MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
8. Interesting Drug

Punten: 92
Nom. 13
Hoogste Positie: Nr. 1 van ArthurDZ

once poor - always poor 
la la la la 
interesting drug 

Morrissey's vierde solo-single en ook zijn vierde opeenvolgende top 10-hit in de UK. Een mooie ode aan zowel als een sneer naar de heersende dance/drugscultuur van 1989, die zich ook in de Madchester-muziek van die tijd manifesteerde. Dit liedje klinkt ook aardig Madchester met de springerige drums en lichte gitaren, maar de boodschap laat aan duidelijkheid niets te raden over. Moz moet -uiteraard - niks van drugs hebben. ENOUGH is TOO MUCH!

7. The Last Of The Famous International Playboys

Punten: 97
Nom. 13
Hoogste Positie: 3

De 3e single die Moz uitbracht, het behaalde de 6e plek in de singleslijst, te vinden op Bona Drag. Echt wel een feestnummer wat mij betreft, een song waarin Moz lekker los kan gaan. Over de track: "The song mythologizes the notorious pair of vicious London gangsters known as the Kray twins (Ronnie and Reggie Kray), who held a tight rein on the East End of London during the 1960s." Andy en Mike van zn vroegere band doen hier oa. ook mee toen all nog well was

6. Irish Blood, English Heart

Punten: 117
Nom. 12
Hoogste Positie: Nr. 1 van SirNoodle Telamon

I've been dreaming of a time when 
the English are sick to death of Labour 
and Tories 

Morrissey's grote comeback-single uit 2004, na een afwezigheid van zeven jaar. Het werd ook meteen zijn grootste hit in de UK, waar het de top-3 haalde. Later alleen nog geevenaard door You Have Killed Me. In het nummer omarmt hij zijn Ierse roots, want hoewel hij in de pers altijd als op en top Brits afgeschilderd werd en wordt, is hij volbloed Iers. En ook zijn politieke overtuiging komt hier voor het eerst ter sprake. 10 jaar later, op World Peace Is None of Your Business, zou hij dat nog nadrukkelijker uitleggen 

5. Now My Heart Is Full

Punten: 117
Nom. 13
Hoogste Positie: 3

Tell all of my friends,
I don't have too many

Openingstrack van misschien wel zijn meest geliefde solo-album Vauxhall and I.
In de US werd het als derde single uitgebracht, in de rest van de wereld helaas niet. Desalniettemin is het uitgegroeid tot een van de grote classics in 's man's oeuvre. In het nummer bezingt hij zijn vrienden Dallow, Spicer, Pinky, Cubitt, hoofdpersonen van Brighton Rock, Graham Greene's roman, hoewel het vooral een ode is aan de verfilming ervan van Richard Attenborough. 

4. First Of The Gang To Die

Punten: 142
Nom. 16
Hoogste Positie: Nr. 1 van Renoir

You have never been in love
until you've seen the stars
reflect in the reservoirs

De 2e single van het album You Are The Quarry, het behaalde de 6e plek in de singleslijst. Een van de beste tracks, maar vooral waarschijnlijk het leukste nummer van het album. Heel catchy, een fijne drive en erg leuke lyrics ook, echt een meezinger. Een mooi beeld en verhaal over petty thieves met een leuke twist. Sterke single!

Mooi toch, twee late singles in de top-6

3. November Spawned A Monster

Punten: 145
Nom. 15
Hoogste Positie: Nr. 1 van andré wendyvortex zaaf

But Jesus made me, so 
Jesus save me from 
pity, sympathy 
and people discussing me"

Een ware Morrissey-epic. Het was zijn zesde solo-single en haalde, ondanks de ongebruikelijke lengte, de 12e plek in de Britse charts.
Het gaat over een aan een rolstoel gekluisterd meisje, en het meest opmerkelijke is het fraaie tussenstuk, gezongen door de Canadese zangeres Mary Margaret O'Hara, aan wie Moz in de opnamestudio vertelde dat ze gewoon een bevalling moest nadoen 
Een van Moz's persoonlijke faves ook deze, een een turning point in zijn solocarriere, het moment waarop hij tot het besef kwam dat hij eigenlijk beter af was zonder Johnny.

November op het podium

2. Suedehead

Punten: 177
Nom. 15
Hoogste Positie: Nr. 1 van 50tracks Johnny Marr

Why do you come here 
and why, why do you hang around?

Morrissey's eerste wapenfeit als solo-artiest en ook meteen een top-5 hit in de UK, hoger dan The Smiths ooit waren gekomen. In Nederland kwam het helaas niet verder dan de tipparade.
Een prachtige manier om zijn solocarriere te beginnen, want hoewel het over een obsessieve liefde handelt, adresseert hij hier ook zijn fans. De titel Suedehead komt van een boek van Richard Allen over de skinheadcultuur in de UK in de jaren 70. Suede heeft haar naam dan weer van dit nummer gehaald. Nog altijd een van zijn meest geliefde nummers. It was a good lay...

luigifort schreef:
het moment waarop hij tot het besef kwam dat hij eigenlijk beter af was zonder Johnny.

Come, Come, nuclear bomb.

En gelukkig duurt dat besef nog altijd voort

Hm, niet slecht , mijn nummer 2 op 1.

1. Everyday Is Like Sunday

Punten: 185
Nom. 15
Hoogste Positie: Nr. 1 van aERodynamIC EttaJamesBrown vigil en mijzelf.

Armageddon - come Armageddon!
Come, Armageddon! Come!

De gedoodverfde winnaar? Misschien wel! In ieder geval het vaakst op 1!
De 2e single die Moz solo uitbracht, te vinden op Viva Hate! is een van zijn bekendste en geliefdste songs alltime. Het behaalde de 9e plaats in de singleslijst in de UK, vrij laag vind ik nog. Prachtige tekst van Moz ook weer over dull, silent and grey en het feit dat ze dit dorp vergeten zijn te bombarderen . Muzikaal prachtig en romantisch omlijst ook. Classic Moz en een van mijn alltime faves.

