bekender van Lou Reeds solo album Rock N Roll Animal staat Sweet Jane op een negende plaats. Veertien keer gekozen, maar nooit als beste.
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 15:35 uur
Telamon schreef:
27 lijstjes maar liefst.
27 lijstjes maar liefst.
Ik tel zelfs 30 lijstjes?
0
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 15:41 uur
En op 8:
What goes on
De nummer 1 volgens WoNa maar werd door slechts 12 anderen verkozen tot VU's beste 10. Ik had m van te voren niet in de top 10 bedacht, imo zijn er memorable songs van de VU.
Baby, be good, do what you should, you know it will work alright.
Baby, be good, do what you should, you know it will be alright.
en Choconas, klopt, mijn Excellijst die ik altijd voor dit spelletje gebruik was nog niet ingesteld op zoveel deelnemers
What goes on
De nummer 1 volgens WoNa maar werd door slechts 12 anderen verkozen tot VU's beste 10. Ik had m van te voren niet in de top 10 bedacht, imo zijn er memorable songs van de VU.
Baby, be good, do what you should, you know it will work alright.
Baby, be good, do what you should, you know it will be alright.
en Choconas, klopt, mijn Excellijst die ik altijd voor dit spelletje gebruik was nog niet ingesteld op zoveel deelnemers

