Muziek / Muziekgames / Punk Top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 10 maart 2016, 18:35 uur
Ik doe ook mee, ik dacht dat ik weinig punk ken maar dat viel erg mee. Het blijkt een veel breder genre te zijn, gezien wat men op Last.fm allemaal al Punk tagged.
Ik dacht dat Killing Joke er onder zou vallen maar dat is dus post-punk maar is dat niet alles na 1977?
Ik dacht dat Killing Joke er onder zou vallen maar dat is dus post-punk maar is dat niet alles na 1977?
0
geplaatst: 10 maart 2016, 19:22 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Ik doe ook mee, ik dacht dat ik weinig punk ken maar dat viel erg mee. Het blijkt een veel breder genre te zijn, gezien wat men op Last.fm allemaal al Punk tagged.
Killing Joke vind ik ook wel goed maar albums op MuMe staan meestal onder genre rock. Dus twijfel nu of dit wel of niet mag
0
zaaf
geplaatst: 10 maart 2016, 19:25 uur
is The Cure, The Smiths, Radiohead of Arcade Fire geen punk?
0
geplaatst: 10 maart 2016, 19:29 uur
Punk is punk als je er ook uit de maat op kan dansen zonder dat het opvalt.
0
geplaatst: 10 maart 2016, 23:34 uur
Godver.....das nog knap lastig. Ga me er maar aan wagen.....schat dat t veel jaren 80 wordt.
0
geplaatst: 11 maart 2016, 07:23 uur
E-Clect-Eddy schreef:
post-punk maar is dat niet alles na 1977?
post-punk maar is dat niet alles na 1977?
Gelukkig niet. Maar als Wire zou kunnen, zie ik niet in waarom Killing Joke niet zou mogen. Of toch, denk ik. Ofzo.
0
geplaatst: 11 maart 2016, 13:44 uur
bennerd schreef:
Gelukkig niet. Maar als Wire zou kunnen, zie ik niet in waarom Killing Joke niet zou mogen. Of toch, denk ik. Ofzo.
(quote)
Had het idee dat enkele nummers van Killing Joke op Fire Dances wel als Punk zouden kunnen worden bestempeld maar kan nergens andere referenties vinden.
Terwijl een album als Sandanista van The Clash heeft veel nummers die ik niet met Punk zou associëren maar wel zo getagd zijn op Last.fm, ik vermoed dat men uit luiheid het hele album als Punk hebben getagd.
Ook Grinding Halt van The Cure vind ik neigen naar Punk.
0
geplaatst: 11 maart 2016, 14:55 uur
zaaf schreef:
is dit bij gebrek aan echte punk?
is dit bij gebrek aan echte punk?
Wat betreft mijzelf, ik kan uit het hoofd maar een paar Punk bands noemen en zocht hier op MuMe tussen albums waarop ik gestemd had en was verrast. Ken meer dan ik dacht maar er waren ook artisten /albums waarvan ik dacht dat het (gedeeltelijk) onder Punk zou vallen maar daar niet zag staan.
Het liefst maakt ik net als bij Funk en SKA een playlist met tenminste 100 nummers en meestal zet ik daarin 3 a 4 nummers per act in en zoek dus 25-33 acts, zodoende dat Killing Joke en The Cure ook om de hoek komen kijken.
Punk acts die ik niet ken zet ik alleen in mijn lijst als ze minimaal met een nummer bij de 100 populairste zitten op Last.fm en hoor dan wel of het me bevalt of niet.
0
geplaatst: 11 maart 2016, 16:10 uur
Misschien eens onder toplijsten kijken en dan filteren op punk.
Wel veel nieuwerwetse albums , zeg maar bennerd-punk

0
geplaatst: 11 maart 2016, 16:14 uur
En niet te vergeten: Punk Floyd.
De iets melodieuzere stroming.
De iets melodieuzere stroming.
0
geplaatst: 11 maart 2016, 18:33 uur
Rudi S schreef:
Die term... Mijn dag is compleet

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 maart 2016, 19:34 uur
16 nu, maar die van jouw nog niet gezien

