Muziek / Muziekgames / Punk Top 100
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 maart 2016, 19:55 uur
Verwacht een mix van ouwe en nieuwe punk in de lijst
0
geplaatst: 8 maart 2016, 20:00 uur
Ik pas, gebrek aan tijd en te weinig punk kennis.
Kom niet verder dan Bad Religion, Lagwagon, NOFX, Pennywise, Rancid, Dropkick Murphys, Flogging Molly, Green Day, Offspring, Rise Against en Social Distortion.
Maar dat is toch wel weer een heel lijstje
Misschien krijg ik nog de geest...
Kom niet verder dan Bad Religion, Lagwagon, NOFX, Pennywise, Rancid, Dropkick Murphys, Flogging Molly, Green Day, Offspring, Rise Against en Social Distortion.
Maar dat is toch wel weer een heel lijstje

Misschien krijg ik nog de geest...
0
geplaatst: 8 maart 2016, 20:17 uur
DjFrankie schreef:
Stuur via PM je 20 favoriete Punknummers naar mij.
Stuur via PM je 20 favoriete Punknummers naar mij.
Moet het van 1 tot 20 of gewoon 20 nummers. Maw hoe beoordeel je de lijstjes?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 maart 2016, 20:23 uur
Top 20 Stephan. Nummer 1 20 punten, nummer 20 1 punt
0
geplaatst: 8 maart 2016, 21:17 uur
't Gaat wel degelijk over nummers, hé, niet over LP's/CD's...?
Dat maakt 't op zich best wel moeilijk om bepaalde bands in de top 100 te krijgen. Verschillende van mijn favoriete groepen hebben nooit singles uitgebracht - Government Issue, Crucifucks en Rudimentary Peni, om er enkele te noemen. Bijgevolg is de kans een stuk kleiner dat anderen die een favoriete track van die groepen zouden kiezen, er hetzelfde nummer zouden uitpikken als mij dan wanneer er wél singles (vaak de betere/bekendere nummers) zijn...
Goed, ik stuur zeker wel m'n lijstje; wat is de deadline ?
Dat maakt 't op zich best wel moeilijk om bepaalde bands in de top 100 te krijgen. Verschillende van mijn favoriete groepen hebben nooit singles uitgebracht - Government Issue, Crucifucks en Rudimentary Peni, om er enkele te noemen. Bijgevolg is de kans een stuk kleiner dat anderen die een favoriete track van die groepen zouden kiezen, er hetzelfde nummer zouden uitpikken als mij dan wanneer er wél singles (vaak de betere/bekendere nummers) zijn...
Goed, ik stuur zeker wel m'n lijstje; wat is de deadline ?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 maart 2016, 21:22 uur
Deadline is 29 maart om 23.59 en het gaat wel degelijk om nummers.
Misschien maak ik ook nog een artiesten top ??
Off the Record off course
Misschien maak ik ook nog een artiesten top ??
Off the Record off course
0
geplaatst: 8 maart 2016, 21:34 uur
Een top-20 ingeleverd! Heel vervelend dit, de keuze is reuze en er moet zo veel moois sneuvelen. Uiteindelijk nummers gekozen die redelijk recht in de punkleer zijn. Anders was het helemaal niet te doen!
0
geplaatst: 8 maart 2016, 22:07 uur
Met een vuige punkattitude 20 rammers ingediend, wars van goede-smaak-conventies en sociaal wenselijk gedrag. Fuck off!
En mijn 21ste? The Nile Song van Pink Floyd. Meer punk dan dat gaat het niet meer worden.
En mijn 21ste? The Nile Song van Pink Floyd. Meer punk dan dat gaat het niet meer worden.
0
geplaatst: 8 maart 2016, 22:27 uur
EttaJamesBrown schreef:
Meer punk dan dat gaat het niet meer worden.
Meer punk dan dat gaat het niet meer worden.
De beste punk komt nog steeds van Public Enemy. Of N.W.A.
0
aslan (crew)
geplaatst: 8 maart 2016, 23:44 uur
als er dan toch dwergen bij moeten betrokken geraken, misschien Come to Daddy van Aphex Twin als de ultieme punk-sound uitroepen? 

0
buizen
geplaatst: 9 maart 2016, 11:18 uur
Ben heel benieuwd naar de top 100 der Punk. Of het wel lukt. Straks zijn er 40 á 50 á 60 ingezonden punksongs met allemaal 1 punt. Of twee punten. Of drie.
0
geplaatst: 9 maart 2016, 11:25 uur
Jij verwacht 40-60 lijstjes?
Nou dan komt er wel een mooie eindlijst hoor.
Mijn lijstje is op de bus gedaan.
Nou dan komt er wel een mooie eindlijst hoor.
Mijn lijstje is op de bus gedaan.
0
geplaatst: 9 maart 2016, 11:32 uur
Van mij komt ook zeker.
Ik zal er in het weekend eens voor gaan zitten.
Ik zal er in het weekend eens voor gaan zitten.
0
geplaatst: 9 maart 2016, 20:06 uur
buizen schreef:
Een geweldig idee, DjFrankie!
En haha, die Ramonesgympies: Hey Ho Let's Go

