Muziek / Muziekgames / Het meest overschatte nummer (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2016, 21:30 uur
5-0
9. Marco Borsato - Rood vs. Live - I Alone
1-0
Een van de topfavorieten?
9. Marco Borsato - Rood vs. Live - I Alone
1-0
Een van de topfavorieten?
0
geplaatst: 14 mei 2016, 21:33 uur
Titmeister schreef:
Volgens mij snapt men het doel van deze KO niet. Je moet op het meest overschatte nummer stemmen, niet op je minst favoriete nummer.
Volgens mij snapt men het doel van deze KO niet. Je moet op het meest overschatte nummer stemmen, niet op je minst favoriete nummer.
Dit wil ik dus wel even benadrukt hebben. Het gaat er dus niet om welke van de twee je het meest waardeloos vindt, maar welke in jouw ogen onterecht veel waardering krijgt van het publiek.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 mei 2016, 21:40 uur
Titmeister schreef:
Gretz schreef:
Dit wil ik dus wel even benadrukt hebben. Het gaat er dus niet om welke van de twee je het meest waardeloos vindt, maar welke in jouw ogen onterecht veel waardering krijgt van het publiek.
Tja, als overschatting het verschil is tussen enerzijds de waardering die dit nummer oogst (hetzij hier, hetzij in de grote boze buitenwereld, hetzij elders), of althans hoe jij dat ervaart en anderzijds de kwaliteiten die jij het nummer toedicht, dan is je mening over het nummer toch een niet onbelangrijke factor in de overschatting. Ik probeer ook niet blind op mijn minst favoriete nummer te stemmen, maar het komt er in de praktijk tot nog toe wel vaak op neer.
4-0
0
geplaatst: 14 mei 2016, 21:44 uur
Casartelli schreef:
Tja, als overschatting het verschil is tussen enerzijds de waardering die dit nummer oogst (hetzij hier, hetzij in de grote boze buitenwereld, hetzij elders), of althans hoe jij dat ervaart en anderzijds de kwaliteiten die jij het nummer toedicht, dan is je mening over het nummer toch een niet onbelangrijke factor in de overschatting. Ik probeer ook niet blind op mijn minst favoriete nummer te stemmen, maar het komt er in de praktijk tot nog toe wel vaak op neer.
(quote)
(quote)
Je mening zal zeker belangrijk blijven, maar het is dus niet de enige factor die je zou moeten meenemen. Dit in tegenstelling tot zo'n beetje alle andere knock-outs waar je waarde-oordeel van de nummers wel allesbepalend is.
0
Misterfool
geplaatst: 14 mei 2016, 21:46 uur
Om een voorbeeldje te geven. Net hadden we een battle tussen Sigur Ros en Talk Talk. Ofschoon ik Such a Shame een beter nummer vind, heb ik toch tegen/voor dat nummer gestemd. Het nummer is nou eenmaal een stuk bekender bij het grote publiek en kan daarmee eerder als overgewaardeerd worden gezien .
0
geplaatst: 14 mei 2016, 21:48 uur
Het gaat er toch om of jij een nummer overgewaardeerd vind Misterfool? Wat dan het bekendste nummer is of wat het publiek als grootste hit ziet is daarbij niet van belang. Als je beide goed en niet overschat vindt kun je toch gewoon passen?
0
geplaatst: 14 mei 2016, 21:49 uur
Misterfool schreef:
Om een voorbeeldje te geven. Net hadden we een battle tussen Sigur Ros en Talk Talk. Ofschoon ik Such a Shame een beter nummer vind, heb ik toch tegen/voor dat nummer gestemd. Het nummer is nou eenmaal een stuk bekender bij het grote publiek en kan daarmee eerder als overgewaardeerd worden gezien .
My point exactly. Ik vind bv The Unforgettable Fire ook beter dan Man on the Moon, maar ook meer overschat.
