menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
avatar van dix
dix
1. The Golden Core
2. Big Black Dog
3. Plan #1
4. The Weel
5. Serpentine
6. Un Chien d'Espace
7. Sinful, Wind-Borne
8. Flick Of The Wrist
9. Watersound
10. Vortex Surfer

avatar van zaaf
Bardt1980 schreef:
Wat is eigenlijk de regel wanneer twee of meerdere nummers met een gelijk gemiddelde eindigen in de finale? Krijgt degene met de meeste stemmen de voorkeur, gelijk laten eindigen of toch weer een knock-out?
Punten, aantal keren genoemd, aantal nr 1 posities, hoogste score en als dat allemaal gelijk is gelijkstand.

avatar van Bardt1980
zaaf schreef:
(quote)
Punten, aantal keren genoemd, aantal nr 1 posities, hoogste score en als dat allemaal gelijk is gelijkstand.


Thanks uitslag volgt rond 21.00

avatar van Choconas
Wat is Motorpsycho toch ook een waanzinnige band! Echt een genot om de afgelopen dagen naar een dwarsdoorsnee van hun rijke oeuvre te luisteren. Hieronder mijn top 10.

01. Hey, Jane *
02. Go to California *
03. Vortex Surfer *
04. Big Black Dog *
05. Before the Flood
06. Starhammer *
07. Flick Of the Wrist
08. The Other Fool *
09. Un Chien d'Espace *
10. The Wheel

avatar van Bonk
Kwam deze week eigenlijk veel te veel tijd te kort, anders had ik me hier graag uitgebreider mee bemoeit, want dit is wat mij betreft een intrigerende, zeer hoogstaande band. Door tijdgebrek dus enigszins uit de losse pols (ken alle nummers wel, maar luister ze het liefst het allemaal nog een keer voor dit spel), maar ook zonde om het helemaal aan me voorbij te laten gaan.

1. Vortex Surfer (dankzij mijn nominatie op plek 139 in de Prog Top 300 )
2. The Golden Core
3. Upstairs-Downstairs
4. Sinful, Wind-Borne
5. Hey, Jane
6. Before the Flood
7. Big Black Dog
8. Un Chien d'Espace
9. Go to California
10. Kill Some Day

avatar van Bardt1980
UITSLAG

Allemaal bedankt voor jullie bijdrage! In totaal zijn er 10 lijstjes ingestuurd. Beetje karig mischien, maar de top 10 is er niet minder om geworden Maar ee beginnen bij de nummers 20-11.

20. Fool's Gold - 11 punten (2x genoemd)
(Afkomstig van Motorpsycho - Blissard (1996)

19. S.T.G. - 11 punten (5x genoemd)
(Afkomstig van Motorpsycho - Blissard (1996)

18. Plan #1 - 13 punten (3x genoemd)
(Afkomstig van Motorpsycho - Demon Box (1993)

17. Serpentine * - 14 punten (3x genoemd)
(Afkomstig van
Motorpsycho - It's a Love Cult (2002)


16. The Nerve Tattoo * - 16 punten (5x genoemd)
(Afkomstig van Motorpsycho - Blissard (1996)

15. Watersound - 22 punten (4x genoemd)
(Afkomstig van Motorpsycho - Timothy's Monster (1994)

14. Flick Of the Wrist - 28 punten (5x genoemd)
(Afkomstig van Motorpsycho - Starmelt EP (1997)

13. Go to California * - 29 punten (6x genoemd)
(Afkomstig van Motorpsycho - Phanerothyme (2001)

12. Kill Some Day - 31 punten (5x genoemd)
(Afkomstig van Motorpsycho - Timothy's Monster (1994)

11. Big Black Dog – 32 punten (8x genoemd)
(Afkomstig van ]Motorpsycho - Here Be Monsters (2016)

avatar van Bardt1980
10. The Other Fool – 35 punten (6x genoemd)
(Afkomstig van ]Motorpsycho - Let Them Eat Cake (1999)
Samen met Hey Jane! valt dit nummer onder hun meest populaire 'popachtige' nummers. De compositie en het gebruik van de strijkers laten dit nummers heel anders klinken dan wat je van Motorpsycho gewend bent. Maar daardoor ook zeker niet minder mooi! Terecht in de top10 wat mij betreft.

