MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Country Top 100

zoeken in:
Poek schreef:
Zijn versie van Hurt ook?

DjFrankie schreef:
Ik zie daar geen country in
Ik ook niet. Plus dat ie dan ook nog kans zou maken op de overwinning...de horror. Vreselijk nummer.
Ben ook maar eens met een lijstje begonnen. Met deze opzet zal blijken dat ik weer veel sterke nummers over het hoofd zal hebben gezien.

DjFrankie (moderator)
Is niet zo moeilijk zijn ontsettend leuke country nummers gemaakt de laatste 65 jaar

Misschien willen jullie ook meedoen? Stijn_Slayer Jasper L_T_B Oldfart De Daniël ThirdEyedCitizen

hmm ik weet niet of ik mee wil doen als het echt een genrelijst moet zijn, zonder dat ik genres als folk, southern/rootsrock, countryblues etc (overkoepelend roots/americana?) mag meetellen. Waarschijnlijk lukt het me wel, maar dan wordt t zo beperkt, lees: saai.

In dat geval heb ik ook moeite om zelf een grens te trekken. Mag Bruce Springsteen - Nebraska album, Townes van Zandt? Horen bands als Uncle Tupelo/Son Volt/Slobberbone erbij? Wat mij betreft allemaal geen echte country....

Derde lijstje is binnen

ingeleverd. Hendrik68 , Ducoz , Vento Vivimus , Shangri-la , LuukRamaker , staralfur en weet ik veel wie nog meer...

DjFrankie (moderator)

catchup
Ik denk altijd aan Purple Rain als country nummer, ooit eens een cover gehoord die goed is blijven hangen... er wordt nogal wat gecoverd in country, van wie was D.I.V.O.R.C.E. ook alweer bijvoorbeeld? En zo werd er ook heel wat oude blues de country ingesmokkeld. Anyway, lijstje in de maak.

zes lijstjes binnen

ThirdEyedCitizen schreef:
ingeleverd. Hendrik68 , Ducoz , Vento Vivimus , Shangri-la , LuukRamaker , staralfur en weet ik veel wie nog meer...

Leuk dat je me tagt, maar ik zou niet weten waar/ hoe ik moet beginnen...

Ik ga dit topic wel volgen, er zal vast genoeg inspiratie tussen zitten voor me.

Leuk om hiervan op de hoogte gebracht te worden.

Leuk initiatief dit, al vraag ik me af of veel nummers meerdere stemmen zullen krijgen (dat het countrygenre nogal breed is hier immers niet voor niets al eerder aangehaald). Heb net een lijstje samengesteld met een twintigtal leuke countrynummers en heb daar volgens mij wel vooral nummers in staan waarover iedereen het eens is dat 't country betreft, maar of het de 20 beste of mijn ultieme favorieten zijn, valt te betwisten. Om het mezelf makkelijk te maken heb ik in ieder geval per artiest slechts één nummer in het lijstje opgenomen.

Ben benieuwd naar de uitslag.

catchup
Waarom zou je niet gewoon je favorieten doen?

Ik ga mijn lijst ook inleveren.

catchup schreef:
Waarom zou je niet gewoon je favorieten doen?

Om uit duizenden nummers 20 nummers te kiezen is eigenlijk bijna niet te doen en daarom wil ik ze ook niet meteen als mijn 20 favorieten bestempelen. Daarmee zou ik als het ware aardig wat nummers en artiesten te kort doen. Een lijstje van 20 is simpelweg niet lang genoeg om al mijn favorieten in kwijt te kunnen (er zijn er tientallen die onterecht buiten de boot vallen), om nog maar te zwijgen over het feit dat het bijna onmogelijk is ze op 'verklaarbare' volgorde te zetten. Ik moet dan ook zeggen dat het lijstje er totaal anders had uitgezien als ik vandaag met mijn andere been uit bed was gestapt en vandaar dat ik er niet meteen een label op wil plakken en zou willen zeggen dat het per se (en alleen) deze twintig zijn die zich tot mijn favorieten mogen rekenen.

Ben zojuist terug van vakantie. Ik ga zeker met een lijstje komen, maar dat gaat nog wel even duren. Gelukkig heb ik nog een kleine twee weken zie ik

Ingediend!

Dank je wel!

Nog even ter herinnering: deadline is 20 mei maar hoe eerder hoe beter.

Hi Han,

Ik denk dat het best wel een uitgebreide lijst gaat worden.
Misschien via ladders ( zoals de alternatieve 152 of de progladder die nu loopt) en via stemmen de beste country song zien te vinden?
Dit kan eventueel later ook opgestart worden natuurlijk.
Ben benieuwd straks naar de lijst. Zijn er veel oude nummers bij? Of ook veel nieuwere?
Wel leuk dat country eens aan de bak komt.

Groet, Ger

Hoi Ger,

Er is toch al een twintigtal nummers dat meer dan 1x is genoemd. Dus wordt best wel een mooie lijst denk ik. Nog 10 dagen te gaan, dus ik hoop op meer lijstjes van minimaal 10 - maximaal 20 country nummers.

groet,
Han

nog een week, beste mensen

Mijn lijstje komt volgende week, vandaag eerst nog een lijstje voor het 70s albums topic

Nog maar 4 dagen

Ik heb heel weinig tijd maar ik ga mijn uiterste best doen op tijd met een lijstje te komen.

Edgar18 schreef:
Ik heb heel weinig tijd maar ik ga mijn uiterste best doen op tijd met een lijstje te komen.

leuk, Edgar

Nog tijd tot en met vrijdag voor het indienen van een lijstje. De lijst kan nog wel wat stevigheid gebruiken. Maar hoe eerder hoe beter

aERodynamIC zaaf sheep67 johan de witt Poek E-Clect-Eddy Kees-Jan Edgar18 luigifort Poeha catchup hoi123

Ik kom niet tot 20, maar tot minstens 10 moet wel lukken

Poek schreef:
Ik kom niet tot 20, maar tot minstens 10 moet wel lukken

10 is ook prima

dynamo d schreef:
De lijst kan nog wel wat stevigheid gebruiken.

Hank Williams III?

Lijstje verstuurd. Ben wel benieuwd of er wat overeenkomsten zullen zijn met andere lijstjes.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:36 uur

geplaatst: vandaag om 12:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.