0
geplaatst: 14 mei 2016, 22:00 uur
Misterfool schreef:
Je had ook prima voor Sigur Rós kunnen stemmen omdat je bijvoorbeeld vindt dat dit nummer in de MuMe-gemeenschap veel te populair is (meerdere keren finale MuMeLadder). Bekendheid en waardering van het grote publiek mag je meenemen, maar hoeft op zich niet. Hoop dat het enigszins duidelijk is.
En verder hoeven we hier op zich niet echt over te discussiëren. Als je beiden nummers kent kun je naar eigen eer en geweten ergens op stemmen.
0
geplaatst: 14 mei 2016, 22:04 uur
10. Robin Thicke ft. T.I. & Pharrell - Blurred Lines vs. Beyoncé - Halo
1-0
Nooit begrepen dat dit zo'n monsterhit werd.
1-0
Nooit begrepen dat dit zo'n monsterhit werd.
0
geplaatst: 14 mei 2016, 22:09 uur
Gretz schreef:
Je had ook prima voor Sigur Rós kunnen stemmen omdat je bijvoorbeeld vindt dat dit nummer in de MuMe-gemeenschap veel te populair is (meerdere keren finale MuMeLadder). Bekendheid en waardering van het grote publiek mag je meenemen, maar hoeft op zich niet. Hoop dat het enigszins duidelijk is.
(quote)
Zeer vreemde discussie, we moeten dus van Misterfool en Titmeister op het bekendste nummer stemmen. Ik vind de uitslag van SR VS. TT zeer logisch. SR heeft een heleboel tegenstanders dus ook een heleboel mensen die de band overschat vinden. Toch bij uitstek een love of hate band. Een veel bekender nummer kan toch makkelijk verliezen van onbekender nummer?
0
geplaatst: 14 mei 2016, 22:18 uur
vigil schreef:
Zeer vreemde discussie, we moeten dus van Misterfool en Titmeister op het bekendste nummer stemmen. Ik vind de uitslag van SR VS. TT zeer logisch. SR heeft een heleboel tegenstanders dus ook een heleboel mensen die de band overschat vinden. Toch bij uitstek een love of hate band. Een veel bekender nummer kan toch makkelijk verliezen van onbekender nummer?
(quote)
Omdat Sigur Rós niet heel erg gewaardeerd wordt, maar ja goed, als we alleen op basis van deze website redeneren, snap ik het nog wel. Verder snap je volgens mij prima mijn punt.
0
geplaatst: 14 mei 2016, 22:18 uur
3-1 ik vind Blurred Lines eerder ondergewaardeerd na alle negativiteit rondom de Gaye familie en de video.
0
geplaatst: 14 mei 2016, 23:15 uur
11. Sinéad O'Connor - Troy vs. Radiohead - Creep
0-1
Blijf het verschrikkelijk vinden dat in zo'n beetje iedere mediatekst over Radiohead standaard Creep wordt aangehaald als het bekendste nummer. Het zal wel aan de timing hebben gelegen dat dit waardeloze nummer toen zo'n grote hit werd.
0-1
Blijf het verschrikkelijk vinden dat in zo'n beetje iedere mediatekst over Radiohead standaard Creep wordt aangehaald als het bekendste nummer. Het zal wel aan de timing hebben gelegen dat dit waardeloze nummer toen zo'n grote hit werd.
0
Misterfool
geplaatst: 14 mei 2016, 23:19 uur
vigil schreef:
Zeer vreemde discussie, we moeten dus van Misterfool en Titmeister op het bekendste nummer stemmen.
(quote)
Zeer vreemde discussie, we moeten dus van Misterfool en Titmeister op het bekendste nummer stemmen.
Nee, maar bekendheid, in de zin dat veel mensen een nummer ophemelen, draagt wel bij aan het gevoel of iets wel of niet overgewaardeerd wordt. Als een nummer slecht in elkaar steekt, maar iedereen vindt het ook geen sterk nummer, of niemand kent het, dan is een nummer niet overgewaardeerd.
* denotes required fields.