" let's get some weed and chill out to Pink Floyd"


nr. 1 van andré


9. 12. Flick Of the Wrist - 36 punten (6x genoemd)
(Afkomstig van Motorpsycho - Starmelt EP (1997)

nr.1 van niemand

avatar van Bardt1980
8. Before the Flood – 37 punten (6x genoemd)
(Afkomstig van ]Motorpsycho - Black Hole / Blank Canvas (2006)
Before the Flood ben ik naar aanleiding van dit topic toch nog eens wat beter gaan luisteren en daardoor nog meer gaan waarderen, waarvoor dank!

johannesA schreef:
De outro van mijn nominatie Before The Flood is mijn favoriete Motorpsycho stuk. Het lijkt of de gitaren daar een stem hebben gekregen. Ik kan er eindeloos naar luisteren.

nr.1 van johannesA


7. Un Chien d'Espace * – 37 punten (7x genoemd)
(Afkomstig van ]Motorpsycho - Angels and Daemons at Play (1997)
Een aantal jaren dit nummer live mogen ervaren in het oude Doornroosje en werd toen compleet omver geblazen.

nr.1 van niemand


6. The Wheel – 39 punten (6x genoemd)
(Afkomstig van ]Motorpsycho - Timothy's Monster (1994)

nr.1 van Marco dB

avatar van EttaJamesBrown
In het toevallig voorbijgaan heb ik toch geen top 3 nummer gekozen? eentje die bijna weggestemd was?

avatar van Bardt1980
5. Upstairs-Downstairs – 45 punten (5x genoemd)
(Afkomstig van ]Motorpsycho - Let Them Eat Cake (1999)
Erg populair nummer onder sommige users hier. Is uiteindelijk knap 4e geworden met 45 punten uit maar 5 stemmen.

nr. 1 van EttaJamesBrown

4. Sinful, Wind-Borne * – 51 punten (9x genoemd)
(Afkomstig van Motorpsycho - Blissard (1996)


nr.1 van itchy


3. The Golden Core – 53 punten (8x genoemd)
(Afkomstig van ]Motorpsycho - Timothy's Monster (1994)
Dan denk je bij het beluisteren van cd1 van het magistrale Timothy's Monster al verwend te worden... dan doet cd2 daar nog een flinke schep bovenop met The Wheel en deze parel!


nr.1 van dix en crosskip

avatar van Bardt1980
2. Hey Jane! * – 55 punten (11x genoemd)
(Afkomstig van Motorpsycho - Trust Us (1998)
Hoewel dit nummer qua sound erg 90's aandoet is hij wat mij betreft tijdloos. Gewoon een geweldig catchy popnummer die meer dan terecht in de top 10 staat. Al had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat ie zó hoog zou eindigen.


nr.1 van Choconas

avatar van Bardt1980
1. Vortex Surfer! * – 71 punten (10x genoemd)
(Afkomstig van Motorpsycho - Trust Us (1998)
En daar is ie dan, misschien wel dé Motorpsycho klassieker uit het oeuvre - hét nummer waar de liefde voor Motorpsycho voor mij ooit mee begon - het prachtige epische tijdloze Vortex Surfer. Op een Noors radiostation ooit uitgeroepen tot de beste plaat van het afgelopen millenium. Waarop de plaat vervolgens 24 uur aan een stuk werd gedraaid.


nr.1 van Chimpz en Bonk

avatar van Bardt1980
En dan zit het Motorpsycho weekje er weer op. Dank aan alle deelnemers voor het stemmen en inzenden van de lijstjes! De top 10 kunt u hier nog eens rustig op uw gemak naluisteren:

spotify:user:bardt1980:playlist:1Z9rAXH9wdrmMYCTYYHekQ

Dan geef ik stokje door aan Marco dB.

avatar van dix
dix
Bardt1980 schreef:

5. The Golden Core – 43 punten (7x genoemd)

nr.1 van dix


Maar toch niet alleen míjn nummer 1?

avatar van Bonk
Dank Bardt1980 voor de organisatie en de mooie presentatie. Jammer genoeg lukte het niet actiever deel te nemen, maar aan jou heeft het niet gelegen

avatar van EttaJamesBrown
Een paar jaar geleden heb ik nog verschillende keren e-mailcontact gehad met het Rockmuseum van Trontheim. Ik had (en heb) nog een origineel VERA-poster van Motorpsycho die ze wilden gebruiken voor een expositie aldaar. Is uiteindelijk niet doorgegaan omdat ze iets voor A-Ha gingen doen.

Je verzint het niet.

avatar van Bardt1980
dix schreef:
(quote)


Maar toch niet alleen míjn nummer 1?


Klopt, ik ben het lijstje van Crosskip vergeten mee te nemen Ga meteen het een en ander wijzigen!

*edit: aangepast!

avatar van Marco dB
http://media.npr.org/assets/img/2016/06/22/gettyimages-74289885_custom-29ad090002cf93fd2decb6348011785d3da11f51-s900-c85.jpg

Move over psychonauts! Da funk-mob is here. Dig!! Funkadelic that is. Doin’ it directly in your earhole de komende week.

