menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
avatar van luigifort
Deranged Martial Rudi S Manfield en vigil verwacht ik sowieso nog met een finalelijstje.

avatar van luigifort
1. Cars and Girls
2. Mysterious
3. Bonny
4. Billy
5. The Best Jewel Thief in the World
6. The Sound of Crying
7. All the World Loves Lovers
8. When Love Breaks Down
9. Looking for Atlantis
10. Wild Horses

avatar van Simon77
1. When Love Breaks Down
2. Faron Young
3. Bonny
4. Life of Surprises
5. The Best Jewel Thief in the World
6. Appetite
7. Billy
8. Looking for Atlantis
9. Goodbye Lucille #1
10. The Sound of Crying

avatar van Manfield
1. When Love Breaks Down
2. Faron Young
3. Appetite
4. Bonny
5. Goodbye Lucille #1
6. Cars and Girls
7. Jesse James Bolero
8. The King of Rock 'N Roll
9. Jordan: the Comeback
10. The Best Jewel Thief in the World

Martial
01. Appetite
02. Bonny
03. Cars And Girls
04. When Love Breaks Down
05. Faron Young
06. Mysterious
07. The King Of Rock 'N Roll
08. The Best Jewel Thief In The World
09. I Remember That
10. Moon Dog

avatar van Choconas
01. When Love Breaks Down
02. The Best Jewel Thief in the World
03. Faron Young
04. Billy
05. Cars and Girls
06. Mysterious
07. All the World Loves Lovers
08. Life of Surprises
09. Looking for Atlantis
10. Moondog

avatar van EttaJamesBrown
Wist u dat Prefab Sprout-fans over het algemeen uitslapers zijn?

Telamon
Jeugd van tegenwoordig komt liever ladderzat 's nachts thuis (Laatste bezoek: vandaag om 02:19 uur) dan het nakomen van man's plicht.

avatar van dix
dix
Ik zie nog geen beweging hier dus wellicht kan mijn lijstje nog mee:


1. Bonny
2. When Love Breaks Down
3. Faron Young
4. Appetite
5. Cars And Girls
6. The Sound Of Crying
7. Goodbye Lucille
8. Jordan: The Comeback
9. Carnival 2000
10. King of Rock 'n Roll

Telamon
En laxus11 maar wachten... (Elton John)

avatar van luigifort
Ik dank de 15 deelnemers voor het meespelen met de finale!

avatar van luigifort
Nr. 25 Hey Manhattan!

Punten: 0
Nom. 0

De twijfelachtige eer van de laatste plaats gaat naar deze toch wel mooie track van From Langley Park To Memphis. Maar waarschijnlijk niet bijzonder genoeg binnen Prefab's oeuvre om er bovenuit te steken. Maar het is toch wel een mooie track, neem die laatste anderhalve instrumentale minuut bijvoorbeeld, voorbeeldig!

avatar van blur8
Het is een begin. maar het kan ook beter.

avatar van luigifort
Nr. 24. Moon Dog

Punten: 3
Nom. 3
Hoogste positie: 10

Een van de liefst 9! tracks van Jordan: the Comeback die de finale haalde. Ze kunnen dus waarschijnlijk niet allemaal een hoge positie halen. Zoals meer songs op het album heeft deze song een mysterieuze sfeer, een ingetogen intro, maar we schakelen snel ook over naar een fijn uptempo deel. Waarschijnlijk teveel concurrentie om echt veel hoger te komen, maar iets hoger had misschien wel gemogen, bij tijd en wijle is dit toch behoorlijk funky.

avatar van luigifort
Nr. 23. The World Awake

Punten: 4
Nom. 1
Hoogste Positie: 7

Eigenlijk kan wel hetzelfde gezegd worden over deze track. Hier is eigenlijk weinig mis mee. De opener van Protest songs vind ik zelf naast Life of Surprises het beste nummer van dat album. Heerlijk die spacious sound van de synths, mooi effect. Maar misschien toch ietsje te gewoon voor een Prefab topper. Toch een goeie song!

avatar van luigifort
Nr. 22. Jordan: the Comeback

Punten: 5
Nom. 2
Hoogste positie: 8

De titeltrack van het gelijknamige album. Supertrack wel vind ikzelf. Ik had er helaas zelf net geen plaatsje voor. Het bestaat duidelijk uit 2 delen, een praatstuk (gaaf gedaan), tamelijk funky ook wel vind ikzelf en dan het mooie refrein dat naar het einde toe maar doorgaat en mooi gedragen wordt. Lieflijk gezongen ook naar Jordan, die de hoofdpersoon is van dit conceptalbum.