0
buizen
geplaatst: 12 maart 2016, 19:52 uur
Kijk eens aan een eerste sweet sixteen.
Het is nog geen 27 maart. Mijn top-20 komt er aan hoor maar wil beslist niet over één nacht ijs gaan.
Ben ook heel benieuwd naar de uiteindelijke top-100.
Over punk wordt niet veel geschreven/gesproken hier, maar een zeer geliefd genre getuige de spontane enthousiaste reacties in dit mooie topic.
https://a3-images.myspacecdn.com/images03/1/bc1ef5fdd963435681aad302639ca924/300x300.jpg
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 maart 2016, 19:57 uur
De laatste week is er inderdaad veel gesproken al, verwacht ook minimaal 25 lijstjes.
0
geplaatst: 12 maart 2016, 23:09 uur
Eens kijken wie hier nog aan kan toegevoegd worden. Alvast mijn excuses voor eventuele dubbele tags.
Ataloona Monsta Kody niels94 rafke pafke stiefeljung ThirdEyedCitizen andnino WILDE_FRANS Harco madmadder
Ataloona Monsta Kody niels94 rafke pafke stiefeljung ThirdEyedCitizen andnino WILDE_FRANS Harco madmadder
0
geplaatst: 13 maart 2016, 11:02 uur
Thanks voor de tag, Ben.
Wordt wel een hele lastige dit. Albums is wel te doen, maar er zijn wel zoveel goede songs te bedenken.
En dan al die sub stromingen...
Ik denk nog even na over een lijstje.
Wordt wel een hele lastige dit. Albums is wel te doen, maar er zijn wel zoveel goede songs te bedenken.
En dan al die sub stromingen...
Ik denk nog even na over een lijstje.
0
geplaatst: 13 maart 2016, 12:19 uur
Ik wil wel meedoen,zal wel veel goede nummers moeten laten vallen......waar en hoe moet ik het lijstje versturen?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 maart 2016, 12:51 uur
frolunda schreef:
Ik wil wel meedoen,zal wel veel goede nummers moeten laten vallen......waar en hoe moet ik het lijstje versturen?
llIk wil wel meedoen,zal wel veel goede nummers moeten laten vallen......waar en hoe moet ik het lijstje versturen?
Berichtje naar mij, met je top 20. Deadline is ver weg 27 maart
0
geplaatst: 13 maart 2016, 13:44 uur
DjFrankie schreef:
Deadline is 29 maart om 23.59 en het gaat wel degelijk om nummers.
Misschien maak ik ook nog een artiesten top ??
Off the Record off course
Deadline is 29 maart om 23.59 en het gaat wel degelijk om nummers.
Misschien maak ik ook nog een artiesten top ??
Off the Record off course
Is het nu 27 of 29 maart?
0
geplaatst: 13 maart 2016, 14:07 uur
Verstuurd
Ik heb de meeste emo, screamo en post-hardcore voor dit topic buiten beschouwing gelaten, evenals postpunk. Hoewel er wel wat eigenzinnigs tussen staat, is het in die zin dus een vrij traditioneel lijstje geworden. Want ik dacht dat dat misschien een beetje de bedoeling was. Ach ja
Verder heb ik de regel 'één nummer per artiest' toegepast.
Ik ben benieuwd of hier met fatsoen een top 100 van te maken valt. Daarnaast ben ik natuurlijk ook zeer benieuwd naar de lijstjes van de deelnemers!
Ik heb de meeste emo, screamo en post-hardcore voor dit topic buiten beschouwing gelaten, evenals postpunk. Hoewel er wel wat eigenzinnigs tussen staat, is het in die zin dus een vrij traditioneel lijstje geworden. Want ik dacht dat dat misschien een beetje de bedoeling was. Ach ja
Verder heb ik de regel 'één nummer per artiest' toegepast.Ik ben benieuwd of hier met fatsoen een top 100 van te maken valt. Daarnaast ben ik natuurlijk ook zeer benieuwd naar de lijstjes van de deelnemers!
* denotes required fields.