Met een enorme trits klassiekers is het de hoogste tijd om de hogepriesters van de FUNK eens in het zonnetje te zetten met een eigen MuMe-greatest hits.

Meer dan een gewone band is Funkadelic een collectief. Met als vaste dirigent George Clinton en vele in- en uitvliegende grootheden als Bootsy Collins, Eddie Hazel, Bernie Worrell, Michael Hampton, Fuzzy Haskins en Maceo Parker. De muzikale invloed van dit zootje ongeregeld is enorm. Vanuit schijnbare chaos weten George Clinton en de zijnen een eigen universum te creëren, met een eigen taal, filosofie, levensstijl en een volstrekt eigengereid geluid. Vaak weird, maar altijd is er weer de groove die alles aan elkaar breit. Toen ik er eerst kennis mee maakte kwam het als een mokerslag aan die nog steeds nadreunt. Hopelijk krijgt deze band de komende week de bijval die ze verdienen en komt er een mooie greatest hits uit.

De startlijst bestaat uit de meest bekende nummers, waarbij in ieder geval elk album vertegenwoordigd is. Maar de schatkamer bevat nog meer moois, dus daarom graag 10 nummers die voor jou absoluut niet mogen ontbreken.

Deadline maandag 20.00 uur.

Als ArthurDZ of een andere moderator nog het topictitel kan veranderen naar Funkadelic, dan kan the Mothership los.

De startlijst:
Mommy What's a Funkadelic
I Got a Thing You Got a Thing
I Bet You
Free Your Mind And Your Ass Will Follow
Maggot Brain
Can You Get To That
Hit It And Quit It
A Joyful Process
Cosmic Slop
Standing on the Verge of Getting It On
I'll Stay
Get Off Your Ass and Jam
Let's Take It to the Stage
Undisco Kidd
Comin' Round the Mountain
One Nation Under a Groove
Who Says a Funk Band Can't Play Rock?!
(Not Just) Knee Deep
The Electric Spanking of War Babies
Ain’t That Funkin Kinda Hard On You

En uiteraard een link naar de startlijst
Funkadelic startlijst on Spotify

johannesA
Dank Bardt1980 voor de mooie Motorpsycho week. Wat een fantastische band blijft het toch.

avatar van zaaf
Lekker! Zin in! Directly in my earhole!

Cholly (Funk Getting Ready to Roll!)
Electro-Cuties
Freak Of The Week
Funky Dollar Bill
Good To Your Earhole - uiteraard
March To the Witch's Castle
Miss Lucifer's Love
Promentalshitbackwashpsychosis
Red Hot Mama
Smokey

avatar van EttaJamesBrown
Ha west, help je mij op weg met 10 goede suggesties?

avatar van west
EttaJamesBrown schreef:
Ha west, help je mij op weg met 10 goede suggesties?

Hoi Etta, ik zet ze morgen hier neer. En vergeet mr. Funkadelic zaaf niet.

avatar van EttaJamesBrown
Ik vergeet Zaaf niet. Zaaf laat zich niet vergeten en staat er al boven, west.

avatar van zaaf
Etta helpt Marco dB aan klandizie

avatar van Marco dB
Het schiet nog niet op met Funkadelic hier.
Zal nog wat mensen taggen: bennerd, Deef, Noere, Rudi S, Minneapolis, IllumSphere, jellorum, paddy pipedown, principal2000, vinylbeleving! Niks voor jullie om aan te sluiten?

Telamon
Kijk nou! Da's handig:


avatar van crosskip
De ene toffe groep na de ander hier. Ken dit alleen niet zo goed als de vorige, ga wel proberen bij een van de volgende rondes aan te haken.

avatar van Marco dB
Eén lijstje in een dag schiet nog niet echt op. Misschien leidt de mijne tot wat inspiratie.

March To The Witch’s Castle
Loose Booty
Miss Lucifer’s Love
Music for My Mother
What Is Soul?
Cholly (Funk Get Ready to Roll!)
Smokey
Friday Night, August 14th
Good Thoughts, Bad Thoughts
You and Your Folks, Me and My Folks

Maar iedereen is zich vast aan het inluisteren en komt morgen met een toplijst voor de dag

avatar van aERodynamIC
Alice in My Fantasies
Can't Stand the Strain
Cholly (Funk Getting Ready to Roll!)
Good Old Music
Groovallegiance
Red Hot Mama
Some More
Super Stupid
You and Your Folks, Me and My Folks
You Can't Miss What You Can't Measure

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:48 uur

geplaatst: vandaag om 12:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.