MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Country Top 100

zoeken in:
Dat zegt meer over de Nederlandse Wikipedia dan over Daniel Romano .

Als je kijkt bij liedjes van de dag, dan krijgen bekende nummers veel meer stemmen dan minder bekende nummers, die vaak het benodigd aantal stemmen niet eens halen. In de country top 100 staan al best veel minder bekende nummers. Ik wil het voor de K.O. graag vooral aanvullen met bekende nummers/artiesten. Dus Daniel Romano heeft pech. Taylor Swift heeft tenminste begrepen wat ze moest doen om (met nog een extra nummer bovenop die in de top 100) mijn lijst te halen!

DjFrankie (moderator)
dynamo d schreef:
Wie wil een Blues Top 100 organiseren?

Een kenner zoals buizen of Hendrik68 misschien.

Poek schreef:
Als je kijkt bij liedjes van de dag, dan krijgen bekende nummers veel meer stemmen dan minder bekende nummers, die vaak het benodigd aantal stemmen niet eens halen. In de country top 100 staan al best veel minder bekende nummers. Ik wil het voor de K.O. graag vooral aanvullen met bekende nummers/artiesten. Dus Daniel Romano heeft pech. Taylor Swift heeft tenminste begrepen wat ze moest doen om (met nog een extra nummer bovenop die in de top 100) mijn lijst te halen!

Eigenlijk is dat ook precies de toegevoegde waarde van een Top 100. Ik heb niks tegen een K.O. Integendeel want doe vaak zelf mee maar ontdek daar weinig nieuws. In een top 100 krijgen ook de individuele favorieten een plekje en daardoor ontdek ik zelf in ieder geval meer nieuwe artiesten, mede door de discussies zoals zojuist Bovendien krijgen andere genres meer aandacht dan vooral pop, rock, metal.

Dat is zeker waar, ik heb ook wel wat nummers ontdekt.

buizen
DjFrankie schreef:
(quote)

Een kenner zoals buizen of Hendrik68 misschien.

Nou sorry, ben echt geen 'kenner' van blues. Hooguit van blues uit Nederland enigszins.
Hendrik68 wel, afgaande op z'n vele informatieve en mooi geschreven albumrecensies.

Zal ik nog een top 100 oppakken? Wat is jullie voorkeur: blues of reggae?

Blues, ik denk niet dat ik met reggae ver kom.

Blues is inderdaad misschien ook wel een genre dat nog wat meer aandacht verdient op MuMe en daar is de Top 100 voor bedoeld. Ben benieuwd naar andere reacties.

Blues speel ik misschien mee, reggae sowieso niet.

Afrikaanse muziek, zou ook nog een leuke zijn.

Blues top 100 ik doe mee, we weten natuurlijk wat blues is en hoe dat klinkt
Met de Country Top 100 is hier netjes met verwijzingen toegelicht wat is Country.....dat zal met elk genre moeten gebeuren en dan nog krijg je discussies, dat voorkom je nooit..Zie bijvoorbeeld de Blues Top lijst hier...ook voor mij is dat soms ???
Ik denk gewoon de inzendingen respecteren en optellen, de muziekfielen hier hebben natuurlijk verschillende logica of mening
maar het lijkt me sterk dat een nominatie door een user hier,zo sterk afwijkt van blues dat het verre van blues is of klinkt

Ben het met je eens, Teus Hopelijk zit er dan niet te veel Blues rock bij.

Heb ooit 20 blues cd's gekregen en geen enkele beluisterd, maar ik doe wel mee met een Blues Top 100

Mooi moment om die ook weer eens van stal te halen. Heb ooit eens zo'n 20-cd box voor een prikkie op de kop weten te tikken. Eens maar eens zien waar die ook al weer ligt.

Blues natuurlijk

Ik ga waarschijnlijk maandag of dinsdag met de K.O. beginnen.

Wisten jullie dat Dan Tyminski, die een grammy won met I am a man of constant sorrow, de zanger is van Hey Brother van Avicii? Maar het gaat misschien wat ver om dat laatste nummer tot countrypop te rekenen? Of niet?

Een beetje wel ja .

dynamo d schreef:
Ben het met je eens, Teus Hopelijk zit er dan niet te veel Blues rock bij.