Zijn eerste twee singles op 1 en 2, maar dan in omgekeerde volgorde

Mooie lijst! Prachtige gevarieerde top 10, van de 80s tot aan de 00s, en een super-nummer 1.
Mooie Moz-week, luigifort

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor hun deelname aan de Greatest Hits van Morrissey week. Ik hoop dat jullie genoten hebben!

Speciale dank gaat uit naar überMozzer johan de witt voor het schrijven van meer dan de helft van de begeleidende teksten

Edgar18 take it away..

Prachtige nummer 1

Mooie informatieve presentatie

Heerlijk deze Morrissey. Overigens vind ik wel dat hij wel net zo zeurderig zingt als de zanger van the Smiths, familie of zo?

luigifort schreef:
De 2e single die Moz solo uitbracht, te vinden op Viva Hate! is een van zijn bekendste en geliefdste songs alltime. Het behaalde de 9e plaats in de singleslijst in de UK, vrij laag vind ik nog.
Volledig mee eens, hoger was beter geweest, op 18 of zo

Telamon
luigifort schreef:
2. Suedehead

In Nederland kwam het helaas niet verder dan de tipparade.

Wist ik niet. Dacht dat dit ook hier een grote hit was. Heb m zelf op single (ergens in de schuur..)

Ik had Camden op 1 gezet. En Paris in de top 5. Maar ja, niet iedere dag is zondag.

Niet meegedaan, heb enkel morrissey zijn eerste 2 solo platen maar Suedehead & Everyday Is Like Sunday zijn geweldige nummers en ook tekstueel dik in orde.

Bedankt luigifort. Mooie Greatest Hits.

Thanks Steven Patrick, ik bedoel luigifort
Mooie lijst hoor, prima werk om de geweldige artiest weer eens onder de aandacht te brengen.

Verkeerde plek zaaf!

zaaf
Hahahahaha, ik zal m verplaatsen (nog wat van mijn apropos)

Zou panjoe of trebremmit de topictitel willen veranderen in Greatest Hits of #3 (Frank Sinatra)!

Bedankt alvast!

GREATEST HITS OF FRANK SINATRA
http://img1.rnkr-static.com/list_img_v2/4187/1184187/C480/the-best-frank-sinatra-songs-of-all-time-u2.jpg
De dagen worden korter en buiten is het guur. Gelukkig zitten wij binnen en hebben daar Sinatra om naar te luisteren. En al zijn de liedjes altijd mooi, ze komen voor mij persoonlijk toch het best tot hun recht wanneer het buiten donker is en het haardvuur staat te knisperen.

The Voice, begonnen bij het Tommy Dorsey Orchestra, solo verdergegaan en uitgeweken naar Las Veags om daar als onderdeel van the Rat Pack furore te maken. En juist toen zijn carrière iets in leek te zakken was daar de film From Here to Eternity die hem weer terug katapulteerde naar het centrum van het succes. Hierna volgde misschien wel zijn sterkste muzikale periode met klassiekers als In the Wee Small Hours (1955), Songs for Swingin' Lovers! (1956), Come Fly with Me (1958) en Only the Lonely (1958).

Nadien volgde nog vele hits (My Way, Strangers in the Night) en legio succesvolle albums. Frank Sinatra was een wereldster en waar hij optrad zaten de zalen vol. Dat optreden gebeurde vooral vaak in Las Vegas, de stad die hij gebruikte als uitvalsbasis. In '71 kondigde Sinatra voor het eerst zijn pensioen aan. Toch klom hij nadien nog regelmatig op de bühne en scoorde in '80 nog even een wereldwijde hit met New York, New York.

Behalve als zanger bouwde Sinatra ook een zeer succesvolle acteercarrière op. Films, televisieseries en zelfs zijn eigen The Frank Sinatra Show. Ook privé leefde Sinatra, en wel in de ruimste zin van het woord. Turbulente liefdesaffaires, gewelddadige incidenten en vermeende banden met de maffia.

Maar, buiten- en bovenal is Ol' Blue Eyes een van de grootste zangers en performers die de wereld ooit heeft gekend en ik zet deze komende week graag met jullie zijn muziek in de spotlights.

We spelen deze Greatest Hits zoals oprichter dazzler deze ooit bedacht heeft. Een startlijst van twintig stuks, tien extra notaties, tien afvallers en een finale met 'gewoon' twintig nummers. De kunstgrepen die mensen hier de laatste tijd uithalen staan me wat tegen dus ik hou het graag bij de echt allergrootste hits.

Hieronder vinden jullie de startlijst. Deze bestaat uit een combinatie van Sinatra's grootste commerciële successen, zijn noteringen in de Radio 2 Top 2000 en zijn meest geliefde nummers van zijn meest bestemde albums op deze site.

Come Fly with Me
Fly Me to the Moon
Goodbye (She Quietly Says)
Have Yourself a Merry Little Christmas 
I Get a Kick Out of You
In the Wee Small Hours of the Morning
It Was a Very Good Year
I've Got You Under My Skin
Love and Marriage
Mack the Knife (met Quincy Jones and Orchestra)
My Kind of Town (Chicago is)
My Way
Only the Lonely
Somethin' Stupid (met Nancy Sinatra)
Strangers in the Night
That's Life
The Best Is Yet To Come (met Count Basie Orchestra)
The September of My Years
Theme from New York, New York
You Make Me Feel So Young

Graag ontvang ik van jullie tien nominaties die nog niet in deze startlijst voorkomen.

Deadline: maandagavond 19:00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.