MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het Beste Album Allertijden Spel

zoeken in:

Eens kijken dan of ik deze week nog een album of 7 voor m'n plezier kan opzetten.

Deadline verschuiven is niet zo'n probleem.

Gretz schreef:
Zou het conservatisme komen door het format of door het feit dat een kleine groep users een vrij gelijkende smaak heeft? Op MuMe wordt het wat betreft de albums blijkbaar wel een stuk diverser als er meer stemmers zijn, zie de Top 250 en de jaarlijsten.

Nou ja, dat vermeende conservatisme is er wat jou betreft ook bij de andere spellen (letter, ladder etc) die er hier gespeeld worden. Ik denk dus eerder dat dat ligt aan het verschil tussen forumdeelnemers en site-deelnemers. Die top 250 zou er ongetwijfeld totaal anders uitzien als die samengesteld zou worden door de forumdeelnemers.
Ik tel slechts een stuk of 9 albums overlap tussen deze 30 en de top-30 van de top 250, maar ik weet welke ik kwalitatief hoger aansla. Gelukkig geen Tool, Muse of Pink Floyd hier

johan de witt schreef:

Ik tel slechts een stuk of 9 albums overlap tussen deze 30 en de top-30 van de top 250, maar ik weet welke ik kwalitatief hoger aansla. Gelukkig geen Tool, Muse of Pink Floyd hier

Met dat laatste ben ik het zowaar eens. Maar o.a. The National, Sigur Rós, Interpol, Arctic Monkeys, Neutral Milk Hotel en Sufjan Stevens hadden er natuurlijk wel bij moeten staan, ipv de dubbele noteringen voor U2, Bowie, Prince, The Doors, The Beatles en The Smiths.

Ik denk eerder aan PJ Harvey..Slowdive die hoek..

Misterfool
Tsja, ik ben niet zo van het drie-akkoordenfetisjisme. Ik denk dus ook wel aan dingen als Pink Floyd en Tool, maar ook The Mars Volta, Opeth, Rush, Marillion en Porcupine Tree. Virtuositeit heeft ook zo zijn plaats, alhoewel veel mensen tegenwoordig al in paniek lijken te raken als een nummer wat langer duurt dan 6 minuten. .

Daarnaast ontbreken genres als Jazz,Folk en Electronic in de finalelijst. Bovendien staan er, zoals Gretz al terecht opmerkt geen vrouwen in deze toplijst.

Vrouwonvriendelijke site dus

Nogal logisch dat in spelletjes als deze altijd de populairste albums en artiesten overblijven aan het einde. Zoals luigi al zei, alleen de grootste gemene delers kunnen dan overleven.

Eens een gelijkaardige game lanceren, maar met alleen albums van 2000 en later, of met alleen maar vrouwen ofzo, of alleen hiphop of electronic zou daarom ook wel eens leuk kunnen zijn. Want hoe algemener we het houden, hoe algemener de uitslag zal zijn

Bij ieder genre zullen er enkel voorspelbare albums winnen. Bij hiphop wordt dat Illmatic, good kid MAAD City, The Chronic 2001, Enter the Wu-Tang, etc.

Tja, je kan geen populariteitswedstrijd winnen zonder een breed draagvlak te hebben natuurlijk.

4x smizz.. ?

Teunnis schreef:
Ik ga Purple Rain niet voor mijn plezier opzetten namelijk... .

Ga je schamen

Zo, mijn lijstje is opgestuurd! Zit geen minder album tussen vind ik

Hoeveel heb je er eigenlijk al binnen, luigifort?

8 lijstjes binnen!

luigifort schreef:
We zijn begonnen met 640 albums, met deze 30 albums spelen we de finale
Wat is de puntentelling die je aanhoudt? Dan kan ik bepalen of ik de albums die ik niet erg goed vind in mijn lijst opneem of niet.

30-1
Bij n top 20, 20-1

Deadline verschuif ik naar Zondag 22:00, kunnen nog wat meer mensen luisteren/insturen.
wibro bv

luigifort schreef:
Deadline verschuif ik naar Zondag 22:00, kunnen nog wat meer mensen luisteren/insturen.

En wanneer presenteer jij dan de grote finale Luigi?

Vanaf Maandag!
Over een aantal dagen heen.

luigifort schreef:
30-1
Bij n top 20, 20-1
Oké ! In dat geval worden de favorieten van mensen die een top twintig inleveren (dat ga ik dan ook maar doen) wel voorgetrokken he?!

Het omslagpunt ligt bij de nummer twaalf.

Mijn lijstje is gepost!

Nee hoor..dit is de enige manier waarop niets wordt voorgetrokken..
Bij een andere puntentelling hebben de 10 albums die niet gekozen worden bij een top 20 nadeel.

luigifort schreef:
Nee hoor..dit is de enige manier waarop niets wordt voorgetrokken..
Het percentage punten van de nummer één bij een top twintig is 9,52%, dat van een nummer één bij een top dertig is 6,45%. Het percentage van een nummer tien in een top twintig is 5,24% t.o.v. 4,52% in een top dertig.

Prima dat je deze methode aanhoudt maar zeg niet dat er niet één van beide wordt voorgetrokken want dat is onjuist. De top twaalf heeft voordeel bij een top twintig, de nummer dertien t/m dertig bij een top dertig.

Daarom moet iedereen dus een top 30 doen.

Even wat mensen taggen die veel gestemd hebben hier.

wibro Supersid Ataloona Dwejkk_ musicfriek LucM thelion shinybeast Marty McFly

Jullie (en anderen) hebben nog ruim een dag om een top 30 in te sturen (als jullie zin hebben )

30. Lou Reed - Berlin (1973)

https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/979.300.jpg

Punten: 167
Hoogste positie: nr. 5 van Teunnis
Laagste positie: nr. 28 van nelis

De top 30 beginnen we maar meteen met een episch album, maar misschien zijn dat alle albums wel die de uiteindelijke top 30 gehaald hebben .
Dit is het album na Transformer, het alom geprezen album met grote hits, dat een hit was. Berlin echter werd in het begin bij het uitkomen vrijwel massaal neergesabeld. Toen ik m laatst voor het eerst hoorde begreep ik daar maar weinig van. Er staan bloedmooie songs op en bijna geen enkel minder nummer. Misschien zijn de moeilijke thema's als drugsgebruik, scheiding, prostitutie, geweld en zelfmoord daar wel debet aan. Inmiddels jaren later wordt deze van Lou de hemel in geprezen en is nu ook erkend als klassieker. Zoals eerder vermeld bewerkte Lou songs die hij eerder voor The Velvet Underground schreef en is dit album voorzien van een rijke orchestrale instrumentatie.
Bijzonder album!

Hoog niveau deze finale, als deze al onderaan staat

"Onderaan" we praten over de beste 30 albums allertiden, dan is nummer 30 verre van onderaan.

Klopt, het beste album van 1973, maar waarschijnlijk zijn ze allemaal wel het beste album van het ene jaar of het andere!

Tja, haalde ook maar heel nipt de finale, dus zo gek is het niet dat Berlin hier als eerste uit de bus komt.

Aan mij heeft het niet gelegen, ik had 'm op 16.

Zo'n beetje op de helft bij mij, op plek 15.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:11 uur

geplaatst: vandaag om 17:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.