Count me in.
NB: MuMe-dame wendyvortex (jeweetwel: de voorlopig laatste deelnemer aan het prachtige 'interviewtopic') heeft volgens mij ook een behoorlijk kloppend punkhart. En een goede smaak. En niet te vergeten deedee (die zelf Johnny Thunders in de tachtiger jaren live gezien heeft in Rotterdam, met vechtpartijen in de zaal: nou dan zit het wel snor).
Een geweldig idee, DjFrankie!
En haha, die Ramonesgympies: Hey Ho Let's Go

Count me in.
NB: MuMe-dame wendyvortex (jeweetwel: de voorlopig laatste deelnemer aan het prachtige 'interviewtopic') heeft volgens mij ook een behoorlijk kloppend punkhart. En een goede smaak. En niet te vergeten deedee (die zelf Johnny Thunders in de tachtiger jaren live gezien heeft in Rotterdam, met vechtpartijen in de zaal: nou dan zit het wel snor).
Ok buizen, ik ga mijn best doen. Hoewel ik eigenlijk alleen de punk uit de begin jaren (zeg maar van pak 'm beet '76 tot '78) leuk vond en nog steeds vind. De meeste uit mijn top 20 heb ik toen of later ook live gezien. Dat was het mooie aan die tijd. De bands traden vaak op in kleine zaaltjes in de buurt en Nederland was populair bij Engelse en Amerikaanse punkbands. Ook Nederland had zelf z'n toppers in het genre, zoals Panic, Vissenpunk, Speedtwins en bovenal wereldtoppers Ivy Green.
Die concerten waren vaak ware belevenissen: opwindend, lachen en soms ook regelrecht gevaarlijk vanwege de knokpartijen en rondvliegend meubilair. Kom daar nog eens om tegenwoordig.
0
geplaatst: 9 maart 2016, 20:13 uur
Leuk, dat wordt een mooi feestje killyourdarlings. En janken achteraf, omdat je alles wat je liever in de top20 had willen hebben volledig hebt vergeten. Coming up!
0
buizen
geplaatst: 9 maart 2016, 20:23 uur
deedee schreef:
Ok buizen, ik ga mijn best doen.
.....
Die concerten waren vaak ware belevenissen: opwindend, lachen en soms ook regelrecht gevaarlijk vanwege de knokpartijen en rondvliegend meubilair. Kom daar nog eens om tegenwoordig.
(quote)
Ok buizen, ik ga mijn best doen.
.....
Vertel mij wat deedee, het uitgaan in punkholen was al gevaarlijk.
Er werd tijdens concerten ook nog fatsoenlijk gestagedived en fans bestormden podia.
Benieuwd naar je top 20.
En de top 20 die hier uiteindelijk rolt uit dit topic. Je hebt punk en punk.
Ik hou ook erg van die jaren '70 punk. Maar Discharge is ook niet te versmaden.
0
geplaatst: 9 maart 2016, 21:10 uur
Punk is alleen maar beter geworden sinds het begin van de jaren 80 
Bad Brains. Black Flag. Minor Threat. Dansen!

0
geplaatst: 9 maart 2016, 21:28 uur
bennerd schreef:

Daar noem je er gelijk drie van mijn lijstje

0
geplaatst: 9 maart 2016, 22:04 uur
Ik schuw de moeite. Ik ga voor Punk Blues aangevuld met wat jeugdsentiment. 

0
geplaatst: 10 maart 2016, 09:18 uur
deedee schreef:
Ok buizen, ik ga mijn best doen. Hoewel ik eigenlijk alleen de punk uit de begin jaren (zeg maar van pak 'm beet '76 tot '78) leuk vond en nog steeds vind. De meeste uit mijn top 20 heb ik toen of later ook live gezien. Dat was het mooie aan die tijd. De bands traden vaak op in kleine zaaltjes in de buurt en Nederland was populair bij Engelse en Amerikaanse punkbands. Ook Nederland had zelf z'n toppers in het genre, zoals Panic, Vissenpunk, Speedtwins en bovenal wereldtoppers Ivy Green.
(quote)
Dit gebeurt nog méér dan genoeg.
Vind dit wel een moeilijke lijst aangezien mijn wortels en grootste voorkeur in dit genre liggen.
De top 5 weet ik direct maar daarna is er te veel moois. Ben benieuwd of ik hier uit ga komen.
0
geplaatst: 10 maart 2016, 10:39 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 maart 2016, 15:10 uur
Ja als jullie nog liefhebbers weten tag ze gerust, hoe meer deelnemers des te beter.
13 lijsten binnen 215 nummers in de Excell sheet nu

0
geplaatst: 10 maart 2016, 17:57 uur
Mooi aantal al, gaat sneller dan funk. Daar was het totale aantal 13. Blijkt wel weer dat MuMe meer aan de rock-achtige kant zit dan aan de R&B/soul/funk kant. Gelet op mijn eigen top 10 geldt dat voor mijzelf trouwens ook 

0
zaaf
geplaatst: 10 maart 2016, 18:10 uur
DjFrankie schreef:
Ja als jullie nog liefhebbers weten tag ze gerust, hoe meer deelnemers des te beter.
ha lekker veel variatie! wel een lange doorlooptijd voor punk.Ja als jullie nog liefhebbers weten tag ze gerust, hoe meer deelnemers des te beter.
* denotes required fields.