0
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 15:46 uur
Op 7:
Sister Ray
Het langste nummer van de VU. Werd niet vaak verkozen, maar indien wel dan ook vaak een top 3 positie.
Lou Reed: 'Sister Ray' was done as a joke--no, not as a joke, but it has eight characters in it and this guy gets killed and nobody does anything. The situation is a bunch of drag queens taking some sailors home with them, shooting up on smack and having this orgy when the police appear.’
Doug and Sally inside
They're cooking for the down five
Who're staring at Miss Rayon
Who's busy licking up her pig pen
(indien je je ook afvraagt wat een ‘pigpen’ is: ‘a dirty or untidy place’…)
Nummer 1 van wendyvortex, Dance Lover, dix en shinybeast
Sister Ray
Het langste nummer van de VU. Werd niet vaak verkozen, maar indien wel dan ook vaak een top 3 positie.
Lou Reed: 'Sister Ray' was done as a joke--no, not as a joke, but it has eight characters in it and this guy gets killed and nobody does anything. The situation is a bunch of drag queens taking some sailors home with them, shooting up on smack and having this orgy when the police appear.’
Doug and Sally inside
They're cooking for the down five
Who're staring at Miss Rayon
Who's busy licking up her pig pen
(indien je je ook afvraagt wat een ‘pigpen’ is: ‘a dirty or untidy place’…)
Nummer 1 van wendyvortex, Dance Lover, dix en shinybeast
0
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 15:50 uur
Op 6:
All Tomorrows Parties
Voor mij een iconische titel, alsof het de naam is van een schilderij van bv een Pieter Brueghel.
All Tomorrows Parties! Prachtig!
Betreft de vele wilde feesten in Andy Warhol’s ‘The Factory’. Verhaal erachter is eerder triest en leeg en zo zingt Nico het ook.
John Cale hierover: "The song was about a girl called Darryl, a beautiful petite blonde with three kids, two of whom were taken away from her”
And where will she go, and what shall she do
When midnight comes around
She'll turn once more to Sunday's clown and cry behind the door
Nummer 1 van DJFrankie, mjk87, Tribal Gathering, aERodynamIC en luigifort
All Tomorrows Parties
Voor mij een iconische titel, alsof het de naam is van een schilderij van bv een Pieter Brueghel.
All Tomorrows Parties! Prachtig!
Betreft de vele wilde feesten in Andy Warhol’s ‘The Factory’. Verhaal erachter is eerder triest en leeg en zo zingt Nico het ook.
John Cale hierover: "The song was about a girl called Darryl, a beautiful petite blonde with three kids, two of whom were taken away from her”
And where will she go, and what shall she do
When midnight comes around
She'll turn once more to Sunday's clown and cry behind the door
Nummer 1 van DJFrankie, mjk87, Tribal Gathering, aERodynamIC en luigifort
0
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 15:51 uur
op 5:
Sunday Morning
Weer zo’n lief gezongen liedje. Wat vrouwelijk gezongen, maar toch is het Lou Reed die hier zingt. Voor het eerste album moest er nog een hitsingle geschreven worden. Warhol fluisterde Reed in dat paranoia wel een aardig thema kon zijn hiervoor:
‘Watch out the world's behind you
There's always someone around you
Who will call
It's nothing at all
Sunday morning’
Nummer 1 van likeahurricane
Sunday Morning
Weer zo’n lief gezongen liedje. Wat vrouwelijk gezongen, maar toch is het Lou Reed die hier zingt. Voor het eerste album moest er nog een hitsingle geschreven worden. Warhol fluisterde Reed in dat paranoia wel een aardig thema kon zijn hiervoor:
‘Watch out the world's behind you
There's always someone around you
Who will call
It's nothing at all
Sunday morning’
Nummer 1 van likeahurricane
0
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 15:53 uur
op 4:
I'm Waiting For The Man
En weer gaat het over heroïne. Voor $26 moet er gekocht worden bij ‘my man’ die altijd te laat is. En dat in een ‘zwarte wijk’ in NYC. Wachten, wachten, wachten, maar gelukkig daar komt hij al aan en kan er eindelijk gescoord worden. Morgen zien we wel weer, vandaag gaat het voorlopig weer goed.
I'm waiting for my man
Twenty-six dollars in my hand
Up to Lexington, 125
Feel sick and dirty, more dead than alive
I'm waiting for my man
Nummer 1 van andré
I'm Waiting For The Man
En weer gaat het over heroïne. Voor $26 moet er gekocht worden bij ‘my man’ die altijd te laat is. En dat in een ‘zwarte wijk’ in NYC. Wachten, wachten, wachten, maar gelukkig daar komt hij al aan en kan er eindelijk gescoord worden. Morgen zien we wel weer, vandaag gaat het voorlopig weer goed.
I'm waiting for my man
Twenty-six dollars in my hand
Up to Lexington, 125
Feel sick and dirty, more dead than alive
I'm waiting for my man
Nummer 1 van andré
0
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 15:55 uur
Op 3:
Pale Blue Eyes
Song over Reed’s verliefdheid op de (bijna?) getrouwde Shelley Albin tijdens zijn studentenjaren (al blijkt ze bruine ogen te hebben gehad...). Thema dat wel vaker voorkomt bij vele mensenlevens, en waarschijnlijk daardoor geliefd om te coveren. Zoals SirNoodle ook al aangaf leerde ik deze song kennen via de cover van R.E.M. eind jaren ’80.
It was good what we did yesterday
And I'd do it once again
The fact that you are married
Only proves you're my best friend
But it's truly, truly a sin
Nummer 1 van EttaJamesBrown en johan de witt
Pale Blue Eyes
Song over Reed’s verliefdheid op de (bijna?) getrouwde Shelley Albin tijdens zijn studentenjaren (al blijkt ze bruine ogen te hebben gehad...). Thema dat wel vaker voorkomt bij vele mensenlevens, en waarschijnlijk daardoor geliefd om te coveren. Zoals SirNoodle ook al aangaf leerde ik deze song kennen via de cover van R.E.M. eind jaren ’80.
It was good what we did yesterday
And I'd do it once again
The fact that you are married
Only proves you're my best friend
But it's truly, truly a sin
Nummer 1 van EttaJamesBrown en johan de witt
0
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 15:57 uur
Op 2:
Heroin
Deze song over een geliefde hobby in die tijd was al door Lou Reed geschreven voordat VU bestond, in ‘64. Mogelijk de aanzet voor Cale om een jaar later met Reed een band te gaan starten.
Lou Reed: I was working for a record company as a songwriter, where they'd lock me in a room and they'd say write ten surfing songs, ya know, and I wrote "Heroin" and I said "Hey I got something for ya." They said, "Never gonna happen, never gonna happen."
Gevoelig voor verslavingen was Reed vrij duidelijk over deze drug. De drugs zouden nog lang zijn leven gaan beheersen.
Heroin, be the death of me
Heroin, it's my wife and it's my life
Because a mainline into my vein
Leads to a center in my head
And then I'm better off than dead
Nummer 1 van itchy Johnny Marr, VladTheImpaler, Rudi S, Teunnis, Simon77.
Heroin
Deze song over een geliefde hobby in die tijd was al door Lou Reed geschreven voordat VU bestond, in ‘64. Mogelijk de aanzet voor Cale om een jaar later met Reed een band te gaan starten.
Lou Reed: I was working for a record company as a songwriter, where they'd lock me in a room and they'd say write ten surfing songs, ya know, and I wrote "Heroin" and I said "Hey I got something for ya." They said, "Never gonna happen, never gonna happen."
Gevoelig voor verslavingen was Reed vrij duidelijk over deze drug. De drugs zouden nog lang zijn leven gaan beheersen.
Heroin, be the death of me
Heroin, it's my wife and it's my life
Because a mainline into my vein
Leads to a center in my head
And then I'm better off than dead
Nummer 1 van itchy Johnny Marr, VladTheImpaler, Rudi S, Teunnis, Simon77.
0
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:03 uur
En op 1
Venus in Furs
Kwam in vrijwel elke top 10 wel voor, en 1 op de vijf keer ook als grootste hit van de VU. (Pa wendyvortex: Dat is toch met die vent met die viool die er zo irritant doorheen zit te krassen?) Bleef steeds Heroin nipt voor en een terechte winnaar dus.
Gebaseerd op een boek van Leopold von Sacher-Masoch uit 1870 dat gaat over een man die graag als een slaaf wil worden behandeld door zijn vrouw. De naam van deze schrijver is nog altijd verbonden aan deze merkwaardige hobby.
Taste the whip, in love not given lightly
Taste the whip, now plead for me
Nummer 1 van ArthurDZ, Renoir, herman, zaaf, Marco dB en danny de punk
Venus in Furs
Kwam in vrijwel elke top 10 wel voor, en 1 op de vijf keer ook als grootste hit van de VU. (Pa wendyvortex: Dat is toch met die vent met die viool die er zo irritant doorheen zit te krassen?) Bleef steeds Heroin nipt voor en een terechte winnaar dus.
Gebaseerd op een boek van Leopold von Sacher-Masoch uit 1870 dat gaat over een man die graag als een slaaf wil worden behandeld door zijn vrouw. De naam van deze schrijver is nog altijd verbonden aan deze merkwaardige hobby.
Taste the whip, in love not given lightly
Taste the whip, now plead for me
Nummer 1 van ArthurDZ, Renoir, herman, zaaf, Marco dB en danny de punk
1
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:06 uur
1 Venus in Furs 186
2 Heroin 178
3 Pale Blue Eyes 164
4 I'm Waiting for the Man 141
5 Sunday Morning 136
6 All Tomorrow's Parties 122
7 Sister Ray 89
8 What Goes On 77
9 Sweet Jane 70
10 Femme Fatale 63
11 Beginning to See the Light 61
12 Rock and Roll 50
13 Candy Says 49
14 White Light / White Heat 49
15 I'll Be Your Mirror 46
16 There She Goes Again 44
17 Black Angel's Death Song 41
18 After Hours 32
19 European Son 26
20 Some Kinda Love 26
2 Heroin 178
3 Pale Blue Eyes 164
4 I'm Waiting for the Man 141
5 Sunday Morning 136
6 All Tomorrow's Parties 122
7 Sister Ray 89
8 What Goes On 77
9 Sweet Jane 70
10 Femme Fatale 63
11 Beginning to See the Light 61
12 Rock and Roll 50
13 Candy Says 49
14 White Light / White Heat 49
15 I'll Be Your Mirror 46
16 There She Goes Again 44
17 Black Angel's Death Song 41
18 After Hours 32
19 European Son 26
20 Some Kinda Love 26
0
zaaf
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:07 uur
Wat een top 10. Er zijn maar weinig artiesten die een dergelijk hoogstaande lijst kunnen produceren.
Nice job Telamon
Nice job Telamon
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:15 uur
Mooi lijstje. Ik ben nog steeds blij dat ik naar Ahoy ben gegaan midden jaren 90. Niet het origineel meer, waarschijnlijk muzikaal veel beter, maar zeker memorabel. Met een heel chagrijnige Lou Reed die het duidelijk niet leuk vond de glorie te moeten delen met andere bandleden. De muziek stond volledig overeind. Muziek die ik door de jaren heen alleen maar beter vind worden. Nog steeds.
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:20 uur
Telamon schreef:
20 songs waaruit jullie een top 10 mogen maken.
LET OP: Deadline is vrijdag 15:00u ivm met concertbezoek.
20 songs waaruit jullie een top 10 mogen maken.
LET OP: Deadline is vrijdag 15:00u ivm met concertbezoek.
Dat had ik even gemist....

