MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Belgisch lied van de dag

zoeken in:
Een liedje wat ik zonder MuMe misschien wel niet eens zou hebben gekend!!

10.

Meteen de enige twee Belgische nummers die de MuMeLadder-finale gehaald hebben, niet?
Zo gaan we mogelijk nooit meer verandering krijgen in de top 2.

9,5

8,5

Overschat zou ik het niet willen noemen, maar Gorki heeft nog betere (Ooit Was Ik Een Soldaat, Berenjager en Soms Vraagt Een Mens Zich Af).

Erg jammer dat Ooit Was Ik Een Soldaat, toch wel hun allerbeste nummer, niet op een album is te vinden. Hij staat gek genoeg ook niet op mijn dubbele verzamelaar van Gorki, Anja Ninja. Zeer vreemd vind ik dat.

Casartelli (moderator)
Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn voorganger dieper in Gorki/-y zit dan ik, maar voor mij hebben ze geen betere, al komt Soms Vraagt een Mens Zich Af wel in de buurt.

8,8

10

4,5

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp de grenzeloze bewondering voor dit nummer op deze site niet zo goed. Ik kom niet verder dan wel oké.

6,7

wat de vorige spreker zegt.

6,5

5.75

Cured
3,75

4,5

nooit goed begrepen waarom dit nummer zo populair is

22 stemmers, 7.7772. Toch nog een mooie tweede plaats voor Gorky

01. dEUS - Instant Street: 26 stemmen, gemiddeld 8,225 (Johnny Marr)
02. Gorky - Mia 22 stemmen, gemiddeld 7.777 (Edgar18)

Nu mijn favoriete Belgische nummer aller tijden: Jacques Brel - Amsterdam

10

Geniaal nummer. Wat een tekst ook, voor zij die de taal niet meester zijn: de Engelse ondertitels zijn redelijk in orde!

Die climax op het einde ook, om te janken zo mooi!

9

kippenvel chanson

hoi123 schreef:
hopen dat er in dit topic minder ouwe meuk wordt gepost dan in het Nederlandse topic overigens

Helaasch!

Ken het nummer van de versie Scott Walker (en Bowie), maar dit is natuurlijk ook subliem!
Op naar de nummer 1.

9,5

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 23:06 uur

geplaatst: vandaag om 23:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.