avatar van luigifort
21. All the World Loves Lovers

Punten: 8
Nom. 2
Hoogste positie: 7

Nog eentje van dat befaamde (naar mijn mening) overall Prefab's beste album. Van deze had ik wel een hogere positie dan dit verwacht. Wat mij betreft een van de betere tracks van dat album, maarja dat geldt over wel meer songs. Heerlijk romantisch wegzwijmelen, helemaal met de ijle klanken van Wendy, dat is gewoon een instrument op zichzelf

avatar van luigifort
20. Jesse James Bolero

Punten: 10
Nom. 2
Hoogste Positie: 5

En weer van Jordan, heerlijke track ook weer. We hebben net natuurlijk het aanverwante Symphony gehad en rollen zo in de Bolero die nog wat mooier is. Een strak begin met martial-achtige sounds, heerlijke fluit en dan schakelen we ineens over naar het prijsdeel. Heerlijk die lichte lieflijke synthtoetsen die heen en weer gaan, super gedaan. Lieflijke tekst ook!

avatar van luigifort
19. The Gunman

Punten: 10
Nom. 2
Hoogste Positie: 2

De titeltrack van The Gunman and other Stories, helaas het enige nummer van dit mooie album in de finale. Het meest epische nummer van de band misschien wel en zeker een van de langste.
Een mooie opbouw, een fijn heroisch cowboysfeertje, fijne strijkers en een mooie tekst over de liefde.

avatar van luigifort
18. I Remember That

Punten: 10
Nom. 2
Hoogste Positie: 3

Dit vind ik zelf ook tot de betere tracks van Langley Park horen, heel soulful. Toch had ik er ook geen plaatsje voor over in mijn top 10. Heerlijke synths, een lekkere jazzvibe. De kwaliteit spat ervanaf, maar misschien toch ook iets te gewoon voor de top 10.

avatar van luigifort
17. The King of Rock 'N Roll

Punten: 12
Nom. 5
Hoogste Positie: 7

Van hetzelfde album als de vorige track is deze albumopener. Ik moet toegeven dat ik eerst aan deze track moest wennen. Misschien vond ik het eerst wat te blij met dat lalalala aan het begin, maar nu vind ik het wel mooi. Een van hun best scorende singles dit. Het is heerlijk swingen op deze track en Paddy komt vaak knap hoog met zn stem . Hij heeft er duidelijk erg veel zin in.

avatar van johan de witt
Zo laag Albuquerque!

avatar van luigifort
16. Carnival 2000

Punten: 13
Nom. 3
Hoogste Positie: 4

Dit vind ik zelf een fantastische track. Het viel bij mij op het laatste moment af. Heerlijk die melancholische sfeer en dan de verandering naar de partysfeer. De blazers hier vind ik geniaal, die geven me een Cure achtige Wild Mood Swings sfeertje, maar het doet ook denken aan David Sylvian's Dead Bees album. Vind ik dan he, qua sfeer. Maar wat een partysong!

avatar van luigifort
johan de witt schreef:
Zo laag Albuquerque!


Erg laag ja

avatar van luigifort
15. Doo Wop in Harlem

Punten: 15
Nom. 2
Hoogste positie: nr. 1 van ArthurDZ

Een erg sympathiek nummer vind ik dit, had ook wel wat hoger gemogen. Prachtige soulvolle eindtrack van het Jordan album met dat hele fijne keyboardriedeltje. Zo moet ook een albumeindtrack klinken wat mij betreft. Wat een album en wat een einde!

avatar van blur8
Carnival2000 is hier gedraaid als eerste song van de millennium. party. ......

avatar van luigifort
14. We Let the Stars Go

Punten: 17
Nom. 4
Hoogste Positie: 4

We gaan lekker verder met het Jordan album. Deze song en single vond ik eerst niet zo bijzonder, maar dat is inmiddels wel veranderd. Een mooi liefdesliedje van een liefde van weleer. Mooie en lieflijke sfeer en in de synthtonen hoor je zo de sterren vallen

avatar van johan de witt
Jordan maar eentje in de top 10

avatar van johan de witt
Crimson doet het dan weer super!

avatar van luigifort
13. Life of Surprises

Punten: 18
Nom. 4
Hoogste positie: 4

Dit is de beste track van Protest songs, een single ook en het comp. album is ernaar vernoemd. Alsof ze zo achteloos dit soort songs uit hun mouw toveren, Paddy dan vooral. Mooie tekst ook weer en tja dat refrein is natuurlijk geweldig catchy en een meezinger. Top!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:34 uur

geplaatst: vandaag om 00:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.