Als je echt geen BluesRock wil moet je dat denk ik duidelijk aangeven ,dat je bij de traditionele Blues wil blijven of toch ook BluesRock ik denk wat ik al schreef hiervoor die 2 genre's open laten want hier kom je nooit overuit gediscussieerd
want wie bepaalt waar de grens ligt....?
Bij veel songs ligt dat zo dicht bij elkaar,bij pakweg ergens begin/half jaren '60 veranderd de zaak met een vleugje Rock erdoorheen tot echte BluesRock of Rock met een licht Blues gehalte
Die laatste lijkt me dan niet de bedoeling,maar dat is mijn mening

teus schreef:
(quote)

Als je echt geen BluesRock wil moet je dat denk ik duidelijk aangeven ,dat je bij de traditionele Blues wil blijven of toch ook BluesRock ik denk wat ik al schreef hiervoor die 2 genre's open laten want hier kom je nooit overuit gediscussieerd
want wie bepaalt waar de grens ligt....?
Bij veel songs ligt dat zo dicht bij elkaar,bij pakweg ergens begin/half jaren '60 veranderd de zaak met een vleugje Rock erdoorheen tot echte BluesRock of Rock met een licht Blues gehalte
Die laatste lijkt me dan niet de bedoeling,maar dat is mijn mening

Misschien is mogelijk om aan te geven: minimaal helft van de nummers genre enkel blues, maximaal helft van de nummers genres blues/rock? criterium: zoals aangegeven op MuMe

Zie dat op Last.fm heel veel van mijn favoriete nummers die daar als Blues zijn getagd dat niet zijn. Blues wordt als invloed bij heel veel nummers aangemerkt maar kunnen dus ook Jazz of Pop nummers zijn.

Misschien zou er gewoon een tijdperk als afbakening gebruiken, bijvoorbeeld tot 1970, jammer dan voor Chris Isaak

E-Clect-Eddy schreef:
Zie dat op Last.fm heel veel van mijn favoriete nummers die daar als Blues zijn getagd dat niet zijn. Blues wordt als invloed bij heel veel nummers aangemerkt maar kunnen dus ook Jazz of Pop nummers zijn.

Misschien zou er gewoon een tijdperk als afbakening gebruiken, bijvoorbeeld tot 1970, jammer dan voor Chris Isaak

afbakening in tijd vind ik te rigide voor een top 100 Blues

Dan mag Gary Moore (waar dynamo d denk ik ook op doelt in eerdere berichten) ook niet meedoen

zucht.... beetje lezen svp want volgens mij heb ik Bluesrock helemaal niet uitgesloten maar wil het beperken om te voorkomen dat het een bluesrock top 100 wordt

dynamo d schreef:
(quote)

Misschien is mogelijk om aan te geven: minimaal helft van de nummers genre enkel blues, maximaal helft van de nummers genres blues/rock? criterium: zoals aangegeven op MuMe

Dat lijkt me een goede zet van jou
Dan hebben users meer de vrijheid,zonder rekening te houden met moeilijke grenzen van voornoemde berichten
Volgens mij krijg je daardoor ook een interessantere Blues Top 100

Deze hit heeft de shortlist van de Country K.O. net niet gehaald:

Deze artiesten ontbreken ook.

Grant & Forsyth

Papartis schreef:
Wat ik jammer vind dat er zoveel oude nummers zijn en zo weinig nieuwe(-re).
Grote namen in de moderne country ontbreken ook.
Kenny Chesney, Garth Brooks, Reba McEntire, Carrie Underwood en LeeAnn Rimes.

Volgende keer mag je mij pushen om mee te doen, dan komt er wellicht iets meer moderne country in de lijst. In je Top 20 staan aardig wat nummers en artiesten die ik ook hoog heb zitten (oa. 1, 3, 4, 5, 9, 10, 12, 14 en 16).

Papartis schreef:

Hier mijn top 20 Country
1 Taylor Swift & The Civil Wars - Safe and Sound
2 Hilary Scott - Freight Train Love
3 First Aid Kit - Emmylou
4 Dixie Chicks - Easy Silence
5 The Jayhawks - Take Me with You (When You Go)
6 Ilse Delange - I Still Cry
7 The Band Perry - If I Die Young
8 EmmyLou Harris - Moon Song
9 Lady Antebellum - Need You Now
10 Jewel - Satisfied
11 Dan Wilson (Semisonic) - Closing Time
12 Carrie Underwood - Before He Cheats
13 The Common Linnets - Whe Don't Make the Wind Blow
14 LeAnn Rimes - Can't Fight the Moonlight
15 Keith Urban - You'll Think of Me
16 Rascal Flatts - What Hurts the Most
17 Kenny Chesney ft. Grace Potter - You and Tequila
18 Garth Brookes - The Dance
19 Glen Campbell - Rhinestone Cowboy ‪(3:09)‬
20 Reba McEntire - They Ask about You

Poek schreef:

Wanneer komt deze K.O. en hebben we dan ook de mogelijkheid om zelf nummers te organiseren? Heb hier op zich ook wel interesse in.

Later vandaag, hoop ik! En die mogelijkheid was er door hier gestemd te hebben. Maar diverse favorieten van jou staan op de lijst!

En nog gefeliciteerd met jullie overwinning

Gast
geplaatst: vandaag om 12:37 uur

geplaatst: vandaag om 12:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.