Was zaterdagmorgen dan geen beter alternatief geweest? Nou ja, het ziet er mooi uit: bedankt.
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:31 uur
Thanks Tela, heerlijk lijstje! Publiceer je ook de nummers 11 tot en met 20 nog eens?
0
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:39 uur
ArthurDZ schreef:
Thanks Tela, heerlijk lijstje! Publiceer je ook de nummers 11 tot en met 20 nog eens?
Die vind je vijf posts hierboven.
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:41 uur
0
Telamon
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:41 uur
west schreef:
Was zaterdagmorgen dan geen beter alternatief geweest? Nou ja, het ziet er mooi uit: bedankt.
(quote)

Mijn 'probleem' hoeft niet het probleem te worden van diegene die morgen wil starten. Daarnaast sta ik morgenochtend om 0745u klaar voor een uitwedstrijd van dochterlief.
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:43 uur
Had je Heroin op één gekregen? Want dan hebben we iets te evalueren

0
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:47 uur
Telamon schreef:
Mijn 'probleem' hoeft niet het probleem te worden van diegene die morgen wil starten. Daarnaast sta ik morgenochtend om 0745u klaar voor een uitwedstrijd van dochterlief.
(quote)
Succes morgenochtend vroeg.
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:49 uur
Heroin is toch zowat bijna het beste nummer ooit dus jammer dat ie niet op 1 staat. Toch bedankt, Telamon!
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 16:50 uur
Jammer dat ik de vervroegde deadline heb gemist, had nog wel mijn top 10 in willen leveren. Nou had ik ook Venus in Furs op 1 en Heroin op 2, dus veel had het niet uitgemaakt 

0
geplaatst: 28 oktober 2016, 17:23 uur
Telamon schreef:
What goes on
What goes on
Vooral dat orgelwerk aan het eind, dat doet 't 'm.
0
geplaatst: 28 oktober 2016, 18:37 uur
mjk87 Dat en dat heerlijke, gejaagde gitaarwerk, terwijl de totale gekte op de achtergrond blijft. Er is voor mij geen beter VU nummer. Terechte top 10 notering derhalve.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.